Visa fullständig version : morgonpromenader
Tjenar,om man går varje morgon på fastande mage ca 60min kan man ändå lägga på sig maximalt med muskelmassa och ändå minska fettmängden.Och då menar jag om man ligger på om man ligger på sitt normala näringsintag.
mvh stolf
Tjenar,om man går varje morgon på fastande mage ca 60min kan man ändå lägga på sig maximalt med muskelmassa och ändå minska fettmängden.Och då menar jag om man ligger på om man ligger på sitt normala näringsintag.
mvh stolf
Om du ska bygga rekommenderar jag ett överkott på 300-500 kcal.
Morgonpromenader är alltid ok. Se bara till att få i dig en bra frukost efteråt med såväl proteiner som kolhydrater. Fettet kan du med fördel inta lite senare.
King Grub
2006-08-13, 19:30
Du kan inte minska din fettmängd utan ett energiunderskott, om du så går halva dagen. Och du kan i praktiken inte öka din muskelmassa utan ett energiöverskott.
När jag blir världshärskare ska jag fan skapa nya naturlagar...
Vad är bäst att köra morgonpromenader eller att löpträna om man vill ner i fett kanske en kombination ????
Mvh / Kimbo
Vad är bäst att köra morgonpromenader eller att löpträna om man vill ner i fett kanske en kombination ????
Mvh / Kimbo
Löpning förbränner mer om man jämför med promenad under samma tidslängd. Alltså 30 minuter löpning förbränner mer än 30 minuters promenad osv
Löpning förbränner mer om man jämför med promenad under samma tidslängd. Alltså 30 minuter löpning förbränner mer än 30 minuters promenad osv
Det stämmer, men man kan utan problem promenera 60 minuter om dagen och det sliter så pass lite på kroppen så att man orkar göra det varje dag. Jag skulle aldrig orka springa 1 timme varje dag. Så jag trivs bättre med att promenera varje dag i 60 minuter än att springa 60 minuter 3 ggr i veckan.
Du kan inte minska din fettmängd utan ett energiunderskott, om du så går halva dagen. Och du kan i praktiken inte öka din muskelmassa utan ett energiöverskott.
hmm, tar mig själv som exempel. innan åt jag max 2 ggr om dagen och det var inte nyttigt för fem öre, bara la på mig massa fett. nu äter jag, med mellanmål, 5 ggr om dagen och mycket nyttigare och jag får i mig mycket mer mat, men med mindre kalorier än innan. så kroppen förbränner bättre nu och går inte in i svält. vet inte om jag ligger på över- eller underskott.
jag tränar 3 ggr i veckan på gym och 3 ggr i veckan blir det morgonpromenad (tagit upp allt ovan i tidigare tråd om när man ska ta prottedrink).
vet inte om jag går ner i vikt men midjemåttet har minskat väldigt mycket och jag tycker att jag blir större. aldrig tränat såhär hårt och aldrig fått i mig så mycket proteiner tidigare. är detta min illusion om att jag egentligen inte växt i muskelmassa alls utan att man bara ser musklerna jag har tidligare!?
är väl en typisk nybörjarfråga, men lika bra att fråga. ingen fråga är för dum och frågar man får man ingenting veta ;)
Är man dåligt tränad och är överviktig så är det fullt möjligt att gå ner i vikt samtidigt som man ökar i muskelmassa.
Det stämmer, men man kan utan problem promenera 60 minuter om dagen och det sliter så pass lite på kroppen så att man orkar göra det varje dag. Jag skulle aldrig orka springa 1 timme varje dag. Så jag trivs bättre med att promenera varje dag i 60 minuter än att springa 60 minuter 3 ggr i veckan.
Ja, det funkar nog så för många, men om man har brist på tid då. Då är det bättre att köra HIIT löpning på 20min än att promenera i 20 min. Det gör jag i allafall varje morgon eller liknande aerobiskt aktivitet.
Ja, det funkar nog så för många, men om man har brist på tid då. Då är det bättre att köra HIIT löpning på 20min än att promenera i 20 min. Det gör jag i allafall varje morgon eller liknande aerobiskt aktivitet.
Absolut, man får ju hitta det man själv trivs bäst med.
Är man dåligt tränad och är överviktig så är det fullt möjligt att gå ner i vikt samtidigt som man ökar i muskelmassa.
oki, men det finns väl dem som inte bulkar utan kan ha ett lågt bf% och samtidigt öka i muskelmassa!?
tyckte jag trilla över nån tråd för ett tag sedan där någon sa att man kan öka utan att bulka eller deffa, gäller att ligga perfekt med sina kcal per dag.
dåligt tränad, hmm, allt är ju relativt. ;)
oki, men det finns väl dem som inte bulkar utan kan ha ett lågt bf% och samtidigt öka i muskelmassa!?
tyckte jag trilla över nån tråd för ett tag sedan där någon sa att man kan öka utan att bulka eller deffa, gäller att ligga perfekt med sina kcal per dag.
dåligt tränad, hmm, allt är ju relativt. ;)
Träffar man sitt energibehov perfekt så går man inte upp i fettvikt nämnvärt.
Träffar man sitt energibehov perfekt så går man inte upp i fettvikt nämnvärt.
och man kan öka i muskelmassa!?
Jepp
Det är vid viktnedgång som det är svårt att få muskler samtidigt om man är vältränad.
King Grub
2006-08-15, 07:22
Långt ifrån lika lätt som vid överskott. Och ingen träffar sitt +-0-behov.
ramagoen
2006-08-15, 07:36
men man kan väl ändå öka sin neurologiska "smarthet" eller vad det heter, vilket gör en starkare. Det är väl därför dom här olympiska lyftarna på 67kg drar så innihelvetes mycket trots att dom inte är särskilt stora? :confused:
Jepp
Det är vid viktnedgång som det är svårt att få muskler samtidigt om man är vältränad.
mindre tränad = kan öka i muskelmassa vid deff/viktnedgång.
vältränad = man gör allt för att behålla muskelmassa vid deff/viktnedgång.
och de som är med i eliten (inom de flesta sporter) de är extremt noga med sin kost så de kan behålla sitt bf% samtidigt som de kan bygga?
(medveten om att deras mål inte är att bli stora, men en del blir det ändå. se på kortdistanslöpare från Amerika).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.