Visa fullständig version : Hur ska din nästa tatuering se ut?
Fettecke
2006-08-06, 09:45
Jag har redan börjat spåna på hur min nästa kommer se ut... Nå... hur är det med dig?, bild eller bra beskrivning tack :cool:
Denna i nacken, tror jag. Eller på vristen.
http://img46.imageshack.us/img46/9789/freebooterkw4.jpg
funderar på romerska siffror, namnkod typ..
:thumbup: faktiskt
Bra att ha när du blir gammal och senil?
:D
Bra att ha när du blir gammal och senil?
:D
Ser den ändå inte om den sitter i nacken :D*slap*
Framtida arbetsgivare blir jätteimponerade av synliga tatueringar. Ta den på vristen....
allan
internethjälten
2006-08-06, 10:18
Framtida arbetsgivare blir jätteimponerade av synliga tatueringar. Ta den på vristen....
allan
Håller med där, fick inte ett jobb på Silvan Bygg pga av en synlig
tribal på halsen. Ångrar dock INTE att jag har den där ;)
blekfet2
2006-08-06, 10:18
är så satans impulsiv så jag åker å gaddar mig minuten efter att jag hittat en tatuering att göra.
Ska tatuera in mina barns namn på underarmen, hur det ska se ut har jag ingen aning om än.
Blir en variant av den här om jag någonssin tatuerar mig
http://home.swipnet.se/Lingbo/halsingbocken.gif
Utan skugga och ev lite annorlunda utförande
Håller med där, fick inte ett jobb på Silvan Bygg pga av en synlig
tribal på halsen. Ångrar dock INTE att jag har den där ;)
På ett BYGGE????? På mina byggen ser en del av snubbarna ut som modellkartor för tatueringsshoppar. Men faktum är att jag sett ärenden på väg t AD där framförallt tjejer besvärat sig över att en framtida arbetsgivare nekat dem pga tatueringar. Även en del killar.
allan
allan
Sådana inskränkta personer försvinner mer och mer. snart är sånt helt borta. hade jag blivit nekad jobb pga nån tattuering så hade jag inte velat jobba där..
På ett BYGGE????? På mina byggen ser en del av snubbarna ut som modellkartor för tatueringsshoppar. Men faktum är att jag sett ärenden på väg t AD där framförallt tjejer besvärat sig över att en framtida arbetsgivare nekat dem pga tatueringar. Även en del killar.
allan
Nja, silvan är en kedja som säljer byggtillbehör, liknande fredells. Bara för att det har "bygg" i namnet så behöver det inte vara ett bygge för det ;)
Det är skillnad på jobb och jobb med, ska man köra truck på ett lager eller sitta i telefonsupport så får man se ut som man vill. Men skall man tex stå i receptionen på ett dyrare hotell får man nog vänja sig vid tanken på dresscode och blyfritt ansikte.
allan
Jag kan dölja den i nackan, väldigt lätt. Att jag sedan ska jobba i ett maskinrum på ett stort fartyg *rolleyes*
Det finns tydligen en lag i Sverige som säger att du inte får tatuera dig så att du inte kan dölja det med långbyxor och en långärmad skjorta.
På ett BYGGE????? På mina byggen ser en del av snubbarna ut som modellkartor för tatueringsshoppar.
:laugh:
Sådana inskränkta personer försvinner mer och mer. snart är sånt helt borta. hade jag blivit nekad jobb pga nån tattuering så hade jag inte velat jobba där..
Jo, håller ju med på ett sätt, men ibland kommer man ju till situationer där man desperat *måste* ha ett jobb, och då vill man ju ogärna att en tatuering ska förstöra det, för det kommer ju tyvärr alltid finnas någon som kommer avsky att någon annan har det :(
Jag har funderat på att tatuera in tvp olika versioner av en egyptisk livssymbol på vardera axel - Har inte gett det tillräckligt med tanke än dock, och letar fortfarande efter de där "perfekta" bilderna.
