Visa fullständig version : Wii o PS3 nyheter
http://wii60.com/
Ubisoft släpper 7 titlar till Wiis launch.
EA kommer eventuellt berätta om 5 titlar den 23e Augusti.
Flera titlar som inte kommer att komma till PS3 - http://www.technophilia.org/2006/07/list-of-cancelled-ps3-games.html
Naturligtvis är det FUD jag ägnar mig åt.
Flera av titlarna verkar ju iofs suga hur som helst.
En positiv istället - http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=143333
Ge mig ett ordentligt ljussabelspel till Wii och jag kommer att vara förevigt tacksam :bow:
Ja, läste intervjun med ubisoft american chef på ign igår. Och i det förstår jag nästan på han att ubisoft luktar att Wii kommer bli en succé. och med det säkra sig att de kommer bli en av de top tredje parts utvecklarna för Wii.
När det gäller PS3 har jag ändrat mig fullständigt om att de kommer vinna konsoll kriget ändå. Nu tror jag att de inte kommer vinna det. För de har för få exklusiva titlar. Alla de stora titlar för ps3 kommer till både 360 och ps3. Och när man kan spela samma spel på en konsoll som är billigare men inte så mycket mindra i grafisk styrka, så kommer ju många köpa en 360 istället. De ände stora titlarna ps3 har kvar nu är ju MGS och Final Fantasy. Och även om de må vara några av de största titlar som finns där ute, så vem betalar 6000 kr för 2 spel.
Och nu när såna stora titlar som Smackdown vs raw (tror jag det var) inte kommer i en 2007 utgåva till ps3 utan kommer till ps2 istället.
Jag tror det kommer bli en nintendo 64 för ps3.
Ge mig ett ordentligt ljussabelspel till Wii och jag kommer att vara förevigt tacksam :bow:Jag tror att jag klarar mig utan men jag tror att lucasarts höll på med ett spel.. ;D
Hörde att God of War 2 kommer till PS2:an och inte 3:an! Hurra, I loves it!
Jag skulle ju fortfarande hellre köpa PS3 än Xbox360, men det är ju framförallt för att Microsoft gör Xbox360, men PS3 har ju en del fördelar:
* Bakåtkompatibel så den kan köra drösvis med spel
* Bluray-spelare, och ja, bluray är det bättre formatet, även om en del verkar gilla bildkvaliten från hd-dvd tack vare Microsofts codec, men de borde ju kunna köra den till bluray med om de nu accepterar att betala för det.
* HDMI ut.
* 1080p.
* Gratis livespelande.
* "Går att bygga ut"
* Eventuellt möjligt att boota en linuxdesktop eller något (inte särskilt troligt dock?)
* Hårdvaran är antagligen mer kompetent.
Nvidia tvivlar ju inte på att de har satsat rätt med PS3 iaf, återstår ju dock att se, och de menade ju att ingen kommer välja en konsoll som bara använder DVD-skivor för lagring när bluray rymmer så mycket mer.
Sen tror jag inte särskilt många tittar på de tekniska speccarna heller när de väljer konsoll. Varumärket Playstation är allt jag behöver veta. Jag vet att de levererar spel som jag gillar.
Jag tror att jag klarar mig utan men jag tror att lucasarts höll på med ett spel.. ;D
Jo hörde det också, men det är ju bara ett rykte
Sen tror jag inte särskilt många tittar på de tekniska speccarna heller när de väljer konsoll. Varumärket Playstation är allt jag behöver veta. Jag vet att de levererar spel som jag gillar.Å andra sidan på NES-tiden visste du att Nintendo VAR tv-spel, eller rättare sagt att ett TV-spel var ett Nintendo.
Tyvärr (iaf om man ser till försäljningssiffror och antalet spel) gäller ju inte det med gamecuben.
Sant, men så fort Megadriven kom och jag köpte ett sånt så övergav jag Nintendot totalt. Tyckte att spelen var mycket bättre till Sega.
Körde 64:an litegrann när det kom, men tyckte spelen var larviga. Sen kom Playstation... :bow:
Fatalist
2006-08-04, 15:00
Jo Playstation är verkligen ett våldsamt starkt varumärke... Antalet kvalitetstitlar till PS1:an lär väl slå alla konkurrenternas totala höjdarlir.
PS3 blir spännande.
Sant, men så fort Megadriven kom och jag köpte ett sånt så övergav jag Nintendot totalt. Tyckte att spelen var mycket bättre till Sega.
Körde 64:an litegrann när det kom, men tyckte spelen var larviga. Sen kom Playstation... :bow:
+1
Jag började också med ett Nintendo för att sedan direkt när det kom ut övergå till Sega, därefter har det bara blivit Playstation.
Jo Playstation är verkligen ett våldsamt starkt varumärke... Antalet kvalitetstitlar till PS1:an lär väl slå alla konkurrenternas totala höjdarlir.
