Visa fullständig version : Em-knarkarna
Var det inte Sjöberg som kallade Nordin patetisk för hans fylle-"skandal"? Vad är då detta?
från Aftonbladet:
Jimmy Nordin betygsätter skandalerna:
Fylleskandalen: 1
Knarkskandalen: 4
"Alkohol är inte olagligt, de flesta har väl använt det. Knark är däremot förbjudet. "
Bara jag som blir grymt irriterad på allt det här? För det första att Nordin framstår som en arrogant alkoholist i media, å sen på fjanten Sjöberg som borde få sin tunga avskuren?
Nitrometan
2006-08-14, 14:24
Nylander och Lövgern då?
Nitrometan
2006-08-14, 14:26
http://www.dn.se/content/1/c6/56/50/74/dopingprep445.jpg
Sen hittade de prepp vid hotell Opalen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2345&a=565068&previousRenderType=6
Samma urdumma argument som Erica Johansson använde. Dricker man alkohol är man ursäktad för att många har använt det. Tro fan han gör dumma saker när han inte fattar bättre.
Samma urdumma argument som Erica Johansson använde. Dricker man alkohol är man ursäktad för att många har använt det. Tro fan han gör dumma saker när han inte fattar bättre.
Klart de inte e lika allvarligt att en idrottare tar sig en fylla som att nån snortar kokain!
Klart de inte e lika allvarligt att en idrottare tar sig en fylla som att nån snortar kokain!
Nu var det argumentet i sig jag syftade på, inte vad som var värst.
Dem är ju itne mer än människor som festar på lite mer än normalt.
Dem som dessutom inte har karriär längre, spelar roll.
inte förvånad.
var det inte Sjöberg om bott många år i Bras(s)ilien?
var nån dokumentär om hans liv där, om jag inte missminner mig, och där var ganska mycket alkohol med. nån som kanske kommer ihåg mer om det!?
är det inte mer regel än undantag att kändisar, speciellt gamla elitidrottare, ska knarka och leva jävel!? bete sig som de var brats och tro att de kommer undan med allt.
kunde dock inte låta bli att skratta när jag fick reda på att det var Sjöberg, p.g.a hans ord mot Nordin.
ok
Nitrometan
2006-08-14, 14:38
Argumentet är inget vidare. Men alkohol är ändå en av samhället accepterad drog.
Argumentet grundar ju sig på vad som var/är värst.
Nej, det grundar sig på vad flest har testat. Det behöver inte automatiskt betyda att allt annat är "värst".
Men alkohol är ändå en av samhället accepterad drog.
Jaha?
Nitrometan
2006-08-14, 14:45
Jaha?
Och det är inte de droger som "sport-knarkarna" höll på med. Det var därför polisen tog hand om snubbarna.
Men det förstår du säkert även om du vill spela dum.
Och jag påstår inte att det gör argumentet bättre på nåt sätt.
Och det är inte de droger som "sport-knarkarna" höll på med. Det var därför polisen tog hand om snubbarna.
Men det förstår du säkert även om du vill spela dum.
Och jag påstår inte att det gör argumentet bättre på nåt sätt.
Vad är det du vill säga?
Nej, det grundar sig på vad flest har testat. Det behöver inte automatiskt betyda att allt annat är "värst".
Det behöver inte betyda det automatiskt, men i detta fallet hängde det samman. Alkohol har fler testat (en vild gissning pga att det är lagligt) och därför är det självklart inte lika illa.
Det behöver inte betyda det automatiskt, men i detta fallet hängde det samman. Alkohol har fler testat (en vild gissning pga att det är lagligt) och därför är det självklart inte lika illa.
Blev argumentet bättre efter din förklaring?
Blev argumentet bättre efter din förklaring?
Du verkar ju vara den ende här som inte fattar.
Du verkar ju vara den ende här som inte fattar.
Hur hänger JN's beteende ihop med antalet som har testat alkohol?
Spelar du dum nu?
Spelar du dum nu?
Tydligen, svara?
Vem har sagt att det hänger ihop på det sättet som du lägger fram? Det är mer okej att ta sig en fylla än att knarka. Är det ngt som fortfarande är oklart?
Löjtnant Blank
2006-08-14, 14:56
Yankeee... Groggen har faktiskt rätt här. Jag reagerade också över ditt inlägg.
Vem har sagt att det hänger ihop på det sättet som du lägger fram? Det är mer okej att ta sig en fylla än att knarka. Är det ngt som fortfarande är oklart?
Varför går man ut i media i detta fallet om man inte vill försvara sitt beteende?
Vem har sagt att det inte är mer ok att ta sig en fylla än att knarka?
Varför går man ut i media i detta fallet om man inte vill försvara sitt beteende?
En förklaring kan ju vara att det handlar om kända personer. Eller nåt. Media tvingar sig på och kräver en förklaring.
Vem har sagt att det inte är mer ok att ta sig en fylla än att knarka? Ingen, förhoppningsvis. Hennes argument grundar ju sig på just det här.
Fortsätter du nu så är du korkad.
