bonydrop
2006-08-17, 23:15
Har åter igen börjat träna efter nästan 1 års uppehåll, även från detta forum, och jag håller på och friska upp mina kostkunskaper. Känner åter igen motivationen och tänkte försöka äta så bra som möjligt utan att behöva offra allt för det. Tror nog jag äter bra nu, men lite tips skadar inte ändå. Så här kan en typisk träningsdag se ut:
Frukost:
Havregrynsgröt: 2dl havregryn + 1 skopa whey-80 + 2 dl lättmjölk
Lunch:
Tonfisk/Kyckling med Ris/Pasta + grönsaker
Direkt efter träning:
Ca 80g kolhydrater och 25g protein i form av maltodextrin och vassle
Middag 1h efter träning:
Typisk husmanskost. Kött och potatis, spaghetti och köttfärsås eller annat oftast med en del grönsaker.
Mellanmål:
3 grova smörgåsar med keso, hamburgekött eller makrillfilé + 1 glas mjölk.
Mellanmål:
50g torrostade jordnötter + 1 glas mjölk + 1 frukt
Kvällsmat:
Omelett på 3 ägg, 1 brödskiva, lite grönsaker.
Vad jag undrar mest är målen kring träning, efter att ha börjat läsa här igen känns det som om teorierna om hur man bör äta runt träning har ändrats en del. Och är det inget som är för jobbigt tänker att jag att man lika väl kan göra på det sättet. Men alla tips eller råd är välkomna.
Frukost:
Havregrynsgröt: 2dl havregryn + 1 skopa whey-80 + 2 dl lättmjölk
Lunch:
Tonfisk/Kyckling med Ris/Pasta + grönsaker
Direkt efter träning:
Ca 80g kolhydrater och 25g protein i form av maltodextrin och vassle
Middag 1h efter träning:
Typisk husmanskost. Kött och potatis, spaghetti och köttfärsås eller annat oftast med en del grönsaker.
Mellanmål:
3 grova smörgåsar med keso, hamburgekött eller makrillfilé + 1 glas mjölk.
Mellanmål:
50g torrostade jordnötter + 1 glas mjölk + 1 frukt
Kvällsmat:
Omelett på 3 ägg, 1 brödskiva, lite grönsaker.
Vad jag undrar mest är målen kring träning, efter att ha börjat läsa här igen känns det som om teorierna om hur man bör äta runt träning har ändrats en del. Och är det inget som är för jobbigt tänker att jag att man lika väl kan göra på det sättet. Men alla tips eller råd är välkomna.