PS3 blir spännande.Jag har ju inte haft något PS1 eller PS2 så jag vet ju inte vad jag har missat...
Jag har ju inte haft något PS1 eller PS2 så jag vet ju inte vad jag har missat...
En PS2 kan du ju köpa relativt billigt nu, färdigchippad och klar för runt 2500 inkl minne och extra kontroll. Köp nu!
En PS2 kan du ju köpa relativt billigt nu, färdigchippad och klar för runt 2500 inkl minne och extra kontroll. Köp nu!Asdyrt ju.
Under 1000kr åtminstone.
beväpna er nu tills den släpps!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2409&a=589997&previousRenderType=6
Vi skulle ju inte ha ett ps3½! ;D
Pepparkakssmurfen
2006-11-19, 23:50
Såhär kan man också göra med ett PS3!
http://www.youtube.com/watch?v=4CTy7Nx0oPI
mangemani
2006-11-20, 00:12
Såhär kan man också göra med ett PS3!
http://www.youtube.com/watch?v=4CTy7Nx0oPI
idiot förklarad och 6000 spänn fattigare= vad var poängen=/?
idiot förklarad och 6000 spänn fattigare= vad var poängen=/?
Asmycket publisitet till sin hemsida?
mangemani
2006-11-20, 01:12
Asmycket publisitet till sin hemsida?
och det var det värt att idiot förklara sej och förlora 6000 spänn för=/?
och det var det värt att idiot förklara sej och förlora 6000 spänn för=/?Tror han tog donationer.
Hur tiltfunktionerna fungerar:
http://www.cnn.com/2006/TECH/fun.games/11/20/console.controller.ap/index.html
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/11/20/204255&threshold=0
NY-times skriver review av PS3:
http://www.nytimes.com/2006/11/20/arts/20game.html?_r=1&oref=slogin
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/11/20/1424227&threshold=0
Inte relaterat men det får fan hamna här ändå:
AMD tänker ändra lite på x86-instruktionerna för användning till sitt chip med cpu o gpu i ett:
http://arstechnica.com/news.ars/post/20061119-8250.html
http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=06/11/20/2227257&threshold=0
Langster
2006-11-21, 09:50
Jag skulle ju fortfarande hellre köpa PS3 än Xbox360, men det är ju framförallt för att Microsoft gör Xbox360, men PS3 har ju en del fördelar:
* Bakåtkompatibel så den kan köra drösvis med spel
* Bluray-spelare, och ja, bluray är det bättre formatet, även om en del verkar gilla bildkvaliten från hd-dvd tack vare Microsofts codec, men de borde ju kunna köra den till bluray med om de nu accepterar att betala för det.
* HDMI ut.
* 1080p.
* Gratis livespelande.
* "Går att bygga ut"
* Eventuellt möjligt att boota en linuxdesktop eller något (inte särskilt troligt dock?)
* Hårdvaran är antagligen mer kompetent.
Nvidia tvivlar ju inte på att de har satsat rätt med PS3 iaf, återstår ju dock att se, och de menade ju att ingen kommer välja en konsoll som bara använder DVD-skivor för lagring när bluray rymmer så mycket mer.
*Bakåtkompabiliteten har samma problem som 360, bara det att det finns fler spel. Men vill man sitta och spela PS1 spel nu? Jag kan förstå att man vill spela typ ett gammalt Mario eller Sonic spel, men ett ultra low-res Crash Bandykotte? Verkar ju dessutom som att de inte brytt sig i att få spelen att funka ordentligt, anledningen till att det inte går att köra alla gamla xbox spel på 360 är att MS vill att de ska funka felfritt innan det går alls.
*Exakt vad är det som är bättre med Bluray förutom lagringskapaciteten? Hur många spel kommer att använda sig av det extra utrymmet? Jag vill hellre att spelen laddar snabbt från en 16x dvd-drive än långsamt från en 2x bluray-drive!
*HDMI ut... Har du användning av det? Och om du hade det, skulle du märka någon skillnad mellan komponent/VGA och HDMI?
*1080p, 360 blev ju till slut den första konsolen i världen som stödde den upplösning så det argumentet finns inte. 360 stöder långt många fler upplösningar och uppskalningsmöjligheter (som 1080i) än PS3.
*Gratis Livespelande? Live är ju en MS term för helvete :D
Vi får nog se hur gratis det blir i längden då spelutvecklarna själva bestämmer hur onlinespel ska gå till på PS3.
*Går att bygga ut? På vilket sätt går PS3 att bygga ut som inte 360 kan? Byta hårddisk går ju iaf.
*Det GÅR att boota Linuxdesktop redan nu på PS3, som jag ser det så kommer Sony att förlora massor på att de lämnat konsolen (medvetet eller inte) så öppen. Det här kan mycket väl bli den sista konsolen från Sony just därför. Man kan inte sälja en dator och förlora pengar på den på samma sätt som med en spelkonsol.