En förklaring kan ju vara att det handlar om kända personer. Eller nåt. Media tvingar sig på och kräver en förklaring.
Ingen, förhoppningsvis. Hennes argument grundar ju sig på just det här.
Fortsätter du nu så är du korkad.
Det är mao bara jag som ser en person som försöker förringa sitt eget agerande genom att säga att "många har testat" och samtidigt peka finger åt de stora pojkarna som gjorde något "värre"?
Det är mao bara jag som ser en person som försöker förringa sitt eget agerande genom att säga att "många har testat" och samtidigt peka finger åt de stora pojkarna som gjorde något "värre"?
Det är ju sanningen. Många HAR testat och de andra gjorde ngt värre. Han ger väl igen på Sjöberg för den skiten han fick av honom tidigare.
Måste du ha FRÅGETECKEN i varje inlägg? Eller är det en tillfälighet att du haft det i dina senaste 6-7 inlägg?
userfriendly
2006-08-14, 15:39
http://www.dn.se/content/1/c6/56/50/74/dopingprep445.jpg
Sen hittade de prepp vid hotell Opalen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2345&a=565068&previousRenderType=6
texten på "preppkartongen" har ju krylliska bokstäver... ryssland, bulgarien, rumänien osv :D
Pudzianovski
2006-08-14, 15:42
texten på "preppkartongen" har ju krylliska bokstäver... ryssland, bulgarien, rumänien osv :D
"Både kassen och ampullerna hade rysk text"
Vi vet...det står i länken. ;)
Nitrometan
2006-08-14, 15:49
Tja, nån har väl handlat på "rysk prepplager".
Det är ju sanningen. Många HAR testat och de andra gjorde ngt värre. Han ger väl igen på Sjöberg för den skiten han fick av honom tidigare.
Måste du ha FRÅGETECKEN i varje inlägg? Eller är det en tillfälighet att du haft det i dina senaste 6-7 inlägg?
80% av hans inlägg slutar med frågetecken, alltid. :D
Tycker synd om Nordin, klart man ska få ta sig en stänkare om man nu vill det. Ibland gör man bort sig. Och det är värre att knarka än att dricka, frågan var vilken skandal som var värst, och han betygsatte rätt.
Nitrometan
2006-08-14, 15:52
Tycker synd om Nordin, klart man ska få ta sig en stänkare om man nu vill det. Ibland gör man bort sig.
Men det var jävligt onödigt att bli så full i landslagsdräkten. När de nu har en policy om "ingen alkohol" i landslagstruppen.
Men det var jävligt onödigt att bli så full i landslagsdräkten. När de nu har en policy om "ingen alkohol" i landslagstruppen.
Jasså har dom en sån policy, det visste inte ens jag (för snabb att hoppa in i diskussionen? ;)).
Då var det klart klantigt av honom!
Nordin borde straffas lika hårt som killarna i "hockeyskandalen" blev, samma gäller Löfgren
Pudzianovski
2006-08-14, 16:14
Nordin söp till efter sin tävlingsinats till skillnad mot Hockeygänget. Stämmer inte det Pingu ?
Ja, många har testat alkohol, det säger jag inte emot. Inte heller säger jag emot att sjöberg & co gjorde något värre. Poängen är fortfarande att det är jävligt segt att försöka flytta fokus från sin egna dumhet med bortförklaringen "andra gör det". Två fel blir inte ett rätt.
Det var frågor, hur ska man annars avsluta sådana meningar FRÅGETECKEN
Ja, många har testat alkohol, det säger jag inte emot. Inte heller säger jag emot att sjöberg & co gjorde något värre. Poängen är fortfarande att det är jävligt segt att försöka flytta fokus från sin egna dumhet med bortförklaringen "andra gör det". Två fel blir inte ett rätt.
Var det inte Ericas dåliga argument du syftade på alldeles nyss? Snackar vi om Nordin nu och vad han har sagt?
Jaha, poängen är alltså att det var dumt av Norre att säga att de andra gjorde något värre, vilket iofs är hur sant som helst :)
Klart att det är hyckleri av Sjöberg att först fördöma Jimmy Nordin och sedan åka fast själv. Sven Nylander (Mr "Ren idrott") får ju här en chans att bli ihågkommen för annat än alla fjärdeplatser.
Patrik Lövgren visste jag inte ens att han ingick i truppen. Trodde att han lade av för ett tag sedan. Enligt SVT Texts lista över svenska EM-truppen står han inte med. Sprang han stafett?
Jag tycker det värsta är dopningsbeslaget. Hoppas de kan spåra det till rätt trupp/aktiva. För jävligt att ett mästerskap ska behöva ha det här eftersnacket. Några personer lyckas få EM att förknippas med något helt annat än det borde.
Var det inte Ericas dåliga argument du syftade på alldeles nyss? Snackar vi om Nordin nu och vad han har sagt?
Jaha, poängen är alltså att det var dumt av Norre att säga att de andra gjorde något värre, vilket iofs är hur sant som helst :)
Deras argument gick ju ut på samma sak, därför jag tog uppe henne.
Deras argument gick ju ut på samma sak, därför jag tog uppe henne.