:laugh:
Jo, håller ju med på ett sätt, men ibland kommer man ju till situationer där man desperat *måste* ha ett jobb, och då vill man ju ogärna att en tatuering ska förstöra det, för det kommer ju tyvärr alltid finnas någon som kommer avsky att någon annan har det :(
Jag har funderat på att tatuera in tvp olika versioner av en egyptisk livssymbol på vardera axel - Har inte gett det tillräckligt med tanke än dock, och letar fortfarande efter de där "perfekta" bilderna.
äsch, är man bara villig att göra vad som helst så finns där 100000 jobb där man faktiskt även kan va tattuerad i ansiktet på några
mangemani
2006-08-06, 10:46
motivet från manowars album "battle hyms" (sök på nätet om ni vill veta) kommer pryda höger bröst när jag är klar med deffen(utan texten då såklart).
Ingenting. Jag avskyr tatueringar, tycker det är fult och vidrigt.
Det enda ja kan tänka mig att lägga ut pengar på är laser för att ta bort skiten jag redan har.
Ryska_raketen
2006-08-06, 10:49
Ja tänkte tatuera in "fuck" och "you" på vardera ögonlock. Samt 3 tårar under högra ögat :thumbup:
äsch, är man bara villig att göra vad som helst så finns där 100000 jobb där man faktiskt även kan va tattuerad i ansiktet på några
Jo, det är sant. Jag är ett bortklemat svin som sagt :D
Ingenting. Jag avskyr tatueringar, tycker det är fult och vidrigt.
Det enda ja kan tänka mig att lägga ut pengar på är laser för att ta bort skiten jag redan har.
Hur kom det sig att du ändrade åsikt så hårt?
När jag kommer hem från usa blir det en tatuering runt biceps
Har Che på vänster arm så nästa blir nog Ho Chi Minh på höger arm:cool:
Hur kom det sig att du ändrade åsikt så hårt?
Jag hade nått dumt ryck när jag var 16 och trodde jag skulle bli frän i en tatuering, sedan har jag spenderat 5år av att ångra mig. Insett att det är väldigt väldigt få tatueringar som är snygga. Förstör inte era vackra sexiga kroppar med massa kludd och skit.
Jag hade nått dumt ryck när jag var 16 och trodde jag skulle bli frän i en tatuering, sedan har jag spenderat 5år av att ångra mig. Insett att det är väldigt väldigt få tatueringar som är snygga. Förstör inte era vackra sexiga kroppar med massa kludd och skit.
fast nu ska jag berätta en hemlighet: finns få saker som är sexigare på en tjej än en tattuering. gärna en sleeve. omg.
internethjälten
2006-08-06, 10:56
På ett BYGGE????? På mina byggen ser en del av snubbarna ut som modellkartor för tatueringsshoppar.
allan
Sorry, menar butikskedjan "Silvan Bygg" www.silvanbygg.se (http://www.silvanbygg.se/)
/nicke
allan
Skumt. har trots fullt synlig tatuering i nacken jobbat både inom vården och annat. Men arbetsgivarna kanske är mer fördomsfulla i södra sverige :em:
Damned right!
internethjälten
2006-08-06, 11:01
Jag har redan börjat spåna på hur min nästa kommer se ut... Nå... hur är det med dig?, bild eller bra beskrivning tack :cool:
Dessa är på "G" =)
Har en tribladrake jag ritade för ett par år sen som ska på
höger vad, motivet är ca 35cm långt och 15cm brett på det
bredaste stället.
Har även skissat på lite mindre tribaler som ska ligga på insidan
av överarmarna då utsidorna redan är fulla. Tanken är att det
ska vara lite "skugga" mellan dessa.
Triblasol i nacken där tecknet för lejon är i mitten finns också
i ritblocket och den ska dit långt upp i nacken, så 30% sticker upp
över t-shirt kanten.
