handdator

Visa fullständig version : Geting stucken :(

kneger
2006-08-21, 14:28
blev nyss jeting stucken i tummen, gör ont så in i helvete och svullnade upp som fan.

vad kan man göra för att iaf. få ner svulnaden? har testat med is :p

bluelight
2006-08-21, 14:31
Tigerbalsam?

kneger
2006-08-21, 14:33
Tigerbalsam?
mossan föreslog det också, men jag undrar om det värkligen hjälper, man ajja, ja får testa då.

King Grub
2006-08-21, 14:40
Är du inte allergisk är det inte farligt.

PowPow
2006-08-21, 14:50
Finns väl inte så mycket att göra när man råkat ut för ett getingstick. Se till att gadden inte sitter kvar bara.

Xylocain är en smärtlindrande salva som finns på apoteket, om du nu skulle tycka att smärtan är värd en tripp till närmaste apotek.

Edit: Jag förutsätter att du inte är allergisk.

aliquis
2006-08-21, 14:51
vad ni ska va hjälpsamma då, hoppas ni blir stuckena av jetingar!!!!!Det har jag säkert bliven, inte så bra koll på vilka av dem. Jag vet inte, salubrin brukade jag väl ha på diverse bett men om det hjälper mot getingar eller överhuvudtaget vet jag inte, det luktar gott iaf.

Men som sagt, är du inte allergisk är det ju inte dödligt så det är väl bara att vänta tills det försvinner, du vet ju vad som gör ont iaf.

Sedan heter det getingar, och morsan, och brorsan alternativt min mor/mamma/bror, inte mossan o brossan.

kneger
2006-08-21, 14:51
Finns väl inte så mycket att göra när man råkat ut för ett getingstick. Se till att gadden inte sitter kvar bara.

Xylocain är en smärtlindrande salva som finns på apoteket, om du nu skulle tycka att smärtan är värd en tripp till närmaste apotek.

Edit: Jag förutsätter att du inte är allergisk.
vet faktiskt inte om jag är allergisk eftersom detta är första gången.

men att det gör ont gör inte så mycket, det är svullnaden jag vill få ner, det ser verkligen inte trevligt ut.

PowPow
2006-08-21, 14:52
King Grub har redan gett dig svaret. Hade du reagerat hade du inte suttit här för tillfället.

Han undrade inte om det var farligt - han undrade hur man kunde få ner svullnaden.

Och det stavas förresten ;)

aliquis
2006-08-21, 14:54
Bwah, editerade om lite men timeouthorbajset är ju så bra! Heja kolo, världens sämsta jävla skitforum.

regus
2006-08-21, 14:55
Alsolsprit is the shit. *slap*

Challenge
2006-08-21, 14:57
Han undrade inte om det var farligt - han undrade hur man kunde få ner svullnaden.

Och det stavas förresten ;)

Precis som aliquis hann jag inte editera mina två stavfel *rolleyes*
Vila tummen, eller ring en vårdcentral, men som sagt det är inte farligt.

PowPow
2006-08-21, 14:57
vet faktiskt inte om jag är allergisk eftersom detta är första gången.

men att det gör ont gör inte så mycket, det är svullnaden jag vill få ner, det ser verkligen inte trevligt ut.

Det brukar inte ta så lång tid innan det lägger sig. Så det är väl bara till att vänta ut det.

Någon som vet om det finns olika styrka i getingstick? Jag har blivit stucken ganska många gånger genom åren, och jag tycker inte det gör speciellt ont. Det brukar ju gå över ganska fort. Men en gång blev jag stucken på fingerspetsen, och det gjorde oerhört ont (föra att vara ett getingstick alltså). Det tog flera timmar innan smärtan lade sig också. Supergeting? Jeting till och med?

Challenge
2006-08-21, 14:59
Det brukar inte ta så lång tid innan det lägger sig. Så det är väl bara till att vänta ut det.