Skyller hon också ifrån sig?
Skyller hon också ifrån sig?
Fniss. De snackade om Jimmy vs Sjöberg igår på sändningen från em och då tyckte hon att jimmys beteende inte var någon större sak med anledningen "att nästan alla har testat".
Fniss. De snackade om Jimmy vs Sjöberg igår på sändningen från em och då tyckte hon att jimmys beteende inte var någon större sak med anledningen "att nästan alla har testat".
Och? Så motiverade ju inte Nordin det själv. Hon poängterade att knark är mycket värre och det gjorde Norre också. Har de fel?
Och? Så motiverade ju inte Nordin det själv. Hon poängterade att knark är mycket värre och det gjorde Norre också. Har de fell?
De har inte fel i att knark är värre, frågan är dock vad det har med jimmys beteende att göra.
De har inte fel i att knark är värre, frågan är dock vad det har med jimmys beteende att göra.
Inget och det har hon ju inte påstått heller? Hon har bara klargjort vad som är värst och hon har ju rätt.
Nu har Sjöberg gått ut med ett pressmeddelande:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2345&a=565143&previousRenderType=6
Han verkar göra en pudel, antar att det är smartast medialt sett. Ärligt talat tror jag inte att bilden av honom påverkas så mycket. Jag tycker de flesta Göteborgare brukar skoja om hans festande och alla visste väl att han inte är en extrem renlevnadsmänniska. Hur som helst förvärras det av att han själv kritiserade Nordin så hårt.
Inget och det har hon ju inte påstått heller?
Klart det har då hon menade på att jimmys dumhet skulle bli ursäktad då hon sa "nästan alla har testat alkohol" för att senare i samma mening påpeka hur få som hade testat droger.
Klart det har då hon menade på att jimmys dumhet skulle bli ursäktad då hon sa "nästan alla har testat alkohol" för att senare i samma mening påpeka hur få som hade testat droger.
Jimmys tabbe är inte lika allvarlig, det var det hon menade. Hon har inte sagt att den borde bli ursäktad. Eller hur?
Jimmys tabbe är inte lika allvarlig, det var det hon menade. Hon har inte sagt att den borde bli ursäktad. Eller hur?
Jag kommer inte ihåg hennes exakta ord. Men vi kan byta ut ursäkta mot förringa eller whatever.
Jag kommer inte ihåg hennes exakta ord
Det märks. Men jag hjälper dig gärna på traven. Hon tyckte att Jimmys tabbe inte var lika allvarlig som de som knarkat. Det finns nog ingen som säger emot henne.
Nu är det väl ändå inget som är oklart?
Det märks. Men jag hjälper dig gärna på traven. Hon tyckte att Jimmys tabbe inte var lika allvarlig som de som knarkat. Det finns nog ingen som säger emot henne.
Nu är det väl ändå inget som är oklart?
Hennes exakta ord tack. Jag vill fortfarande minnas att hon med jmf mot knarkarna tyckte att jimmys beteende var skitsamma för att nästan alla hade testat alkohol.
Jag vill fortfarande minnas att hon med jmf mot knarkarna tyckte att jimmys beteende var skitsamma för att nästan alla hade testat alkohol.
Sluta hitta på för att du ska ha ngt att säga. Hon ställde knark mot alkohol och då tyckte hon att det sistnämnda var värst. Tro fan att hon inte sa att det Jimmy gjorde är/var skitsamma.
Hade du inget annat att säga?
Sluta hitta på för att du ska ngt att säga. Hon ställde knark mot alkohol och då tyckte hon att det sistnämnda var värst. Tro fan att hon inte sa att det Jimmy gjorde är/var skitsamma.
Hade du inget annat att säga?
"Okey, nu har vi av Erica Johansson lärt oss att det är ok att vara en idiot om man är påverkad av alkohol för att var och varannan använder det. Andra droger däremot är ICKE ok för att inte lika många har testat det."
Det skrev jag ungefär 30 sek efter att hon sa det. Om du inte har någon vettigare källa så ser det inte bättre ut än att jag har rätt rajtan.
"Okey, nu har vi av Erica Johansson lärt oss att det är ok att vara en idiot om man är påverkad av alkohol för att var och varannan använder det. Andra droger däremot är ICKE ok för att inte lika många har testat det."
Det skrev jag ungefär 30 sek efter att hon sa det. Om du inte har någon vettigare källa så ser det inte bättre ut än att jag har rätt rajtan.
Jag såg den sändningen och hon sa inte så, även om du tolkade det så. Hon sa att det är mer ok att vara en idiot på lagliga substanser. Inte så där jättekonstigt.
Det enda sättet där jag kan visa att jag tycker du är korkad, är nog genom att låta dig fortsätta argumentera. Men fortsättningsvis får det ske mot dig själv :)
Jag såg den sändningen och hon sa inte så, även om du tolkade det så. Hon sa att det är mer ok att vara en idiot på lagliga substanser. Inte så där jättekonstigt.
Det enda sättet där jag kan visa att jag tycker du är korkad, är nog genom att låta dig fortsätta argumentera. Men fortsättningsvis mot dig själv :)
Eftersom att du inte kan bevisa att jag har fel får vi helt enkelt fortsätta att leva i ovisshet.
