Visa fullständig version : Fråga om bredband
Hallå! är det någon som vet något bra bredbands abbonemang? Jag har telia nu men jag vill byta! Det ska helst vara fast pris och 2 mbit/s eller snabbare. SNÄLLA HJÄLP!!
Jag kör med Glocalnet 8mbit.
har aldrig gått ner, och en jävligt trevlig support.
BBB 24/1. Håll dig undan från skitföretaget. Alltid enormt mycket strul om man vill flytta eller göra uppehåll, har nu bestämt mig för att säga upp eländet.
:banned
Som trogen bbb-kund i några år måste jag hålla med. Från att ha varit bäst, utan tvekan. Har de sjunkit i botten totalt. Visst, uppkopplingen är stabil (om du har fiber), men kundtjänsten och servicen suger.
King Grub
2006-08-04, 20:52
På ADSL tror jag Telia är bäst (förutom några kronor högre pris).
På ADSL tror jag Telia är bäst (förutom några kronor högre pris).
Japp, varför vill trådstartaren byta bort det?
Jag har telia 8/1 och det har funkat mycket bra under den tiden jag haft det.
Nordenator
2006-08-04, 20:57
Telia är bäst i ADSL-väg, men lite fiber hade inte varit dumt.. :>
christian
2006-08-04, 20:57
TDC ligger inte dåligt till, de har Song Networks i ryggen med ett enormt eget backbone och mycket bra peeringmöjligheter.
Jag bytte från Felia 24/1 till TDC 28/1, får 19/1 nu ist för 14/1 till 2/3 av priset hos Felia.
www.tdc.se
På ADSL tror jag Telia är bäst (förutom några kronor högre pris).+1
Jag har haft Telia ADSL 2 MBit nu i ca 4 år och det fungerar bara så bra. :thumbup:
BBB och andra raggar på mig stup i kvarten, men det påverkar inte mig.
Helnöjd med glocalnet, går stabilt, tror det har varit problem 1gång under 1år, så nöjd är jag.
Pudzianovski
2006-08-04, 22:21
Här kan du se på PTS hemsida hur många klagomål varje ISP har fått.
http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=2670
tossefar
2006-08-04, 22:26
När det gäller adsl är telia fortfarande bäst. Mycket sällan drifstörningar.
tossefar
2006-08-04, 22:27
Här kan du se på PTS hemsida hur många klagomål varje ISP har fått.
http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=2670
Det är ju ganska missvisande, den största leverantören har ju många många fler kunder än de mindre.
Pudzianovski
2006-08-04, 22:31
Det är ju ganska missvisande, den största leverantören har ju många många fler kunder än de mindre.¨
Tror de flesta är medvetna om det och är de inte det så borde de läsa texten på sidan jag länkat till eftersom de talar om det tydligt där.
:thumbup:
Callister
2006-08-05, 01:09
Jag upplever att bbb är sämre nu sen de köpte upp bostream och mkt annat. Jag har dock haft det i fem år och det har funkat perfekt. Kundservice har på senare tider blivit överbelastad tyvärr. När man väl kommer fram har man fått hjälp. Exempelvis skickat tekniker en dag efter man ringt. :)
Jag har hört att telia tar betalt per minut och smusslar med räkningarna. (Att de tar betalt för typ allt.) *screwy*
Jag har hört att telia tar betalt per minut och smusslar med räkningarna. (Att de tar betalt för typ allt.) *screwy*
Har du kollat hur det faktiskt ligger till på www.telia.se ?
Eeh, testa att kolla på räkningen nästa gång, så lär du väl se om du betalar mer än den fasta avgiften...
Scratch89
2006-08-05, 20:29
Vilka företag är det som har en maxnedladdningsgräns per månad? Är det Glocalnet? Isf går ju det fetbort.
Vilka företag är det som har en maxnedladdningsgräns per månad? Är det Glocalnet? Isf går ju det fetbort.
inte glocalnet iaf!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.