Någon som vet om det finns olika styrka i getingstick? Jag har blivit stucken ganska många gånger genom åren, och jag tycker inte det gör speciellt ont. Det brukar ju gå över ganska fort. Men en gång blev jag stucken på fingerspetsen, och det gjorde oerhört ont (föra att vara ett getingstick alltså). Det tog flera timmar innan smärtan lade sig också. Supergeting? Jeting till och med?

Ja kanske en så kallad jeting ;)
Det finns tre sorters getingar i sverige, "vanlig", jordgeting och bålgeting. De har olika gift så det är möjligt att de kan göra olika ont. Borde väl bero på om de sticker i närheten av en nerv eller liknande gissar jag?

kneger
2006-08-21, 14:59

hm.. kanske är det värre på fingrar? ser ut som om det sitter en ärta under skinnet på min tumme och sen är den 3ggr större än den icke stuckna tummen.

iaf. hur lång tid tar det innan svullnaden är över? 24timmar? 12 timmar? ungrfär alltså.

förästen vet jag inte vad som stack mig, jag tog en påse och kännde ett stick och kolladepå tummen, där va en gadd, men jag såg ingen geting eller nått annat kryp.

aliquis
2006-08-21, 15:05
Men jag känner mig så taskig på slutet, så du får inte ta det för hårt, jag drygar mig bara för att jag inte har något liv.

Challenge: Jag vet inte om mina var stavningsfel, däremot skrev jag morsan och brorsan och skulle skriva min mor och min bror, men så ville jag lägga till mamma så blev det min mor/mamma och min bror men det lät så jobbigt med alla också så jag lade ihop dem men då hade jag inte lagt ihop morsan och brorsan så meningsuppbyggnaden blev ful sas. Men men, skitsamma :D

Kneger: Ärta under huden låter ju inte så skönt iofs.
Vad var det för påse? Var var den och vad var det i den? Utifall att det går att gissa vilket kryp som var mest troligt.

PowPow
2006-08-21, 15:05
hm.. kanske är det värre på fingrar? ser ut som om det sitter en ärta under skinnet på min tumme och sen är den 3ggr större än den icke stuckna tummen.

iaf. hur lång tid tar det innan svullnaden är över? 24timmar? 12 timmar? ungrfär alltså.

förästen vet jag inte vad som stack mig, jag tog en påse och kännde ett stick och kolladepå tummen, där va en gadd, men jag såg ingen geting eller nått annat kryp.

Ja, det beror säkert på var man blir stucken. Och som Challange upplyste oss om finns det ju olika sorter med olika starkt gift, så det kan ju bero på det också.

Är tummen 3 gånger så stor som den andra tummer? Överdriver du inte så låter det ju ganska galet. Ett samtal till sjukvärdsupplysningen kostar ju inget, så om du är orolig så kan du ju alltid slå dem en pling.

Eller kolla nätet:
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3181

King Grub
2006-08-21, 15:15
Är man inte allergisk, utan bara har lite ont... är det bara pjåsk. ;)

Stoltz
2006-08-21, 16:21
Är man inte allergisk, utan bara har lite ont... är det bara pjåsk. ;)

Beror på vart man blir stucken också ;) När jag blev stucken i läppen var jag dock liten men fan vad ont det gjorde! Att bli stucken i handen kändes knappt jämfört med det. (De enda ställena jag blivit stucken på förutom örat, men då var jag riktigt liten.)

Danne
2006-08-21, 16:25
Det finns fler arter än så i sverige, och dessutom är jordgeting inte en egen art utan bara att getingarna har byggt sitt bo under jord.

Ja kanske en så kallad jeting ;)
Det finns tre sorters getingar i sverige, "vanlig", jordgeting och bålgeting. De har olika gift så det är möjligt att de kan göra olika ont. Borde väl bero på om de sticker i närheten av en nerv eller liknande gissar jag?

s_himself
2006-08-21, 16:35
Beror på vart man blir stucken också ;) När jag blev stucken i läppen var jag dock liten men fan vad ont det gjorde! Att bli stucken i handen kändes knappt jämfört med det. (De enda ställena jag blivit stucken på förutom örat, men då var jag riktigt liten.)

jag fick ett jordgetingstick mitt mellan ögonen :Virro

kneger
2006-08-22, 13:56
Men jag känner mig så taskig på slutet, så du får inte ta det för hårt, jag drygar mig bara för att jag inte har något liv.

