Logga in

Visa fullständig version : Tack för Kre-Alkalyn!

Nitrometan
2006-08-17, 17:51
Bästa jag har använt på länge. Bra effekt, lika roligt som första gången jag använde kreatin.

Det händer grejer. Jag orkar ett par reps till. Kanske ett par set till också.

Jag har kört det i ett par omgångar med uppehåll mellan för att se om effekten gick att upprepa. Det gick alldeles utmärkt.

Ska väl testa KCG2 senare.

Men änsålänge är Kre-Alkalyn da shit!

Angus
2006-08-17, 19:05
kre alkalyn var grymt tills jag provade kcg 2 för då fick man andra värderingar om hur bra ett kosttillskott kan fungera.måste säga att kcg 2 som innehåller kre alkalyn är en helt otroligt bra produkt och jag byter aldrig bort den mot något annat*flex*

thomasR
2006-08-17, 19:06
kre alkalyn var grymt tills jag provade kcg 2 för då fick man andra värderingar om hur bra ett kosttillskott kan fungera.måste säga att kcg 2 som innehåller kre alkalyn är en helt otroligt bra produkt och jag byter aldrig bort den mot något annat*flex*

Jag älskar den stickande känslan man får i kroppen ;)

Angus
2006-08-17, 19:10
Jag älskar den stickande känslan man får i kroppen ;)

fast jag älskar mest att jag har ökat 3-4 reps i alla övningar :thumbup:

Rune_Raptor
2006-08-17, 22:22
Om man jämnför Kre-Alkalyn med Kreatin-pyrovat ? Vilken ger bäst effekt? Tacksam för svar.

Även en annan fråga ja inte fått svar på i Stikyn, har funderat över en sak. Vattnet som Kreatin binder skall man inte helst driva ut med Koffein har jag hört. Men ändå är det inte vattnet som gör att cellerna får mer ATP? Hur hänger det ihop egentligen. Vattnet bör ju således vara en bieffekt om det inte e den som gör en starkare? :)*flex*

ManuelIT
2006-08-17, 23:24

jag tror dig, men är det vetenskapligt bevisat att produkten fungerar?

funderar på att köpa kcg2. man blir inte bloated av det va?

ManuelIT
2006-08-17, 23:30
vad är skillnaden mellan KCG och KCG2?

formula4shape
2006-08-17, 23:42
jag tror dig, men är det vetenskapligt bevisat att produkten fungerar?

funderar på att köpa kcg2. man blir inte bloated av det va?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=165

"KCG 2 innehåller Kre-Alkalyn som är den effektivaste formen av kreatin och är patenterad*. Kre-Alkalyn löser sig lätt i vatten och absorberas fortare innan träningen. Kre-Alkalyn binder heller inte upp onödigt med vatten i kroppen och ger inte samma viktökning som andra kreatinprodukter."

Jocke77
2006-08-18, 09:51
jag kör oxå kre-alkalyn o de funkar bra men upplever oxå att man blir lite pluffsig iansiktet.alltså de ska ju inte binda vätska men jag tycker nog det

Fultjack
2006-08-18, 10:50
hittils är jag lite besviken faktiskt på kre-alkalyn ( eiselts pulver )
märkte mer av Kp3 än kre-alkalynet

Fairing
2006-08-18, 12:00
hittils är jag lite besviken faktiskt på kre-alkalyn ( eiselts pulver )
märkte mer av Kp3 än kre-alkalynet

Jag har skrivit det förut men gör det igen. Kre Alkalyn i pulverform måste doseras ganska högt för att du skall få en bra effekt.1/2 tsk räcker ej utan snarare 1,5-2tsk borde vara rätt dosering för pulvret

Tillverkaren av råvaran går nu ut och varnar för att tom. vilka kapslar du använder spelar roll på effekten av kre alkalyn.:)

Fultjack
2006-08-18, 20:02
Jag har skrivit det förut men gör det igen. Kre Alkalyn i pulverform måste doseras ganska högt för att du skall få en bra effekt.1/2 tsk räcker ej utan snarare 1,5-2tsk borde vara rätt dosering för pulvret

Tillverkaren av råvaran går nu ut och varnar för att tom. vilka kapslar du använder spelar roll på effekten av kre alkalyn.:)

har missat det helt och hållet, har kört på 1 tsk fram tills nu.
ska testa 2 till nästa pass då :thumbup: thx for the info

Jorgen
2006-08-18, 20:28
Jag gillar både kre-alkalyn och KCG 2. Fina grejor.

Robban
2006-08-18, 20:41
Jag tycker Kre-Alkalyn är grymt bra! Känns tryggt att ha det på sin sida när det blir tufft! :cool:

Snake
2006-08-18, 23:55
Helt verkningslöst på mig :/ Inte ens placebo i skallen.

