Visa fullständig version : F.E.A.R's multiplayerdel blir gratis
Sierra Entertainment today announced that the multiplayer component from the award winning PC title F.E.A.R.™ (First Encounter Assault Recon), has been renamed F.E.A.R. Combat, and will be made available to the public as a free download on Thursday August 17th, 2006.
F.E.A.R. Combat is the complete multiplayer component of F.E.A.R. and includes all the updates, additional official maps and additional official game modes all in one downloadable file. F.E.A.R. Combat users will be able to play against the owners of the retail version of F.E.A.R. as well as the other F.E.A.R. Combat users.
F.E.A.R. Combat features:
- 10 Multiplayer Game modes.
- 19 Multiplayer Maps.
- 12 different weapons.
- Punkbuster support for anti cheat support.
- The capability to download user generated content.
To play F.E.A.R. Combat, consumers simply go to www.joinfear.com and register to obtain their free, Combat keycode. When the file is made available for download on Aug 17th 2006, consumers can install, enter their keycode, and get ready to join F.E.A.R. Combat!
F.E.A.R. Combat will be available for download on August 17th 2006.
http://www.joinfear.com/
Väldigt trevligt *popcorn*
Kanske blir ett Team Kolo
http://www.fearfans.com/images/fear_screen03_.jpg
Lätt det bästa FPS spelet so far...
Var så länge sen jag spelade det, men visst var det där det fanns ett bullet time-mode?
Var så länge sen jag spelade det, men visst var det där det fanns ett bullet time-mode?
Hehe sååå länge sedan kan det inte vara, det är inte Max payne :)
Men ja det finns en "Bullet Time"
Kanske blir ett Team Kolo
http://www.fearfans.com/images/fear_screen03_.jpg
Jaaaa!
Grymt fräckt spel! Min lillebror klarade det för några veckor sedan :)
En grej jag undrar över är hur bullet time funkar i multiplayer. Saktas det ner för alla spelarna när den används eller? Det kan ju inte vara så för då förlorar den ju sitt syfte. Det borde vara tekniskt omöjligt med bullet time i multiplayer.
En grej jag undrar över är hur bullet time funkar i multiplayer. Saktas det ner för alla spelarna när den används eller? Det kan ju inte vara så för då förlorar den ju sitt syfte. Det borde vara tekniskt omöjligt med bullet time i multiplayer.
Det kommer fungera så att bullet time blir bara för dig när du använder den. Dvs, du kommer röra dig i slow motion, dina skott kommer göra detsamma. Alla andra kommer röra sig i normal hastighet
källa
www.sierra.com (http://www.siärra.com)
Det kommer fungera så att bullet time blir bara för dig när du använder den. Dvs, du kommer röra dig i slow motion, dina skott kommer göra detsamma. Alla andra kommer röra sig i normal hastighet
källa
?
Så det betyder att....hmm men det funkar ju inte. Om en kille springer och så sätter jag på bullet time då ser jag hans rörelser långsammare men han springer i vanlig tackt? Då blir det ett rejält hack för när min bullet time är slut så är han någon annan stans och mina skott som går långsammare hinner inte träffa honom. Det låter helt sjukt men jag få se när vi börjar spela...
Cerberus
2006-08-15, 22:38
källa
lol det där låter ju definitivt inte som någon fördel :laugh:
alla andra är sonic och jag är...sengångare??
Förmodligen aptrist i multiplayer. Maken till långsamt spel är sällan skådat.
Callister
2006-08-16, 05:54
Aldrig testat detta spel, nåt o ha?
?
Så det betyder att....hmm men det funkar ju inte. Om en kille springer och så sätter jag på bullet time då ser jag hans rörelser långsammare men han springer i vanlig tackt? Då blir det ett rejält hack för när min bullet time är slut så är han någon annan stans och mina skott som går långsammare hinner inte träffa honom. Det låter helt sjukt men jag få se när vi börjar spela...
Jo för fan, jag lovar.
källa
Haha, dålig ping simulation
Haha, dålig ping simulation
Men jag tror inte att det finns någon bullet time i mp.
Men Bump endå! vi måste ju prova det här!
Three pigs
2006-08-16, 11:55
klart vi ska prova =)
klart vi ska prova =)
Ja! :D
Är det bara jag som inte fattar hur man laddar ner spelet? Hittar ingen download knapp eller var man ska regga sig för att få ner nyckeln.
rememberence
2006-08-17, 06:11
Är det bara jag som inte fattar hur man laddar ner spelet? Hittar ingen download knapp eller var man ska regga sig för att få ner nyckeln.
man köper spelet ;)
Det har ju inte släppts än. Gå till joinfear.com så är det ju en stor counter där som visar när det släpps.
man köper spelet ;)
nej man läser tråden ;)
rememberence
2006-08-17, 06:20
nej man läser tråden ;)
jaha, men jag har redan spelet :p
rememberence
2006-08-17, 06:31
Kl 11:00 idag så
har du förbeställt?
Loke; min räknare visar 00:00:00:00, alltså att det redan har släppts. Den har stått och räknat ner sen igår.