*Hårdvaran är INTE mer kompetent, den är bara annorlunda och krångligare, grafikchipet i 360 är MYCKET mer avancerat än det som sitter i PS3.
Varför gillar du inte MS? Är Sony ett mindre pengahungrigt företag tror du? *rolleyes*
Scratch89
2006-11-21, 10:10
Jag har aldrig nånsin lockats av Nintendo, jag hatar Mario och alla andra barnspel som Nintendo alltid har envisats med att göra. Ge mig PS3 och Resident Evil 5. *gah!*
Det som kommer avgöra för mig iaf är om ps3:an kommer att gå att köra som ett mediacenter med tiden eller ej (precic som xbox, ej 360)
Langster
2006-11-21, 10:15
Det som kommer avgöra för mig iaf är om ps3:an kommer att gå att köra som ett mediacenter med tiden eller ej (precic som xbox, ej 360)
Det kommer nog att gå alldeles utmärkt.
Iofs går det med 360 också snart, from imorgon kan man hyra HD-filmer och köpa TV-serier online på 360 i USA (antagligen i Sverige också, med ett amerikanskt konto) men då kommer du att få betala för filmer/musik. Hemsk tanke va?
Langster
2006-11-21, 10:16
Jag har aldrig nånsin lockats av Nintendo, jag hatar Mario och alla andra barnspel som Nintendo alltid har envisats med att göra. Ge mig PS3 och Resident Evil 5. *gah!*
Resident Evil 5 kommer på 360 också, enda skillnaden blir att du sparar 2000 om du köper 360.
Scratch89
2006-11-21, 10:19
Resident Evil 5 kommer på 360 också, enda skillnaden blir att du sparar 2000 om du köper 360.
Vad har de mer att erbjuda? Final Fantasy? Metal Gear? Jag är rätt så insnöad på mina mainstreamserier och jag tycker att gamla X-box hade så tråkiga spel. Halo och Splinter Cell, meningslös action som jag inte tycker är kul, och resten av spelen är väl likadana? X-box är ju Nintendos motsats i det fallet.
Langster
2006-11-21, 10:36
Gears of War, Bioshock, Halo 3, Alan Wake, PGR 4, Lost odyssey, Blue Dragon, Forza Motorsport 2, Lost Planet, Too Human, Mass Effect, Ninja Gaiden 2... OSV...
Det är spel som bara kommer på 360, inte PS3, kolla upp dem innan du avfärdar 360. Resten av spelen som Assasins Creed, GTA och RE 5 kommer på båda formaten och kommer att vara exakt lika om inte bättre på 360. Ett fåtal spel som FF och MGS kommer bara på PS3 (antagligen, det har varit snack om MGS på 360). Men vill du betala 6000 för två spel?
Sen har du massor av bra spel som redan är ute på 360... Oblivion, Dead Rising, PGR 3, Saints Row osv...
Utvecklare om PS3 vs X360:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm
Vad har de mer att erbjuda? Final Fantasy? Metal Gear? Jag är rätt så insnöad på mina mainstreamserier och jag tycker att gamla X-box hade så tråkiga spel. Halo och Splinter Cell, meningslös action som jag inte tycker är kul, och resten av spelen är väl likadana? X-box är ju Nintendos motsats i det fallet.Det har ju hetat att krysslådan har _fler_ exklusiva titlar än PS3, eftersom en del exklusiva till PS3 blev avbrutna, en del blev inte exklusiva och 360 har fått en del exklusiva, dock så jämför man ju då spelutbudet för 360 en bit inpå releasen vs releasespelutbudet för PS3 när det väl släpptes (det här var väl ett halvår sedan typ), så det betyder ju inte så mycket.
360 har såvitt jag vet sålt sämre efter releasen än vad vanliga xbox gjorde, och vanliga xbox var ju helt ny o sålde väl antagligen inte sådär jättebra, så allt snack om hur populär 360 är är väl lite fel, även om en o annan gammal xboxägare i de äldre åren har köpt en.
Jag tvivlar inte det minsta på att PS3 kommer få fler exklusiva titlar, och de lär ju ha en jäkla massa från PS2-tiden som följer med över till PS3.
Att säga att man bara betalar mer för en PS3 tycker jag inte heller håller, till att börja med är antagligen gpun bättre, cpun är antagligen bättre, man får möjlighet att köra 1080p och inte bara i, den är bakåtkompatibel med nästan alla gamla PS2-spel, man får med wlan, minneskortsläsare (tror inte det finns på 360n?), eventuellt HDMI-kabeln också.
