handdator

Visa fullständig version : Cyklandet i gymmet.

ksephi
2006-08-07, 21:19
Det är så att jag har kört hastigt med situps innan jag började träna i gymmet. Dagen innan jag skulle träna i gymmet med min polare så märkte jag att jag hade en hel del fett där magrutorna ska komma fram.
Så jag bestämmde mig för att få bort fettet, innan jag börjar med musklerna. Jag cyklar minst 20min varannan dag i gymmet och jag undrar om det ens ge nån effektivitet för att fettet ska gå bort? Och varför fick jag en hel del fett vid magrutorna? Noterar också att jag precis har slutat med fotbollen.

Hoppas jag får några vettiga svar:bow: /Jimmy

Verni
2006-08-07, 21:27
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

ksephi
2006-08-07, 21:34
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Stå inget om cyklandet i gymmet? Så ge dig med sidan och ge mig nån vettig svar, eller så gör du den enklaste sättet, kommentera ej alls.

Verni
2006-08-07, 21:39
Stå inget om cyklandet i gymmet? Så ge dig med sidan och ge mig nån vettig svar, eller så gör du den enklaste sättet, kommentera ej alls.Efterbliven?

Första meningen:
"En viktminskning kan du bara åstadkomma på ett sätt: att förbruka mer energi än vad du stoppar i munnen."

Whistler
2006-08-07, 21:40
Det är en ganska vanlig fråga du ställer.

Det finns bara ett svar: för att få fram rutorna måste du bränna fett. Fett kan inte punktförbrännas. Där det lättast lägger sig är det svårast att få bort. Följ deffguiden om du vill få fram rutorna igen.

Själv så håller jag stenhårt på att ingen motion/konditionsträning får ske inom de 8 timmarna före och efter gympasset, för det motverkar proteinsyntesen om man gör det efter, och bränner bort glykogen i musklerna som ska användas till lyftandet om man kör före.

MrBoris
2006-08-07, 21:41
haha..
ett tips, bygg magmuskler så är det lättare att få fram dom efter eventuell deff..

thomasR
2006-08-07, 22:57
Klarar man av att cykla efter gymmet så har man maskat

z_bumbi
2006-08-08, 05:56
Klarar man av att cykla efter gymmet så har man maskat

Eller så är man inte så vältränad som man tror.

hasse36
2006-08-08, 07:18
...Jag cyklar minst 20min varannan dag i gymmet...Du bränner då kanske 200-300 kcal/pass och landar på 600-900 kcal/vecka. Det tar dig alltså 8-12 veckor att gå ner 1 kilo - allt övrigt lika.

zavaz
2006-08-08, 08:00
Jimmy. jag känner precis samma som du. vill ha bort fett från magen mm..

jag gör så att jag tar en 40-50 min promenad innan frukost. och cyklar alltid 20 min efter mina gym pass.. i ett ganska lugnt tempo..
för när duy kört gym passet kart. så är all din energi slut.. cyklar du då så måste korppen ta av någon annat för att orka.. cyklar man i lugn tempo så omvandlar kroppen fettet till energi och där med förbränner du! cyklar du däremot i ett högt tempo efter ditt gym pass så är det musklerna som tar stryk! för då behöver kroppen snabbare energi.. och det går fortare för kroppen att omvandla muskelmassan till energi än vad det gör med ditt kroppsfett. så mitt tips är. cykla i lagomt tempo i 20 min efter dina gym pass!

lycka till!

ksephi
2006-08-08, 08:58
Tack för alla svaren :>. Och zavaz, jag ska nog börja med att cykla 20min efter mina gym pass.

Johan
2006-08-08, 09:00
Jimmy. jag känner precis samma som du. vill ha bort fett från magen mm..

jag gör så att jag tar en 40-50 min promenad innan frukost. och cyklar alltid 20 min efter mina gym pass.. i ett ganska lugnt tempo..
för när duy kört gym passet kart. så är all din energi slut.. cyklar du då så måste korppen ta av någon annat för att orka.. cyklar man i lugn tempo så omvandlar kroppen fettet till energi och där med förbränner du! cyklar du däremot i ett högt tempo efter ditt gym pass så är det musklerna som tar stryk! för då behöver kroppen snabbare energi.. och det går fortare för kroppen att omvandla muskelmassan till energi än vad det gör med ditt kroppsfett. så mitt tips är. cykla i lagomt tempo i 20 min efter dina gym pass!

lycka till!

