handdator

Visa fullständig version : Söker du ögonkontakt när du går på stan?

Nejv
2006-08-22, 15:13
Poll kommer

Niclaaas
2006-08-22, 15:15
icke

Nina L
2006-08-22, 15:15
Är det en tjej som kollat på dig på stan och du undrar om hon är intresserad? *popcorn*

carlsm
2006-08-22, 15:18
Om jag vill le åt en söt tjej så: ja. Någon jag känner: ja. Annars: nej.

L-Sami
2006-08-22, 15:19
Ja, försöker få ögonkontakt om det tänder till i hjärnan att hon är snygg :)

Nejv
2006-08-22, 15:19
Är det en tjej som kollat på dig på stan och du undrar om hon är intresserad? *popcorn*

Haha nää jag bara kom på mig själv idag på stan, jag söker automatiskt ögonkontakt med allt folk av någon anledning som jag försöker finna. :)

Nina L
2006-08-22, 15:24
Haha nää jag bara kom på mig själv idag på stan, jag söker automatiskt ögonkontakt med allt folk av någon anledning som jag försöker finna. :)Jag skall se hur jag brukar göra. Troligen söker jag ögonkontakt med en del, men inte så många. Jag smygkollar ju mycket på folk och det får inte märkas. :cool:

bladhet
2006-08-22, 15:24
Ibland.. Beror på om dom är snygg,,

De händer att dom gångerna jag promenarar så brukar jag möta en tjej, Hon söker alltid ögonkontakt.. Ibland riktigt stirrar hon, blir nästan lite obehagligt, för hon hälsar inte utan hon bara stirrar en rakt in i ögonen..

Förstår inte riktigt varför inte jag ger henne en lite blick eftersom hon är ju väldigt söt..

Cilia
2006-08-22, 15:28
Nej, jag tittar nästan aldrig på folk i ögonen eller i ansiktet.
Vet inte varför men det är jobbigt. Så jag vet inte om andra tittar heller. Ser jag att dom gör det så tror jag att det är något fel att kjolen har fastnat i trosorna eller att jag ser extremt ful ut eller liknande.

Tolkia
2006-08-22, 15:30
Nog händer det. Å andra sidan händer det att jag går i min egen lilla värld och råkar stirra på folk så att de TROR att jag söker ögonkontakt också; jag brukar vakna när någon okänd säger "hej" ... :Virro

L-Sami
Förstår inte riktigt varför inte jag ger henne en lite blick eftersom hon är ju väldigt söt..

E du blyg?

aliquis
Med alla eller random fräsh?

TrasMannen
2006-08-22, 15:31
Jag söker tuttkontakt

L-Sami
2006-08-22, 15:32
Ser jag att dom gör det så tror jag att det är något fel att kjolen har fastnat i trosorna eller att jag ser extremt ful ut eller liknande.

Man ska aldrig försöka tänka vad andra tänker :) för att sanningen ligger längre bort då.

Komplicerat kanske? :)

Cerberus
2006-08-22, 15:34
ibland ja för att se om de kollar bortåt, ibland så går ja bara förbi..beror på hur mkt jag har att göra för stunden :D

bladhet
2006-08-22, 15:34
E du blyg?

Njaa.. beror på.. Enligt mig själv är jag väl blyg.. Men inte enligt andra :/

regus
2006-08-22, 15:35
Jag kollar lite hursomhelst,:Virro
kollar man på en person brukar jag kolla på ögonen, men det kan hända att man tar en genväg över något annat först:naughty:

Lilly
2006-08-22, 15:36
Är väldigt nyfiken av mig och tycker att det är kul att titta på människor, så jag söker ögonkontakt med både killar och tjejer. Sen om det råkar vara en söt pojke så blir det oftast ett litet leende också..;)

Cilia
2006-08-22, 15:37
Man ska aldrig försöka tänka vad andra tänker :) för att sanningen ligger längre bort då.

Komplicerat kanske? :)
Jag håller med dig
men försök säga det till min hjärna som hela tiden går på högvarv!

Solros
2006-08-22, 15:38
Jag råstirrar, och får jag en blick tillbaka tar jag det som en utmaning till att slåss. Då tjurrusar jag mot personen, fäller ner huvudet och skriker "CHAAAAAARGE!!!"

Me_Myself
2006-08-22, 15:39
[QUOTE=regus]
kollar man på en person brukar jag kolla på ögonen [QUOTE]

Samma här.
Det är trevligt när man får ett leende tillbaka :)

Zerom
2006-08-22, 15:42
Om det är någon snygg, fast aldrig någon som kollar tillbaka :(

Yes
2006-08-22, 15:45
Möter jag en snygg tjej är det klart jag spanar in tuttarna, höjer blicken till ögonen och ler sådär utmanande. :naughty:

Nä, ögonkontakt och ett litet leende kan jag i varje fall kosta på mig om det är en söt tjej.

akAn
2006-08-22, 15:48
ibland..