Åfan, då måste den vara buggad för dig på nåt sätt. Min visar iaf drygt 3 timmar kvar.
Väldigt skumt, min Linux burk visar också 00. Den kanske är baserad på en klocka någonstans i världen?
Jag väntar 3 timmar.........
Nu har timern tickat ner till noll men inget händer... Samma för er eller?
Nu har timern tickat ner till noll men inget händer... Samma för er eller?
mm
Har ni reggat eran mail? Det har jag men jag har inte fått något. Ni har inte heller det eller?
Problemet är att timern på sidan är inställd efter er windowsklocka, det som dock gäller är USA tiden. Vet dock inte riktigt vilken tidszon inom USA det handlar om. Om inte annat finns det att ladda ner imorgon, kan man ju hoppas.
Scratch89
2006-08-17, 12:24
Jag läste på multiplayerdemoinstallen (:D) att när man använder bullet-mode eller vad det nu heter, så kommer man att röra sig lite snabbare än vad resten av spelarna gör, och de kommer inte att bli ändrade. Eller så rörde man sig själv i normal hastighet, och de lite långsammare... Ja nåt sånt iallafall. :D
Jag läste på multiplayerdemoinstallen (:D) att när man använder bullet-mode eller vad det nu heter, så kommer man att röra sig lite snabbare än vad resten av spelarna gör, och de kommer inte att bli ändrade. Eller så rörde man sig själv i normal hastighet, och de lite långsammare... Ja nåt sånt iallafall. :D
Ja, Bullet time innebär att alla andra rör sig långsammare än dig. Hade inte direkt varit någon fördel om det varit tvärtom :D
tossefar
2006-08-17, 23:28
Vissa hade problem att få hem spelet, så jag la upp en mirror.
ftp://64:64@83.233.98.75/fearcombat_en_107.exe
Jag satte uploadgräns på 5MB/s, så ni får snällt samsas. Ses i cyberrymden.
Tackar Tosse, måste rensa lite skit först
1.8GB, tss, hur skulle det gå till? Hela min windowspartition är ju på 20GB :/, eller om det var 18..
Jag satte uploadgräns på 5MB/s, så ni får snällt samsas. Ses i cyberrymden.Ah, 24mins nedladdningstid, en tackar! :D
Nu har jag reggat, dragit ner det, brännt ut filer, avinstallerat wc3, installerat det, bara för att därefter mötas av en sådan hejsan-ett-fel-inträffade-vill-du-skicka-in-en-felrapport-dialogruta :/
Avinstallerade och slog av antivirusprogrammet och installerade det igen men inte hjälpte det. Värt...
Inte får man ju veta ett skit om varför det dör heller, iaf inte på något språk som man förstår.
Mitt svar från dem:
"Thank you for contacting Vivendi Games Technical Support.
My Name is Marcus.In order to assist you in a better way, kindly let me know if you have downloaded version of the game.
This issue normally occurs if the background applications are conflicting with the game, incorrect video configuration or the system does not meet the game requirements to play the game.
To resolve the issue, I suggest you perform clean boot, reduce refresh rate and update video and sound card drivers.
Step 1:
Clean booting Windows XP
NOTE: You must be logged on as an administrator or a member of the Administrators group in to complete this procedure. If your computer is connected to a network, network policy settings may also prevent you from completing this procedure.
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type msconfig, and then click OK.
The System Configuration Utility starts.
3. Click the General tab, and then click Selective Startup.
4. Under Selective Startup, click to clear the following check boxes:
- Process System.ini file
- Process Win.ini file
- Load Startup Items
5. Click the Services tab, click to select the Hide All Microsoft Services check box, and then click Disable All.
6. Click OK, and then click Restart.
Start the game that you want to play. After you quit the game, to restore the computer to use a normal startup, start the System Configuration Utility, click the General tab, click Normal Startup - load all device drivers and services, click OK, and then click Restart.
For further information on how to clean boot your computer with Windows XP please refer the Microsoft Knowledge Base article at:
How to Perform a Clean Boot in Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q310353
Step 2:
Change the Refresh Rate for Your Video Adapter
1. Click Start, click Run and type 'dxdiag' (without the quotes).
2. Click on the More Help tab
3. Click on the Override button
4. Click on Override Value to select it
5. Enter the value of “60” (without the quotes)
6. Click on OK and click on Exit
Step 3:
Update video card and sound card drivers.
Disclaimer: Updating video card drivers is computer maintenance and is something for which we do not support. We take no responsibility for the effects that changing the driver for your video or sound card may have on your system.
If the issue persists, please send me the Dxdiag report generated on your computer. This report will provide me in depth information regarding your computer configuration and the components which are essential for the game’s performance.
To create a DxDiag report:
1. Click Start, choose Run.
2. Type dxdiag without quotes and click OK.
3. Click on the display Tab.
4. Under DirectX, features click on test DirectDraw and Direct3D.
5. Follow the onscreen instructions to complete the tests.
6. Click on the Sound Tab.
7. Under DirectX, features click on the test DirectSound and complete the test.
8. Click the Save All Information button.
9. Note the Name and location of the saved file.
Please include this information as an attachment with your reply.
