Visa fullständig version : "Spelet" av Niel Strauss
Många som läser den? Har precis köpt den.
Verkar grym.
Fråga Sundvall, det var någon unge till som hade lärt sig dig utantill och var kung på dagsgolvet.
sundvall
2006-08-18, 19:07
Jag har nyligen inhandlat den GymTT. Har även läst en hel jävla del om seduction på diverse forum. http://www.sweseduction.com/ för att nämna ett.
Den är förbannat intressant, om man inte vill ta till sig det han skriver så är det hur som helst jävligt underhållande.
Det som står i boken fungerar mycket bra :)
Nalfaren
2006-08-18, 19:12
Läste den engelska versionen "The Game", bra och rolig bok.
Har även pluggat en del ämnen i boken som t.ex. NLP. Kroppsspråk.
Samt sett David DeAngelos utbildningsfilm på 12 timmar ;)
Mötte ett par polare som också utövade en del tekniker
förra helgen, fungerade galant ;)
För min egna del så är en del av ämnena riktigt bra i andra
sammanhang. Haft stor nytta av bl.a. NLP, Tyda kroppsspråk,
Bättre självförtroende, social kompetens i mitt arbete och
vardagliga liv ;)
sundvall
2006-08-18, 19:13
vardagliga liv ;)
:thumbup:
Cerberus
2006-08-18, 19:41
vardagliga liv ;)
word, NLP is the shit. Påverkar allt i ens vardag, om man vill det :D.
Läser också The Game nu, den svenska versionen ska ha cp-skadade förkortningar vad jag har hört...engelska versionen e bra iaf :).+
Jag har nyligen inhandlat den GymTT. Har även läst en hel jävla del om seduction på diverse forum. http://www.sweseduction.com/ för att nämna ett.
Den är förbannat intressant, om man inte vill ta till sig det han skriver så är det hur som helst jävligt underhållande.
Det som står i boken fungerar mycket bra :)
:D
"Jag och min polare snackar med några targets hb8 och hb7, vi blandar lite negs med c&f, kör lite flufftalk om att dem är tvillingar och så vidare.
Sen så börjar vi nynna på en BSB-låt (As Long As You Love Me).
Första reaktionen från brudarna var:
"WTF?!"
Sen började vi diskutera Backstreet Boys, vem man var när man var liten osv.
En punkt som ofta kommer upp (fieldtestad flertalet gånger) är att absolut ingen ville "vara" Howie.
Vidare började vi sjunga mer och härma dem ännu mer, klimax nåddes när jag gick ner på knä och började sjunga för den ena tjejen, då började vi få uppmärksamhet från fler och fler människor (vi var ien datasal)
och brudarna skrattade som fan..och om man får en brud att skratta, kommer man såsmåningom få henne att..stöna.
Så vad är slutsatsen?
Börja snacka om BSB, lättar upp stämningen som fan, mycket bra sitautioner åt c&f ( ! ), man drar gamla back in the days stories.
Detta kommer leda vidare till att man börjar snacka om Spice Girls, vem man gillade. "
--
WTF???
Slartibartfast
2006-08-18, 20:07
Har själv läst den och den var väldigt underhållande och bra. Läs på originalspråk!
Den förändrade livet på en polare (som sa att jag skulle läsa den). Han var skitkass med brudar förr, men nu vadar han upp till knäna i fetta. jag anser att det är placebo allting, men oavsett så har det gett killen världens självförtroende och det är ju bra oavsett.
Här har du Slarti, allt enligt seduction-guiden :laugh:
"Interupt" Hej!, kan jag få en snabb kvinnlig åsikt om en sak?
"Timeconstraint" Jag kan bara stanna en stund, jag har mina kompisar här.
"Openern" En av min kompisars flickvänn hittade nyligen en gammal skolåda i hans gaderob och hon är riktigt lack. "kör vidare därifrån"
"Neg" wow nice top/tröja w/e sett 4 st med den idag, gillar den Wink
Allt detta är iof jävligt basic men varenda del måste vara med. "Time constrainten" är jävligt viktig.