L-Sami
Njaa.. beror på.. Enligt mig själv är jag väl blyg.. Men inte enligt andra :/

Ja, då är det orsaken till att du undviker blicken med den där söta tjejen :)

akAn
Möter jag en snygg tjej är det klart jag spanar in tuttarna, höjer blicken till ögonen och ler sådär utmanande. :naughty:

Nä, ögonkontakt och ett litet leende kan jag i varje fall kosta på mig om det är en söt tjej.
:laugh:

L-Sami
2006-08-22, 15:49
Jag håller med dig
men försök säga det till min hjärna som hela tiden går på högvarv!

Drick mindre kaffe kanske? :)

Cilia
2006-08-22, 15:50
Drick mindre kaffe kanske? :)
Good thinking!

dricker tyvärr inte kaffe *damn*

L-Sami
2006-08-22, 15:52
Good thinking!

dricker tyvärr inte kaffe *damn*

Då blir det lite svårt! Avslappningsövningar kanske funkar bättre då :)

ramagoen
2006-08-22, 15:55
ehm, bara med söta tjejer. sen säger man väl hej till äldre personer för å va snäll. ibland orkar man dock inte å glor rätt framåt. =)

AFanatic
2006-08-22, 15:55
Ja, för att se om man får ett vänligt leende tillbaka eller om det är en person med näsan i vädret som bara surt struttar förbi eller om det är upptagen yuppie som tittar till en nanosekund och babblar oavbrutet i sitt trådlösa headset.

Det är kul att kolla på människor.

Spinkot
2006-08-22, 15:57
Aldrig faktist, skulle ta det som att personen muckade om den stirrade mig i ögonen ffs.

bladhet
2006-08-22, 15:57
Ja, då är det orsaken till att du undviker blicken med den där söta tjejen :)

Men det går rykten om att hon har ätstörningar och hon är väldigt smal.. Tror jag är lite rädd för just de

psirus
2006-08-22, 15:58
Nog händer det. Å andra sidan händer det att jag går i min egen lilla värld och råkar stirra på folk så att de TROR att jag söker ögonkontakt också; jag brukar vakna när någon okänd säger "hej" ... :Virro

du med, mp3 spelaren på och så svävar man iväg i drömmarnas underbara värld

Lilly
2006-08-22, 15:59
Men det går rykten om att hon har ätstörningar och hon är väldigt smal.. Tror jag är lite rädd för just de

Rädd för att hon ska tro att du tittar för att hon då e smal och ska ta illa upp istället för att förstå att det är för att hon e en söt tjej?

Yes
2006-08-22, 16:09
Det där är extra jobbigt om det är en fin dam och tankarna irrar iväg...

"Varför hälsor hon - känner vi varandra? Det kanske är... nää. Fan, hon kanske vill... Skärp dig nu, hon hälsade bara! Tänk om hon är... Nä, sådär kan du ju inte tänka - skärp dig förfan! Stäng munnen och sluta stirra på brösten!"

Senare...

"Ööh, hej!"

dynamo
2006-08-22, 16:30
Ibland. Beror på humör antar jag.

mangemani
2006-08-22, 16:33
nope,utav 2 anledningar:

1.jag har aspbergers(vi har svårt för ögonkontakt)
2.finns ingen poäng i att glo på andra okända människor.

brill
2006-08-22, 16:34
Söker alltid ögonkontakt om jag ser nån snygg tjej, inte så att jag går och raggar på utan vill ju bara ha en bra koll på henne ;)

balder
2006-08-22, 16:37
Det där är extra jobbigt om det är en fin dam och tankarna irrar iväg...

"Varför hälsor hon - känner vi varandra? Det kanske är... nää. Fan, hon kanske vill... Skärp dig nu, hon hälsade bara! Tänk om hon är... Nä, sådär kan du ju inte tänka - skärp dig förfan! Stäng munnen och sluta stirra på brösten!"

Senare...

"Ööh, hej!"

Haha, fan va kul skrivet. :laugh:

bladhet
2006-08-22, 16:59
Rädd för att hon ska tro att du tittar för att hon då e smal och ska ta illa upp istället för att förstå att det är för att hon e en söt tjej?

Du förstår att om jag tittar på henne så blir hon ju kär... Och jag känner att jag orkar inte med någon som har sånna problem just nu.. Hmmmm

Nä nästan gång ska jag le åt henne och fråga om hon inte ätit lite väl mycket på sistone...