Förstår inte ditt behov du har att kalla mig korkad rajtan. Du kommer liksom ingenstans med det.
Det är ju skämmigt att bli tagen med kokain, vafan kokain är ju steget efter snus. Ska man bli haffad och uthängd i media så ska det ju vara rejäla grejer.
OBS! Inget ramaskri från Yankeee tack
Det är ju skämmigt att bli tagen med kokain, vafan kokain är ju steget efter snus. Ska man bli haffad och uthängd i media så ska det ju vara rejäla grejer.
Kokain är väl cred-drogen. Vore ju bra mycket mer pinsamt att bli tagen med heroin eller liknande.
christian
2006-08-14, 17:01
Hahaha. And you shave?
Kokain är väl cred-drogen. Vore ju bra mycket mer pinsamt att bli tagen med heroin eller liknande.
Hur stavas ironi?
Hur stavas ironi?
Hahaha :laugh:
Hur stavas ironi?
Jo, men det var ju därför jag var så allvarlig. Du verkar bitchig.
Jo, men det var ju därför jag var så allvarlig. Du verkar bitchig.
Det blir ju ÄNNU roligare om du vill få oss andra att tro att du fattade att han var ironisk :) Men ändå förklarade sakligt vilka andra droger som var värre :D
Det blir ju ÄNNU roligare om du vill få oss andra att tro att du fattade att han var ironisk :) Men ändå förklarade sakligt vilka andra droger som var värre :D
Är det inte roligare att du inte fattade jag jag inte var allvarlig. Måste jag börja använda smileys eller? Jag sade att heroin är värre eftersom det är en sunk-drog och kokain är ju creddigt, lite inne sådär. Vem fan bryr sig hur "farliga" de är?
Du är nog inte så smart som du tror. :(
Är det inte roligare att du inte fattade jag jag inte var allvarlig. Måste jag börja använda smileys eller? Jag sade att heroin är värre eftersom det är en sunk-drog och kokain är ju creddigt, lite inne sådär. Vem fan bryr sig hur "farliga" de är?
Du är nog inte så smart som du tror. :(
Tror du att du behöver förklara för den ironiska killen att heroin är värre?
Det är ju när du gör det som du visar att du inte fattat att han var ironisk.
käften groggen :D
Jag förstod iaf att Trance var ironisk, och det var väl det som var det viktigaste? det som var det roligaste var att du trodde att han var helt allvarlig och var tvungen att hoppa på honom med ditt inlägg.
käften groggen :D
Jag förstod iaf att Trance var ironisk, och det var väl det som var det viktigaste? det som var det roligaste var att du trodde att han var helt allvarlig och var tvungen att hoppa på honom med ditt inlägg.
+1
the_walll
2006-08-14, 17:52
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,868275,00.html
:) Vilken nolla!
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,868275,00.html
:) Vilken nolla!
e du dum i huvet eller? sjöberg är bara en vanlig *** som oss andra. Är man med i landslaget däremot så representerar man sitt land, speciellt i landslagsdressen....
userfriendly
2006-08-14, 18:00
"Både kassen och ampullerna hade rysk text"
Vi vet...det står i länken. ;)
orka läsa hela :D
e du dum i huvet eller? sjöberg är bara en vanlig *** som oss andra. Är man med i landslaget däremot så representerar man sitt land, speciellt i landslagsdressen....
Håller med dig, Sjöberg har tagit medalj i TRE OS i rad. Låt höjdkungen snorta om han känner för det, det är han värd.
kimonque
2006-08-14, 18:10
han är förebild för många yngre och dessutom är det olagligt, undrar vem som är "dum i huvet".
Fatalist
2006-08-14, 18:32
Killen är grymmare än er, låt han knarka bäst han vill.
Tror du på Patrik Sjöberg när han säger att han tackat nej till kokain 99,9 procent av gångerna han blivit erbjuden drogen?
Ja Nej Se resultat
HAHAHA :laugh:
Herkulez
2006-08-14, 18:37
*quote gällande poll*
:D
Ställningen just nu:
Ja (22.0 %)
Nej (78.0 %)
Herkulez
2006-08-14, 19:10
bara jag som tycker dom är fräna som tar kokain?
bara jag som tycker dom är fräna som tar kokain?
Ja!! kokain är teh tönt! Eller vad säger du groggen?
Herkulez
2006-08-14, 19:25
Ja!! kokain är teh tönt! Eller vad säger du groggen?
jasså, om det vore så töntigt skulle väl inte alla inne-killar ta det eller hur
Herkulez
2006-08-14, 19:36
gräs då, funderar på att använda gräs men är det fränt? använder killarna på stureplan gräs? eller är det sunkigt, för då tänker jag fan inte börja med det.
Löjtnant Blank
2006-08-14, 19:44
gräs då, funderar på att använda gräs men är det fränt? använder killarna på stureplan gräs? eller är det sunkigt, för då tänker jag fan inte börja med det.