Ryska_raketen
2006-08-06, 11:04
Dessa är på "G" =)
Har en tribladrake jag ritade för ett par år sen som ska på
höger vad, motivet är ca 35cm långt och 15cm brett på det
bredaste stället.
.
Hur ska det få plats på din vad ? :D
internethjälten
2006-08-06, 11:04
Skumt. har trots fullt synlig tatuering i nacken jobbat både inom vården och annat. Men arbetsgivarna kanske är mer fördomsfulla i södra sverige :em:
Varuhuskedjan som jag nämde (Silvan Bygg) är ett Dansk företag
och deras policy/riktlinje var att INTE anställa någon som hade
synliga tattoos eller piercings. Detta var dock 1999-2000 och de
kan ha ändrat sig sen dess.
internethjälten
2006-08-06, 11:05
Hur ska det få plats på din vad ? :D
Själva kroppen på draken är bredare, sen är själva svansen smalare
och kommer gå ner förbi ankeln och ev ända ut på foten, bara att
"förlänga" den =)
internethjälten
2006-08-06, 11:06
fast nu ska jag berätta en hemlighet: finns få saker som är sexigare på en tjej än en tattuering. gärna en sleeve. omg.
:thumbup:
seriöst? :confused:
Ryska_raketen
2006-08-06, 11:07
"förlänga" den =)
Blir grymt! Upp med foto sen :hbang:
Vad är en sleeve då?
Varuhuskedjan som jag nämde (Silvan Bygg) är ett Dansk företag
och deras policy/riktlinje var att INTE anställa någon som hade
synliga tattoos eller piercings. Detta var dock 1999-2000 och de
kan ha ändrat sig sen dess.
"Alla" har ju tatueringar nuförtiden. Inom vården var det inte poppis förut, men nu verkar ingen bry sig längre. Är danskar mer fördomsfulla? :cool:
Angel: Får man lov att fråga var du har din tatuering, inkl. motiv?
Ryska_raketen
2006-08-06, 11:09
Vad är en sleeve då?
En sked. Tatuera in den vid munnen. Skriv gärna något i stil med, mata mig.
Angel: Får man lov att fråga var du har din tatuering, inkl. motiv?
överarmen..
Fettecke
2006-08-06, 11:12
har inte riktigt bestämt mig Precis hur den ska se ut, och om jag kommer tatuera den, tiden får utvisa det, än så länge har jag lång tid att tänka på det ;D
den ska sitta på utsidan av låret iaf
men såhär kan den se ut:
http://www.anderswickman.net/files/livet.jpg
Och när jag passerat 200kg i böj och mark, och kommit in på 300 så blir det ett X över 200 och skriver dit 300 under (dröm), aja... ni förstår.
"förlänga" den =)
Jag har sett något liknande; en tjej som tränar på sama ställe som jag som har en kinesisk drake som liksom "slingrar sig" kring ankeln; huvudet ungefär i höjd med fotknölen (kan INTE ha varit skönt) och kroppen/svansen upp från det. Det var faktiskt enormt snyggt, kan dock tänka mig att det ser lite kul ut i korta sockar när svansen sticker upp ur sockan.
Fultjack
2006-08-06, 11:15
funderar på att skriva "Made in Sweden" någonstans, nere runt fotleden kanske
funderar på att skriva "Made in Sweden" någonstans, nere runt fotleden kanske
en sån stämpel på ena skinkan ska det ju vara..och en "ok" stämpel på andra :D
En sked. Tatuera in den vid munnen. Skriv gärna något i stil med, mata mig.
Oj, vad roligt att driva med fok som ställer frågor när de vill veta något. Det är ju så oerhört mycket coolare att förbli tyst, tuff och dum. :smash:
internethjälten
2006-08-06, 11:17
Vad är en sleeve då?