För att vara seriös så ska jag ta tjuren vid hornen och ta mig ett snack med den söta tjejen när jag möter henne nästa gång.

shadowfire
2006-08-22, 17:04
Söker så gott som alltid ögonkontakt.
Så roligt o se hur folk reagerar. Extra skoj då man får den besvarad flera gånger eller då man kopplar på en flirt med... ögon o blickar är ballt, kan säga så otroligt mkt om en annan människa..

Stoltz
2006-08-22, 17:56
Oftast så gör jag det. Men undviker det lite nu, massa psykon som får rage på en när de ser en i ögonen. Senast var det ett psyko på McDonalds jag råkade titta mot när jag skulle ha ketchup, och helvete vilket liv det blev.

andeN.
2006-08-22, 18:10
Jorå visst söker man ögonkontakt med fina flickor. :)

Niclaaas
2006-08-22, 18:16
med tanke på resultatet i pollen och tråden borde "fina flickor" känna sig rätt utstirrade när de är på stan...

LadyG
2006-08-22, 18:21
Nej, jag söker inte ögonkontakt med folk.

Däremot kan jag sitta och dagdrömma på t ex tunnelbanan och av misstag råka stirra på någon, dvs jag ser inte perosnen men det ser ut som om jag tittar (de kan ju inte veta att jag är långt borta i tankarnas värld). När (om) jag kommer på det blir jag oftast väldigt generad.

Lilly
2006-08-22, 19:23
För att vara seriös så ska jag ta tjuren vid hornen och ta mig ett snack med den söta tjejen när jag möter henne nästa gång.

Låter som en bra idé, hon blir säkert jätteglad!

Diana
2006-08-22, 19:23
Jepp jag söker jämt ögonkontakt med folk *popcorn* pöjkar flickor unga gamla fyla schnygga. det är kul och intressant med ögon/blickar och hur mkt de faktiskt säger om om en människa tom. vid bara en hastig passering.

Har en dam i 40-50årsåldern jag ofta möter på mina morronprommenixer som alltid tittar mej obehagligt intensivt ögonen. hon har en speciell blick oxå... en kompis som brukar vandra med mej om mornarna är helsäker på att det är en 'raggarblick' :laugh: :naughty: visst känns det mysigt att ha halva inne om man känner för ett lesbiskt äventyr åt milf-hållet nån gång mennnn :D .......jag väljer nog dock att försöka hålla mej till den något anständigare förklaringen att hon är sjuk på något vis.. även fast hon faktiskt ser helt 'normal' ut.
Oftast så gör jag det. Men undviker det lite nu, massa psykon som får rage på en när de ser en i ögonen. Senast var det ett psyko på McDonalds jag råkade titta mot när jag skulle ha ketchup, och helvete vilket liv det blev.
hahahaha :D

JoelR
2006-08-22, 19:28

Berätta! :)

Ryska_raketen
2006-08-22, 19:29
Klart jag gör! Dessutom lutar jag huvudet snett bakåt och viftar med armarna, samt håller andan för att få upp bröstkorgen.

Garnax
2006-08-22, 19:32
En snygg tjej = Ja

Lilly
2006-08-22, 19:34
Klart jag gör! Dessutom lutar jag huvudet snett bakåt och viftar med armarna, samt håller andan för att få upp bröstkorgen.

Då hade jag definitivt kikat lite extra på dig!

Ryska_raketen
2006-08-22, 19:36
Då hade jag definitivt kikat lite extra på dig!

Tack! Glömde ja nämna att ja har buffalo skor och shotjacka ? I så fall nämner jag det nu.

Diana
2006-08-22, 19:37
Ryski: :laugh: grrr :naughty:

Arf Pingvin
2006-08-22, 19:42
Jag försöker undvika att gå på stan.

bladhet
2006-08-22, 19:50
Har en dam i 40-50årsåldern jag ofta möter på mina morronprommenixer som alltid tittar mej obehagligt intensivt ögonen. hon har en speciell blick oxå... en kompis som brukar vandra med mej om mornarna är helsäker på att det är en 'raggarblick' :laugh: :naughty: visst känns det mysigt att ha halva inne om man känner för ett lesbiskt äventyr åt milf-hållet nån gång mennnn :D .......jag väljer nog dock att försöka hålla mej till den något anständigare förklaringen att hon är sjuk på något vis.. även fast hon faktiskt ser helt 'normal' ut.

Do it.... Milf är aldrig fel... Gör det.. annars kommer du att ångra dig ;)

Dumleman
2006-08-22, 19:56
Nej varför i hela friden ska man göra det? Jag håller koll på omgivningen och var jag sätter fötterna så jag inte snubblar istället.