Thank you for your patience and cooperation in this support process.
Please be sure to delete all previous correspondence when
replying. This will help us to process your response in a more timely and
efficient manner.
Kind Regards,
Marcus
Vivendi Games Technical Support"
Jag ska prova att dra in creatives ljuddrivrutiner istället för kx-drivers så får vi se om det hjälper.
nu fungerar mitt, men det kräver ju visst gamespy så jag håller på o drar ner det, någon som kör?
Usch, 800x600 medium var inte för mig med ett gf4 ti-4200, lag lag lag lag...
tossefar
2006-08-19, 00:23
Spelet sög tyvärr. Otroligt långsamt. :(
Jag sover istället, kyss.
Långsamt? Var ju duktigt mycket action. iaf dom timmar jag hunnit spela..
http://img182.imageshack.us/img182/8241/fearcombatjr2.jpg *flex*
Dra upp en server för kolo o bestäm en tid.
nu fungerar mitt, men det kräver ju visst gamespy så jag håller på o drar ner det, någon som kör?
Det krävs inte alls gamespy och jag har det! Grymt kul! Man klickart bara på "instalera senare" och sedan så går man in i spelet och klickar på multiplayer där. Sedan så lirar man!
Jag fattar inte hur man kan kalla det långsamt!? Snabbt som tusan var det ju med mycket röj! Det var kul och jag vill lir med kolo :D
Hej! Helskönt spel asså! Lirar endast detta när jag sitter vid datorn nu :) Man lär sig snabbt hur det funkar och det är inga krångliga banor. Tar typ nån minuts lirande på varje bana innan man kan dom.
Andreas
De kanske körde någon annan typ av spel?
Nej, man behövde kanske inte gamespy, jag kom inte åt några servrar i multplayerdelen så jag drog in gamespy men kom ändå inte åt några, såg senare att deras servrar var blockade i peerguardian så när jag hade gjort undantag för dem fungerade det, men om gamespy inte behövs kan jag ju avinstallera skiten.
Hej hej! :D Om det är någon som inte fått CD key från VU games så har jag en jag är villig att ge bort :) Om cirka 30min lägger jag upp den här på tråden :)
In och spela med er! Det är ju ett riktigt kul och fartyllt multiplayer spel!
Hej hej! :D Om det är någon som inte fått CD key från VU games så har jag en jag är villig att ge bort :) Om cirka 30min lägger jag upp den här på tråden :)
In och spela med er! Det är ju ett riktigt kul och fartyllt multiplayer spel!
Spara den te mig Timme! :D
Spara den te mig Timme! :D
Du får den via PM :thumbup:
Jag har redan en annan key som jag fixade med min brors mail :)
hehe kwon, visste du att du var den första som skrev något till mig här på kolo? Du laddade upp ett flex wheeler klipp åt mig :D
Ligger spelet kvar där? Var sjukt långsamma linor alla officiella...
tossefar
2006-08-22, 11:50
Ligger spelet kvar där? Var sjukt långsamma linor alla officiella...
Nej... jag räknade med att nästan en vecka skulle vara nog ;)
Liten Men Fet
2006-08-22, 16:22
Nej... jag räknade med att nästan en vecka skulle vara nog ;)
Det var det inte :(
Three pigs
2006-08-22, 16:27
Jag tyckte att fear combat var helt värdelöst, trodde att det skulle bli riktigt grymt med tanke på hur bra det var i singleplayer.
vill man spela gratis spel så är ju America's Army bättre, eller var i alla fall. var ett bra tag sen jag lirade det.
Jag tyckte att fear combat var helt värdelöst, trodde att det skulle bli riktigt grymt med tanke på hur bra det var i singleplayer.
vill man spela gratis spel så är ju America's Army bättre, eller var i alla fall. var ett bra tag sen jag lirade det.
Och vad var det som var dåligt? Jag har iallafall inte spelat ett mer action packat mp spel! Grymt kul!
Kanske inte vill ha action? Vore ju egentligen kul om de kunde variera temat med spring o skjut på allt till något där man gör uppdrag tillsammans eller så kanske.
Flygplan
2006-08-22, 18:37
1.7gb med 0.5mbit *rolleyes*
Tankar inatt o lirar imorgon :thumbup:
Three pigs
2006-08-22, 19:07
Och vad var det som var dåligt? Jag har iallafall inte spelat ett mer action packat mp spel! Grymt kul!
tyckte det var helt värdelöst, mest grafikmässigt. kanske dock beror på att min dator har några år på nacken ;)
tyckte det var helt värdelöst, mest grafikmässigt. kanske dock beror på att min dator har några år på nacken ;)
O_o Grafiken är i FEAR är riktigt snygg. Det borde bero på datorn för fear är riktigt snyggt!
http://img183.imageshack.us/img183/3340/fearto3.jpg (http://imageshack.us)
FEAR
jag kommer inte vidare på hemsidan :(
Ingen som har en cdkey över?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.