En heltäckade tatuering på hela armen, runt om, från
axlen till handled..
http://www.steve-a.co.uk/main/images/lou1.jpg
Det finns tydligen en lag i Sverige som säger att du inte får tatuera dig så att du inte kan dölja det med långbyxor och en långärmad skjorta.
Är inte det där en myt? Jag menar, folk med tatueringar på händer etc. ser man ju lite nu och då?
Ingen lag, däremot hade sveriges professionella tatuerare tidigare det som policy. Men nu verkar det vara ok:
http://www.swedishtattoo.com/faq_h.asp?fraga_id=386
Oj, vad roligt att driva med fok som ställer frågor när de vill veta något. Det är ju så oerhört mycket coolare att förbli tyst, tuff och dum. :smash:
Dumma frågor får dumma svar.
internethjälten
2006-08-06, 11:22
Ska inte säga att du har fel nu men det låter faktiskt osannolikt
det du säger då väldigt många har "sleeves" som går ner och ut
på händerna. Sen "mao-tatueringar" i annsiktet är ju nästa problem
då, går folk som har dessa runt och är olagliga då.
Ska kolla upp detta närmare i veckan med ett par som är pålästa
i juridik.
Ryska_raketen
2006-08-06, 11:22
ja, lev som du lär.
Ryska_raketen
2006-08-06, 11:26
Vad sägs om " Prima skinka " på skinkhalvan?
allanJag kan inte förstå varför de bryr sig?
so true.
Fettecke: ROFL :D fyfan vad underbart :D:D
Ska inte säga att du har fel nu men det låter faktiskt osannolikt
det du säger då väldigt många har "sleeves" som går ner och ut
på händerna. Sen "mao-tatueringar" i annsiktet är ju nästa problem
då, går folk som har dessa runt och är olagliga då.
Ska kolla upp detta närmare i veckan med ett par som är pålästa
i juridik.
Jag vet inte om det stämmer.. därför jag skrev "tydligen". Men isf bör ju måååååååånga bötas :D
Nope.
Det jag säger är att en liberal syn på tatueringar i tonåren kan ge trubbel senare i livet. Måhända att ni tycker det är snyggt idag, men det kan bli problem med det där drömjobbet ni vill ha när ni är tjugo år äldre. Tänk er för - det är ett livsavgörande beslut att gadda sig.
allan
Jag kan inte förstå varför de bryr sig?
Ok, det kan jag. Tycker det är rätt fult ( eller rättare sagt, jag har aldrig sett en snygg tatuering) , och jag har full förståelse för arbetsgivare som inte vill att deras rörelse skall representeras av tatuerade människor. Om den täcks över av vanliga kläder så är det självklart skitsamma, men jag skulle nog förstå om mike tyson inte fick jobb som modell eller butiksbiträde i en tygaffär.
I Storbritannien, Grekland, Frankrike, de baltiska länderna, Ryssland etc - är man inte alls lika förtjust i tatueringar. De associeras ofta med kriminalitet och "dåligt leverne".
allan
I Storbritannien, Grekland, Frankrike, de baltiska länderna, Ryssland etc - är man inte alls lika förtjust i tatueringar. De associeras ofta med kriminalitet och "dåligt leverne".
allan
Ja, men de kommer att lära sig de också. *kissass*
Ja, det vetitusan. Jag har funderat i dryga 10 år men inte kommit på vad nummer två ska bli. Eller var jag ska ha den. Jag vet iaf att jag inte kommer tatuera mig på ett ställe som inte går att dölja i kortbyxor och t-shirt.
Har länge velat ha en kaos-symbol med ett allseendeöga innuti. Men två tatueringar som jag är säker på att jag ska göra inom 1-2 år är följande:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/sv/f/f0/Malmö_FF.png
http://www.physics.adelaide.edu.au/~ksimpson/pics/crest.gif
Dessa ska vara på ryggen. Osäker på mått och vart de ska sitta. Vill inte ha på armar eller för nära nacken.