Allt detta ingår i "Open"
Slartibartfast
2006-08-18, 20:11
:D
"Jag och min polare snackar med några targets hb8 och hb7...
Det är precis sånthär som stör mig med nya PUA:s. Deras trick funkar kanske trots allt och sen säger de att det BARA berodde på att de körde BSB rutinen. När det i min mening hade fungerat precis lika bra (om inte bättre) att bara gå fram och prata (utan att bete sig som en kåt idiot). Men som sagt. Det är placebo. Tror killarna att de är oövervinneliga/oemotståndliga, så är de det.
Det är precis sånthär som stör mig med nya PUA:s. Deras trick funkar kanske trots allt och sen säger de att det BARA berodde på att de körde BSB rutinen. När det i min mening hade fungerat precis lika bra (om inte bättre) att bara gå fram och prata (utan att bete sig som en kåt idiot). Men som sagt. Det är placebo. Tror killarna att de är oövervinneliga/oemotståndliga, så är de det.
Den här då Slartus!
--
Jag: tjena, jag ska bara ställa en snabb fråga. Hur gamla är ni?
Jag sa inte "ursäkta" för då låter det som att jag ska komma med något tråkigt. Och jag pratade över axeln i början för att visa som att jag bara råkade få syn på dem när jag var ute och gick...
Tjej: (ålder)
Egentligen spelar det ingen roll hur gamla de är
Jag: hmmm... egentligen är ni för unga...
Tjej: För unga för vad?
Svarar inte på frågan, först för att fortfarande ha deras intresse och för att jag äger framen.
Jag: Ok, kan göra ett undantag, är ni roliga?
Ordet "roliga" låter mesigt men det är det enklaste ordet att använda...
Tjej: Jooo, det är vi väl...
Ingen vill ju vara tråkig Razz
jag: Saken är den att jag har en grillfest ikväll och vill få in lite nytt roligt folk... och ni är väl roliga?
Tjej: Jo vi tänder till när det blir fest!
Dags för neg!
Jag: Ni verkar ganska tråkiga, här står jag och bjuder på fest och ni reagerar inte ens...
Sååå skönt att anklaga tjejer, de måste då alltid visa att de har rätt.
Tjej: Jo, asså vi är roliga, och glada!
pallar inte vara katten som går runt den heta gröten. För att det är min fest...
Jag: Ok, men ge mig ert nummer så får jag se...
Ger mig nummer
jag: Förresten, vad heter ni?
De säger sina namn och väntar på att jag ska säga mitt namn...
Jag: Men ok, (namn, namn, namn) då kanske jag hör av mig, hej
Sa inte mitt namn, vissa tar de kanske som oartigt, men då vill jag inte ha deras nummer. Jag sa inte det för att äga framen och lämna kvar mystik och obesvarade frågor.
Nu vet tjejerna att de egentligen är för unga, att jag gjorde ett undantag och att de måste bevisa att de är roliga. Och så undrar de vem killen egentligen var som snackade med dem för han sa inget om sig själv. Gissa om de kom?
--
Eller
--
Att använda mobilen som wing:
Under erfarandet bör mobilen vara påslagen med ljudlös inställning samt utan vibrator! Man skall alltså använda mobilen som wing/pivot, den är perfekt för dem som har aproach svårigheter, för att ejecta, timebridge och mer.
Man "skådespelar" att man har någon annan på linjen som man har en diskussion eller ett bråk med, spelar faktiskt ingen roll vad, bara man kan bygga en sarge på det. Man kan alltid låtsas att det ringer o man går iväg för att ta samtalet, Tidsbrygga eller Eject.
Jag tror inte jag behöver gå in djupare på ämnet då jag tror att folk hajar galoppen...Trots detta skall jag skriva ett exempel:
3set(kvinnor) vid ett bord borta i hörnet, musiken på klubben är hög, man skulle alltså ha problem att snacka i mobil. Du aproachar men går förbi settet skrikandes i mobilen, detta gör att dem både hör och ser dig redan från början.