Det är dessutom gratis att spela online med PS3 (iaf skulle det vara det), man får med vad som eventuellt blir en next-gen dvd-spelare och utifall att det inte blir det får man iaf ett medium för spel som rymmer upp till 50GB data istället för ca 9 vilket naturligtvis kan ge mer varierad musik i bättre kvalite, mer och bättre kvalite på ingamefilmer, fler o större texturer, större banor, fler fiender, fordon, ... En HD-DVD-spelare till ett 360 kostar ju $200 till, och de lär ju inte utnyttja HD-DVD för spelen eftersom inte alla har den, möjligtvis långt senare när fler har skaffat den.
Alla som har ett PS3 har en hårddisk vilket gör att speltillverkarna vet om det och kan utnyttja den för att flytta över saker från BD-romen och snabba upp läsningen, ha den som swap eller vafan som helst, på Xbox360 kan de inte räkna med att det finns en hårddisk och därför inte göra några tricks genom att använda en.
Slutligen är PS3 en öppen plattform som erbjuder möjligheten att köra andra operativsystem (Yellow dog linux, redhat och gentoo finns redan, ubuntu överväger att stödja PS3) och antagligen/därigenom precis vilket program som helst, mao man får en "dator" som man kan göra vad man vill med och homebrewscenen lär bli rejäl med massa filmspelare (om det nu skulle behövas), emulatorer osv. Jag vet inte hur bra den är som desktopmaskin för säg Linux men antagligen duger den rätt bra till det med. Så trådlöst tangentbord till sin PS3a och kopplad med HDMI till en skärm så kan man ju surfa kolozzeum eller vad man nu vill ;D
Kort sagt PS3 lär vara en bättre konsoll än 360 ;), iaf för konsumenten.
Läste att man räknar med att sony förlorar om det var $250 o $325 per konsoll de säljer, antar att en stor del är blurayspelaren, de som tillverkade blåa laserdiodspekare för $2000 köpte ju hela blurayspelare o plockade isär dem för att få lasern, så de är nog inte så billiga för tillfället, och svåra att få tag på.
Microsoft beräknades väl förlora $125 på varje premium xbox360 vid releasen vill jag minnas.
Nintendo kommer gå med vinst på Wii redan vid releasen.
Det senare är väl anledningen till att Microsofts entertainmentdel låg typ 4 miljarder (dollar tror jag?) back sedan releasen av xbox, medans Nintendo räknas med en vinst på uppemot 900 miljoner (även här dollar?) senaste kvartalet eller hur det var... Siffrorna kanske är helt uppåt väggarna om vi har otur men i vilket fall som helst så förlorar microsoft rejält med pengar på sin konsollutflykt men tanken är väl att slå de båda andra och få hela marknaden själva i framtiden så de låter det gå med förlust tillsvidare och Nintendo blir rika som troll på att göra det enda vettiga för dem, att se till så företaget överlever och hamnar på plus i slutändan, sedan om de kanske inte är störst på konsoller så får det väl vara hänt, de kan ju inte överleva genom att gå back iaf.
Gears of War, Bioshock, Halo 3, Alan Wake, PGR 4, Lost odyssey, Blue Dragon, Forza Motorsport 2, Lost Planet, Too Human, Mass Effect, Ninja Gaiden 2... OSV...
Det är spel som bara kommer på 360, inte PS3, kolla upp dem innan du avfärdar 360. Resten av spelen som Assasins Creed, GTA och RE 5 kommer på båda formaten och kommer att vara exakt lika om inte bättre på 360. Ett fåtal spel som FF och MGS kommer bara på PS3 (antagligen, det har varit snack om MGS på 360). Men vill du betala 6000 för två spel?
Sen har du massor av bra spel som redan är ute på 360... Oblivion, Dead Rising, PGR 3, Saints Row osv...Finns väl drygt 5000 titlar till PS2 tror jag, hur många är exklusiva? Hur många exklusiva tror du att det kommer finnas till PS3 om ett drygt år? (xbox360 släpps ju inte _NU_)
Inte tror jag spelen kommer vara snyggare på 360 heller, iaf inte i slutändan, du får ju tänka på att utvecklarkiten till PS3 kanske inte har varit kompletta o funnits så länge, medans de har det till 360, arkitekturen gör det svårare för utvecklarna att koda för den och det är väl därför de gillar 360 mer, å andra sidan när de väl lär sig hur man gör kommer de kunna pressa ut mer än det vi ser nu.
Titlarna till 360 nu är ju kanske andra eller tom tredje generationens titlar till konsollen, de till PS3 däremot är första, självklart kommer de bli bättre.
Jag tror någon gång att jag läste att gpun i 360 skulle vara motsvarande ett X700 på ett ungefär, jag vet inte hur bra det stämmer men nvidia säger ju att den i PS3 skall vara snabbare än två 6800 i SLI-konfiguration så vi kan väl anta att den senare har bättre grafikchip.