AFanatic
2006-08-06, 13:21
Ja, det vetitusan. Jag har funderat i dryga 10 år men inte kommit på vad nummer två ska bli. Eller var jag ska ha den. Jag vet iaf att jag inte kommer tatuera mig på ett ställe som inte går att dölja i kortbyxor och t-shirt.
Samma här ...fast i drygt sex år.
grisbil3n
2006-08-06, 13:31
En kamrat berättade om en lirare som tatuerade in en stor svastika på magen på fyllan. Dagen efter gick han tillbaka till tatueringsstudion och numera har han en fin hockypucktatuering.
Fettecke
2006-08-06, 14:02
Snyggt paddan :D Men dra åt helvete att tatuera ollonet!!!!!!! får ju inte använda bedövningsmedel heller när man tatuerar, inte i sverige iaf....
Killen som gjorde det där måste ha så brutala problem...
Snyggt paddan :D Men dra åt helvete att tatuera ollonet!!!!!!! får ju inte använda bedövningsmedel heller när man tatuerar, inte i sverige iaf....
Everything for the art... :devil:
Fettecke
2006-08-06, 14:43
Killen som gjorde det där måste ha så brutala problem...
han lär ju få nuppa desto mer om han drar fram dicken på väl valda platser.
Så skönt att det finns männsikor som inser hur mycket det förstör
den vackra huden med en massa "kludd", avskyr tatueringar det ser
alltid ut som en vit fågelskit på en nyvaxad svart bil...hör inte hemma.
Dessutom är det jävligt unikt och eget att inte ha en fet tribal på armen
som man eller en tatuering på vristen/svanken som kvinna...
Har länge velat ha en kaos-symbol med ett allseendeöga innuti. Men två tatueringar som jag är säker på att jag ska göra inom 1-2 år är följande:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/sv/f/f0/Malmö_FF.png
http://www.physics.adelaide.edu.au/~ksimpson/pics/crest.gif
Dessa ska vara på ryggen. Osäker på mått och vart de ska sitta. Vill inte ha på armar eller för nära nacken.
AMEN för den tattueringen. mkt fin, speciellt united.
han lär ju få nuppa desto mer om han drar fram dicken på väl valda platser.
Pride-festivalen? :D
Svar till Mela, självklart svarade jag seriöst, men nu blev jag nyfiken på varför du undrade om jag svarade seriöst?
Jag är av den åsikten att en tatuering ska stå för något man tror på eller gillar och den ska absolut vara något man kan ha då man är gammal och inget som man just nu tycker är tufft eller något som alla andra har.
Svar till Mela, självklart svarade jag seriöst, men nu blev jag nyfiken på varför du undrade om jag svarade seriöst?
Jag är av den åsikten att en tatuering ska stå för något man tror på eller gillar och den ska absolut vara något man kan ha då man är gammal och inget som man just nu tycker är tufft eller något som alla andra har.
Du menar alltså att du har Che Guevara intatuerad på armen? Che är ju en "innegrej" och är hur kapitalistiskt som helst. Allt med Che har blåst bort och han är bara en kapitalistisk symbol. Om du ändå ska stödja kapitalismen kan du ju tatuera in ett dollartecken istället.
Hallå det kanske är en inne grej för dagens ungdom vilken jag tyvär inte tillhör och till skillnad för dagens ungdom så är jag så politiskt skolad att jag vet vad jag ställer mig bakom då jag klart och tydligt ställer mig på samma sida som Che.
Sedan så håller jag med dig om att Che bilden varit inne och är till viss del inne men det är en väldig skillnad på bilden och vad människan Che gjorde och stod för.
vad tycker du om Ho Chi Minh då?
Hallå det kanske är en inne grej för dagens ungdom vilken jag tyvär inte tillhör och till skillnad för dagens ungdom så är jag så politiskt skolad att jag vet vad jag ställer mig bakom då jag klart och tydligt ställer mig på samma sida som Che.
