Visa fullständig version : GainerPRO - star nutrition
Jag är 1,89 och väger ungefär 82/83 kg, och jag vill öka i muskelvikt.
Jag kör för tillfället med Whey-100 (star nutrition) och kreatin monohydrat, men jag tycker inte att jag ökar någonting i vikt - jag går bara ner i vikt.
Ja, jag äter "bra" (6/7 mål om dagen, kan exempelvis vara kyckling/tonfisk/fullkorns- ris och pasta/massa grönsaker, mestadels mörka grönsaker). Jag brukar ha en "unnardag" där jag kanske trycker i mig en pizza eller en nachostallrik.
Jag tränar på gymmet 3 gånger/vecka, ska börja köra HIIT en gång i veckan. Jag tränar varierat och försöker skifta övningar ofta.
Jag ska tillägga att jag tränat i 3-4 månader, och jag har uppnått vissa resultat, men, som sagt, jag minskar hela tiden i vikt..
..Är svaret komplicerat eller är det så enkelt att jag bara behöver äta MER än vad jag gör nu?
Tacksam för svar!
King Grub
2006-08-19, 14:16
Jär det så enkelt att jag bara behöver äta MER än vad jag gör nu?!
Ja. Går du inte upp i vikt, gör du av med all energi du äter. Simple as that. Alla går upp i vikt på ett energiöverskott, och alla går ned i vikt på ett underskott.
tackar för det snabba svaret. Får börja äta mer då. Rekommenderar du GainerPRO från star nutrition? Eller vet du något om det kosttillskottet som kan vara värt att veta i viktökningssyfte?
King Grub
2006-08-19, 14:25
Det allra bästa vore att äta mer bra mat. Gainers kolhydrater är bara sockerarter eller maltodextrin. Men visst kan du använda gainers i samband med träning. Övriga tillfällen bör du satsa på mat. Du kommer inte att märka skillnad i "effekt" beroende på tillverkare eller märke på gainern, om energimängden är lika stor. Och du ökar inte mer i vikt av, säg, 500 kcal från en gainer än 500 kcal från pasta och kyckling.
Hursomhelst måste du äta mer, om du vill öka i vikt. Att du minskar är inte ett gott tecken om du vill öka i muskelmassa. En ökning av muskelmassan kräver i praktiken ett energiöverskott, och ett energiöverskott innebär att man ökar i vikt. Alltså har du nu inte förutsättningarna att bygga muskler.
Öka portionsstorlekarna. :eating: Och ta en gainer före och efter träningen. Det är ett bra upplägg.
Magnus Samuelsson dricker gainer under dagen för att, enligt honom, öka energiintaget. Men man hör så mycket negativt om ta gainer när det inte är i samband med träning.
Om man nu äter det man kan, bör det inte vara bättre att trycka i sig en gainer(mycket lättare att få i sig) istället för ingenting?
Mvh
Glöm inte att stödja kolozzeum genom att handla i dess webshop http://www.kolozzeum.com/
arnold2k5
2006-08-20, 11:50
Magnus Samuelsson dricker gainer under dagen för att, enligt honom, öka energiintaget. Men man hör så mycket negativt om ta gainer när det inte är i samband med träning.
Om man nu äter det man kan, bör det inte vara bättre att trycka i sig en gainer(mycket lättare att få i sig) istället för ingenting?
Mvh
klart de e bättre än inget och om man äter dom kopiösa mängder som t.ex. Magnus Samuelsson äter så e de nog rätt skönt o kunna ta en gainer eller 2 istället för ännu mer mat. .
dock så blir de ganska dyrt i längden med gainer jämfört med mat.
flenders
2006-08-20, 16:52
Magnus Samuelsson är med all säkerhet sponsrad så han bestämmer nog själv hur många han vill klämma in om dagen. Sen så har han så pass stor energiintag så det vore kanske svårt att trycka i sig tillräckligt med mat om dagen. 300kcal från en gainer mättar inte alls lika mycket som 300kcal kokt potatis till exempel.
Annars så är det som folk redan har poängterat i tråden. Du går upp i vikt av att träna och äta mer mat än vad kroppen förbrukar. Har du svårt att få i dig tillräckligt med mat så är en gainer ett hyfsat lätt sätt att öka intaget.
Tack så mycket för alla svar/tips. Börjar sakteliga förstå det här.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.