Visa fullständig version : Är du redo att bli förälder?
Krokodil
2006-08-21, 21:52
Gör först följande test...
Test 1:
Kvinnor: För att förbereda dig för moderskapet - ta på dig en morgonrock och knyt fast en säck bönor på magen. Låt den sitta kvar i nio månader. Efter nio månader tar du ut tio procent av bönorna.
Män: För att förbereda dig för faderskapet - gå till apoteket, töm innehållet i din plånbok på disken och uppmana personen i kassan att ta för sig.
Fortsätt sedan till stormarknaden och ordna så att din lön kan betalas ut direkt till dess huvudkontor.
Test 2:
Ta reda på hur nätterna kommer att bli. Mellan fem och tio på kvällen går du runt i vardagsrummet med en blöt påse som väger mellan fyra och sex kilo.
Klockan tio lägger du ner påsen, ställer natten och gå runt i vardagsrummet med påsen till klockan ett.
Ställ klockan på tre. Eftersom du inte kan somna om går du upp klockan två och tar något att dricka. Gå och lägg dig 02.45. Gå upp när väckarklockan ringer klockan tre. Gå omkring och sjung i mörkret fram till klockan fyra på morgonen. Ställ klockan på 05.00. Gå upp. Laga frukost.
Håll på med detta i fem år. Och se glad ut.
Test 3:
Gröp ur en melon och gör ett litet hål i sidan på den, ungefär en golfbolls storlek. Häng sedan melonen i ett snöre, fäst i taket och låt den svänga från sida till sida.
Ta en sked uppblötta frukostflingor och försök sedan mata den svängande melonen samtidigt som du låtsas vara ett flygplan. Fortsätt tills hälften av flingorna är slut.
Tippa ner resten i knät. Nu är du redo att mata en ettåring.
Som förberedelse för lite större barn smetar du kaviar i soffan och sylt på gardinerna. Göm en fiskpinne bakom stereon och låt den ligga där ett par månader.
Test 4:
Att klä på småbarn är inte så lätt som det kan verka. Börja med att köpa en bläckfisk och en nätkasse.
Försök lägga ner bläckfisken i nätkassen så att inga av armarna sticker ut.
Tillåten tid för detta: hela morgonen.
Test 5:
Glöm sportbilen och köp en Volvo. Och tro inte att du kan ställa den fläckfri och glänsande på garageuppfarten. Familjebilar ser helt enkelt inte ut så.
Köp en chokladglass och lägg den i handskfacket. Låt den ligga.
Tryck in smågodis i bandspelaren. Smula sönder ett storpack chokladkex i baksätet. Dra en kratta längs bilens båda sidor.
Så där. Perfekt!
Test 6:
Träna på att gå ut.
Vänta utanför toaletten i en halvtimme.
Gå ut genom ytterdörren. Gå in igen. Gå ut.
Gå in igen. Gå ut och ta några steg på trädgårdsgången. Gå tillbaka. Gå nerför gången igen.
Gå mycket, mycket långsamt på gatan i fem minuter. Stanna och inspektera noga varje cigarettfimp, tuggummi, smutsigt papper och död insekt längs vägen. Gå samma väg tillbaka. Skrik att du inte tänker vänta längre tills grannarna kommer ut och stirrar på dig.
Nu är du redo att gå ut med ett litet barn.
Test 7:
Åk till stormarknaden med något som äger största möjliga likhet med ett förskolebarn - varför inte en fullvuxen get?
Om du tänker skaffa fler än ett barn tar du med dig flera getter. Ordna din veckoinköp utan att förlora getterna ur sikte.
Betala för allt som getterna äter eller förstör.
Test 8:
Lär dig namnen på alla figurerna i Teletubbies eller Power Rangers.
När du upptäcker att du står i duschen och nynnar på signatur- melodin till Björnes magasin har du kvalificerat dig för att bli förälder.
Test 9:
Ett mycket gott råd är att upprepa allting du säger minst fem gånger.
Test 10:
Innan du slutligen bestämmer dig för att skaffa barn ska du söka upp ett par som redan är föräldrar och kritisera deras uppfostrings- metoder och brist på tålamod, och för att de låter sina barn löpa amok.