Challenge: Jag vet inte om mina var stavningsfel, däremot skrev jag morsan och brorsan och skulle skriva min mor och min bror, men så ville jag lägga till mamma så blev det min mor/mamma och min bror men det lät så jobbigt med alla också så jag lade ihop dem men då hade jag inte lagt ihop morsan och brorsan så meningsuppbyggnaden blev ful sas. Men men, skitsamma :D

Kneger: Ärta under huden låter ju inte så skönt iofs.
Vad var det för påse? Var var den och vad var det i den? Utifall att det går att gissa vilket kryp som var mest troligt.
en vanlig gul påse, i påsen låg en påse majsmjöl om ni nu vet vad det är för nått.

aja, svullnaden är nästan borta och det känns knappt längre.

fast jag undrar om jag blivit myggstucken på samma ställe, för det har svullnat upp lite till idag och det kliar som fasiken. :confused:

LadyG
2006-08-22, 18:18
Det finns fler arter än så i sverige, och dessutom är jordgeting inte en egen art utan bara att getingarna har byggt sitt bo under jord.

En som kan sina getingar :)

Jag tror vi ha 9 olika getingarter som bygger samhällen och ett antal som inte gör det utan lever som singlar. Rätt?

Hur som helst är det bara att smeta på salubrin eller iprensalva och härda ut. Det går över.

Ta det som en man, som någon sa :)

kneger
2006-08-22, 18:43
En som kan sina getingar :)

Jag tror vi ha 9 olika getingarter som bygger samhällen och ett antal som inte gör det utan lever som singlar. Rätt?

Hur som helst är det bara att smeta på salubrin eller iprensalva och härda ut. Det går över.

Ta det som en man, som någon sa :)
ja, det är inte smärtan som jag klagar över, det är svullnaden !!!

jaja, finns väll inte mycket att göra, ska ta o köpa sånna salvor till nästa sommar.

LadyG
2006-08-22, 19:50
ja, det är inte smärtan som jag klagar över, det är svullnaden !!!

jaja, finns väll inte mycket att göra, ska ta o köpa sånna salvor till nästa sommar.

Du kan ju ta och besöka VC, ta ett allergitest och få veta om du kanske är allergisk mot getingstick.

Det är ju inte alla som är allergiska som drabbas av anafylaktisk chock, somliga får kraftig svullnad och klåda... Då kan man i vissa fall få medicin som dämpar symptomen (tror det är antihistaminer man får mot klådan, men jag kan ha fel) så är det klart.

sailaways
2006-08-22, 20:19
blev nyss jeting stucken i tummen, gör ont så in i helvete och svullnade upp som fan.

Jag blev stucken under foten när jag var sex år och dog nästan. Hela kroppen svällde upp och jag fick stora bölder på ben och armar. Fick svårt att andas.

Nu är jag inte allergisk längre. hejdå kära dagbok.

Rockhard
2006-08-22, 20:46
Skumt det där. Jag har blivit stucken ett antal gånger och det blir ingenting, inte ens som ett myggbett, bara en liten röd prick. Så du kanske är allergisk om tummen svullnade.

Tolkia
2006-08-22, 20:52
Brukar inte allergi visa sig som andnöd etc. (allergichock)? Sedan kan man väl vara olika känslig; jag får vansinniga bölder av vanliga mygg- och bromsbett, men allergi skall det inte vara.

Har du varit där och pillat mycket? Det kan bidra till att svullnaden inte går ned. Annars är det bara att vänta.

Diana
2006-08-22, 21:05
Jag blev stucken under foten när jag var sex år och dog nästan. Hela kroppen svällde upp och jag fick stora bölder på ben och armar. Fick svårt att andas.

Nu är jag inte allergisk längre. hejdå kära dagbok.
ahhh läskigt...

