handdator

Visa fullständig version : Jay Cutler- Deep tissue..

MAXX
2006-08-19, 22:20
http://www.youtube.com/watch?v=kAFfu_A2Yv8&NR

av någon anledning ser det nästan skönt ut att gå in på djupet och mosa ut musklerna sådär :)

gör antagligen svinont dock :D

Sonny
2006-08-19, 22:21
Det där klippet är så jävla homoerotiskt om man har fantasi som en herkulez!

Mass-Tech
2006-08-19, 23:15
gör antagligen svinont dock :D
Har prövat, det gör ont som fan*cry*

Lizard
2006-08-20, 00:08
Det där tillämpar jag själv i en liknande form. Mycket är lånat av japansk och thailändsk massage och det perfekta sättet att få någon att vilja gå och lägga sig (bästa efter you-know-what).
Eftersom en vetenskapligt hållbar förklaring saknas så tillämpar jag mina egna uppfattninga om varför det fungerar såpass bra:

Oxytosin - ett signalhormon som utsöndras när du är kär (inte nyförälskad), ammar barn eller bara kelar en massa. Därav smeknamnet "cuddling hormone". Utan oxytosin så dör spädbarn (tror man) och apungar (vet man). Det är bl a därför vi smeker småbarn, kattmammor slickar sina ungar och och all form av direkt och indirekt beröring fungerar. Healing t ex, tillämpas idag av en del sjuksköterskor som del i behandling och det är inte kosmisk energi de framkallar utan glädjen av att känna sig kravlöst berörd (tänk på det nästa gång ni vill banga på gf - flickor får höööga doser oxytosin när de blir pilska. Kramas först och vänta med att köra igång "Rocco does Eastern Prostitutes XIV" mao.).

Signalverkan - förmågan att hålla en signal genom nervsystemet oavbruten vilket resulterar i att muskeln håller sig i halvspänt läge avbryts. Genom det massiva trycket ner genom muskelbuken får djupt liggande musklers nerver ökad signalverksamhet och synapserna töms på energi varvid nerven slutar sända signalen som håller muskeln spänd.

Sen tillkommer en rad andra hormoner med liknande verkan; mest känd är nog enorfin som ges ut för att smärtan är hög. Hursomhelst så blir den samfällda effekten att man känner sig mindre spänd och mer avslappnad. En teori som inte lyckats är att massage skulle ge en högre återhämtningskapacitet, något som annars är förbehållet anabola steroider. Dessvärre har inte den gått att leda i bevis.
För den som känner för det går det utmärkt att pressa in armbågar, knän och knogar i muskeln på lämpligt offer. Detta infall bör dock undvikas eftersom skaderisken är hög både på fast och mjuk vävnad. Ett mjukare masserande är dock en utmärkt metod att få insikt i den mänskliga anatomin och ges med fördel innan eller som substitut för filmer med prostituerade som har sex med andra prostituerade eller liknande brutal förförelseknep (detta sagt utan några moraliserande pekfingrar). Effektivast är det om det sker utan anmodan bör tilläggas.

Lizard

Sonny
2006-08-20, 00:13
Underbart skrivet Lizard, informativt och humoristiskt! :thumbup:

Doctor Snuggles
2006-08-20, 13:02
Haha... all symbolik, typ : "He wants it deeper than I can go with my own bodyparts", och redskapet sen.... :laugh:

jwzrd
2006-08-20, 13:08
Haha... all symbolik, typ : "He wants it deeper than I can go with my own bodyparts", och redskapet sen.... :laugh:

Haha ja, han är nästan lite äcklig :)

Stoltz
2006-08-20, 13:09
Gjorde sådant tre gånger i veckan för att fixa mina ben, som än inte är helt fixade, då de är näst intill rudimentära va gäller kortheten. Det gör ont som bara fan och jag fick fixa någon som körde mig hem efter varje gång då jag knappt kunde stå på benen efteråt.
Dock, det hjälper nog sannerligen!

jwzrd
2006-08-20, 13:11
Jo, det gör ohyggligt ont. På ett skönt sätt, men gråten/skriken ligger bara ett hårstrå bort.

Piranha
2006-08-20, 13:48
Ja mig har det hjälpt en hel del.

Sonny
2006-08-20, 13:57
An Excellent tool! *håller upp en trehövdad dildo*

ugglan
2006-08-21, 02:55
"Jay could take more than i could give him with my body"

prrrrr.