Gräs är okej om du gillar manchesterbyxor, väger mindre än 60 kg och luktar konstigt. Däremot är det allmänt känt att du blir snygg, rolig och allmänt grym av kola. Mindre förväntar man sig faktiskt inte för 1000 kr/g.
Herkulez
2006-08-14, 19:45
Gräs är okej om du gillar manchesterbyxor, väger mindre än 60 kg och luktar konstigt. Däremot är det allmänt känt att du blir snygg, rolig och allmänt grym av kola. Mindre förväntar man sig faktiskt inte för 1000 kr/g.
ok tack för tipset, kör på kola då....shit va pinsamt det vore om man kom till innegänget stensänkt på gräs, bye bye drömmen om att hamna på stureplans viplista
Löjtnant Blank
2006-08-14, 19:47
ok tack för tipset, kör på kola då....shit va pinsamt det vore om man kom till innegänget stensänkt på gräs, bye bye drömmen om att hamna på stureplans viplista
hahahaha shiiiiiit så jävla embarrasing jag skulle fan dö
Herkulez
2006-08-14, 19:48
hahahaha shiiiiiit så jävla embarrasing jag skulle fan dö
du som verkar ha koll, sniffa bensin då?
Don't worry! You'll get stoned one way or another!
http://ethnikoi.org/Stoning.jpg
Löjtnant Blank
2006-08-14, 20:00
Boffa överlag är ganska öststatsaktigt. Men det är nice om du gör det till en grej, typ att du varvar med t-röd eller tequila, eller att du gör roliga saker när du är fuckad, ringer och bombhotar pizzerior och så. Egentligen går det att göra alla droger coola, om man vet hur man hanterar dem. Förutom gräs. Gräs är bögigt.
Det är mannen som gör drogerna, inte tvärtom.
:Virro
http://x11.xanga.com/3b5b7356c613043950270/b29760886.jpg
Löjtnant Blank
2006-08-14, 20:02
Don't worry! You'll get stoned one way or another!
http://ethnikoi.org/Stoning.jpg[/IMG]
Vilken besvikelse. Jag trodde att det var tre feta crack rocks först.
Nordin borde straffas lika hårt som killarna i "hockeyskandalen" blev, samma gäller Löfgren
Nordin var inte anklagad för våldtäkt, vilket ledde till de enorma proportionerna det med hockeykillarna fick. Även när de blev friade från dessa anklagelser satt ju stämpeln kvar vilket fick det fega förbunden att agera och "ta i med hårdhandskarna" å det grövsta.
Jimmy Nordin har gjort en jätterolig låt, nämligen Guldmedalj. Den tycker jag ni ska lyssna på.
Angående knark, Yankeee håller ställningarna med att ifrågasätta inkörda rutiner, och det är bra. Så många föräldrar jag hört säga "så länge ni inte håller på med knark så..." och så smög vi ut och söp våra 14-åriga kroppar till en 6:e dimension med deras tysta samtycke. Samma mentalitet återfinnes här. JN gjorde ju bort sig i landslagsdressen, något som borde ge honom livstids pekfinger från den samlade moralpanikens företrädare som till exempel Erica Johansson och Anders Gärderud. Att de avdankade semiidrottarna sniffar lite må väl vara hänt, det ska vara Sven Nylander då som företräder Ren idrott som gör sig skyldig till hyckleri. Dock beror det på hur retoriken låter från Ren idrott angående idrott och droger, jag tycker dopning är förkastligt för att det är fusk, inte för att det kan sorteras in under det farliga KNARKET. Om han då vill sniffa lite på sin fritid så går det alldeles utmärkt att förena med att åka runt och predika hur _de aktiva_ borde hålla sig från att fuska.
Jimmy Nordin har gjort en jätterolig låt, nämligen Guldmedalj. Den tycker jag ni ska lyssna på.
JN gjorde ju bort sig i landslagsdressen, något som borde ge honom livstids pekfinger från den samlade moralpanikens företrädare som till exempel Erica Johansson och Anders Gärderud. Att de avdankade semiidrottarna sniffar lite må väl vara hänt, det ska vara Sven Nylander då som företräder Ren idrott som gör sig skyldig till hyckleri. Dock beror det på hur retoriken låter från Ren idrott angående idrott och droger, jag tycker dopning är förkastligt för att det är fusk, inte för att det kan sorteras in under det farliga KNARKET. Om han då vill sniffa lite på sin fritid så går det alldeles utmärkt att förena med att åka runt och predika hur _de aktiva_ borde hålla sig från att fuska.
Jimmy Nordins fina falsett är något som alla borde höra.
Angående Nylander så verkar väl "Ren idrott" mot både dopning och droger i allmänhet hos idrottare. På så sätt är det ett klart hyckleri från hans sida. Patrik Sjöberg bryr jag mig som sagt inte om. Jag är inte direkt förvånad, däremot är det fortfarande olagligt.
Patrik Lövgren har aldrig haft några större framgångar men han var trots allt med i truppen (tydligen reserv i stafettlaget). Jag tänker inte gå in i diskussionen droger vs alkohol. Det är helt enkelt fel så länge innehavet och bruket är olagligt. Att de sedan överskuggar EM i övrigt är väldigt tråkigt.