*grr27* att inte klia på myggbett första dagen - den mest avancerade formen av självbehärskning :D

Sebbe_H
2006-08-22, 21:18
"geting stucken" har en geting blivit stucken? :O

Rockhard
2006-08-22, 22:26
"geting stucken" har en geting blivit stucken? :O

"stick inte" sa han, men han blev övergiven ändå :(

LadyG
2006-08-23, 00:23
Brukar inte allergi visa sig som andnöd etc. (allergichock)? Sedan kan man väl vara olika känslig; jag får vansinniga bölder av vanliga mygg- och bromsbett, men allergi skall det inte vara.

Har du varit där och pillat mycket? Det kan bidra till att svullnaden inte går ned. Annars är det bara att vänta.

Nej, det är inte alla som drabbas av anafylaktisk chock. Somliga får kraftig svullnad i området, klåda eller nässelutslag. Det är bara kraftigt allergiska personer som drabbas av t ex hosta, andnöd, illamående, yrsel och hjärtklappning.

Om man får kraftig svullnad på stickstället som ökar eller inte ger med sig inom något dygn bör man kontakta vårdcentralen.

För att lindra klåda och sveda kan man också badda med alsolsprit, stryka på alsolgel eller använda en särskild insektspenna som stryks mot huden. Man kan även smörja med kylbalsam eller lokalbedövande salva, Xylocain. Medlen finns att köpa på apotek.

Bronkitkorv
2006-08-23, 06:22
Varför är det bara sverige som har såna mesiga getingar, alla mina invandrar jobbarkompisar (jugoslavien och Iran) skryter om att dom minsan har riktiga getingar i sina hemland, som man kan dööööö av om man får för många stick och dom är SÅÅÅÅ stora som kollibris minsan.

Pata
2006-08-23, 08:22
Getinglösningen (http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=77105)

heltzonicka
2006-08-23, 13:43

Vad sägs om att vara mindre kärring?

Challenge
2007-04-27, 15:33
Blev stucken i fingret av en geting som flög in i jackan på vägen hem. Han fick in en träff men sedan lyckades jag sänka honom :devil:
Det borde inte vara någon fara att gå och träna väl? så länge man inte är allergisk. Förutom att handen gör lite ont då...

Pellefant
2007-04-27, 15:44
Förra sommaren så köpte jag honung av en honungsodlare(i mindre skala). Han sade att han fick ungefär 200 bistick om året. *mini* Det såg man verkligen på hans armar och ansikte.

Challenge
2007-04-27, 15:46
Förra sommaren så köpte jag honung av en honungsodlare(i mindre skala). Han sade att han fick ungefär 200 bistick om året. *mini* Det såg man verkligen på hans armar och ansikte.

Det måste varit en riktigt hardcore biodlarsnubbe

Pellefant
2007-04-27, 15:48
Det måste varit en riktigt hardcore biodlarsnubbe

Han sade att man vänjde sig rätt snabbt. :)

Mson
2007-04-27, 16:05

Gadden lossnar inte för getingar vid stick. Måste varit ett bistick.

bertbert
2007-04-27, 16:25
Har getingen blivit stucken? Stackars geting.

spange
2007-04-27, 17:10
det var ett bi skulle jag tro då getingen inte "lämnar" gadden utan drar ut den igen - ett bi däremot kan inte dra ut gadden igen utan lämnar den i "offret", således kan den bara sticka en gång - sedan dör den

hobbitar
2007-04-27, 17:12
en gång när jag var liten och åt korv flög en geting och satte sig på korven när jag bet!

Aj! Den stack mig rätt i läppen flera gånger, dagen efter hade jag en FEET fläskläpp.

spange
2007-04-27, 17:18
en gång när jag var liten och åt korv flög en geting och satte sig på korven när jag bet!

Aj! Den stack mig rätt i läppen flera gånger, dagen efter hade jag en FEET fläskläpp.