Du: Vadå säger hon att ni inte kan ses?? ja det låter fan helt sjukt. Vadå nej jag vet inte, vänta jag kan kolla med dem här!! Eller fan jag ringer upp dig..
Full aproach!!
Du: Jelouse GF öppnaren..
HBs: Verkligen!! Ja du e så söt, sure i´ll show you my muff!!! I like it in the ass aswell... Wink
OMG!! dax o ejecta, kompisen du snacka me innan ringer igen du måste dra o snacka me han!!
---
Haha e ju värsta vetenskapen detta.
Slartibartfast
2006-08-18, 20:14
Här har du Slarti, allt enligt seduction-guiden :laugh:
"Interupt" Hej!, kan jag få en snabb kvinnlig åsikt om en sak?
"Timeconstraint" Jag kan bara stanna en stund, jag har mina kompisar här.
"Openern" En av min kompisars flickvänn hittade nyligen en gammal skolåda i hans gaderob och hon är riktigt lack. "kör vidare därifrån"
"Neg" wow nice top/tröja w/e sett 4 st med den idag, gillar den Wink
Allt detta är iof jävligt basic men varenda del måste vara med. "Time constrainten" är jävligt viktig.
Allt detta ingår i "Open"
Time constraint är nåt som inte jag hade tänkt på innan jag läste boken. Det är väldigt behändigt. Då bryts all oro typ "ska han sitta här med oss hela kvällen nu då?"
Slartibartfast
2006-08-18, 20:17
Jag: Ok, men ge mig ert nummer så får jag se...
Neeeeejj! *rolleyes*
Rule nr.1: Be aldrig om nummer. se alltid till att de är de som erbjuder.
Nu börjar jag låta som en PUA. Lite tragiskt. Jag har inte varit singel på fem år juh. :D
Cerberus
2006-08-18, 20:20
Neeeeejj! *rolleyes*
Rule nr.1: Be aldrig om nummer. se alltid till att de är de som erbjuder.
Nu börjar jag låta som en PUA. Lite tragiskt. Jag har inte varit singel på fem år juh. :D
:D herregud, ni är värre än mig...fattar knappt va ni snackar om. Jag har inte brytt mig så mkt om att lära mig alla förkortningar(kan en del av dom), jag prövar dock alltid grejer IRL :D.
C&F is the shit!
Allright, snart måste jag gå och låna den där boken och läsa den bara för att få mig ett gott skratt. Jag är med på Slartis linje, placebo.
Men ärligt talat, Back Street Boys-rutinen? Skulle verkligen inte funka på mig. Och jag kan garantera att alla de personer som får mig att skratta verkligen inte får mig att stöna. :D
Allright, snart måste jag gå och låna den där boken och läsa den bara för att få mig ett gott skratt. Jag är med på Slartis linje, placebo.
Men ärligt talat, Back Street Boys-rutinen? Skulle verkligen inte funka på mig. Och jag kan garantera att alla de personer som får mig att skratta verkligen inte får mig att stöna. :D
Den här har din kollega läst!
"
Denna artikel handlar om en tjej jag träffade för ett par år sedan.
Vi kan kalla henne Anna[Elin] och i mina ögon var hon perfekt, dvs. en blond tjej med tight kropp, stora bröst och en riktigt skön
personlighet.
Tyvärr hade jag inga kunskaper inom förförandets konst på den tiden vilket
resulterade att jag snabbt hamnade i kompisfällan. Desperat försökte jag ta mig ur och blev istället hemligt förälskad!
Knepig situation? Jag vet, men denna historia har ett lyckligt slut
och såhär börjar den:
Jag hade precis träffat Anna efter ett par veckors kontakt via msn. Hon hade kille då, men det hindrade mig inte för att träffas.
Hellre vara vän med en så fin tjej än att inte hålla kontakten alls.
Förhoppningarna var givetvis höga, men min frame anpassades inte för mer än en kyss.
