Visa fullständig version : Proteindrink med filmjölk
kostkrig
2006-08-21, 19:03
Idag tog jag min proteindrink med filmjölk och mixade i lite frysta bär. Det vart verkligen smaskens men är det ok? Vanligtvis kör jag med vanlig mjölk men det är inte alls lika gott så då undrar jag om jag, med gott samvete, kan byta och börja köra med filmjölk och lite bär istället?
Tack på förhand
jag prövade det en gång, det luktade kolozzeum kokos varje gång jag gick på toa i 4 dagar efteråt *rolleyes* (placebo?)
Idag tog jag min proteindrink med filmjölk och mixade i lite frysta bär. Det vart verkligen smaskens men är det ok? Vanligtvis kör jag med vanlig mjölk men det är inte alls lika gott så då undrar jag om jag, med gott samvete, kan byta och börja köra med filmjölk och lite bär istället?
Tack på förhand
Självklart kan du det, filmjölk finns ju liksom mjölk med varierande näringsinnehåll, från lättfil och uppåt. Klart att du ska köra med det du gillar bäst.
kostkrig
2006-08-22, 10:52
kanon. Det vart verkligen hur gott som helst. Tog 3dl filmjölk tillsammans med 1dl jordgubbspulver och blandade i lite frysta hallon! Det blir att fortsätta med det! (Kan knappt bärga mig tills ikväll då jag ska dricka den igen)
formula4shape
2006-08-22, 11:47
Mixa ihop det med lite krossad is också så ska du få se på grejor *flex*
Ingen bra idé att ha filmmjölk eller mjölk som återhämtningsdryck däremot.. om man vill vara "optimal" eller hur man ska uttrycka det. Mjölken tar lång tid för magen att bryta ner och blandas vassleproteinpulvret med mjölken så drabbas även pulvret. Men som mellanmål är det nog king!
King Grub
2006-08-22, 14:14
Ingen bra idé att ha filmmjölk eller mjölk som återhämtningsdryck däremot.. om man vill vara "optimal" eller hur man ska uttrycka det. Mjölken tar lång tid för magen att bryta ner och blandas vassleproteinpulvret med mjölken så drabbas även pulvret.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=30544&highlight=mj%F6lk
Ninjasmurf
2006-08-22, 18:20
Proteinpulver i filmjölk med flingor (+ havregryn ibland) är standard kväll- och "orkar inte laga mat" mål för mig. Gott -ja, nyttigt- relativt, optimalt- struntar jag i.
Filmjölk + havregryn + Kolozzeum kokos = RIktigt mumma
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.