Cellcpun och dess SPEr är väl inte lika allsidiga som en vanlig processorkärna, å andra sidan har den en vanlig och 7st SPEr varav en kör operativsystemet och resterande 6 kör vad man nu vill. 360n har tre stycken ppc-kärnor som väl är ungefär som den ps3 har en av får vi väl anta. Jag tror att jag läste något om cellcpun i något fall med forskningssammanhang och där var den ruskigt snabb iaf, men det är väl rätt enkla saker som körs då. I vilket fall som helst vet jag vilken konsoll jag skulle ta om jag ville ha en som klarar hd-upplösning, men jag lär vänta tills priset faller en del och den eventuellt är knäckt..
Det kommer nog att gå alldeles utmärkt.
Iofs går det med 360 också snart, from imorgon kan man hyra HD-filmer och köpa TV-serier online på 360 i USA (antagligen i Sverige också, med ett amerikanskt konto) men då kommer du att få betala för filmer/musik. Hemsk tanke va?
Ja den tanken känns inte särkillt angenäm. Men 360 saknar änsålänge lite av möjligheterna som finns med ett chippat x-box med en HD modell större i.
Langster
2006-11-21, 13:12
Att säga att man bara betalar mer för en PS3 tycker jag inte heller håller, till att börja med är antagligen gpun bättre, cpun är antagligen bättre, man får möjlighet att köra 1080p och inte bara i, den är bakåtkompatibel med nästan alla gamla PS2-spel, man får med wlan, minneskortsläsare (tror inte det finns på 360n?), eventuellt HDMI-kabeln också.
Det är dessutom gratis att spela online med PS3 (iaf skulle det vara det), man får med vad som eventuellt blir en next-gen dvd-spelare och utifall att det inte blir det får man iaf ett medium för spel som rymmer upp till 50GB data istället för ca 9 vilket naturligtvis kan ge mer varierad musik i bättre kvalite, mer och bättre kvalite på ingamefilmer, fler o större texturer, större banor, fler fiender, fordon, ... En HD-DVD-spelare till ett 360 kostar ju $200 till, och de lär ju inte utnyttja HD-DVD för spelen eftersom inte alla har den, möjligtvis långt senare när fler har skaffat den.Du har inte hängt med va Ali? GPU:n är bättre i 360, detta kan man lätt hitta fakta om på interwebben. CPU:n är kraftfullare i PS3, men det gör inte så mycket eftersom den har en hel del flaskhalsar. Ska hitta en länk till dig om detta.
XBOX 360 stöder 1080P (ja, P) och har gjort så i över en månad!
PS3 är bakåtkompatibel men många spel har problem, läs på, andra funkar inte alls.
HDMI kabeln följer INTE med PS3, vet du vad du får för kabel med 60 gigs PS3? Komposit video!
Wlan går att köpa till 360 för dem som vill ha det. Minneskortsläsare funkar fint genom USB. Inget av detta följer med 20 gigs PS3 förresten.
Angående Bluray och HD DVD, ingen vet vilket format som kommer att "segra", vill du betala extra för din konsol NU, för att om 5 år ha en spelare som det inte kommer filmer till eventuellt? Från och med imorgon kan man ladda ner långfilmer och TV serier på 360 i HD upplösning, det är framtidens distrubutionssätt för film, skivor kommer att vara historia om högst 10 år.
Om du tror att spelen kommer att bli större och snyggare pga större skivor så tror du fel, ett spel tar i dagsläget ca 2 år att skapa och då ryms det på en DVD skiva. Tror du att spelutvecklarna kommer att satsa på att fylla en Bluray skiva under 4-5 år då? Det är inte direkt så att någon hittills har haft problem med att få t.ex ett gigantiskt spel som Oblivion att rymmas på en vanlig DVD.
Det är sant att en del spel på PS3 använder hårdisken på ett liknande sätt som en PC, alltså gör en installation, eftersom laddningstiderna annars blir olidligt långa med den söliga Bluray-spelaren... Köp en PC istället då? Jag gillar att man bara kan stoppa in en skiva i konsolen och spela, inte hålla på och installera i 20 minuter innan jag kan lira. Hur många spel kan man sen ha installerade på en 60 gigs disk? Eller 20 giggaren?
Langster
2006-11-21, 13:14
Finns väl drygt 5000 titlar till PS2 tror jag, hur många är exklusiva? Hur många exklusiva tror du att det kommer finnas till PS3 om ett drygt år? (xbox360 släpps ju inte _NU_)
Jag tror inte det kommer att släppas 5000 titlar på PS3, inte en chans. Jag vill inte spela gamla sura PS2 spel heller.
Langster
2006-11-21, 13:20
Inte tror jag spelen kommer vara snyggare på 360 heller, iaf inte i slutändan, du får ju tänka på att utvecklarkiten till PS3 kanske inte har varit kompletta o funnits så länge, medans de har det till 360, arkitekturen gör det svårare för utvecklarna att koda för den och det är väl därför de gillar 360 mer, å andra sidan när de väl lär sig hur man gör kommer de kunna pressa ut mer än det vi ser nu.