AJ! satan, jag skulle fan dö av rädsla om jag hade en getingjävl på läppen*gah!* :(

machine gun
2007-04-27, 17:23
Nej, det är inte alla som drabbas av anafylaktisk chock. Somliga får kraftig svullnad i området, klåda eller nässelutslag. Det är bara kraftigt allergiska personer som drabbas av t ex hosta, andnöd, illamående, yrsel och hjärtklappning.

Så får jag. Kraftig svullnad, sanslös klåda och nässelutslag. Det brukar ta några dagar innan det lägger sig, men jag har aldrig fått någon allmänpåverkan, så troligtvis är jag bara lätt överkänslig och inte direkt allergisk. Av någon satans anledning verkar getingar gilla mig dessutom, har blivit stucken fler ggr än jag kan minnas *grr27*

Gpajpen
2007-04-27, 18:02
fyfan vad jag avskyr getingar, PISS! man tror att man kan sätta sig å ta det lugnt nånstanns nu i fina vädret men likt förbannat är det getingar överallt

Genesis
2007-04-27, 18:08
fyfan vad jag avskyr getingar, PISS! man tror att man kan sätta sig å ta det lugnt nånstanns nu i fina vädret men likt förbannat är det getingar överallt
Haha ta det lugnt. Jag har endast blivit stucken när jag råkat trampa på en geting, det får man acceptera.

Metal_boy_
2007-04-27, 18:10
Är väl ingen fara för dig. Det var ju getingen som blev stucken?

hobbitar
2007-04-27, 18:13

haha jag kan också bli sådär förbannad av mygg, getingar etc när man har satt sig för att sola eller festa en dag.

machine gun
2007-04-27, 18:14
Haha ta det lugnt. Jag har endast blivit stucken när jag råkat trampa på en geting, det får man acceptera.

Det är du det. Jag har fanimej blivit attackerad av de förbaskade krypen. Har även varit med om att en getingjävel landade i min säng och jag vaknade av att den stack mig två ggr på armen. Tack för den.. *mini*

scythe
2007-04-27, 18:20
Är väl ingen fara för dig. Det var ju getingen som blev stucken?
fniss

hobbitar
2007-04-27, 18:21
Det är du det. Jag har fanimej blivit attackerad av de förbaskade krypen. Har även varit med om att en getingjävel landade i min säng och jag vaknade av att den stack mig två ggr på armen. Tack för den.. *mini*

:laugh:

hobbitar
2007-04-27, 18:22

Om du vill vara säker på att få ner svullnaden tycker jag att du ska amputera.

Metal_boy_
2007-04-27, 18:38
Är det bara jag som gillar ruset man får av getingens gift? Jag svär, jag blev beroende vid första sticket. Nu är getingarna rädda för mig istället. Jag springer efter dom och kavlar upp ärmarna så fort dom dyker upp.

Solros
2007-04-27, 19:07
you should be geting pissed!

m1kael
2007-04-27, 19:12
you should be geting pissed!

Muhahaha...

Fatalist
2007-04-27, 19:24
Nån typ av antihistamin borde lugna svullnandet lite...

spange
2007-04-28, 00:06

HA! jag med...vi hade getingar inne förra hösten, och vi kom inte på vart dom asen kom in heller...dom krälade överallt i hela huset. kunde vara ett 20-tal surrandes runt varje lampa, OCH i sängjävlarna- blev stucken ett par ggr + att jag tände lampan nån gång då det satt en geting stor som en hundvalp(nåja.. stor iaf) 5 cm från ansiktet.. tror aldrig i mitt liv jag har vart så rädd som jag var dom veckorna:D fyfan

christian
2007-04-28, 09:07
One, two, he´s coming for you.
Three, four, better lock your door.

http://gallery.kylig.com/d/15478-1/geting.jpg

_Larre_
2007-04-28, 15:11
Socker har jag alltid kört med sen jag var mindre.

Sen beror det väl på lite vad det är för geting, bålgetingarna är ju giftiga (ej farligt). Fick ett stick på foten/hälen för x antal år sen och foten svullnade upp så jag inte kunde ha mina vanliga skor, gjorde inte ont eller liknande, men var riktigt otrevligt att se.