Hon var helt enkelt för perfekt. Anna betydde redan från början mycket för mig.
Jag höjde henne till skyarna och gjorde allt för att hålla kontakten med henne.
Som tur var höll inte hennes förhållande värst länge, vilket gav mig förhoppningar!
Vi träffades mer och jag bara njöt av situationen.
Vi tillbringade hela eftermiddagar att diskutera viktiga och mindre viktiga
samtalsämnen.
Ju mer jag lärde känna Anna desto mer fast blev jag. Jag hoppades på att hon skulle känna detsamma, jag var ju trots allt den snälla och mysiga killen som alla tjejer berättade/önskade att de ville ha (Trodde jag).
Konsekvenserna blev att hon ägde hela min frame och fick full
kontroll. Ett dåligt tecken på att jag var en svag person som demonstrerade lågt värde. Det jag inte
visste då var att tjejer sällan får attraction av logiska samtalsämnen. Dessutom träffade jag
Anna alldeles för mycket och ofta.
De samtalsämnen jag trodde innebar att lära känna varandra raserade bara chanserna att bygga upp grunden av attraction.
Månaderna flög snabbt förbi och jag vågade aldrig berätta hur jag egentligen kände.
Istället presenterade Anna snart den dåliga nyheten om att hon hade spanat in en kille, men behövde
råd om hur hon skulle förföra honom. Svartsjuk som jag var frågade jag ut henne vem har
var? Hon berättade att han tidigare hade varit en farlig slagskämpe, men som på sistone hade
lugnat ner sig. Jag försökte självfallet övertala om henne att killen inte var något för henne,
men utan större resultat… Bara någon vecka efter det blev hon iaf tillsammans med honom.
Jag förstår idag inte varför jag försökte hjälpa henne med sina problem. Speciellt inte
killproblemen! Det var och är för övrigt den värsta fällan för att hamna i kompisfacket!
Istället för att hjälpa borde jag ha bytt samtalsämne då Anna egentligen bara hade behövt
identifierat mig som den roliga och glada killen. Vad spelade egentligen resten för roll?
Ett par månader gick och jag var fortfarande förbannad över att Anna inte kunde förstå. Detta
irrationella tankesätt förstörde min vardag och hur kunde jag veta att tjejer i regel går emot
precis allt som är logiskt rätt när det gäller känslor? För att korrigera mina misstag gjorde jag
ett av de största misstagen och försökte bli ”vän” med hennes pojkvän även fast jag egentligen
inte gillade honom. Anna däremot verkade vara helt förälskad. Fy fan det kunde inte bli värre
än såhär! Pga. allt skit började vi sakta tappa kontakten, men samtalades lite då och då över
telefon. Idag vet jag att stort sett alla tjejer är känslostyrda vilket också påverkar deras
beslutsförmåga. Ett citat ni läsare kanske känner igen er på är: ”Det som känns rätt för
stunden är rätt” oavsett konsekvenserna. Därför ger det inget syfte att övertala tjejer om vad
som är bäst för dem.. De kommer iaf inte att lyssna på dig så länge du inte redan har ett tight
game.
För att återgå till historien, så blev det kallare ute och vintern närmade sig. Anna och jag höll
otroligt nog kontakten trots de dåliga förutsättningarna. Men en dag berättade Anna om en
fest som hon ansåg att vi bara var tvungna att gå på. Visst why not vi hade ju inte träffats på
ett tag och förmodligen hade hon någon snygg tjejkompis som man kunde lägga beslag på Wink
Festen blev helt lyckad och plötsligt står Anna och jag där och kysser varandra. Tydligen hade
hon gjort slut med killen.. yes, nu skulle alltid bli som vanligt igen! Hon kysser mig
ytterliggare en gång under ett annat tillfälle och säger: Du är en bra kompis! Den första tanken
som slog mig var ”Vad är detta, ger hon mig dubbla budskap?” Även fast det kändes helt
underbart för stunden orkade jag inte bry mig längre. Visst ville hon kyssas så fine, men jag
hade ärligt talat fått nog av allt kärlekstrubbel.