Ge dem goda råd om hur barnens sovvanor, potträning, bordsskick och beteende i stort kan förbättras.
Passa på att riktigt njuta - för sista gången i ditt liv sitter du inne med alla svaren.
Hah, jag behöver inte göra testet ens, jag har ju inte ens knullat, jag vill inte låsa mig vid första bästa genom att bli förälder direkt, så svaret är nej ;D
Nop, så många andra som föder ungar till höger o vänster. :Virro
bluelight
2006-08-21, 21:57
Kommer aldrig bli pappa :D
shadowfire
2006-08-21, 21:58
haha, störtskön... det blir preventivmedel nästa helg med!
Ja vill inte ha några knott
Slartibartfast
2006-08-21, 22:16
Även om det kommer att vara ensamt på ålderns höst och man kanske ångrar sig då så vill jag fan inte ha några ungar. Åtminstone inte som det ser ut nu.
gahahahaha, ooh vad roligt :)
särskilt:
"Gå mycket, mycket långsamt på gatan i fem minuter. Stanna och inspektera noga varje cigarettfimp, tuggummi, smutsigt papper och död insekt längs vägen. Gå samma väg tillbaka. Skrik att du inte tänker vänta längre tills grannarna kommer ut och stirrar på dig."
upplever jag nästan dagligen :)
Otroligt kul :laugh:
Lizard
LOL
Test 3 stämmer så jäkla bra!!!
:laugh: :laugh: :laugh:
High1ander
2006-08-22, 01:13
Jag vill ha minst 3 sma knottar!
Kommer bli sa kul att javlas med dem nar de vaxer upp. Ska lara dem fel saker. Sa fort en polare ringer sa tanker jag saga, "du vet val att min son e homosexuell och gillar dig?!" ;)
Damien Thorne
2006-08-22, 01:25
Haha... Dom var riktigt bra allihop :D
Föräldraskapets vedermödor är kraftigt överdrivna i dagens samhälle. Knappast ändras så mycket av att man blir förälder. Mitt råd är att skaffa barn så fort det bara går.
Ironbabe
2006-08-22, 12:01
Hahahaha! Tack för dagens skratt :thumbup:
Behövde det då jag har en rabiat sexmånaders som är lite snuvig o vägrar att sova! :Virro
Men självklart är jag redo o överlycklig över att vara förälder! Men nu är det nog..no more babies
Hehe, jag orkade inte ens läsa efter test 2. Jag fattade mitt beslut att inte bli pappa efter det :)
Hahahaha! Tack för dagens skratt :thumbup:
Behövde det då jag har en rabiat sexmånaders som är lite snuvig o vägrar att sova! :Virro
Men självklart är jag redo o överlycklig över att vara förälder! Men nu är det nog..no more babies
Det är ju klart jobbigare för kvinnorna som stannar hemma och umgås med ungen dygnet runt. Vissa barn sover ju dock hela tiden, och när karl'n kommer hem, samt på helgerna, får hon ju avlastning.
Man kan tänka sig hur jobbigt det var förr i tiden (150 år sedan typ) att överleva en lång vinter etc. med typ sju barn i att ta hand om. Hur klarade de av det?
pragmatist
2006-08-22, 15:03
Efter att ha följt ett antal äldre barnlösa släktingars öde på nära håll (och de hade ju i alla fall oss, så de var inte helt ensamma) så kan jag ju säga att en barnlös ålderdom är ett öde värre än döden.
Efter att ha följt ett antal äldre barnlösa släktingars öde på nära håll (och de hade ju i alla fall oss, så de var inte helt ensamma) så kan jag ju säga att en barnlös ålderdom är ett öde värre än döden.
Det är därför folk skall skaffa barn så fort det går. Biologiska klockan tickar och det finns ingen garanti för att det sedan vill sig när man lekt av sig och hittat den rätta/rätte.
Sofia4_4
2006-08-22, 17:30
Jaha, varför det?! Var det deras beslut att inte skaffa barn eller kunde de inte få barn?
Jag känner en del gamla människor som inte har skaffat barn och de har det väldigt bra.
Hahaha :laugh: informativt.