Äh, bit ihop eller ring vårdcentralen.

hobbitar
2007-04-28, 15:14
En gång råkade jag och några polare trampa i ett jordgetingsbo. Fy satan säger jag bara jag blev jagad genom hela skogen!

Dom satte sig på min krage så jag hörde dom surra när jag sprang också*gah!*

Gpajpen
2007-04-28, 15:16
En gång råkade jag och några polare trampa i ett jordgetingsbo. Fy satan säger jag bara jag blev jagad genom hela skogen!

Dom satte sig på min krage så jag hörde dom surra när jag sprang också*gah!*

fan va sjukt, jag och en polare drog ut en pinne typ från under en sten när vi va mindre. gissa vad som gömmer sig, en hel jävla koloni med jordgetingar. sprang uta helvete rakt ut genom skogen och hem men fick ändå typ 3 stick i halsen.

Fatalist
2007-04-28, 15:46
Socker har jag alltid kört med sen jag var mindre.

Sen beror det väl på lite vad det är för geting, bålgetingarna är ju giftiga (ej farligt). Fick ett stick på foten/hälen för x antal år sen och foten svullnade upp så jag inte kunde ha mina vanliga skor, gjorde inte ont eller liknande, men var riktigt otrevligt att se.

Äh, bit ihop eller ring vårdcentralen.

Alla getingar är giftiga ;)

goodie
2007-04-28, 16:38
Getingar är ju söta!

Senast jag blev stucken av en geting var för ungefär fem år sedan. Jag tror
getingarna gillar mig för jag kan fånga in en i handen utan att bli stucken*cupid*

Bronsar/älgflugor/flygmyror däremot är creepy!

mangs
2007-10-02, 21:27
Då har det hänt igen, var ca 20 år sedan sist men idag blev jag stucken av en geting. Höll på och fixade undan lite vid poolen när jag kände en grymt stickande sak i mitt högra långfinger. Spolade lite med kallt vatten utan att veta vad det var som hänt. Såg sedan gadden och till min stora glädje hittade jag även den skyldiga getingen. Ett välriktat slag med en tidning och getingen is no more.

Fingret har svullnat upp men det känns som det håller på att lägga sig nu. Morsan är hyperallergisk och måste på sommaren alltid ha med sig motgift fall ifall. Jag verkar dock ha klarat mig från denna åkomman. Förutom ont i fingret mår jag bra.

Vilka jävla kräk alltså!! :furious: Nästa år är det krig.:devil:

Deceiver85
2007-10-02, 21:29
Jag har aldrig blivit stucken av varken humlor, getingar eller bin...jag antar att vi kommer bra överens.

PowPow
2007-10-02, 22:28
Snart kommer jetingarna också /=

egge
2007-10-02, 22:48
Denna rubriken är humor :D

HookersUnited
2007-10-02, 23:12
Nån 1337-geting fick in en klockren sula mitt i ögat på mig i somras. En mycket vacker karl blev man.

Oljeblixten
2011-05-30, 18:02
Nu är kriget i full gång! Satt här vid min dator med öppet fönster när en bålgeting flög in genom fönstret, snäll som jag är sitter jag kvar och tänker att han får hitta ut själv. Helt plötsligt känner jag att det surrar väl nära och att den fan sticker mig i nacken helt oprovocerat. Jag kastar ur mig ett brölande studsar upp och hugger tag i min Axe spray-deo, Letar upp honom och sprayar honom riktigt blöt och klibbig så att han tvingas att landa på mitt fönsterbräde.

Nu tänker jag att det är dags att mosa honom, men jag väljer istället att plocka fram en tändare och elda upp den jäveln. Nu känns det bättre, Även om jag har ett svullet område i nacken som ömmar och gör ont. Liket ligger även kvar som en signal till andra getingar som beslutar att jävlas med mig helt oprovocerat.

rajjan_dammit
2011-05-30, 18:10
Gött. Är det stor skillnad på att bli stucken av en bålgeting? Har inte lyckats bli stucken av någon sådan.

