Visa fullständig version : Hamburgare=bortkastat?
somjagsa
2006-08-10, 16:15
Jag körde ett träningspass igår, och idag åt jag en dubbel-cheeseburgare på burger king. Är träningspasset bortkastat?
Jag vet att det var dumt, men jag var väldigt hungrig och BK var det enda jag hittade. Ja, jag har ångest :cryout:
Cerberus
2006-08-10, 16:17
Jag körde ett träningspass igår, och idag åt jag en dubbel-cheeseburgare på burger king. Är träningspasset bortkastat?
Jag vet att det var dumt, men jag var väldigt hungrig och BK var det enda jag hittade. Ja, jag har ångest :cryout:
knappast optimalt men hamburgare innehåller ju kött, och kött innehåller protein. Dra dina egna slutsatser från det :D
Ett träningspass är aldrig bortkastat. *screwy*
Hehe inget att oroa dig över :) .. kanske inte så bra med allt fett efter träning med det är nåt man får ta ibland. Bättre än att inte äta nåt alls.
En hamburgare hit eller dit är väl inte så farligt. Jag tycker då hamburgare är massor bättre än t.ex. pizza, inte minst för att det är mer protein och mindre fett i hamburgaren (självklart beroende på HUR man väljer att äta den såklart. Extra ost och dressing gör den ju klart mer fettrik)
Däremot stämmer det som L-Sami säger att allt fettet direkt efter träning kanske inte är det mest optimala, men vem orkar vara optimal hela tiden?
EN gång då och då gör inget.
Det är vanorna som sätter spår :).
Cykelmannen
2006-08-10, 16:28
Men skämtar du eller? En cheeseburgare förstör ju knappast gårdagens träningspass. Det finns sånt som är bra mycket onyttigare än cheeseburgare.
somjagsa
2006-08-10, 16:29
Men skämtar du eller? En cheeseburgare förstör ju knappast gårdagens träningspass. Det finns sånt som är bra mycket onyttigare än cheeseburgare.
Japp, jag tokdriver med er. Lurade allihopa!!*kissass* *slap* *slap*
Cykelmannen
2006-08-10, 16:31
Jag tänkte väl det. Däremot kan ett styrketräningspass faktiskt vara bortkastat om man inte intar föda varken före eller timmarna efter passet..
Callister
2006-08-10, 17:03
;)
haha ofta.
somjagsa
2006-08-10, 17:27
Jag hoppas att alla insåg ironin i det jag quotade.
Jag var 100% seriös i min frågeställning.
grabben i skogen
2006-08-10, 17:36
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76237
grabben i skogen; vilken sopa du är som postar till ett eget "skämt" som för övrigt va så förbannat lamt så ingen skrattade åt det, tråden blev låst för att bespara dig kommentarer om vilket stolpskott du är.
Grabben, vänta ett par år med träningen. Jag menar du kan inte vara mer än 13 år.
grabben i skogen
2006-08-10, 17:47
grabben i skogen; vilken sopa du är som postar till ett eget "skämt" som för övrigt va så förbannat lamt så ingen skrattade åt det, tråden blev låst för att bespara dig kommentarer om vilket stolpskott du är.
haha!
grabben i skogen
2006-08-10, 17:47
Grabben, vänta ett par år med träningen. Jag menar du kan inte vara mer än 13 år.
vem har ens påstått att jag tränar?
King Grub
2006-08-10, 17:49
grabben i skogen får en tillsägelse för trams. Ett inlägg i den stilen till = varning.
Ja, jag har ångest :cryout:Nä, nu gör du mig ledsen. Jag har byggt fina muskler på kebab själv. *flex* Nej, jag skojar inte. Protein är protein ändå, även när det kommer med lite väl mycket fett.
somjagsa
2006-08-10, 20:32
Nä, nu gör du mig ledsen. Jag har byggt fina muskler på kebab själv. *flex* Nej, jag skojar inte. Protein är protein ändå, även när det kommer med lite väl mycket fett.
Skönt att jag inte är ledsen ensam.
somjagsa
2006-08-10, 20:37
Skönt att jag inte är ledsen ensam.
Ok, för att reda upp det här.
Jag har för mig att jag har läst att skräpmat förhämmar(rätt ord?) muskeltillväxt. Därav min fråga.
Frustrator
2006-08-10, 20:46
Vad jag vet så hämmar inte skräpmat din muskeltillväxt, dvs den kommer inte att motverka den, men om du jämför med nyttigare mat så kanske du får lite mindre muskeltillväxt när du äter skräpmat. Men förmodligen inget du behöver oroa dig för.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.