Det är nu situationen vänder totalt! Jag skaffar en annan flickvän och Anna blir utan pojkvän.
Hon börjar ringa mig mer kontinuerligt angående fester som vi borde gå på och visst, inte mig
emot. Eftersom jag hade flickvän umgicks Anna och jag mer som kompisar. Attraktionen
däremot byggdes på bara mer och mer för varje tillfälle. Jag hade däremot inga planer på att
dumpa min tjej, att Anna sedan kanske ville ha mig gav bara mer självförtroende.
Tyvärr tog mitt förhållande slut framåt sommaren, men Annas och min kontakt kvarstod. Den
sommaren hittade vi en himla massa galna upptåg. Ett exempel är när vi köpte ett tält mitt i
veckan, drog iväg på något oplanerat evenemang, för att sedan somna i varandras armar. Jag
ägde framen och hon föll för mina hoops. Däremot kom det helt naturligt.. Jag hade ingen
aning om vad seduction var men hade fått försmak för något som framöver skulle bli en av
mina favoritsysslor.
Så vad har jag lärt mig av detta?
1. Upphöj inte tjejer till skyarna bara för att de är snygga. Troligtvis har de samma
problem som alla andra och varför skulle de vara så mycket bättre än dig?
2. Behåll en stark frame. Tjejer gör allt för att ta kontroll över situationen, och när hon
väl får det försvinner all attraction.
3. Undvik att diskutera logiska ämnen. Tjejer är i grunden känslostyrda, därför
rekommenderar jag att man kommunicerar på ett sätt som höjer temperaturen.
4. Alla tjejer har något problem som behöver lösas, var inte den snälla/goda killen som
berättar vad de bästa lösningarna borde vara.
5. En vänskapsrelation är ofta svår att förändra. Enligt mina erfarenheter finns det två
vägar att gå. Antingen accepterar man fakta och fortsätter hålla en kompisrelation,
eller så tar man avstånd från tjejen under en tid, för att sedan påbörja förförningen på
nytt.
Allmänna tips:
• Den som vill förföra en kompis eller en tjej i sin bekantskapskrets, bör noga tänka
efter innan om det är värt konsekvenserna. Med all säkerhet kommer relationen
förändras och kanske förlorar man inte bara ett ragg utan en god vän.
• När väl beslutet väl är taget gäller det att bryta kontakten under en kort period. Det är
viktigt att tjejen tappar alla vänskapskänslor och det händer inte på en dag.
• Börja om från början med attraktionsbyggandet. Bästa sättet är att hitta på galna
aktiviteter som för henne uppfattas som impulsiva. Aktiviteterna bygger upp en mystik
och frambringar känslomässiga tankegångar hos henne.
• Se tjejen som en vän och inget annat (Till en början). Hon kommer få känslor den
dagen ni kan hitta på roliga aktiviteter utan press. Vill hon kyssas, fine men bli inte
hemligt kär för det. En kyss är inte världens grej och med rätt frame kan man göra det
mesta utan att verka needy.
• Lägg inte för mycket energi på att analysera känslor. Lev livet och ha skoj istället.
Känslorna kommer av sig själv och ju mindre du tänker på det desto lättare är det att
slappna av och inte vara needy.
sundvall
2006-08-18, 23:01
Det mesta som står på sweseduction är jävligt bra och funkar prima. Har flera kompisar som gått från riktiga jävla nollor när det gäller raggning, till att behärska det grymt bra.
Det mesta som står på sweseduction är jävligt bra och funkar prima. Har flera kompisar som gått från riktiga jävla nollor när det gäller raggning, till att behärska det grymt bra.