Sedan så håller jag med dig om att Che bilden varit inne och är till viss del inne men det är en väldig skillnad på bilden och vad människan Che gjorde och stod för.
vad tycker du om Ho Chi Minh då?
svarar i annan tråd "babbla om politik"
Ett Chris Rock-smil på skinkan eller nåt.
riktigt sexigt :thumbup:
internethjälten
2006-08-06, 16:24
Den funkar fint i nacken, skulle du vilja dölja den går det alltid
att odla ut lite längre hår och dölja den med.
Den funkar fint i nacken, skulle du vilja dölja den går det alltid
att odla ut lite längre hår och dölja den med.
Jag har långt hår och hade inte tänkt att bli kortklippt!
Ska ringa tatueraren imorn :thumbup:
myggan: :naughty:
AMEN för den tattueringen. mkt fin, speciellt united.
Danke danke. Osäker på att de ska vara i en symbios med varandra eller enskilda.
Danke danke. Osäker på att de ska vara i en symbios med varandra eller enskilda.
mff litet på bröstet och united stor över hela ryggen, tycker jag :D
mff litet på bröstet och united stor över hela ryggen, tycker jag :D
Heh, färgad antar jag? ;)
Inte hört historien/fabeln om United-supportern som skulle ha hela Old Trafford tatuerad på ryggen. Visade sig att tatueraren var City-fan så han tatuerade in Maine Road istället.
bear.flowertwig
2006-08-06, 17:07
Något åt det här hållet. Mindre färg dock.
http://www.zhippo.com/TroyDenningTattooHOSTED/images/gallery/troy91.jpg
Eller så köper jag helt enkelt ett par tillfälliga här, hahaha
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://images.andale.com/f2/104/100/911647/1118768489377_1118125008004_MVC_008F.JPG&imgrefurl=http://cgi.ebay.com/AMAZING-TATTOO-SLEEVES-JAPANESE-RAT-ROD-HOT-ROD_W0QQitemZ9505829235QQcategoryZ78085QQcmdZViewI tem&h=480&w=640&sz=55&hl=sv&start=226&tbnid=I4ysH0reSgKMTM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dsleeve%2Btatto%26start%3D220%26ndsp%3 D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26oe%3DISO-8859-1%26client%3Dpub-5535229954753402%26sa%3DN
Nu ska jag inte göra något sånt men den här var lite skön:
http://www.designisruin.com/other/images/tattoo.jpg
snälla..inte stjärnor.. ALLA!!! har stjärnor..
men det är snyggt annars..men hur kul är det om 2 år:P
bear.flowertwig
2006-08-06, 17:12
snälla..inte stjärnor.. ALLA!!! har stjärnor..
men det är snyggt annars..men hur kul är det om 2 år:P
Läs om läs rätt.
Säger hon som ska tatuera in sitt namn i nacken... I fall du glömmer bort det eller? Och vad var det mer fjärilar? Jises, snacka om kliché.
Läs om läs rätt.
Säger hon som ska tatuera in sitt namn i nacken... I fall du glömmer bort det eller? Och vad var det mer fjärilar? Jises, snacka om kliché.
Jag vet att du inte ska skaffa en. Men det var en uppmaning till alla.
Mitt namn är iaf något personligt. Och fjärillar är inte alls lika vanligt som de svarta stjärnorna. Jag tycker att de är assnygga, men de är alldeles för vanliga. Min fjärill har jag gjort själv så en sån har ingen annan, inte en exakt likadan iaf.
Heh, färgad antar jag? ;)
Inte hört historien/fabeln om United-supportern som skulle ha hela Old Trafford tatuerad på ryggen. Visade sig att tatueraren var City-fan så han tatuerade in Maine Road istället.
