Visa fullständig version : Frisyr på de intimare delarna
Hade en diskussion med en killkompis om hur tjejer vanligast friserar sina intimare delar. Han menade att "strecket" är vanligast. Jag har inte så bra koll eftersom jag sällan ser tjejer helt utan kläder.
Jag personligen kör med Krampus-looken.
Rent eller i en trekant är det jag oftast stött på
Jag personligen kör med Krampus-looken.
Skepparkrans! +1
Lugna Lugna jag hade ju inte ens hunnit skapa pollen :D
Svårt att svara på. Det beror nog lite på vilken åldersgrupp man tittar på; i de lägre årgångarna är "strecket" rätt vanligt (källa: egna iakttagelser samt uppskattning från moder som jobbar på mödravården/gyn). Högt upp är det förmodligen "buske". I min egen har jag uppriktigt sagt rätt dålig koll.
strecket har jag stött på flest gånger
personligen kör jag burt reynolds-mustasch där nere, kan man inte ha det i ansiktet så får man fixa det på annat sätt.
"strecket" är vackert. :thumbup:
Efter många tjejomklädningsrum kan jag säga att strecket är vanligast dock att buske är vanligst vid 40+
Strecket är bra :thumbup:
Svårt att svara på. Det beror nog lite på vilken åldersgrupp man tittar på; i de lägre årgångarna är "strecket" rätt vanligt (källa: egna iakttagelser samt uppskattning från moder som jobbar på mödravården/gyn). Högt upp är det förmodligen "buske". I min egen har jag uppriktigt sagt rätt dålig koll.
Den självklara frågan nu blir ju...
Brukar du och din mor prata om hur andra kvinnor friserar sina underliv?
JustinCredible
2006-08-07, 20:36
Helrakat
Nitrometan
2006-08-07, 20:37
50/50 mellan rakat och "strecket" (fast jag trodde det hette landningsbanan?).
Whistler
2006-08-07, 20:38
Personligen åker allt av. Hår is teh äcklisch...
Fast ett vältrimmat streck kan funka, framför allt om hon har lite "isolering" på kroppen. Annars är det helrakat som går hem hos mig.
Lilla Brynolf
2006-08-07, 20:40
Faan, nu gjorde jag ju fel! I all min iver angående könsbehåring trodde jag man skulle rösta för hur man själv ser ut där nere... *slap*
Kräver en re-count.
Min avatar säger mer än tusen ord.
Fatalist
2006-08-07, 20:41
Jag föredrar helrakat hos min partner, därför kör jag även på det själv av respekt.
En mustasch där nere som någon skrev låter dock som en jävligt rolig idé :D
Variation är bra...så jag växlar mellan fiskpinne och helrakad :D
... samt uppskattning från moder som jobbar på mödravården/gyn).
Under gravidietens sista del odlade jag buske, men så fick jag nog och gjorde ett streck samt klippte tånaglarna. Då gick vattnet! Lagom tajmat va? :thumbup:
Jag tror vattnet gick av allt krumbuktande (man är inte vig med magen) men barnmorskorna bara skrattade åt det. Jaja, jag vet iaf vad jag ska göra nästa gång jag väntar å väntar på att ungen ska behaga komma ut.. *klipp, klipp*
userfriendly
2006-08-07, 21:06
Tror många tjejer kör strecket för att de inte riktigt vågar raka bort allt... men det är bara en teori *rolleyes*
bland killar brukar det vara antingen eller vad jag har hört :D
Vet inte vad som är vanligast av sträng eller helrakat. Får jag bestämma så räcker det med att ansa lite.
Whistler
2006-08-07, 21:23
Jag föredrar helrakat hos min partner, därför kör jag även på det själv av respekt.
En mustasch där nere som någon skrev låter dock som en jävligt rolig idé :D
Jepp, lite den linjen jag är inne på också. Man ska inte kunna förvänta sig/kräva/vilja något av sin partner som man inte själv skulle kunna göra motsvarigheten till.
Mustasch har jag inte testat, har en där uppe istället, men en gång friserade jag fram första bokstaven i tjejens namn där nere. Det gick hem. :D
Föredrar helt klart strecket framför helrakat. Helrakat känns nästan lite pedo :(
Själv kör jag helrakat. Men "strecket" är ju helt klart porrigast på en brud.
internethjälten
2006-08-07, 21:27
Stött på helrakat i princip alla gånger, bara äldre
kvinnor som har buske och de trycker inte jak.
Den självklara frågan nu blir ju...
Brukar du och din mor prata om hur andra kvinnor friserar sina underliv?
Det har hänt, ja.
Personligen åker allt av. Hår is teh äcklisch...
Fast ett vältrimmat streck kan funka, framför allt om hon har lite "isolering" på kroppen. Annars är det helrakat som går hem hos mig.
Håller med fullständigt.
Skepparkrans! +1
Den enda intimfresüren man behöver! :thumbup:
Min kille kör temaveckor, alltid lika spännande.
Förra veckan var det a al schnappi krokodil-j-vel! :MrT:
En bild säger mer än tusen ord, eller vad det nu heter... :thumbup:
http://photos1.blogger.com/blogger/6113/1710/1600/799b35338b12bdec7dff65d45c51e322-.jpg
Landningsbana är vad jag har märkt är vanligast.
Personligen tycker jag att det ser ganska lustigt ut :D
Hår där nere kan vara nice oxå, känns lite mer när man leker med fingrarna. men det krävs ju självklart att det är lite ansat, o inte bara villt buskage.
En rejäl buske, okontrollerad upp på magen.. That´s the shit...
Eller helrakat.
Dreadlocks vore en överaskning där.
hitta en mus bland dreadsen? *spy*
Shit.... det innebär a la Bobban Marley nästa vecka. *spy*
Taxi!
