Visa fullständig version : Behöver hjälp i luleå med Golf 2:a
Twosaint
2006-08-16, 22:21
Slänger ut en krok och hoppas på hjälp.
Polarn är uppe för att göra en av sina sista tentor i luleå, inatt så krossade dom höger sidoruta på hans golf 2:a och stal hans solbrillor och några cd-skivor.
Är det nån med verktyg och en halvskrotig reservdelsbil som kan tänkas ställa upp med lite hjälp och en ruta ?
Han tycker inte det känns så kul att köra 40 mil utan sidorutan.
Arf Pingvin
2006-08-16, 22:23
Nån form av plast eller en kartongbit och lite silvertejp?
Pepparkakssmurfen
2006-08-16, 22:24
Plastpåse och tejp.
Twosaint
2006-08-16, 22:25
jo det sitter ju redan där, men det känns fortfarande inte så lockande att köra med plasten hem tycker han.
Metal_boy_
2006-08-16, 23:49
nått jävla plexiglas då?
Nordenator
2006-08-16, 23:54
4 skivor 200 x 150 x 4 plexi från classe och lite tvåkomponentslim kanske kan fungera som en rutsubstitut?
29:- styck går de på iaf.
Metal_boy_
2006-08-16, 23:56
4 skivor 200 x 150 x 4 plexi från classe och lite tvåkomponentslim kanske kan fungera som en rutsubstitut?
Behöver inte ens limma, bara passa in skiten i skårorna och klämma till.
Edit: Och först skära ut efter fönsterramen såklart och lite där till.
Nordenator
2006-08-16, 23:58
Behöver inte ens limma, bara passa in skiten i skårorna och klämma till.
Tänkte mest för att skivorna är 20 x 15 cm.. limma ihop fyra skivor så har man en stor. Vet inte var man skulle kunna fynda större skivor.. kanske en järn/trä-handel.
Metal_boy_
2006-08-17, 00:02
Tänkte mest för att skivorna är 20 x 15 cm.. limma ihop fyra skivor så har man en stor. Vet inte var man skulle kunna fynda större skivor.. kanske en järn/trä-handel.
Aha sorry jag läste inte storleken på skivorna.
Metal_boy_
2006-08-17, 00:03
Annars så kan du be han att ta bort hela dörrfan istället, så slipper han bekymra sig om fönstret.
Twosaint
2006-08-17, 07:03
Varför gå och köpa något skit då man kan ta plasten från en gatpratare (sån där reklamskylt företagen har ute på gatorna) den är seg och slitstark och den är lätt att skära till med en morakniv.
MasterChief
2006-08-17, 07:15
Varför gå och köpa något skit då man kan ta plasten från en gatpratare (sån där reklamskylt företagen har ute på gatorna) den är seg och slitstark och den är lätt att skära till med en morakniv.
För att det är stöld kanske?
Twosaint
2006-08-17, 09:10
För att det är stöld kanske?
Nöden har ingen lag heter det väl.
Nöden har ingen lag heter det väl.
var det vad dom stackarna som tog ett par brillor och några cdskivor tyckte?
Buckethead
2006-08-17, 09:52
Be han åka förbi bilskroten på porsön och höra sig för.
Twosaint
2006-08-17, 10:04
Vafan tror du jag startade tråden för ? att få tips om att man kan tejpa en sopsäck eller wellpappskiva ?
Skriv ett jävla kakrecept eller förklara hur en go-kart fungerar istället.
Jag frågar specifikt efter nån som har en reservdelsbil stående.
Pepparkakssmurfen
2006-08-17, 10:28
Vafan tror du jag startade tråden för ? att få tips om att man kan tejpa en sopsäck eller wellpappskiva ?
Men tycker du att det är rätt att stjäla då? http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1731142&postcount=11
Pepparkakssmurfen
2006-08-17, 10:29
+1
100 gr smör
2 dl vetemjöl
2 dl socker
Tycker nog du har fått tips, men klart du kan utryckligen be enbart folk som har en golf 2a ståendes hemma att plocka en ruta ifrån skall skriva i denna tråden. Förutom det tycker jag du kunde ha något trevligare inställning till folk som vill hjälpa dig.
Nu ska jag sluta bumpa upp denna tråden iaf, hoppas någon har en överbliven golf till dig.
Slänger ut en krok och hoppas på hjälp.
Polarn är uppe för att göra en av sina sista tentor i luleå, inatt så krossade dom höger sidoruta på hans golf 2:a och stal hans solbrillor och några cd-skivor.
Är det nån med verktyg och en halvskrotig reservdelsbil som kan tänkas ställa upp med lite hjälp och en ruta ?
Han tycker inte det känns så kul att köra 40 mil utan sidorutan.
Fyrkantens Bildemontering AB - Luleå
Tel. 0920-154 04
-------------------------------------------
Ådalens Bildemontering AB - Luleå
Tel. 0612-124 20
-------------------------------------------
En ruta till en golf 2:a kan inte vara så svårt att få tag på. Fast...40 mil är väll inget ? Speciellt inte denna årstid.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.