Visa fullständig version : PS3 VS Nintendo Wii
Klickiz för filmiz (http://www.joystiq.com/2006/08/11/the-ultimate-mac-spoof-ps3-vs-wii/)
Grym reklam. Men den kommer ju aldrig visas i tv. :P
Lyckas dom med reklamfilmen tror ni? :confused:
Ni kommer väl skaffa Ps3 va? va? :devil:
Lyckas dom med reklamfilmen tror ni? :confused:
Ni kommer väl skaffa Ps3 va? va? :devil:Ja, det var väl Sonys reklamfilm?
Brooklyn
2006-08-11, 22:26
hahaha:laugh:
nää, tacka vet jag supernintendo (dock har jag förhandsbokat ps3)
Funderar också på att göra det... Vad kommer det att kosta?
Brooklyn
2006-08-11, 22:59
Funderar också på att göra det... Vad kommer det att kosta?
6000kr, varav "förbokningsdiscen" ligger på 200kr, (som sedan dras av i priset när du köper konsollen) :)
hahahahaha :laugh:
Nintendo gör ju narr av sig själva iom den där filmen.
hahahahaha :laugh:
Nintendo gör ju narr av sig själva iom den där filmen.Ja, för det är ju Nintendo som har gjort den...
Rolig film
Vad playstation håller på med nu överallt. Det är skrattretande. De gör narr av sig själva hela tiden. Men som otur är det massvis av mainstreamare som köper ps3. Och det är synd att playstation som inte har någon fantasi alls och bara snor saker fram och tillbaka från microsoft och Nintendo.
mangemani
2006-08-12, 17:59
32 tums HD-ready tv beställd nu(7000kr),nu är det bara en PS3 som saknas,dock så måste man vänta tills det allt för löjliga priset har gått ner en aning.
Lasse Kongo
2006-08-12, 18:00
Satsa på den bästa och mest underhållande maskinen: Xbox 360 :thumbup:
mangemani
2006-08-12, 18:19
nån som vet hur mycket ett PS3 spel kommer att ligga på?dyrare än spelen till PS2 tror ni?
lasse kongo: aldrig riktigt gillat Xbox kontrollen(iaf inte den senaste)för stor och för klumpig....har ej sett den som följer med 360,men är det samma så lär det inte vara så lockande.
men iofs,PS3 kontrollen är ju inte heller så imponerande,dom ska ju tydligen byta ut den mästerliga PS2 handkontrollen mot nått annat crap(om dom nu inte har informerat om nått annat)....Wii kontrollen vill jag inte ens kommentera.
32 tums HD-ready tv beställd nu(7000kr),nu är det bara en PS3 som saknas,dock så måste man vänta tills det allt för löjliga priset har gått ner en aning.
Haha den tvn kan ju fan inte ha bra bildkvalitet alltså... Jag tippar på att du inte har någon aning om vad det är för klassmärkning på den?
mangemani
2006-08-12, 18:29
Haha den tvn kan ju fan inte ha bra bildkvalitet alltså... Jag tippar på att du inte har någon aning om vad det är för klassmärkning på den?
varför skulle den inte kunna ha det?priset avgör inte alltid om en produkt är bra eller dålig.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321738&cks=WOF
där är den.
varför skulle den inte kunna ha det?priset avgör inte alltid om en produkt är bra eller dålig.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321738&cks=WOF
där är den.
Haha jo, när det gäller LCD-apparater så avgör priset nästan alltid huruvida produkten är bra eller dålig.
Den verkar ju minst sagt bra iaf..........
http://www.dingz.no/php/art.php?id=309909
mangemani
2006-08-12, 18:48
jaja,den kanske inte är den bästa,men 3-4000 mer för en troligtvis marginell skillnad är inte så lockande.
nä,det där priset var mer än perfekt.
nån som vet hur mycket ett PS3 spel kommer att ligga på?dyrare än spelen till PS2 tror ni?
lasse kongo: aldrig riktigt gillat Xbox kontrollen(iaf inte den senaste)för stor och för klumpig....har ej sett den som följer med 360,men är det samma så lär det inte vara så lockande.
men iofs,PS3 kontrollen är ju inte heller så imponerande,dom ska ju tydligen byta ut den mästerliga PS2 handkontrollen mot nått annat crap(om dom nu inte har informerat om nått annat)....Wii kontrollen vill jag inte ens kommentera.PS3-kontrollen är en PS2-kontroll utan rumble men med gyros.