Tatueraren ville ta självmord låter det som.
dova färger kanske, inte förmycket skrik
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/thumb/e/ed/Liverpool_FC_logo.PNG/150px-Liverpool_FC_logo.PNG
Blir antagligen på vänster bröst... Kan bli på underarmen också
den här på ovansidan av underarmen tror jag det får bli! :)
http://img301.imageshack.us/img301/4799/228qn8.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=228qn8.jpg)
http://img301.imageshack.us/img301/4799/228qn8.jpg
den här på ovansidan av underarmen tror jag det får bli! :)
http://img301.imageshack.us/img301/4799/228qn8.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=228qn8.jpg)
http://img301.imageshack.us/img301/4799/228qn8.jpg
ser ut som en henna :confused:
skall göra min första tatuering om jag lyckas med min deff. Har de som motivering :)
skall göra min första tatuering om jag lyckas med min deff. Har de som motivering :)
Vart skall den sitta och hur skall den se ut? :)
nordland
2006-08-07, 15:25
dubbel taggtråd runt halsen.. längst ner så man enkelt kan dölja den med en krage..
Jag är sugen på kina tecken på ena handleden och taggtråd på vänster arm.. *vet vanligt* men tycker de är sååå snyggt. även en batman liknande sak nedan för nacken precis.
Undrar var man skall börja bara
:hbang:
Jag är sugen på kina tecken på ena handleden och taggtråd på vänster arm.. *vet vanligt* men tycker de är sååå snyggt. även en batman liknande sak nedan för nacken precis.
börja med något litet :D så att du har kännt på det..
tossefar
2006-08-07, 18:44
allan
Är det verkligen någon större skillnad mot Sverige där? Här associeras tatueringar med white trash och i viss grad kriminella. Jag kan mycket väl förstå att ett respektabelt företag inte har lust att ha tatuerade människor som anställda.
Är inte tatueringar lite dalarna anno 1992? Eller ännu värre; Rhodos samma år!
tossefar
2006-08-07, 18:44
Kina tecken(sic) och taggtråd? Vad stolt du kommer att känna dig om 5 år :(
Jag får vissa ryck ibland då jag vill tatuera mig, men det går över. Jag är lite rädd att jag ska ångra mig!
Och det finns fördomar som jag helst inte vill råka ut för (när jag söker jobb tex).
En kamrat till mig planerar att någon gång hålla en fest med fri sprit och inhyrda tatuerare som jobbar gratis hela kvällen. På en sådan tillställning finns risken att jag skulle bli stucken inte bara en gång. Jag har massvis med storslagna planer vars självklarhet tenderar att öka exponentiellt för varje glas vin jag dricker.
Kommer att tatuera mig igen någon gång, vet inte exakt när, vad och var än, men någonting blir det.
bear.flowertwig
2006-08-07, 23:53
börja med något litet :D så att du har kännt på det..
Då begår man nybörjarmisstag 1A. Ser ut som skit. Rättare sagt, skräp. Bokstavligt talat som om man har nåt skräp på kroppen. Små (otydliga plottriga - är intrycket) tatueringar klarar man sig bättre utan.
http://www.tattoo.se/artikel/motiv.php
Gör inte din första tatuering för liten
Ett vanligt misstag är att man tänker "jag skall bara ha en, och den skall inte vara för stor". Problemet är att när du tre månader senare står där och speglar dig i hallen så tycker du nog allt att den krympt lite, och borde gjort den bara lite större.
bear.flowertwig
2006-08-07, 23:55
Är inte tatueringar lite dalarna anno 1992? Eller ännu värre; Rhodos samma år!
Eller Big Brother valfritt år. Jo absolut.