Använd mobilen som "wingman"? :D
sundvall
2006-08-18, 23:15
Använd mobilen som "wingman"? :D
Haha, jag håller med om att vissa saker låter förjävla löjliga. Men fan, testa det nån gång. Läs bokfan, säg åt några polare att göra det också. Sen drar ni ut på krogen och "sargar" som det heter, testar kunskaperna, det är skojj =)
ManuelIT
2006-08-18, 23:27
hehe, har läst the game på engelska. dock skrapar boken inte ens på ytan av hela "communityn" enligt ett par polare som är insatta. kaninhålet går hur långt som helst. jag såg faktiskt på ett par videos hos en kompis med "Mystery" (som tydligen ska vara den "bästa) och det går mycket djupare än boken the game, och han hade ett par jävligt intressanta och logiska saker att säga samt får man se honom använda detta genom gömda kameror och visst funkar det :)
har dock aldrig testat det själv (än...;) )
Läste boken för ett tag sen. Visst , deras "tekniker" funkar ju men som någon sa så består det till 80-90% av grymt självförtroende. Tror jag i alla fall. Genom att vara totalt iskall och tro på sig själv till 100% kan man få många tjejer på fall utan "time constraints", "negs" osv. Får känslan när jag läser boken att det som egentligen händer med huvudpersonen i takt med att han lär sig är helt enkelt att hans självförtroende boostas från 2% till 100%.
Angående fenomenet med seduction communities på internet så kommer det väl förr eller senare att börja genomskådas. Så blev ju i alla fall utfallet på Sunset strip i takt med att Los Angeles PUA:s blev fler och fler. Den som lever får se; jag är egentligen bara avundsjuk på personer med sådan tro på sin egen förmåga och social kompetens. Något jag själv saknar till stor del...
sundvall
2006-08-18, 23:55
Läste boken för ett tag sen. Visst , deras "tekniker" funkar ju men som någon sa så består det till 80-90% av grymt självförtroende. Tror jag i alla fall. Genom att vara totalt iskall och tro på sig själv till 100% kan man få många tjejer på fall utan "time constraints", "negs" osv. Får känslan när jag läser boken att det som egentligen händer med huvudpersonen i takt med att han lär sig är helt enkelt att hans självförtroende boostas från 2% till 100%.
Angående fenomenet med seduction communities på internet så kommer det väl förr eller senare att börja genomskådas. Så blev ju i alla fall utfallet på Sunset strip i takt med att Los Angeles PUA:s blev fler och fler. Den som lever får se; jag är egentligen bara avundsjuk på personer med sådan tro på sin egen förmåga och social kompetens. Något jag själv saknar till stor del...
Precis, jag tror att boken kan hjälpa folk att höjja sitt självförtroende nå förjävligt.
Slartibartfast
2006-08-18, 23:58
Neil Strauss ("Style") med en massa irriterande kärringar:
M0omMTu9Ax8
Mystery:
vyH2nnDENhk
Riktigt bra bok, värd varenda öre.
Den är så bra att man inte kan sluta läsa den när man väl börjat :hbang:
sundvall
2006-08-19, 02:02
Riktigt bra bok, värd varenda öre.
Den är så bra att man inte kan sluta läsa den när man väl börjat :hbang:
Jävligt sant, jag är beroende =)
ManuelIT
2006-08-19, 03:18
http://www.current.tv/video/?id=1758929
Jo, grejen är väl självförtroende och lite regler för att emulera viss social kompetens.
Dåligt självförtroende i det här fallet kommer ju oftast från att man inte vet hur man skall handskas med situationen. Får man då en gångbar mall upplagd är ju det problemet ur världen, bara man vågar ta det där första steget. Efter lite övning kan vem som helst bli duktig på det.
Inga konstigheter egentligen. Jag ger dock inte mycket för alla dessa "djupare" insikter om kvinnans natur.