Stoltz
2006-08-22, 19:58
Berätta! :)

Helt enkelt så stod jag och tog ketchup och fick känslan av att någon stirrade på mig. Så jag började vända mig runt och se ifall jag bara inbillade mig, men såg en snubbe som verkligen satt och spännde (stavning?) ögonen i mig så fort jag råkade titta mot honom. Så jag titta tillbaks i något ögonblick sen gick jag vidare och tog en plats där jag kunde sitta med ryggen fullt vänt åt honom.

Dock så fortsatte känslan och jag vände mig om och tittade mig omkring en gång till och såg att killen såg att jag hade tittat mig omkring och började direkt stirra mot mig igen. Jaja, vad fan tänkte jag och fortsatte äta. Kanske fem minuter senare så vänder jag mig om för att titta ifall jag har mobilen liggande i väskan, och direkt höjer killen huvudet och tittar på mig så den här gången tittar jag tillbaks och tänker "Va fan, måste vara någon jag träffat på en fest eller något..." och möter hans blick, vilket var som att möta en rabiessmittad hund när jag tänker efter, och försöker känna igen honom. Dock lyckas jag inte och efter ett litet tag vänder jag mig om igen. Kanske tjugo sekunder senare så hör jag hur någon höjer rösten men jag urskiljer inte riktigt orden för att jag var så fruktansvärt trött sen gymmandet. I alla fall så kastar jag en blick åt sidan lite halvt intresserad ochs er samma kille, som lämnat bordet där hans flickvän/syrra/kompis satt och gick mot mig.

Han repeterade sina ord en gång till när han kom fram, och högt som fan så varenda person på McDonalds hade nu ögonen på oss. Han ställer sig nästintill precis inpå mig och frågar ifall jag har problem. (Läs: Halvskrek "Vad fan är ditt problem?!")

Medan han gjorde detta så hade jag tagit en jävligt stor tugga av en Big Mac och när man hamnar i sådana situationer blir man ju rätt olustig till mods och det blir svårt att svälja. Det tar någon sekund innan jag fattar beslutet att resa mig upp i alla fall, fortfarande tuggandes. Killen inser då att han räcker mig knappt till brösten och då blir han lite mindre kaxig i blicken, men ska ändå försöka rädda situationen genom att kläcka ur sig någon kommentar jag inte längre minns, men den var väldigt irriterande speciellt när man var så trött som jag var och inte ville något annat än att motverka en katabol effekt genom att trycka i sig mat (:D), så jag tar tag i hans krage och lyfter honom så att han står på tårna och lutar mig fram till honom och säger, väldigt trött och irriterad.
"...Du börjar glo på mig när jag ska ta ketchup, och så fort jag vänder mig om så gör du det igen. Är du förvånad när jag försöker förstå varför?! Ge nu fan i att störa mig för jag börjar bli jävligt trött på sådant här skitsnack. Du gör absolut inget bra intryck på tjejen som är med dig, och du ska ha klart för dig att efter detta så tycker jag verkligen inte om dig, och jag är så fan heller rädd för dig och ditt skrikande - Låt mig nu få käka min mat för helvete!" (Som ni ser, jag hade lite rage den dagen)

En av arbetarna på McDonalds kom fram medan jag sade det och tog tag i killens arm och sade till honom att han fick gå och sätta sig igen, men killen verkade inte så pigg på att gå därifrån med lägsta kortet, men när jag hade pratat färdigt så släppte jag bara honom och satte mig ner direkt och började äta igen.

Plussidan är att två bord bort så sitter fem tjejer som börjar ge mig små tysta applåder när killen försvunnit. Det kändes i alla fall bra :D

Glenner_84
2006-08-22, 19:59
Vacker tjej = JA, tyvärr även om jag är gift. skulle dock aldrig vara otrogen, antar att man gör det för spänningens skull och bekräftelse. :naughty:

JoelR
2006-08-22, 20:04
Stoltz: haha, det finns knäppisar till allt. Bra agerat iaf!