"Gröp ur en melon och gör ett litet hål i sidan på den, ungefär en golfbolls storlek. Häng sedan melonen i ett snöre, fäst i taket och låt den svänga från sida till sida.
Ta en sked uppblötta frukostflingor och försök sedan mata den svängande melonen samtidigt som du låtsas vara ett flygplan."
:D :thumbup:
Dock saknas väldoftande barnahuvve att snorta på, gör kanske en del för uthärdandet hehe.
Det där har jag släktingar som verkligen kan intyga.
när man är ung och har lätt att knyta sociala kontakter och öht. har mkt på gång i livet har man nog otroligt svårt att ens tänka sej hur ensamt det kan bli i slutet..
Daniel-san
2006-08-22, 22:40
Vojvoj. Där kom pressen som ett brev på posten. :(
Hehe, träffande.. :hbang:
Matningen idag var bäst hittills, både jag och lillen fick ta ett bad efteråt och när jag nattade honom upptäckte jag ändå lite katrinplommonpuré bakom hans söta lilla öra.. :Virro
Förresten tror jag man aldrig ska säga aldrig om barn när man är ung, dessutom kan man (jag iaf) förändras enormt av att vänta barn, vet inte om hormonerna hjärntvättar en eller vad det är.. Fast som tjej är det kanske bra att tänka igenom hur man vill om man börjar bli lite äldre, det är ju ingen mänsklig rättighet att kunna få barn och det blir svårare med åldern. Killar har ju förmånen att kunna bli pappa som äldre, frågan är väl hur gammalt som känns ok.
Dock tycker jag att man ska respektera dem som verkligen tänkt igenom det (å då menar jag VERKLIGEN tänkt igenom ), det är nog värre att skaffa barn "bara för att"... Barn har rätt till kärleksfulla och engagerade föräldrar. Fast det är ju inte likhetstecken mellan "villavolvovovve" och att bli förälder.
man är nog aldrig helt redo ... det skulle man nog inte ens vara om det skulle vara planerat, åtminstonde inte med första knodden *screwy*
Krokodil
2006-11-09, 00:39
man är nog aldrig helt redo ... det skulle man nog inte ens vara om det skulle vara planerat, åtminstonde inte med första knodden *screwy*
Precis! :thumbup:
Rock'nRoll
2006-11-09, 00:58
Jag vill ha minst 3 sma knottar!
Kommer bli sa kul att javlas med dem nar de vaxer upp. Ska lara dem fel saker. Sa fort en polare ringer sa tanker jag saga, "du vet val att min son e homosexuell och gillar dig?!"
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Min humor på milimetern..
Ska jag ha barn ska jag adoptera som Madonna..av nån stackars ensam svart pappa i Afrika ,som inte kan läsa eller ens förstå hur jävla stort det är att just JAG köper hans barn!
High1ander
2006-11-09, 03:43
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Min humor på milimetern..
Med tanke pa att jag kommer lagga ut ca 1 miljon kronor per knodd tills de e 18 ar, och att jag maste torka deras bajs sa fortjanar jag att djavlas med dem.
Barn e bara sma ondska i ett mindre paket.
On a serious note, jag skulle fan gora allt for mina sma knoddar, precis som alla andra farsor.
Hohoho...
Seriöst så är det många som tror att det är så hemst med barn.
Klart att första året är lite drygt, men det är så jävla najs med.
Jag har två hulliganer, 11m och 3½år, bra pli på dem och aldrig mkt bråk :)
Jag instämmer med dem som inte tycker det är så jobbigt med barn. har själv en drygt 9-månaders ängel och det är det bästa som hänt både mig och min fru. jag har kvar alla mina gamla intressen och vi lever på som vanligt (ungefär) men givetvis tar det mycket av ens tid i anspråk men det är tid som man gärna lägger. De första 3 månaderna var väl sådär men efter det så är det bara skitkul. Dessutom får man en helt annan syn på livet och värderar vissa saker som man tidigare struntade i. Jag tror de flesta som skaffar barn mognar och får en mer omtänksam inställning till livet, även när det gäller vuxna människor.