Det hela påminner lite om när jag började med telefonförsäljning. Där har vi ju lite samma problem, man måste ta kontakt med någon okänd person och vinna dennes intresse. Hur f-n gör man det egentligen? Har man ingen tidigare erfarenhet och bara försöker improvisera ihop något lär det bli en hel del minst sagt pinsamma samtal. Därför skapades säljmanuset, så man har vägen utstakad. I början får man hålla sig till det och det funkar, även om ett inlärt manus har sina brister. Efter ett tag, när man lärt sig av sina misstag och framgångar, blir man mer kreativ, kan anpassa sig till alla olika tänkbara situationer, och bara pratar på som i varje fall en halvt vettig människa. Då börjar man bli rätt slipad och får allt större framgångar. Samma sak gäller ju när det kommer till att charma damer.
Jag tycker att det verkar helt ok, men vänder mig emot saker som jag uppfattar som direkt oärligt t ex att låtsas snacka i telefon. I övrigt är det väl bara roligt om fler killar blir trevliga att umgås med istället för klängiga, bortkomna och jobbiga, eller vad som du var problemet innan.
Jag fick nys om "Gamet" 1999. Och vill bara påpeka att det som står i thegame handlar mest om outer game, De ni vill ha är inner game, dvs bra självförtroende samt självkänsla osv, då behöver ni inga rutiner, det är så alla naturals gör som aldrig lärt sig dessa tekniker.
Gamet var från början till för grabbar som inte hade en susning om hur kvinnor funkar, nu när folk läst the game så verkar alla springa efter pussy, om ni ska lära er gamet gör det av rätt anledningar som att utveckla er själva som människor... ett tips ;)
Cerberus
2006-08-19, 10:46
Jag fick nys om "Gamet" 1999. Och vill bara påpeka att det som står i thegame handlar mest om outer game, De ni vill ha är inner game, dvs bra självförtroende samt självkänsla osv, då behöver ni inga rutiner, det är så alla naturals gör som aldrig lärt sig dessa tekniker.
Gamet var från början till för grabbar som inte hade en susning om hur kvinnor funkar, nu när folk läst the game så verkar alla springa efter pussy, om ni ska lära er gamet gör det av rätt anledningar som att utveckla er själva som människor... ett tips ;)
word, det är viktigast att jobba med sin inre värld först. Så att man blir säker i sig själv :)
Jag tycker att det verkar helt ok, men vänder mig emot saker som jag uppfattar som direkt oärligt t ex att låtsas snacka i telefon. I övrigt är det väl bara roligt om fler killar blir trevliga att umgås med istället för klängiga, bortkomna och jobbiga, eller vad som du var problemet innan.
:thumbup:
Självhjälps-böcker har funnits i många många år...detta är egentligen inget nytt, många tankar ifrån detta återfinns i diverse mer accepterade böcker, tex några Dr Phil har skrivit
Att folk vill förändra sig själva och komma i kontakt med sitt "authentic self" som de heter på dr-phil språk är väl bara bra. Fler genuint glada och balanserade människor! Och mindre frustrerade eventuellt framtida hustri/Kvinnomisshandlare
Drar de kanske lite långt här men visst ligger de något i det
Tjena grabbar, Caesar här från sweseduction.com, har skummat igenom tråden, och sett att det är vissa missförstånd här...
Angående boken The Game:
Om ni har möjlighet, läs den engelska verisonen, även om ni läst den svenska. Som alla känner till blir översättningen inte alltför bra när man översätter till svenska.
Angående BSB-rutinen och rutiner allmänt:
Det är jag själv som har "skrivit" rutinen, självklart fungerar den inte lika bra för alla, men i mina kretsar så har BSB en jävligt hög kultstatus och så fungerar den nog inte lika bra för tex en 25åring som för mig som är 18 år med tanke på att BSB var som mest populära när jag var runt 10-13 år, och den åldern är jo speciell ;).
Slartibartfast, du har nog missförstått detta med rutiner. Rutiner är endast en liten bråkdel, en väldigt liten bråkdel i det hela, och nej rutinen har inte så mycket med att göra när man lyckas med ett sarg. Det man lär sig när man läser The Game, är som någon skrev nästanintill bara outer-material. Dvs, rutiner, negs, openers..och detta outermaterial är om man jämför bygget med ett hus, taket..och om man inte har väggar som håller upp ett tak, kommer huset rasa igen.