Titlarna till 360 nu är ju kanske andra eller tom tredje generationens titlar till konsollen, de till PS3 däremot är första, självklart kommer de bli bättre.
Jag tror någon gång att jag läste att gpun i 360 skulle vara motsvarande ett X700 på ett ungefär, jag vet inte hur bra det stämmer men nvidia säger ju att den i PS3 skall vara snabbare än två 6800 i SLI-konfiguration så vi kan väl anta att den senare har bättre grafikchip.Du kan inte påstå att spelen till PS3 är första generationens spel heller, konsolen skulle ju ha släpts i mars, glömt det? Utvecklarna har haft över ett halvår extra på sig. De borde se ut som andra generationens spel nu, även om de inte lyckas med det. Många utvecklare har haft lika lång tid på sig med PS3-spelen som de spel som släpps nu till 360.
Lite lustigt att du inte tror att 360 spelen kommer att bli snyggare... Gears of War, är det så snyggt det blir? Om en tvåa kommer så kommer det att se likadant ut eller? :Virro Det är klart de kommer att lära sig att klämma ut mer med tiden, värför inte?
GPU:n i PS3 blev nedgraderad en hel del innan releasen, men det har du inte läst tydligen?
Ja den tanken känns inte särkillt angenäm. Men 360 saknar änsålänge lite av möjligheterna som finns med ett chippat x-box med en HD modell större i.På PS3 behöver du ju inte chippa för samma möjligheter, förutom piratkopieringen då.
Langster
2006-11-21, 13:24
Ali läs detta:
http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1
Scratch89
2006-11-21, 13:55
Jag vägrar X-box av princip just för att det första var så tråkigt, så det spelar ingen roll, Ali for president.
Langster
2006-11-21, 13:58
Utvecklare om PS3 vs X360:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm
Ehm, den artikeln hyllade ju 360, inte tvärtom.
Langster
2006-11-21, 13:59
Jag vägrar X-box av princip just för att det första var så tråkigt, så det spelar ingen roll, Ali for president.
Bra sätt att tänka på! :thumbup:
Langster
2006-11-21, 14:04
Microsoft beräknades väl förlora $125 på varje premium xbox360 vid releasen vill jag minnas.
"iSupply reveals that Microsoft is no longer losing money on the Xbox 360. Last year, the company reported that Microsoft lost $126 dollars on every 360 sold. Due to a reduction in overall component costs, iSupply estimates that it now costs Microsoft $323.30 per Premium Xbox 360 manufactured. Thus, Microsoft actually earns $75.70 on each unit sold.
On the other end of the spectrum, Sony loses a lot of cash on each PS3. The high end PS3 costs $840.35 to build, losing Sony $241.35 per console. The cheaper PS3 actually costs nearly the same to produce, so Sony takes a hit of $306.85. According to the article, the primary pricing differences between the 360 and PS3 are the processors, and of course, Blu-ray. The PS3's motherboard and Blu-ray drive cost Sony $500, whereas the 360's motherboard and DVD drive cost Microsoft $200 -- down from $370 when the 360 launched."
Scratch89
2006-11-21, 14:07
Bra sätt att tänka på! :thumbup:
Varför inte? Jag betalar 4-5000 spänn för ett helt nytt mediacenter, med spel som jag verkligen vill spela. De gamla spel jag spelat till X-Box har varit pung. Är de nya spelen till 360 likadana eller ens liknande är de också pung, imo.
Langster
2006-11-21, 14:21
Varför inte? Jag betalar 4-5000 spänn för ett helt nytt mediacenter, med spel som jag verkligen vill spela. De gamla spel jag spelat till X-Box har varit pung. Är de nya spelen till 360 likadana eller ens liknande är de också pung, imo.
Alltså jag tror säkert att du får kul med din PS3, den är säkert bra och får många bra spel. Själv är jag helnöjd med min 360 och är övertygad om att det är en överlägsen produkt.
Scratch89
2006-11-21, 14:23
Alltså jag tror säkert att du får kul med din PS3, den är säkert bra och får många bra spel. Själv är jag helnöjd med min 360 och är övertygad om att det är en överlägsen produkt.
Jag har inte sagt något annat heller :)
Dock hatar jag de spelen som jag har testat till X-box, just för att jag hatar spel med meningslöst våld (typ Halo, Splinter Cell, Soldier Of Fortune). Sen har jag alltid älskat Sony.
Langster
2006-11-21, 14:28
Jag har inte sagt något annat heller :)
Dock hatar jag de spelen som jag har testat till X-box, just för att jag hatar spel med meningslöst våld (typ Halo, Splinter Cell, Soldier Of Fortune). Sen har jag alltid älskat Sony.