Tror inte jag vill hålla med dig på flera punkter där, högintensiv cardio har flera positiva egenskaper, King Grub listar upp det mesta i sin Deff guide, sen att musklerna tar stryk vid träning är ju rätt självklart, men efter träningen börjar ju den viktiga återhämtningsfasen.
I slutändan hänger det mycket på energi in och ut.
Det mesta förklarat väldigt bra i deff guiden.

Johan
2006-08-08, 09:05
Tack för alla svaren :>. Och zavaz, jag ska nog börja med att cykla 20min efter mina gym pass.
Personligen så gillar jag bättre att köra separata cardiopass.
Antingen hårda, intensiva löppass på kanske 40 minuter, eller ett långt pass på ca 1.5 timme i lite lugnare tempo.
Men då bör man va lite van med löpning i alla fall.

Trappmaskinen och cykling funkar som sagt också bra, vill du spara tid så är intervallträning smidigt.

Berätta lite mer om din träningsbakrund så är det lättare för oss andra att hjälpa dig.

zavaz
2006-08-08, 15:43
Tror inte jag vill hålla med dig på flera punkter där, högintensiv cardio har flera positiva egenskaper, King Grub listar upp det mesta i sin Deff guide, sen att musklerna tar stryk vid träning är ju rätt självklart, men efter träningen börjar ju den viktiga återhämtningsfasen.
I slutändan hänger det mycket på energi in och ut.
Det mesta förklarat väldigt bra i deff guiden.

jag har hört från en tjej som kallar sig Amazonas i gladiatorerna att man ska göra så om man vill förbränna. springer man mycket så måste kroppen andvända muskelmassa och det vill vi inte.. varför är det så ? jo hon sa iaf att det är lättare för kroppen att omvandla muskelmassan som sagt.. och springer vi måste kroppen ha snabb energi.. har vi däremot lugnare tempo hinner kroppen ta ifrån fettmassan och så förbränner vi!! men säger inte att man SKA göra så.. utan det är en av alla saker man KAN göra! alla tycker olika.. o tur är väl de!

Pepz
2006-08-08, 16:00
jag har hört från en tjej som kallar sig Amazonas i gladiatorerna att man ska göra så om man vill förbränna. springer man mycket så måste kroppen andvända muskelmassa och det vill vi inte.. varför är det så ? jo hon sa iaf att det är lättare för kroppen att omvandla muskelmassan som sagt.. och springer vi måste kroppen ha snabb energi.. har vi däremot lugnare tempo hinner kroppen ta ifrån fettmassan och så förbränner vi!! men säger inte att man SKA göra så.. utan det är en av alla saker man KAN göra! alla tycker olika.. o tur är väl de!

Skönt att du inte ens kan hennes riktiga namn..

Catstyle
2006-08-08, 16:20
Gillar hur man ger en osäker kille massa råd med källan "jag hörde från en i gladiatorerna"....

Jacky
2006-08-08, 19:07
Kör två dagar styrka, därefter en dag cardio...osv osv...
En dag cardio med 1 tim på cykeln är samma effekt som om du skulle cyklat 20 min varje enskild dag.
De två dagar du kör styrka kör du lite längre och "kompenserar" då cardio-dagens uteslutna styrketräning.

Tips! Om 1 tim på cykeln känns trist, dela då upp det i t ex 20 min cykel, 20 min löpband, 20 crosstrainer el. liknande..

zavaz
2006-08-08, 19:08

Sofia om de ska vara så viktigt!

zavaz
2006-08-08, 19:15

Sofia!.

jag jobbar med hennes farsa! så jag försöker fråga som mycket som jag bara kan.. tycker det är en bra källa att få information ifrån..
men jag vet att det låter töntigt med "en ifrån gladiatornerna" men jag får väl ta tönt stempeln här då! ;) någon lär ha den med!