Visa fullständig version : Knäppa saker ni gör när ni deffar?
Ja, som titeln lyder; har ni några knäppa saker som ni gör när ni deffar?
Själv har jag märkt att jag är nitiskt noga med att inte missa en enda smula eller droppe av den maten jag mätt upp. Det yttrar sig i att jag sitter och skrapar och skrapar och skrapar med besticken för att få upp allt på tallriken:Virro (på jobbet låter jag bli, jag vill ju inte de ska se vilket miffo jag är:laugh: )
Jag skulle bli sur om någon fick för sig att ta av min mat också - DEN ÄR MIN:devil:
Väger väger väger väger, mat, dryck, mig själv. jag har kalorinojja deluxe :D
jo, svårt att inte låta bli att räkna på allt ibland... man har ju en liten kaloritabell och miniräknare i huvudet;)
mangemani
2006-08-21, 20:01
jadu,det enda knäppa jag kan tänka mej är att jag nästan konstant spänner musklerna för att se om dom har försvunit:laugh:
"NEJ!!,nu har det gått 10 min,tänk om musklerna har sinat bort en aning":laugh: ...hua,deffnojja.
Brooklyn
2006-08-21, 22:40
Väger väger väger väger, mat, dryck, mig själv. jag har kalorinojja deluxe :D
+1
Cerberus
2006-08-21, 22:43
tror hela tiden att jag äter för mycket o mår dåligt för det...
sen är jag nog jävligt sugen på allt ja förbjuder mig, jobbigt.
Slut på deffandet nu iaf :P bygga muskler ftw!
blekfet2
2006-08-21, 23:41
Slut på deffandet nu iaf :P bygga muskler ftw!
+1
aja snart det där med bygga :D
Räknar energiförbrukning konstant. Jag gick 30 min hit = 125 kcal och 10 min dit = 25 kcal osv osv. Vill alltid komma upp i 800 kcal extra förbrukning.
Annars: Miniräknare i huvudet. Anti-socker-nojja. Noga med att få i mig rätt sorts fett.
Ja, som titeln lyder; har ni några knäppa saker som ni gör när ni deffar?
Själv har jag märkt att jag är nitiskt noga med att inte missa en enda smula eller droppe av den maten jag mätt upp. Det yttrar sig i att jag sitter och skrapar och skrapar och skrapar med besticken för att få upp allt på tallriken:Virro (på jobbet låter jag bli, jag vill ju inte de ska se vilket miffo jag är:laugh: )
Jag skulle bli sur om någon fick för sig att ta av min mat också - DEN ÄR MIN:devil:
Låter ungefär som när jag deffade. Jag kunde bli skitförbannad om någon tog makrillfiléerna från min macka.. :furious:
Efter jag började deffa så har jag glömt bort hur jag ser ut i ansiktet, fokuserar bara på kroppen när jag kollar mig i spegeln. :) dessutom går med utan tröja nästan jämt hemma
Lätt hänt att man lägger olika grejer i kylskåpet, t.ex. toalett-artiklar och TV-dosor. Brukar också bära in disken till badrummet.
Brukar också bära in disken till badrummet.
Det gör jag nästan alltid :P
Jag skulle hämta kaffe i toan häromdan, och idag när jag handlade kom jag knappt ihåg vart jag parkerat bilen....
Ah! Träning är hälsosamt!
slängt besticken istället för matresterna i soppåsen har väl hänt en del gånger
Brooklyn
2006-08-23, 17:37
Ah! Träning är hälsosamt!
:laugh:
virrelan
2006-08-23, 18:56
Det där med att äta varenda liten smula av maten känner jag igen :D
Spänna musklerna för att kontrollera att de inte försvunnit gör jag oxå;)
Några bra idéer om hur man hanterar det där?
Scratch89
2006-09-07, 22:12
Tagit på mig byxorna ut och in, skjorta likaså.
Stått och tryckt in min nyckel i mitt skåp och fått ryck och sparkat och slagit, för att sedan märka att det var fel nyckel.
Tagit fel buss både till och från skolan.
Sagt fel namn till (förra) tjejen. :em:
Sagt fel namn till (förra) tjejen. :em:
Snabb slutsats ger mig: :furious::booty::whipped::cryout:
Scratch89
2006-09-08, 12:51
Snabb slutsats ger mig: :furious::booty::whipped::cryout:
Inte så farligt. :D Det var inte därför det tog slut, haha.
Jag tappar typ smaksinnet så jag måste salta och krydda maten tokmycket för att känna någon smak överhuvudtaget :S
grisbil3n
2006-09-08, 21:51
Det gör jag nästan alltid :P
Jag med, diskar även där.
Hur knäppa blir ni när ni deffar?
Bära in disk i badrummet, vandalisera skåp för nyckeln inte vill in, lägga tv-dosan i kylskåpet mm.. *screwy*
Sköna lirare:hbang:
Cerberus
2006-09-10, 01:45
Några bra idéer om hur man hanterar det där?
terapi, självhjälp osv.
Finns väl inga enkla lösningar direkt, nåt grundar det sig i..
annan knäpp grej ja gör när ja deffar är att ja konstant kollar formen i speglarna på gymmet :D fast det gör ja vanligtvis också haha, en ovana...posear o grejer haha
terapi, självhjälp osv.
Finns väl inga enkla lösningar direkt, nåt grundar det sig i..
annan knäpp grej ja gör när ja deffar är att ja konstant kollar formen i speglarna på gymmet :D fast det gör ja vanligtvis också haha, en ovana...posear o grejer haha
Mao lita på vägningen och sluta fundera så mycket?
Tack och lov finns det keso :D
Min deff för två vintrar sedan tog upp mig 04:30 på morgonen VARJE morgon i tre månader..... Detta ledde i sin tur till att jag gick och lade mig vid 20.00 på kvällen... Då hade jag hunnit med 1,5h gympass och 2*60min promenader plus en hel skoldag.......... Jag tror inte jag var sådär jättesocial då :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.