Vad är väggarna då? Jo det är inner-game vilket är det viktigaste, enligt mig för att kunna ha och bibehålla ett starkt game, dvs självförtroende, att man är kongurent med den stilen man kör, veta hur man beter sig runt folk osv.
Säg att du är en kille med extremt dåligt självförtroende och så kommer du fram till en tjej och säger " Dina näsborrar fladdrar när du pratar ", hon kommer verkligen inte reagera på så sätt som är önskat, utan antagligen ge dig blicken och tänka att du är en jävla idiot. Men om du har bra självförtroende, rätt energi och leverar negen på rätt sätt kommer hon reagera på det sätt du vill, nämligen ta åt sig, och skämmas lite men ändå inte känna sig helt dissad.
Timeconstrait:
Har jag aldrig använt i mitt game, känns inte att det behövs.
Som någon skrev är The Game bara en ytskrapare, ger dig nys på ett ungefär, det finns mycket material som är perfekt forsättnignsmaterial, angående mig själv så har jag utvecklats väldigt mycket som person, brudaran är bara en bra bonus på vägen.
I början kan man lätt stirra sig blind på rutiner och att man måste lägga in en neg här och där, dra några stories, men ju mer man läser och ännu viktigare, jo mer man praktiserar det kommer man lära sig uppbyggnaden av det hela och lämna rutiner ännu mer och få ett flow på det hela.
Man utvecklar sig verkligen som människa, och det passar nog alla, själv har jag aldrig varit ngn AFC, är lite av natural och använt mig av saker som C&F och negs innan jag visste om att dessa begrepp togs upp i diverse böcker, men ändå har jag utvecklats enormt.
Undrar ni något är det att bara fråga på eller att regga sig på www.sweseduction.com, har ni några frågor ni inte vill ta upp här är det bara att kontakta mig på enok@hotmail.com
Ha det bra grabbs ;)
Hur kommer det sig att vi får besök ända från sweseduction hit?
Har du tränat någonting Caesar?
Cerberus
2006-09-03, 14:15
Har du tränat någonting Caesar?
hahaha det undrar jag också! :)
Oavsett vad folk tycker om seduction-kategorin så är det ROLIGT, även om det skulle leda till noll brudar så är det förbannat roligt att läsa allt material och pröva lite grejer IRL. Ha roligt är viktigt!!
Neil Strauss ("Style") med en massa irriterande kärringar:
M0omMTu9Ax8
Mystery:
vyH2nnDENhk
Haha, men han är ju homo?
http://www.phpbbserver.com/gruppen/viewtopic.php?t=75&mforum=gruppen
En medlem tipsar om forumet kolozzeum.
Jag sökte på sweseduction på google, så kom denna tråd upp. Ja, jag tränar fotboll, men antar att du syftar på styrketräning, då är svaret nej men nu har jag tillgång till gratis gym, så det kommer snart. Det är ganska aktivt här har jag märkt så jag vet inte var jag ska börja, kan du tipsa om en bra nybörjartråd?
Som cebrerus säger, det är jävligt kul och beroendeframkallande, om man ÄNDÅ inte lyckas attrahera brudar så har man förhoppningsvis utveckalat sitt beteende i det sociala livet .
ManuelIT
2006-09-03, 15:08
nån som vet låten i video nr.2?
Läste klart den ett tag sen.. Väldigt bra bok.
Dock rekommenderar jag STARKT att man läser den på engeska
nån som vet låten i video nr.2?
Notorious B.I.G - Victory
sundvall
2006-09-03, 17:39
Ja, och likförbannat får han mer brudar än oss *cry*
Notorious B.I.G - Victory
Låter faktiskt mer som den moderna remaken, Victory 2004.
sundvall
2006-09-04, 15:21
Läste klart den ett tag sen.. Väldigt bra bok.
Dock rekommenderar jag STARKT att man läser den på engeska
+32424
Ja, och likförbannat får han mer brudar än oss *cry*
Gör det dig ledsen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.