Roligt för dig att du älskar ett företag. :D
Tråkigt för dig att du inte testat lite andra spel på xbox och 360. :(
På PS3 behöver du ju inte chippa för samma möjligheter, förutom piratkopieringen då.
gahh ge mig en updaterad länk med lite färsk info angående "media center" i ps3:an gärna lite screenshots med.
Var ett tag sen man satt och dreggla över den nu
Ehm, den artikeln hyllade ju 360, inte tvärtom.Och varför skulle jag inte kunna posta en url som säger något positivt om xbox360? Jag tjänar inget på att bara uttala mig positivt om ps3 och negativt om xbox360.
I någon tråd diskuterade vi ljudnivån, och något sär undrade hur jag kunde veta det, men jag hittar den inte, här är ett inlägg om den:
http://arstechnica.com/reviews/hardware/ps3.ars/2
"Upon hookup, it's hard not to be amazed at how quiet it is. I can hardly tell it's on. Contrast that with the Harrier-jet sounds of the 360 when it starts to work, and you have a very appealing system in both looks and sound. Of course, it could always have been smaller, but you also don't have the huge power supply to deal with like you do with the 360. Sony giveth, and Sony taketh away."
gahh ge mig en updaterad länk med lite färsk info angående "media center" i ps3:an gärna lite screenshots med.
Var ett tag sen man satt och dreggla över den nuJag syftade inte på det inbyggda som följer med, men eftersom du i princip kan installera precis vad du vill på ett PS3 så skulle ju något liknande xbmc och dylikt vara lätt att utveckla för den. På Xbox360 är det ju förtillfället helt kört att köra någon som helst osignerad kod och det har ju varit så hela tiden, återstår att se om den någonsin blir knäckt och om man kan göra något annat än att spela på den.
Nog för att jag klarar mig bra med spelmöjligheten men det är ju helt klart en pluspoäng för PS3.
Vad analytiker tror om saker o ting
http://www.gamasutra.com/features/20061127/wen_01.shtml
Du kan inte påstå att spelen till PS3 är första generationens spel heller, konsolen skulle ju ha släpts i mars, glömt det?Klart jag kan, hur kan första generationens spel komma före release?
Och hur mycket tror du att man hinner ändra i ett spel på några månader? Dessutom har eventuella förseningar säkerligen påverkat hur många och hur färdigutvecklade alla utvecklingskit o grejer har varit också.
Sedan är det ju knepigare att koda för en PS3, så just därför kommer ju de första titlarna visa en mindre andel av den slutgiltiga potentialen än vad de första xbox360spelen gjorde.
X-Change
2006-12-06, 00:30
Alltså är det nån som kan länka till nåt bra klipp där man ser hur grafiken kommer se ut på WII? ..mycket snack om konsoler nu. börjar bli nyfiken...
shut teh face
2006-12-06, 00:51
För helvete, sluta tjafsa. Man ska ju självklart ha både xbox, wii och ps3. :hbang:
Alltså är det nån som kan länka till nåt bra klipp där man ser hur grafiken kommer se ut på WII? ..mycket snack om konsoler nu. börjar bli nyfiken...Googla på typ:
ign wii
och lägg till zelda
call of duty
metroid prime
mario galaxy
red steel
rabbits
Så löser det sig nog, finns väl lite länkar i tråden du får upp om du söker här på presskonferens.
Jag hitta en länk där de körde linux på ps3:an. Så det ser vä ljust ut med ett mediacenter. Wii verkar bli jävligt chill den med , funderar på att köpa bara för Zelda.
http://whitesanjuro.googlepages.com/
Langster
2006-12-06, 10:50
De spelade Wii på SVT:s morgonprogram idag, PS3 visades upp också.
Langster
2006-12-06, 10:56
I någon tråd diskuterade vi ljudnivån, och något sär undrade hur jag kunde veta det, men jag hittar den inte, här är ett inlägg om den:
http://arstechnica.com/reviews/hardware/ps3.ars/2
"Upon hookup, it's hard not to be amazed at how quiet it is. I can hardly tell it's on. Contrast that with the Harrier-jet sounds of the 360 when it starts to work, and you have a very appealing system in both looks and sound. Of course, it could always have been smaller, but you also don't have the huge power supply to deal with like you do with the 360. Sony giveth, and Sony taketh away."
Det är DVD-spelaren som väsnas i 360, den går på 16x, Bluray-spelaren i PS3 går bara på 2x och väsnas därmed mindre, men laddningstiderna blir desto längre.
Eftersom folk verkar så intresserade av att modda och chippa så kan jag meddela att man kan lägga in nåt isolerande material runt DVD-spelaren så att den inte hörs. Det kunde de ju faktiskt ha tänkt på när de byggde maskinen!
