Visa fullständig version : Mat under Gång?
Jag har fått lite tips om att gå för att förbärnna fett. Nu undrara jag vad jag ska äta... Jag tränar 4 gånger i veckan och dricker proteindrink.. (tar även någon hemma gjord med kessela) Vad ska jag äta??? och vad ska jag inte äta?
Tror det är enklast om du skriver ner vad och när du äter under dagen först. Sedan kan man kolla vad som är bra/dåligt!
Oki... men det är olika fråna dag till dag..
MEn jag kan säga så här:
Frukost: Musli med mjölk
mellanmål: bulle och chockladmjölk
Lunch: Skolmat
mellanmål: macka eller flingor
Kvällsmat: (beror på, jobbar mamma blir det mackor annars är det lagad husmanskost)
kvällsmål: (ibland) beror på hur mycket jag åt till kvällsmat
Även protein dryck efter träning.. (även kesella dryck ibland(mjölk, kesella, banan)
King Grub
2003-01-12, 12:46
Det såg väl verkligen inget vidare ut. Alldeles för mycket snabba kolhydrater och för lite protein.
Försök med någon liknande:
Frukost: Havregrynsgröt eller All-Bran flingor med mjölk. Proteindrink.
Mellanmål: Skippa bullen och chokladmjölken direkt och ersätt med flerkornsbröd, frukt och kesella, t ex.
Lunch: Skolmat.
Mellanmål: Liknande det första.
Jag antar att du tränar här.
Proteindrink med lite snabba kolhydrater (t ex dextropur eller tom smågodis) efter träningen.
Kvällsmat: Ta mycket av potatisen, riset, pastan och köttet eller fisken eller vad det nu serveras och glöm inte grönsaker. Även om du är ensam kan du väl koka lite ris och öppna en burk tonfisk eller något liknande? Eller gröt och ägg åtminstone? Skippa mackorna helt om du vill satsa på fettförbränning.
Innan sängdags: Kesella, någon frukt.
Oki.. tack så mycket. Men problemet med första mellanmålet är att jag äter det i skolan och där är bara ost-bullar eller frallor att välja på... men jag ska tänka på vad du sa.
börja äta hemma istället...
King Grub
2003-01-15, 14:11
Ankarby - Det är svårt att äta hemma när man är i skolan. :rolleyes:
Men du kanske kan ta med dig grovbröd, frukt och en kesellaburk? Går lätt ner i ryggsäcken.
Det är helt omöjligt att ät hemma tyvärr
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.