Haha jo, när det gäller LCD-apparater så avgör priset nästan alltid huruvida produkten är bra eller dålig.
Den verkar ju minst sagt bra iaf..........
http://www.dingz.no/php/art.php?id=309909Var ju kanske inte så positivt.
32" 100Hz CRT av bra fabrikat och ett Wii istället kanske? ;/
Hon var söt. Jag blir nästan sugen på en Wii. Jag älskar hur simpel jag är.
Jag har beställt en 42" LCD, full-HD 1920*1080 och ja... den klarar 1080p.*popcorn*
PS3 eller Wii? Wii för att spela och PS3 för att visa hur snygga saker jag kan visa med min TV ;)
Aliquis: Jag vetefan om du uppfattade sarkasmen men det är de tio punkterna ville framhäva iaf. ;)
Jag har beställt en 42" LCD, full-HD 1920*1080 och ja... den klarar 1080p.*popcorn*
PS3 eller Wii? Wii för att spela och PS3 för att visa hur snygga saker jag kan visa med min TV ;)
Pris? Märke?
mangemani
2006-08-12, 19:48
låter bra:)...och priset var väl uppåt 15000 misstänker jag;)
PS3 eller Wii? Wii för att spela och PS3 för att visa hur snygga saker jag kan visa med min TV ;)Faktumet att bilden är STOR gör nog större skillnad än den höga upplösningen ändå, så Wii kommer säkert se ok ut på den med (Men klart allt ser snyggare ut på PS3 hur som helst.)
låter bra:)...och priset var väl uppåt 15000 misstänker jag;)Sonys 3LCD går ju på något sådant iaf, och den är väl ändå billig =P
Men frågan är om inte en billigt CRT 32" med bra bild är bättre än en relativt billigt LCD 32" med kass bild men HDTV-upplösning. Till att börja med kanske man inte märker av den högre upplösningen så mycket på en liten bildyta.
mangemani
2006-08-12, 19:57
Sonys 3LCD går ju på något sådant iaf, och den är väl ändå billig =P
Men frågan är om inte en billigt CRT 32" med bra bild är bättre än en relativt billigt LCD 32" med kass bild men HDTV-upplösning. Till att börja med kanske man inte märker av den högre upplösningen så mycket på en liten bildyta.
mm,syrran har en 42 LCD(vet dock inte märket) och dom gav uppåt 30000(!!!!) för sin...hua hua*skakar på huvudet*
Gällande konsoll kriget så missar folk en stor sak. Många säger de ska vänta tills ps3 sjunker i pris. MEn det de inte tänker på är att mjukvaro priserna kommer fortfarande vara jävligt höga.
mm,syrran har en 42 LCD(vet dock inte märket) och dom gav uppåt 30000(!!!!) för sin...hua hua*skakar på huvudet*Mjo, de brukar väl kosta så, eller strax därunder nu kanske, men just 3LCD-saken är ju billigare men skall väl ha rätt ok bild ändå, själv har jag inte sett den.
Gällande konsoll kriget så missar folk en stor sak. Många säger de ska vänta tills ps3 sjunker i pris. MEn det de inte tänker på är att mjukvaro priserna kommer fortfarande vara jävligt höga.Nintendo har ju iaf medvind nu, var ju bara de själva och Ubisoft som gör spel till releasen, å andra sidan har Ubisoft 7 titlar till tiden runt release, och fler som kommer efter ett litet tag. EA bestämde sig nyss för att dra ner på utvecklandet av spel till PSP och öka det till DS istället eftersom de hade satsat mer på PSP för att den var tekniskt bättre tidigare, det gick väl rykten om att de kanske skulle presentera 5 framtida spel för Wii.
Fler hoppar säkert på utveckling för Wii med tanke på uppmärksamheten och beroende på hur bra releasen lyckas eventuellt ännu mer när försäljningen kommer igång.
mangemani
2006-08-12, 21:01
Mjo, de brukar väl kosta så, eller strax därunder nu kanske, men just 3LCD-saken är ju billigare men skall väl ha rätt ok bild ändå, själv har jag inte sett den.
har suttit och tittat på syrrans TV nu 4 ggr och,tja,vet inte riktigt vad jag ska säga,nog är bilden stor nog, finare än en vanlig TV,men bilden är knappast glasklar och bra som vissa får den att låta som,högre upplösning och bättre bild,sure,men att punga ut 30000 för en tv som typ enbart är större och med lite bättre bild på,det låter inte sunt om jag ska vara ärlig.