Löjtnant Blank
2006-08-14, 22:35
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,751368,00.html
Patrik Lövgren har aldrig haft några större framgångar men han var trots allt med i truppen (tydligen reserv i stafettlaget). Jag tänker inte gå in i diskussionen droger vs alkohol. Det är helt enkelt fel så länge innehavet och bruket är olagligt. Att de sedan överskuggar EM i övrigt är väldigt tråkigt.
Reserv i det mäktiga herrstafettlaget? Det är väl en titel de flesta i landet innehar med tanke på vilket bottenskrap som ibland dyker upp på någon av sträckorna.
Håller med dig i att det är tråkigt, men hur jag än kämpar kan jag inte undantränga känslan av att det ändå är ganska skönt att folk får se hur problem med droger och fusk finns i andra idrotter än cykling, och att den lite fånigt naiva bilden av de perfekta svenska idrottarna får sig en törn.
Hur kan jag förresten raljera över naivitet efter att ha bedyrat cyklister rena leverne i en annan tråd med kemisk kroppsalteration som tema.
Herkulez
2006-08-14, 22:43
undra om Jimmy Nordins mamma hade samma postgubbe som JWZRD+s mamma?
http://www.vg.no/bilder/edrum/1154331233835_42.jpg
Hahahaha! :D
Jag gillar elvis-bobby-hybridfrillan.
Herkulez
2006-08-14, 22:46
japp, eskimogubben måste varit en pilsk jävel
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=32275&stc=1&d=1155472920
eller borttappad sen födseln, som i twins, fast jwzrd blev den som vart helt utan talang (fniss bänken)
Dem är ju itne mer än människor som festar på lite mer än normalt.
Dem som dessutom inte har karriär längre, spelar roll.
tack :bow:
Reserv i det mäktiga herrstafettlaget? Det är väl en titel de flesta i landet innehar med tanke på vilket bottenskrap som ibland dyker upp på någon av sträckorna.
Det var inte meningen att få reserv i stafettlaget att framstå som en merit. Han har nog fått platsen för lång och trogen tjänst. Lövgren och en del andra svenska friidrottare från 90-talet har ju fått stå som symbol för mentaliteten "topp 20 är en bragd".
Håller med dig i att det är tråkigt, men hur jag än kämpar kan jag inte undantränga känslan av att det ändå är ganska skönt att folk får se hur problem med droger och fusk finns i andra idrotter än cykling, och att den lite fånigt naiva bilden av de perfekta svenska idrottarna får sig en törn.
Hur kan jag förresten raljera över naivitet efter att ha bedyrat cyklister rena leverne i en annan tråd med kemisk kroppsalteration som tema.
Förstår att det inte är kul när hela cykelsporten får ta skit för något som vissa gör. Glöm bara inte att friidrotten hos vissa har en liknande stämpel. Jag har en del kompisar som inte har tittat på friidrott de senaste tio åren med motiveringen "alla är ju ändå dopade". Vad de har missat är att det inte är fler som dopar sig nu, bara fler som åker fast.
Det enda som jag reagerar över är när Sjöberg kommenterade Nordin, vafan Sjöberg är bra känd i dessa sammanhang, dvs krogsvängen, med allt vad det innebär
HAHAHA så fult!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,872129,00.html
pinsam han är som först i flera dagar hävdar att det måste varit nån som lagt ner narkotikan i hans drinkar, sen svänger han om helt och erkänner att han medvetet brukat kokain. lite mera cred till sjöberg som iaf kan stå för det han gjort.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,872129,00.html
pinsam han är som först i flera dagar hävdar att det måste varit nån som lagt ner narkotikan i hans drinkar, sen svänger han om helt och erkänner att han medvetet brukat kokain. lite mera cred till sjöberg som iaf kan stå för det han gjort.
Alltså vafan har man för iq om man först hittar på fjantiga ursäkter och sedan erkänner? Pinsam kille.
Nitrometan
2006-08-15, 16:21
Japp. Där ska han ha lite cred Sjöbergaren. Men när man har snackat lite med gamla friidrottare så så har man hört ett och annat om hans äventyr.
Brottaren Thomas Johansson är väl den enda svensk som har erkänt att han har dopat sig och inte försökt med en massa undanflykter (det var inte jag, det var min tränare, den dumme brevbararen etc.)?
Sven Nylander var med och startade "Rena Vinnare"...
2002-09-30
Tag ställning för Rena vinnare
Idag lanserar Riksidrottsförbundet "Rena vinnare" - den största satsningen mot doping någonsin. Kampanjen presenterades samtidigt på 22 platser över hela landet. Målet är att få hela idrottsrörelsen att ställa upp bakom ett upprop och symbol mot doping, för rena vinnare. Skriv på du också!
- Den svenska idrottsrörelsens kamp mot doping har varit framgångsrik. Det finns idag en massiv opinion mot fusket. Trots det finns det i vår omgivning en uppfattning om att "alla dopar sig". Därför vill vi mobilisera hela idrotten - föreningar, ledare och aktiva - i ett aktivt ställningstagande för "Rena vinnare".
