Visa fullständig version : Komvux (tenta av kurser)
Tänkte tenta av några kurser på komvux (bla historia A) och på deras hemsida (åsö vuxengymnasium) står det på betygskriterierna till historia A att man skall skriva en uppsats och sen läsa igenom boken, främst fokus på 17-1900talets historia. är det verkligen inget mer? jag tog historia A nu som exempel. du betalar alltså in dina pengar, fixar boken på egen hand och ENDAST följer instruktionerna de har på sina hemsidor om kurserna, går dit och skriver provet? det är lite rörigt på deras hemsidor...
mvh
Löjtnant Blank
2006-08-20, 12:18
Ring och fråga.
Ring och fråga.
har ringt men det är ganska många som ringer dit alltså, får väl försöka ännu mer frekvent, om nu inte ngn har svar här..
Krokodil
2006-08-20, 13:22
Tänkte tenta av några kurser på komvux (bla historia A) och på deras hemsida (åsö vuxengymnasium) står det på betygskriterierna till historia A att man skall skriva en uppsats och sen läsa igenom boken, främst fokus på 17-1900talets historia. är det verkligen inget mer? jag tog historia A nu som exempel. du betalar alltså in dina pengar, fixar boken på egen hand och ENDAST följer instruktionerna de har på sina hemsidor om kurserna, går dit och skriver provet? det är lite rörigt på deras hemsidor...
mvhFråga om du kan läsa på distans istället, då går du bara dit på proven och inte på lektionerna (om du inte vill) och du kan även ha mailkontakt med lärarna. På så sätt hänger inte allt på ett enda prov. Jag har läst in engelska a+b och matte a+b på så sätt.
Annars kan man göra precis som du sade, köp en bok och tenta mot en ringa kostnad (typ 500 spänn).
Ner och prata på närmsta gymnasieskola?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.