men det är min åsikt och min uppfattning utav allt jag sett utav dessa 42 LCD TV.
nog för att TVn som jag beställde inte är den bästa,men den duger mer än väl och priset på den är helt ok....behöver man egentligen nå värre=/
Nintendo har ju iaf medvind nu, var ju bara de själva och Ubisoft som gör spel till releasen, å andra sidan har Ubisoft 7 titlar till tiden runt release, och fler som kommer efter ett litet tag. EA bestämde sig nyss för att dra ner på utvecklandet av spel till PSP och öka det till DS istället eftersom de hade satsat mer på PSP för att den var tekniskt bättre tidigare, det gick väl rykten om att de kanske skulle presentera 5 framtida spel för Wii.
Fler hoppar säkert på utveckling för Wii med tanke på uppmärksamheten och beroende på hur bra releasen lyckas eventuellt ännu mer när försäljningen kommer igång.
Ja det är ju det. Men man får ändå räkna med att det är litet tredjeparts stöd för Nintendo. Även om det nog kommer bli bättre nu för man läser nästan dagligen nu om utvecklare som håller på att utveckla spel. Och det är väl för de såg e3. Men sony och mircosoft kan räkna med att ändå få mer licens spel, "stora film spelen", än Nintendo. och det kommer göra att nintendo nog inte kommer bli ledande igen.
Sony är ett så pass starkt varumärke att många utvecklare nog kommer satsa på att göra spel till den då de vet att Ps3 kommer sälja mer än Wii.
Ja det är ju det. Men man får ändå räkna med att det är litet tredjeparts stöd för Nintendo. Även om det nog kommer bli bättre nu för man läser nästan dagligen nu om utvecklare som håller på att utveckla spel. Och det är väl för de såg e3. Men sony och mircosoft kan räkna med att ändå få mer licens spel, "stora film spelen", än Nintendo. och det kommer göra att nintendo nog inte kommer bli ledande igen.Å andra sidan säger ju inget att det inte kan vända, men "mängdspelen" lämpar sig kanske inte så bra för den nya kontrollen om inte utvecklarna är beredda att lägga lite energi på portar så lite problem blir det kanske.
Å andra sidan lades ju det enda just-nu-under-utveckling rpg-spelet som var unikt för PS3 ner, så vid tiden runt release kommer PS3 ha några RPG-spel som även finns till Xbox360 och Xbox360 kommer ha ytterligare några. Den som lever får se.
Sony är ett så pass starkt varumärke att många utvecklare nog kommer satsa på att göra spel till den då de vet att Ps3 kommer sälja mer än Wii.Hur "vet" de det? Och för två generationer sedan var Nintendo och Sega de stora varumärkena och Sony var ingenting, ändå gick Segas Saturn och Dreamcast dåligt och PS1 fick fler spel än N64 eftersom Nintendo hade valt ett media som gav dyrare utvecklingskostnader/lägre vinster.
Samma sak gäller ju nu fast omvänt egentligen vad gäller både DS och antagligen Wii. Att utveckla ett spel för DS är ju mycket billigare än för PSP, och många av spelen säljer väldigt bra medans knappt några gör det för PSP. Lägre utvecklingskostnader och fler sålda spel ger vad?
Vad gäller Wii lär den ju inte sälja dåligt hur som helst, och eftersom det är mycket enklare hårdvara kommer man ju inte behöva lägga lika mycket energi på utvecklingen. (Problemet är väl mest att spel som dyker på väldigt många plattformar måste ändras så de passar för den nya kontrollern, eller om man nu väljer att köra dem med en gamecubekontroll men frågan är ju hur många utvecklare som kommer satsa på en sådan.)
Jag hoppas att det inte blir för många fulports som använder den nya kontrollern bara för att.
Å andra sidan säger ju inget att det inte kan vända, men "mängdspelen" lämpar sig kanske inte så bra för den nya kontrollen om inte utvecklarna är beredda att lägga lite energi på portar så lite problem blir det kanske.
Å andra sidan lades ju det enda just-nu-under-utveckling rpg-spelet som var unikt för PS3 ner, så vid tiden runt release kommer PS3 ha några RPG-spel som även finns till Xbox360 och Xbox360 kommer ha ytterligare några. Den som lever får se.
