handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram! Bra? Dåligt?

ripper
2006-08-10, 13:41
Har tränat i snart 2 år, och har kommit fram till ett program som passar mig. Men innan jag fortsätter på detta vis, vill jag självklart se om andra har några synpunkter på programmet, så att jag inte fortsätter i fel riktning.

Om man bortser från vilka övningar jag gör så har jag delat upp muskelgrupperna i följande.

Månd: Bröst + Triceps
Tisd: Rygg + Biceps
Ons: Axlar
Tors: Ben + Mage

(Funderar även på att lägga ihop ons + tors för att få 3 dagar/v och då köra mån - ons - fre)

Vad tycker ni, kan man ha denna uppdelning på de olika musklerna eller är det något som inte passar?

Jag kör 4-6 övningar per muskel med 5 reps

Tacksam för synpunkter.

jim
2006-08-10, 13:46
Har tränat i snart 2 år, och har kommit fram till ett program som passar mig. Men innan jag fortsätter på detta vis, vill jag självklart se om andra har några synpunkter på programmet, så att jag inte fortsätter i fel riktning.

Om man bortser från vilka övningar jag gör så har jag delat upp muskelgrupperna i följande.

Månd: Bröst + Triceps
Tisd: Rygg + Biceps
Ons: Axlar
Tors: Ben + Mage

(Funderar även på att lägga ihop ons + tors för att få 3 dagar/v och då köra mån - ons - fre)

Vad tycker ni, kan man ha denna uppdelning på de olika musklerna eller är det något som inte passar?

Jag kör 4-6 övningar per muskel med 5 reps

Tacksam för synpunkter.

Tycker det ser ut som en bra uppdelning, jag hade lagt ihop passen (onsdag och torsdag) som du säger och kört mån-tis-tor alternativt mån-ons-fre. Jag är dock tveksam på att du behöver så många övningar till alla muskelgrupper, 5 övnignar på rygg är inte så svårt att motivera men jag är mer tveksam till 4 övningar biceps, upp till dig och din smak givetvis =)

Fettecke
2006-08-10, 13:50
jag kan ge ett lite annorlunda tips som jag tänkte prova... kommer ursprungligen från MM2k, men jag har moddat antal dagar och pass i veckan... du varvar 2 pass varje vecka...

Pass 1: bröst, axlar, triceps, vader
Pass 2: rygg, ben, biceps, mage

vecka 1 | vecka 2
Mån: 1 | 2
Ons: 2 | 1
Fre: 1 | 2

Om du vill korta ner så kan du ju putta in axlarna på bröst och triceps dagen så spar du en dag....