Oljeblixten
2011-05-30, 18:12
Gött. Är det stor skillnad på att bli stucken av en bålgeting? Har inte lyckats bli stucken av någon sådan.

Jag tycker det är ungefär samma, vetifan om inte ett "Vanligt" kräk av arten geting gör snäppet ondare.

spange
2011-05-30, 18:18
har skaffat en sån däringa elektrisk flugsmälla som ser ut som ett tennisracket. Helt plötsligt älskar jag getingar. Det är fruktansvärt tillfredsställande att se hur det blixtrar, ryker och fräser - rekommenderas starkt.

Nitrometan
2011-05-30, 18:35
Nu tänker jag att det är dags att mosa honom, men jag väljer istället att plocka fram en tändare och elda upp den jäveln. Nu känns det bättre, Även om jag har ett svullet område i nacken som ömmar och gör ont. Liket ligger även kvar som en signal till andra getingar som beslutar att jävlas med mig helt oprovocerat.
Tänk om bålisarna ser det som en krigsförklaring?

Nuthead
2011-05-30, 18:46
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyKd5mnqoFG3BLmvEGUCc0w_r8PjLhT N7QBbRKtyggxxnS4PnE

Varför blir inte han stucken
?

olander08
2011-05-30, 18:48
Nu är kriget i full gång! Satt här vid min dator med öppet fönster när en bålgeting flög in genom fönstret, snäll som jag är sitter jag kvar och tänker att han får hitta ut själv. Helt plötsligt känner jag att det surrar väl nära och att den fan sticker mig i nacken helt oprovocerat. Jag kastar ur mig ett brölande studsar upp och hugger tag i min Axe spray-deo, Letar upp honom och sprayar honom riktigt blöt och klibbig så att han tvingas att landa på mitt fönsterbräde.

Bildbevis på liket för att bedöma art. Bålgetingar är riktigt fredliga insekter.

Rellos_87
http://img849.imageshack.us/img849/6691/vespacrabro00047.jpg

Nuthead
har skaffat en sån däringa elektrisk flugsmälla som ser ut som ett tennisracket. Helt plötsligt älskar jag getingar. Det är fruktansvärt tillfredsställande att se hur det blixtrar, ryker och fräser - rekommenderas starkt.

Brukar inte fungera så bra på tjockisgetingar tycker jag, däremot flugor brukar grillas rätt snabbt :thumbup:

rajjan_dammit
2011-05-30, 18:53
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyKd5mnqoFG3BLmvEGUCc0w_r8PjLhT N7QBbRKtyggxxnS4PnE

Varför blir inte han stucken
?

Det blev han. Nu ser han ut så här:
http://www.bodybuildingpro.com/2010tampabaypro/hidetadayamagishi_img_14631279471949.jpg

Pjotor
2011-05-30, 18:57

Tunga knäböj 3 gånger i veckan.

rajjan_dammit
2011-05-30, 19:02
Tunga knäböj 3 gånger i veckan.

Kan iofs gått över på 4 ½ år. Det är ju iofs ingen anledning att inte böja tre gånger i veckan.

sandberg93
2011-05-30, 20:04
vitlök är KUNG! ta en torr vitlöks bit och sett det mot där du blev stungen!

Nitrometan
2011-05-30, 20:10
vitlök är KUNG! ta en torr vitlöks bit och sätt den mot jetingen!

Låter som en bra kur.

sandberg93
2011-05-30, 20:11
Låter som en bra kur.

formulerade mig lite dåligt kanske :smash:

fiskebulle
2011-05-30, 21:50
Bildbevis på liket för att bedöma art. Bålgetingar är riktigt fredliga insekter.

Samt fridlysta.

JojjeG
2011-05-31, 09:31
"Geting stucken" Är en geting stucken?

spange
2011-05-31, 10:01
Brukar inte fungera så bra på tjockisgetingar tycker jag, däremot flugor brukar grillas rätt snabbt :thumbup:

min funkar bra på riktigt feta getingar, dom dör direkt, sen steker dom riktigt fint