Jag kan förstå hur ni som inte tänker skaffa barn tänker och känner men om ni en vacker dag kommer få barn kommer ni garanterat undra hur ni tänkte tidigare.:Virro
Dock är det som så, vill ni absolut inte skaffa barn så gör inte det. Det skulle vara hemskt för det barnet att växa upp med föräldrar som inte vill vara i den situationen. Däremot tror jag de flesta skulle hinna förändras under graviditeten och bli underbara föräldrar dem med.
fan klart man ska en en unge ! en pojke en flicka. sådär när man fyllt 35 typ
man får ju lite tillbaka också :)
alla graviditer över 20 år är mer och mer riskfyllda för varje år som åldras, både man och kvinna spelar in
RösböJunior
2006-11-09, 19:00
HAHA! det där med bilen var bäst!
"smula sönder ett HELT STORPACK kex-choklad" ojne vojne :P
+ krattan...
allting..SLITS så förbannat med barn. luckor,dörrar öppnas...SMÄLLS igen ca 80 ggr mer än normalt.
jag vet iaf...trots min ringa ålder att skaffa barn är ett jävla projekt + offring. ser oxå väldigt mkt "skit" tkr nog ca 50 % av alla som skaffar barn BORDE ta sig en rejäl funderare först.
Me_Myself
2006-11-09, 19:12
Man kan tro att man är redo men hur det är att vara förälder tror jag knappast att man förstår förrän man har varit det ett tag.
Det är en kärlek jag inte upplevt förr men det är också ett par resor värre än jag trodde.
Krokodil
2006-11-09, 19:38
man får ju lite tillbaka också :)
+1
Man kan tro att man är redo men hur det är att vara förälder tror jag knappast att man förstår förrän man har varit det ett tag.
Det är en kärlek jag inte upplevt förr men det är också ett par resor värre än jag trodde.
+1
Metal_boy_
2006-11-09, 19:42
Nej jag är inte redo att ha några snorvalpar! Sen sitter man där, med skägget i brevlådan. :)
Metal_boy_
2006-11-09, 19:44
alla graviditer över 20 år är mer och mer riskfyllda för varje år som åldras, både man och kvinna spelar in
Min mamma fick mig när hon var tjugosju. Är det därför som bara är lagom dum i huvet?
Krokodil
2006-11-09, 19:46
Min mamma fick mig när hon var tjugosju. Är det därför som bara är lagom dum i huvet?
Nej, men det är därför du glömmer ord... :D
Metal_boy_
2006-11-09, 19:48
Nej, men det är därför du glömmer ord... :D
Du ser. Hade jag varit totalt koko, då hade det inte ens blivit ett inlägg! :D
Tigerkotten
2006-11-09, 20:04
2-3 Vill jag ha när tiden e redo, och det är för mig som det känns nu när jag har allt klart för mig hur jag vill jobba etc. Så jag har en bra utbildning och jobb. Vill gärna kunna ge barnet saker och ting man själv kanske inte fick som liten.
Här är två söta bebis videos :D
1baby
UjXi6X-moxE
4st samtidigt! :D
5_ARBWKpfA4
just de. måste köpa gummi *flex*
Klart man vissa dagar känner att man hellre skulle vilja vara själv, men sen kryper sonen upp i famnen och ger en jättekram. Då tänker man att livet utan honom vore tomt och meningslöst!
Visst, det blev barn tidigt för mig, vi tjänar inte bra (jag studerar och flickvännen jobbar som pers. assistent) men vi klarar oss, och sonen blir ändå bortskämd av mor/farföräldrar så det räcker och blir över! Men jag tror många överskattar hur mycket barn kostar egentligen. Men det får jag nog äta upp när det är dags att köpa moped och skit :)
Men vid det laget så har jag tänkt ha ett jobb som kan klara av det!
RösböJunior
2006-11-10, 20:02
hehe precis...hur många "ger inte upp" idag igentligen. typ
"jag e så trött på ung-jävla ! ut å lek "
det följer stort ansvar.... gud vad min son ska börja träna tidigt ;)
mangemani
2006-11-10, 20:07
får man lite högre inkomster,så ska man nog se till att få tillökning i familjen:),test eller ej,en unge ska man ha.
Du uppmanar till tonårsgraviditeter:confused: :D
Ni kommer bli äldre ni med. Tillslut så längtar man efter barn. Allt som står i första posten är sant men man står ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.