Ja PS3 har inte en stark launch linje inte. Och med tanke på att Sony var så dumma och tryckte in en rörelse känslighet precis i slutet. Så utvecklarna inte hade någon chans att utveckla ett spel som tog hjälp av det. Och det enda spelet jag vet som gör det är Warhawk men jag är inte intresserad av ps så jag läser inte artiklar om det.
Ja med tanke på hur många spel ps3 missar nu att de har lagt ner det till ps3 är stor miss. Och nu när de missar stortitlar som Smackdown vs raw i 2007 och gör de till ps2 istället. Det är som att gräva sin egen grav.
PS3 kommer nog bli överlägset, trots det höga priset. Har redan sett några få releaser, tror de kommer bli en jävla storsäljare.
Hur "vet" de det? Och för två generationer sedan var Nintendo och Sega de stora varumärkena och Sony var ingenting, ändå gick Segas Saturn och Dreamcast dåligt och PS1 fick fler spel än N64 eftersom Nintendo hade valt ett media som gav dyrare utvecklingskostnader/lägre vinster.
Samma sak gäller ju nu fast omvänt egentligen vad gäller både DS och antagligen Wii. Att utveckla ett spel för DS är ju mycket billigare än för PSP, och många av spelen säljer väldigt bra medans knappt några gör det för PSP. Lägre utvecklingskostnader och fler sålda spel ger vad?
Vad gäller Wii lär den ju inte sälja dåligt hur som helst, och eftersom det är mycket enklare hårdvara kommer man ju inte behöva lägga lika mycket energi på utvecklingen. (Problemet är väl mest att spel som dyker på väldigt många plattformar måste ändras så de passar för den nya kontrollern, eller om man nu väljer att köra dem med en gamecubekontroll men frågan är ju hur många utvecklare som kommer satsa på en sådan.)
Jag hoppas att det inte blir för många fulports som använder den nya kontrollern bara för att.
Ja men det var ju ungefär så jag menade. Att utvecklarna vill tjäna så mycket pengar som möjligt, och eftersom vi haft två konsol-generationer där Sonys Playstation har varit det bäst säljande, och kanske den konsol det är billigast att utveckla spel till, så satsar många utvecklare på Sony. De har ju sett hur de närmast föregående generationerna utspelat sig.
Ja PS3 har inte en stark launch linje inte. Och med tanke på att Sony var så dumma och tryckte in en rörelse känslighet precis i slutet. Så utvecklarna inte hade någon chans att utveckla ett spel som tog hjälp av det. Och det enda spelet jag vet som gör det är Warhawk men jag är inte intresserad av ps så jag läser inte artiklar om det.
Ja med tanke på hur många spel ps3 missar nu att de har lagt ner det till ps3 är stor miss. Och nu när de missar stortitlar som Smackdown vs raw i 2007 och gör de till ps2 istället. Det är som att gräva sin egen grav.Det sista är jag inte så intresserad av ändå och 2008-versionen kommer till PS3.
Ps2 säljer väl dessutom bättre än xbox360 i många regioner så det är väl inte så konstigt att de hellre utvecklar spelen till PS2.
Ja men det var ju ungefär så jag menade. Att utvecklarna vill tjäna så mycket pengar som möjligt, och eftersom vi haft två konsol-generationer där Sonys Playstation har varit det bäst säljande, och kanske den konsol det är billigast att utveckla spel till, så satsar många utvecklare på Sony. De har ju sett hur de närmast föregående generationerna utspelat sig.Fast i fallet PS1 vs N64 så var det ju verkligen billigare, PS2 vs gamecube vet jag inte men PS2 har ju sålt typ 6 ggr bättre., i fallet PS3 vs Wii är det inte en chans i världen att det blir billigare att göra ett PS3-spel... Dessutom är det PS3 som har det dyrare mediat i form av bluray den här gången.
Det sista är jag inte så intresserad av ändå och 2008-versionen kommer till PS3.
Ps2 säljer väl dessutom bättre än xbox360 i många regioner så det är väl inte så konstigt att de hellre utvecklar spelen till PS2.
Det sista sa jag som ett exempel. För det är ju en stor titel borta i america. Och när de inte gör en 2007 av det så missar de mycket. Det missar alså ett år. Det är ju inte lika illa att missa ett wrestling spel som madden men ändå. Det säljer fortfarande x antal och wrestling har stora fan skaror i America. Och nu missar de det x antal det skulle ha sålt till ps3. OCh nu missar de ett år av dess försäljning som hj'älp till ps3.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.