Då begår man nybörjarmisstag 1A. Ser ut som skit. Rättare sagt, skräp. Bokstavligt talat som om man har nåt skräp på kroppen. Små (otydliga plottriga - är intrycket) tatueringar klarar man sig bättre utan.
http://www.tattoo.se/artikel/motiv.php
Gör inte din första tatuering för liten
Ett vanligt misstag är att man tänker "jag skall bara ha en, och den skall inte vara för stor". Problemet är att när du tre månader senare står där och speglar dig i hallen så tycker du nog allt att den krympt lite, och borde gjort den bara lite större.
med litet mena jag att han inte ska börja med att tatuera hela ryggen eller liknande...
bear.flowertwig
2006-08-08, 00:06
med litet mena jag att han inte ska börja med att tatuera hela ryggen eller liknande...
Haha, snacka om allt eller inget :D Men pratar man med tatuerare så är det extremt ovanligt med folk som kliver in och vill göra en full sleeve eller liknande som första tatuering... Så risken/chansen(!) är nog liten.
Iofs så är faktiskt ryggen ett bra mkt bättre val om man nu vill kunna dölja. Hellre en hel rygg än en liten sak på underarmen isf.
Haha, snacka om allt eller inget :D Men pratar man med tatuerare så är det extremt ovanligt med folk som kliver in och vill göra en full sleeve eller liknande som första tatuering... Så risken/chansen(!) är nog liten.
Iofs så är faktiskt ryggen ett bra mkt bättre val om man nu vill kunna dölja. Hellre en hel rygg än en liten sak på underarmen isf.
Mjo.. Jag är inne på små tatueringar.. eller ja.. mindre - fast lite större mindre? *screwy* Om du fattar vad jag menar.. Har en som är 5x3 cm och ska skaffa en som är 2x10cm..typ
Barkbiten
2006-08-08, 00:20
har en hel hop ritningar ligger hos tatueraren och väntar... han har tyvärr haft stängt ett längre tag, men ska öppna i höst igen, så det ska bli kul som fan!
Hade tänkt mig något diskret
http://i23.photobucket.com/albums/b358/seekerofwater/tibet6.jpg
Något liknande dessa skulle jag kunna tänka mig.
http://www.mantas-tattoo.com/images/black_n_grey/demon8.jpg
http://www.mantas-tattoo.com/images/black_n_grey/biomechanic%20leg.jpg
http://www.mantas-tattoo.com/images/black_n_grey/sleeve4.jpg
Denna blir det mellan skulderbladen nu i höst.
OBS! Är inte kristen.
http://gnuserver.mine.nu/~soniq/pictures/inri.jpg
Denna blir det mellan skulderbladen nu i höst.
OBS! Är inte kristen.
Haha störtskön :)
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/imaginary-sbz.jpg
Den skulle vara ball men kanske lite väl som tattoo? :D
Får bli som ett tryck på något klädesplagg istället.
:bow: Så gryyyymt :)
ser ut som en henna :confused:
Det är en riktig tatuering, nygjord bara.. känner han som gjorde den ;P
Jag tycker att tatueringar i 99 fall av 100 ser ut som skit, så förhoppningsvis kommer jag aldrig att tatuera mig.
Tjejer med fåniga små djur och asiatiska tecken = *spy*
För att inte tala om navelpiercings...
Haha störtskön :)
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/imaginary-sbz.jpg
Den skulle vara ball men kanske lite väl som tattoo? :D
Får bli som ett tryck på något klädesplagg istället.
GOD DAMN THATS GOOD!!!! :bow:
Eftersom jag tycker om mytologi och sådant krafs så hade jag tänkt mig detta, som ett 'projekt':
· På vänstra armen: Ett djur i skyn – Fågel Fenix möjligtvis.
· På vänstra sidan av magen (som jag redan har): Ett djur på land – En maskulin ståtlig enhörning.
· På vänstra vaden/benet: Ett djur i vatten – En kraken vore häftigt, men annars en sällsynt delfin eller något.
Min vänstra sida av kroppen kommer alltså att plågas!
blir väl batman "liknande" på ryggen först.
Ser snygg ut deffad o tatuerad :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.