Rune_Raptor
2006-08-19, 03:29
OM man jämnför detta me pyrovatet då? Va e skillnaded effektmässigt?

Yes
2006-08-19, 19:43
Det jag tyckt mig märka av hittils är återhämtning/uthållighet i musklerna blivit lite bättre än med vanligt kreatin, fast jag får inte riktigt samma "tryck". Lite svårt att jämföra nu iof då jag inte tränat som vanligt. Skall bli kul att se hur det blir på måndag när det vanliga gymet är öppet igen.

Hur brukar ni göra med intaget innan passet? Instruktionerna säger ju 30-60 min innan - frågan är hur man kommer fram till vad som ger bäst effekt?

Bucyrus
2006-08-19, 20:51
Du får helt enkelt prova dig fram alldeles själv..

OggeP
2006-08-20, 10:11
Helt verkningslöst på mig :/ Inte ens placebo i skallen.

Samma här. Ingen märkbar effekt alls för min del, jag får bättre svar av vanligt kreatinmonohydrat.

Angus
2006-08-20, 21:17
funkar jättebra för mig. bra styrkeökningar , bättre uthållighet och muskelkontakt.stort plus i kanten för kapslarna som är lätta att ta med och dosera. jag har kört 4 kapslar hela tiden.:thumbup:

eandersson
2006-08-22, 10:07
Det jag tyckt mig märka av hittils är återhämtning/uthållighet i musklerna blivit lite bättre än med vanligt kreatin, fast jag får inte riktigt samma "tryck". Lite svårt att jämföra nu iof då jag inte tränat som vanligt. Skall bli kul att se hur det blir på måndag när det vanliga gymet är öppet igen.

Hur brukar ni göra med intaget innan passet? Instruktionerna säger ju 30-60 min innan - frågan är hur man kommer fram till vad som ger bäst effekt?

30-60 min enligt GGs hemsida och 60-90 min enligt burken.

Varför?

Nitrometan
2006-08-22, 12:24
30-60 min enligt GGs hemsida och 60-90 min enligt burken.

Varför?
För att det ska hinna tas upp i kroppen och göra nytta.

formula4shape
2006-08-22, 13:41
För att det ska hinna tas upp i kroppen och göra nytta.

Han undrade nog över tidsskillnaden mellan GG och Burken.

Kör 60min så ligger du safe på båda instruktionerna :D

Davil
2006-08-22, 14:11
Eller ta 2st kapslar 60 min innan och 2st 30 min innan. :D

aliquis
2006-09-16, 02:43

Tillverkaren av råvaran går nu ut och varnar för att tom. vilka kapslar du använder spelar roll på effekten av kre alkalyn.:)Varför påverkar det? Låter konstigt, är det inte så stabilt som de hade tänkt om det inte är i kapslar? Är det för att basen löses ut i vattnet?

Angus
2006-09-29, 17:46
Varför påverkar det? Låter konstigt, är det inte så stabilt som de hade tänkt om det inte är i kapslar? Är det för att basen löses ut i vattnet?

kanske svaret på pulver eller kapslar ?

"Kre-Alkalyn i kapslar eller Kre-Alkalyn som pulver?
Kapslarna ger ännu bättre och tydligare resultat än användandet av Kre-Alkalyn i sin naturliga pulverform. Detta är på grund av att man, tack vare användandet av en kapsel kan försäkra sig om bevarandet av Kre-Alkalynets naturliga pH-värde.

Det är nämligen så att då man tillsätter Kre-Alkalynpulver i ett glas vatten blir pH-värdet ett snitt av värdena hos vattnet och Kre-Alkalynet. Detta värde kommer att hamna på runt pH9. I fallet med kapslar kommer vattnet som medföljer kapseln till magen att tas upp av kroppen innan kapseln ”öppnar sig” och pulvret i kapseln klarar av magsyran i upp till 10 minter. Kre-Alkalynet behåller därför ett högre pH vilket medför en starkare och mer långvarig effekt.

Sammanfattningsvis – Kre-Alkanyn är ett märkbart mycket bättre alternativ än det konventionella formen av kreatin som man blandar ut i vatten eller annan dryck. Men kapslarna ger ännu bättre effekt och ger bättre kontroll över Kre-Alkalyndosen i varje portion. "

saxat från en annan sida:)

Allan
2006-09-29, 17:52
Testa en liten cocktail på Kre-Alkalyn, KCG och Lean trekvart före träningen. Det blir nära nog överladdning.

allan

RassK
2006-09-29, 21:07
Vad är den effektiva skillnaden på KCG och KCG2?
Jag väljer mellan dem 2 :S

Kanske tar Kre-Alkalyn också..
men iaf, skillnaden?