Så förklarar Riksidrottsförbundets ordförande Gunnar Larsson att RF nu lanserar sin största satsning någonsin i kampen mot doping - kampanjen "Rena vinnare". Målet är att få hela idrottsrörelsen att ställa sig bakom ett upprop och en symbol för en dopingfri idrott. Via en speciell hemsida kan alla skriva under uppropet och förhoppningen är att föreningar ska använda symbolen på sina tävlingsdräkter, i matchprogram, på hemsidor etc.
Nitrometan
2006-08-15, 16:22
Antagligen. En pilsk eskimåbrevbärare.
Herkulez
2006-08-15, 16:28
Brottaren Thomas Johansson är väl den enda svensk som har erkänt att han har dopat sig och inte försökt med en massa undanflykter (det var inte jag, det var min tränare, den dumme brevbararen etc.)?
om jag inte minns fel så försökte han skylla på pelle svensson att det var han som fått tompa att dopa sig, vilket pelle svarade med att det var rent nonsens. liten inflik bara.
vida guerra mmmmmmm
Löjtnant Blank
2006-08-15, 16:55
Någon mer som är sugen?
http://www.metrodrug.org/images/cocaine.jpg
Metal_boy_
2006-08-15, 17:00
Någon mer som är sugen?
http://www.metrodrug.org/images/cocaine.jpg
Jag! Jag brukar köra med en snöskrapa som det står BP på.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,871808,00.html
Att den här händelsen skulle kasta en skugga över EM-evenemanget är för mycket.
Det är ju precis det det har gjort, det enda tidningarna skrev om när det här hade inträffat, var just om att Sjöberg och Nylander knarkat (undra om dom glömt att skriva om Lövgren). Det är ju löjligt att påstå att det inte skulle kastat en skugga över EM. Det har iallafall gjort det för oss svenskar.
Inte direkt förvånande att Nylander aktivt tog kokainet. Hans ursäkt var skapligt långsökt. Nu har han visat hur mycket hans ord är värt.
Nitrometan
2006-08-15, 18:06
Sorry - det var Ren Idrott (http://www.renidrott.se/renidrott.html) som Sven Nylander var med i inte Rena Vinnare.
Jwzrd: Menar du att Brottar-Thomas försökte skylla på Brottar-Pelle?
Jag har både sett och läst intervjuer där han sa att det var hans eget beslut och att det var jävligt korkat (men att han hade varit desperat och det verkade vara enda sättet att slå Karelin).
Men det ena utesluter ju inte det andra.
Sorry - det var Ren Idrott (http://www.renidrott.se/renidrott.html) som Sven Nylander var med i inte Rena Vinnare.
Inte konstigt att du trodde det var Jwzrd som sa det, men det var det inte. Titta efter en gång till :)
Herkulez
2006-08-15, 18:11
Jag har både sett och läst intervjuer där han sa att det var hans eget beslut och att det var jävligt korkat (men att han hade varit desperat och det verkade vara enda sättet att slå Karelin).
Men det ena utesluter ju inte det andra.
ströläste tompas bok på ica i boden och där skyllde han på pelle mycket. om jag inte minns helt åt helvete då.
Nitrometan
2006-08-15, 18:12
Inte konstigt att du trodde det var Jwzrd som sa det, men det var det inte. Titta efter en gång till :)
Ah. Herkan. Jävla-avatar-jävel! *slap*
Nitrometan
2006-08-15, 18:13
ströläste tompas bok på ica i boden och där skyllde han på pelle mycket. om jag inte minns helt åt helvete då.
Han kan ju ha ångrat sig sen. Eller så kör han två olika stories.
Herkulez
2006-08-15, 18:13
Ah. Herkan. Jävla-avatar-jävel! *slap*
är ju äckliga avatar veckan =)
Herkulez
2006-08-15, 18:14
Han kan ju ha ångrat sig sen. Eller så kör han två olika stories.
var väl en 5år sen boken skrevs, så han ville väl berätta om allt i den boken, av hans version då.
är ju äckliga avatar veckan =)
jaså, din avatar borde kanske passat dig bättre förra veckan istället! *kissass*
Heh, är lite ironiskt ändå att i en bar där folk dricker sig asfulla så blir det sådant ramaskri över något gram kokain.
Löjtnant Blank
2006-08-15, 20:23
Jag! Jag brukar köra med en snöskrapa som det står BP på.
HAHA! :thumbup:
Heh, är lite ironiskt ändå att i en bar där folk dricker sig asfulla så blir det sådant ramaskri över något gram kokain.
plusett
Jag försökte med samma resonemang på mina föräldrar en gång när det hade hittats KNARK på en krog. Det föll inte i god jord kan jag säga. Det finns en indoktrinerad avsky mot KNARK som faktiskt är ganska farlig eftersom det har lett till att vi underskattar alkohol.
Tycker inte man ska ödsla så mycket energi på att bli upprörd över det här alls, möjligtvis ska man bli lite upprörd av den pompösa hållningen från svenska idrottsrörelsen som alltid fördömer andra nationer medan den egna är oklanderlig. Skönt att dom fick en liten knäpp på näsan nu.