Diana
2006-08-22, 20:14
Do it.... Milf är aldrig fel... Gör det.. annars kommer du att ångra dig ;)
:D
knäpper lite bilder och startar en uppföljartråd oxå

stoltz: vilken idiot! *screwy* roiider,knark,rebelliska tonårsnerver,mammsen glömt byta på'n? - I know the kind.. :D du gjorde det bästa av situationen :thumbup:

bladhet
2006-08-22, 20:22
:D
knäpper lite bilder och startar en uppföljartråd oxå

Ja gärna... Ge henne mitt nr om du inte orkar göra jobbet färdigt ;)

Zakath
2006-08-22, 20:35
Japp, det gör jag om jag ser någon söt, brukar först kolla personen ganska snabbt i ögonen, och om ögonkontakten besvarades så tittar jag mig över axeln när vi gått förbi varandra. Om personen också tittar sig över axeln så är det underbart! En gång var det en sååå söt tjej som besvarade min ögonkontakt, fast jag kommer nog aldrig se henne igen ändå :(

Rockhard
2006-08-22, 20:38
Oftast, inte om jag går i stan och det är massa trängsel med typ 1000 personer. Men om jag möter nån på gångvägen i en förort typ. Blir naturligt att man tittar, annars måste man göra en ansträngning att titta rakt fram lr nåt det känns helt cp.

Diana
2006-08-22, 20:39
Ja gärna... Ge henne mitt nr om du inte orkar göra jobbet färdigt ;)
well of course :D
sällan man ser sånt fint azz som hennes på en 40 åring faktiskt :love:

snelhest
2006-08-22, 20:41
stirrar ner i marken

Löjtnant Blank
2006-08-22, 21:04
stirrar ner i marken
Går du på stan? Jag trodde att du rörde dig uteslutande mellan lägenheten, gymmet och mataffären.

snelhest
2006-08-22, 21:17
Går du på stan? Jag trodde att du rörde dig uteslutande mellan lägenheten, gymmet och mataffären.
ibland måste jag köpa saker som inte finns mataffären och gå till soc osv... men visst... det är sällan.

Sebbe_H
2006-08-22, 21:45
Stoltz agerar rätt i alla situationer:D Först klippa testiklar och nu detta :laugh:

bear.flowertwig
2006-08-22, 22:09
Ja och kan tom störa mig på om jag inte får nån kontakt med den jag möter. Vettigt? Nää.

Kwon
2006-08-22, 22:11
Om det är Krampus: Ja.

AFanatic
2006-08-22, 22:12
Ja och kan tom störa mig på om jag inte får nån kontakt med den jag möter. Vettigt? Nää.

Hehe.

"Djvla suris. Nänä men gå du där med din näsa i vädret och ögon-hejja inte med folk... Gör det då!"

*innocent*

paddanboy
2006-08-22, 22:14
Beror hur man känner sig...

bear.flowertwig
2006-08-22, 22:14
Hehe.

"Djvla suris. Nänä men gå du där med din näsa i vädret och ögon-hejja inte med folk... Gör det då!"

*innocent*

Precis. Och förmodligen känner folk de vassa blickarna och låter verkligen bli att möta blicken för den sakens skull.

AFanatic
2006-08-22, 22:18
Precis. Och förmodligen känner folk de vassa blickarna och låter verkligen bli att möta blicken för den sakens skull.

Nu är du ju bara vrång.

Kwon
2006-08-22, 22:20
Helt enkelt så stod jag och tog ketchup och fick känslan av att någon stirrade på mig. Så jag började vända mig runt och se ifall jag bara inbillade mig, men såg en snubbe som verkligen satt och spännde (stavning?) ögonen i mig så fort jag råkade titta mot honom. Så jag titta tillbaks i något ögonblick sen gick jag vidare och tog en plats där jag kunde sitta med ryggen fullt vänt åt honom.

Vilken tur att du inte tog upp häcksaxen ur väskan! :D

bear.flowertwig
2006-08-22, 22:26
Nu är du ju bara vrång.

"vrång"!! ska du tävla i decembercupens veteranklass? fast de kanske har en speciell lillgammal klass :D

AFanatic
2006-08-22, 22:27
"vrång"!! ska du tävla i decembercupens veteranklass? fast de kanske har en speciell lillgammal klass :D

Ibland behagar jag vara ironisk utan sådanadäringa gubbar som flinar. Vi kan kalla det en sorts språkböjelse.

bear.flowertwig
2006-08-22, 22:30
Ibland behagar jag vara ironisk utan sådanadäringa gubbar som flinar. Vi kan kalla det en sorts språkböjelse.

Jaha. Det ändrade ju inte på något.

Stoltz
2006-08-22, 22:32
stoltz: vilken idiot! *screwy* roiider,knark,rebelliska tonårsnerver,mammsen glömt byta på'n? - I know the kind.. :D du gjorde det bästa av situationen

Stoltz agerar rätt i alla situationer:D Först klippa testiklar och nu detta :laugh:

Tackar och bockar och klipper!

Vilken tur att du inte tog upp häcksaxen ur väskan!

Kanske ska börja ha en som avatar snart! Fast dock var det ju en bultsax :D