Vilka är måtten på "strecket", dvs. hur brett får det vara får att räknas som "streck"? Vad övergår "strecket" i?
Helrakat, det jag vill ha på killen så jag föregår med gott exempel:thumbup:
Herkulez
2006-08-07, 23:09
Shit.... det innebär a la Bobban Marley nästa vecka. *spy*
Taxi!
:D
hahavaffan
2006-08-07, 23:13
Strecket är inte helt ovanligt... dock slår inget nyligen helrakat!
Vilka är måtten på "strecket", dvs. hur brett får det vara får att räknas som "streck"? Vad övergår "strecket" i?
"Strecket", eller "landningsbanan", övergår till "parkeringsplatsen". Sedan blir det "gräsmattan", som blir "busken" och senare "djungeln". De exakta definitionerna är flytande.
/Yes - intimhårsexpert.
Varför inte altinera? Lite mer spännande....
Men snårskog är väl inte att föredra kanske.*spy*
Doctor Snuggles
2006-08-08, 01:10
Strecket är inte helt ovanligt... dock slår inget nyligen helrakat!
Som däremot inte slår den synnerligen masochistiska fakir-njutningen av inte så nyligen helrakat.
Trimmat ska det vara, strecket på brudar då.. :D haha
"Strecket", eller "landningsbanan", övergår till "parkeringsplatsen". Sedan blir det "gräsmattan", som blir "busken" och senare "djungeln". De exakta definitionerna är flytande.
/Yes - intimhårsexpert.
Det låter logiskt och väluttänkt. Kan du bara ge en någorlunda exakt definition på hur brett strecket får vara i cm?
Efter den här pollen tänker jag f-n skaffa dreadlocks därnere i ren trots:hbang:
Varför inte altinera? Lite mer spännande....
Men snårskog är väl inte att föredra kanske.*spy*
+1
Har stött på det mesta, vanligaste jag har märkt av är dock helt rent. Tätt följt av strecket.
Min kille kör temaveckor, alltid lika spännande.
Förra veckan var det a al schnappi krokodil-j-vel! :MrT:
Varför vill han aldrig duscha med andra män?
Fettecke
2006-08-08, 13:18
Faan, nu gjorde jag ju fel! I all min iver angående könsbehåring trodde jag man skulle rösta för hur man själv ser ut där nere... *slap*
Kräver en re-count.
Min avatar säger mer än tusen ord.
Ska allt vara rakat utom huvud, fötter och röv?
Det låter logiskt och väluttänkt. Kan du bara ge en någorlunda exakt definition på hur brett strecket får vara i cm?
Som en tumregel går gränsen vid ca 6.5cm, men det beror också på hur tjock behåringen är. Strecket kan ju också övergå till "pälsmattan", även om det är smalt men med tjock och fluffig behåring.
Som en tumregel går gränsen vid ca 6.5cm, men det beror också på hur tjock behåringen är. Strecket kan ju också övergå till "pälsmattan", även om det är smalt men med tjock och fluffig behåring.
Det är aningen bredare än vad jag trodde, men jag köper det. Skall snart ta fram rakhyveln igen. Gick dåligt förra gången eftersom jag var så full att jag knappt hölls på benen när jag vinglade in i sovrummet 04.00 med hyvel och rakgel. Kan nog inte klandra henne för att jag blev nobbad. Skämdes lite när jag vaknade upp och såg attiraljerna bredvid sängen.
Det är aningen bredare än vad jag trodde, men jag köper det. Skall snart ta fram rakhyveln igen. Gick dåligt förra gången eftersom jag var så full att jag knappt hölls på benen när jag vinglade in i sovrummet 04.00 med hyvel och rakgel. Kan nog inte klandra henne för att jag blev nobbad. Skämdes lite när jag vaknade upp och såg attiraljerna bredvid sängen.
Intimhårsfrisering låter riskabelt på fyllan. För män rekomenderar jag också "hamstern", dvs. en lite mjuk och luden pung. Med en sådan behöver du aldrig mer bli nobbad.
Strecket, eller helrakat.
Men ska hon ha helrakat så måste hon ha en väldigt snygg kropp.
Alla jag har sett över 35 har då haft strecket och inte någon äcklig buske.
Strecket är det jag stött på flest gånger. Ofta med en tillhörande osynlig men stickig stubb runtikring.
Helst ska det vara rent i nedre delarna, sen om det uppe på är rakat eller nån lättare behåring är inte lika nogräknat.
Vad gäller mig själv tycker jag det känns lite kalt och underligt utan hår. Men per request av partner så åker det utan sorg.
Bronkitkorv
2006-08-08, 18:20
Jag tycker min balle ser så oerhört naken och sårbar ut(och liten) utan hår så jag klipper lite tussar då och då när det blir för långt. Tjejer får gärna ha lite liet hår kvar...
Bort med allt .. rent som en babyrumpa skall det vara ... både på mig och henne ..
Bort med allt .. rent som en babyrumpa skall det vara ... både på mig och henne ..
Du, det där lät verkligen inget vidare... :(
J.Saarela
2006-08-08, 20:10
Rakat har det varit 9/10 ggr,,,,nej jag menade 999/1000 ggr
Du, det där lät verkligen inget vidare... :(
Din fantasi som fick det att låta illa .. inte min ..
Strecket! Tror faktiskt jag helt missat det där med helrakat på en tjej...
Själv har jag heller aldrig kört helrakat. Ska iväg till sthlm med älsklingen över helgen (ensamma, whihoooo, sonen är med mormor!!). Så jag funderar starkt på att försöka få fram ngn form av eldsflamma om det är möjligt... låter väl liiiite roligt iaf? :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.