Visa fullständig version : Dips med vikt :)
JailBait
2006-08-12, 10:57
Hörni kolozzeumare jag tänkte bara berätta att jag testade för första gången igår i mitt bröstpass att lägg på vikter i dipsen.. Det kändes faktiskt väldigt bra och vikter med i dipsen är numera en självklar del i mitt bröstpass :) Jag skulle vilja ha lite referenser också, vad kör ni med för vikt på er i dips? Jag testade först 10 kg var för lätt så jag slängde på 15 kilo o körde 8:or.. Men hursomhelst så är den övningen asskön och det var verkligen roligt att träna igår hela passet :) (Entusiasm smittar av sig heter det ju) Sköt om er!
Arf Pingvin
2006-08-12, 12:27
32 kiloshantel brukar jag använda. Kör inte jättedjupa 8:or.
JailBait
2006-08-13, 11:36
32 kiloshantel brukar jag använda. Kör inte jättedjupa 8:or.
då har du kommit längre än mig.
pragmatist
2006-08-13, 11:42
Min träningspartner (tjej, 35 år, 60 kilo) gör dips med 35 kilo i bältet, d.v.s. 58% av kroppsvikten. Rätt strongt tycker jag. *flex* Testa gärna i förhållande till er egen vikt och se om ni klarar det!
Gjort en etta med 65-70kg.
Skulle tro att Pez vinner här dock.
hur gör ni så att vikten sitter fast? finns det s.k. dips bälte på alla era gym?
-Niklas-
2006-08-13, 19:48
Ska klara med min egen KV först :furious:
hur gör ni så att vikten sitter fast? finns det s.k. dips bälte på alla era gym?
Japp. Ett bälte med en kedja.
Jag kör med 30 kg extra. Har ett bälte med en kedja ej dipbälte men bara man har en kedja så går det utmärkt att använda ett vanligt bälte. Då kör jag hyggligt djupt under 90 grader och 8 rep.
Jag brukar köra chips till film.
Scratch89
2006-08-14, 12:49
Jag brukar köra chips till film.
:D
OT: Jag har gjort 8 eller 10 reps med 40 kg extravikt, då vägandes 76 kg.
JailBait
2006-08-14, 21:12
helvete vad alla e starla i dips... märks att jag måste komma mig upp i graderna lite.. men jag har tålamodet :)
Här kör jag med 30 kg extra. Vet att de inte är tävlingsstrikta men det känns rejält i alla fall. Bra övning. Ni får se på sidan för annars kom inte vikterna med i bild.
http://www.youtube.com/watch?v=fLh5FZZo1vA
Här kör jag med 30 kg extra. Vet att de inte är tävlingsstrikta men det känns rejält i alla fall. Bra övning. Ni får se på sidan för annars kom inte vikterna med i bild.
Riktigt bra... du är en stark rackare!! :thumbup:
ouh, det var längesen jag körde dips med vikt seriöst
hade 30 kg på mig som mest och gjorde åttor "fräsch"
nu har jag dipsen sist på passet och gör 3x12 på 15-20 kg
oftast på 15 kg eftersom jag har blivit lat :D
eller så skippar jag vikterna och kör djupa arnedips istället!!
går inte att köra arnedips med vikt eftersom det känns obehagligt i bottenläget om man har extra tyngd
helvete vad alla e starla i dips... märks att jag måste komma mig upp i graderna lite.. men jag har tålamodet :)
Vilka tror du svarar i tråden? De duktiga såklart ;)
Finns nog många här som får nog med träning att köra sin egen kroppsvikt.
Själv har jag tränat som mest med 25 kilos extravikt men det var något år sen. Nu kör jag enbart kroppsvikt.
TrasMannen
2006-08-15, 10:07
runt +50% extra vikt i 8 reps. Samma utförande som pia, fast långsammare dock :)
kör allt ifrån kroppsvikt till +25-30kg, beroende på vilken plats i bröstpasset jag kör dips. Det senaste har det nästan alltid blivit med bara kroppsvikten.
MasterChief
2006-08-15, 13:00
Snyggt jobbat. Rikigt imponerande. Uttrycket "klen som en tjej" får en annan innebörd, helt klart.
ouh, det var längesen jag körde dips med vikt seriöst
hade 30 kg på mig som mest och gjorde åttor "fräsch"
nu har jag dipsen sist på passet och gör 3x12 på 15-20 kg
oftast på 15 kg eftersom jag har blivit lat :D
går inte att köra arnedips med vikt eftersom det känns obehagligt i bottenläget om man har extra tyngdTycker det är mycket skönare att köra med vikt, dels för att man kommer djupare, men också för att man blir mer stabil.
hur gör ni så att vikten sitter fast? finns det s.k. dips bälte på alla era gym?Det är bara fantasin som sätter stopp; http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1723885&postcount=5
HookersUnited
2006-08-15, 20:40
Fem reps med 30 kg extra. Fullt djup.
Snyggt jobbat. Rikigt imponerande. Uttrycket "klen som en tjej" får en annan innebörd, helt klart.
Tackar!:)
Som "mest" en 4a på 80kg i extravikt. Vägandes 86-87kg nåt.
Nu vill jag inte gå högre än 50 nåt.. kändes alldeles för jävligt i axlarna veckan efter.
Fatalist
2006-08-16, 19:35
5a på 30kg, efter bröstpass. Medelmåtta. Djupa ffs
går inte att köra arnedips med vikt eftersom det känns obehagligt i bottenläget om man har extra tyngd
Håller med här. Djupa dips kontra gå sönder dips så vinner arnedipsen. *popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.