Vafan, det hänger ju hinkar och skopor bredvid garderoberna på såna där ställen. Bara att ösa på sig några hekton sen är saken biff!
Hoppas nån förstår mitt dolda budskap...
HookersUnited
2006-08-15, 21:04
http://expressen.se/content/1/c6/65/60/55/178532b0.jpg
ROLF!
Herkulez
2006-08-15, 21:42
plusett
Jag försökte med samma resonemang på mina föräldrar en gång när det hade hittats KNARK på en krog. Det föll inte i god jord kan jag säga. Det finns en indoktrinerad avsky mot KNARK som faktiskt är ganska farlig eftersom det har lett till att vi underskattar alkohol.
Tycker inte man ska ödsla så mycket energi på att bli upprörd över det här alls, möjligtvis ska man bli lite upprörd av den pompösa hållningen från svenska idrottsrörelsen som alltid fördömer andra nationer medan den egna är oklanderlig. Skönt att dom fick en liten knäpp på näsan nu.
:thumbup:
+1 till trance med
J.Saarela
2006-08-15, 21:45
Tacka vet ja OS-Knarkarna dom är som lugnare.
http://expressen.se/content/1/c6/65/60/55/178532b0.jpg
ROLF!
:laugh:
Skönt att det finns några vettiga personer här iallafall. Skaparn och bihang :thumbup:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2345&a=565444&previousRenderType=2
"Dopningsfynd kan vara vitaminer"
Ehehehe det var väl friidrott inte naivitet det var EM i?
Pellefant
2006-08-16, 09:20
om jag inte minns fel så försökte han skylla på pelle svensson att det var han som fått tompa att dopa sig, vilket pelle svarade med att det var rent nonsens. liten inflik bara.
Det vill jag också minnas från det att jag läste boken i våras, att Pelle ibland var på nån träning/tävling o så o sade saker till honom som "alla dopar sig etc". Minns inte någon större inblandning än så.
Pelle hade ingen replik om detta i boken, kanske replikerade han i media när boken kom ut.
Men om man analyserar innehållet och kommer fram till att det är rester av viatminer i pumparna/kanylerna och förpackningarna också indikerar det? Varför skulle Vi(tm) ursäkta polska och ryska eventuellt dopade atleter?
Nitrometan
2006-08-16, 09:58
Mats garle är chef på dopinglabbet i Huddinge. Ett av världens bästa lab på området. Han har varit med och tagit fram flera analysmetoder.
Om han säger att det är vitaminer så tror jag att han vet vad han snackar om.
Mats garle är chef på dopinglabbet i Huddinge. Ett av världens bästa lab på området. Han har varit med och tagit fram flera analysmetoder.
Om han säger att det är vitaminer så tror jag att han vet vad han snackar om.
Först och främst uppfattar jag det som att endast en del innehöll "vitaminer", enligt en annan tidning iaf. Sen undrar jag om det bara är jag som tycker att det är orimligt att man kastar resterna av lagliga (isåfall?) tillskott utomhus. Kunde lika gärna ha lagt dem i papperskorgen på hotellrummet. Varför ta vitamintillskott? Vad ger det jämfört med vettig doping? Går det kanske att dölja eventuella dopingklassade tillskott med en hög vitaminhalt?
Först och främst uppfattar jag det som att endast en del innehöll "vitaminer", enligt en annan tidning iaf. Sen undrar jag om det bara är jag som tycker att det är orimligt att man kastar resterna av lagliga (isåfall?) tillskott utomhus. Kunde lika gärna ha lagt dem i papperskorgen på hotellrummet. Varför ta vitamintillskott? Vad ger det jämfört med vettig doping? Går det kanske att dölja eventuella dopingklassade tillskott med en hög vitaminhalt?
Klart det verkar mycket märkligt, att det just är vitaminer (om det bara rör sig om det) i det man hittat utesluter givetvis inte dopning av samma atleter.
Klart det verkar mycket märkligt, att det just är vitaminer (om det bara rör sig om det) i det man hittat utesluter givetvis inte dopning av samma atleter.
Ne, självklart inte :)
Nitrometan
2006-08-16, 11:23
Nja. Det enda jag har hört är att vissa steroider brukar kombineras med injicerade B-vitaminer. Sen är det i stort sett bara Ryssland (samt gamla sovjetstater), Grekland och Bulgarien som håller på med injiserade vitaminer. De flesta tror inte att det har några effekter på rena idrottare (fast det kanske gör nån % på en toppatlet och då kanske det är idé att använda det). Alltså samma länder där de ofta dopar sig.
Analyser av innehållet pekar dock allt mer på att preparaten innehåller vitamintillskott avsedda att injiceras, vilket också förklarar kanylerna.
- Det är ryska preparat som är avsedda för intramuskulär injucering, säger Mats Garle, enhetschef vid dopningslaboratoriet i Huddinge, till TT.
Pellefant
2006-09-03, 21:02
På tv4-nyheterna strax: Intervju med Sjöberg i Brasilien om det hela.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.