Granatgiraffen
2006-12-06, 12:16
Det är DVD-spelaren som väsnas i 360, den går på 16x, Bluray-spelaren i PS3 går bara på 2x och väsnas därmed mindre, men laddningstiderna blir desto längre.
Eftersom folk verkar så intresserade av att modda och chippa så kan jag meddela att man kan lägga in nåt isolerande material runt DVD-spelaren så att den inte hörs. Det kunde de ju faktiskt ha tänkt på när de byggde maskinen!
Tror kanske inte du kan dra den där slutsatsen så rakt av. Att laddningstiderna måste bli längre på PS3 än 360 alltså. (dessutom så är den väl 12x på 360?!)
Fatalist
2006-12-06, 12:40
Du har inte hängt med va Ali? GPU:n är bättre i 360, detta kan man lätt hitta fakta om på interwebben. CPU:n är kraftfullare i PS3, men det gör inte så mycket eftersom den har en hel del flaskhalsar. Ska hitta en länk till dig om detta.
XBOX 360 stöder 1080P (ja, P) och har gjort så i över en månad!
PS3 är bakåtkompatibel men många spel har problem, läs på, andra funkar inte alls.
HDMI kabeln följer INTE med PS3, vet du vad du får för kabel med 60 gigs PS3? Komposit video!
Wlan går att köpa till 360 för dem som vill ha det. Minneskortsläsare funkar fint genom USB. Inget av detta följer med 20 gigs PS3 förresten.
Angående Bluray och HD DVD, ingen vet vilket format som kommer att "segra", vill du betala extra för din konsol NU, för att om 5 år ha en spelare som det inte kommer filmer till eventuellt? Från och med imorgon kan man ladda ner långfilmer och TV serier på 360 i HD upplösning, det är framtidens distrubutionssätt för film, skivor kommer att vara historia om högst 10 år.
Om du tror att spelen kommer att bli större och snyggare pga större skivor så tror du fel, ett spel tar i dagsläget ca 2 år att skapa och då ryms det på en DVD skiva. Tror du att spelutvecklarna kommer att satsa på att fylla en Bluray skiva under 4-5 år då? Det är inte direkt så att någon hittills har haft problem med att få t.ex ett gigantiskt spel som Oblivion att rymmas på en vanlig DVD.
Det är sant att en del spel på PS3 använder hårdisken på ett liknande sätt som en PC, alltså gör en installation, eftersom laddningstiderna annars blir olidligt långa med den söliga Bluray-spelaren... Köp en PC istället då? Jag gillar att man bara kan stoppa in en skiva i konsolen och spela, inte hålla på och installera i 20 minuter innan jag kan lira. Hur många spel kan man sen ha installerade på en 60 gigs disk? Eller 20 giggaren?
Två vuxna män som skriker om TV-spel som vilken fanboy som helst....:D
Jag är lite sur på mig själv att jag inte bokade wii för några veckor sedan, nu är det slutbokat överallt typ.. Kommer försöka köa på fredag för att få köpa 1 av 8 enheter på ett ställe där man inte kan boka :D
Tricklev
2006-12-06, 14:44
Jag är lite sur på mig själv att jag inte bokade wii för några veckor sedan, nu är det slutbokat överallt typ.. Kommer försöka köa på fredag för att få köpa 1 av 8 enheter på ett ställe där man inte kan boka :D
+1
Har jag tur får jag en runt Januari. :(
shut teh face
2006-12-06, 14:50
Folk var och köade vid webhallen redan igår. :D
Langster
2006-12-06, 15:07
Folk var och köade vid webhallen redan igår. :D
Jag gick förbi där i lördags kväll, då var det ett tält uppslaget på den smala trotoaren! :Virro
Jag hitta en länk där de körde linux på ps3:an. Så det ser vä ljust ut med ett mediacenter. Wii verkar bli jävligt chill den med , funderar på att köpa bara för Zelda.Den kan ju spela film och musik och foton och antagligen ett o annat videoklipp från början också, vad gäller linuxdistar så är det väl redhat, yellow dog linux och gentoo som finns änsålänge, ubuntu övervägde väl att släppa en dist för ps3 med. Men som sagt, möjligheten finns ju där iaf hur som helst.
Det är DVD-spelaren som väsnas i 360, den går på 16x, Bluray-spelaren i PS3 går bara på 2x och väsnas därmed mindre, men laddningstiderna blir desto längre.Så fläktarna är tysta?
1x på en blurayspelare är inte samma hastighet som 1x på en dvd-spelare, som inte är samma hastighet som 1x på en cd-spelare.
Däremot är xbox360s dvd-läsare fortfarande snabbare.
Lasse Kongo
2006-12-06, 16:59
Vad är Wii och PS3?
shut teh face
2006-12-06, 17:29
Vad är Wii och PS3?
http://digilander.libero.it/le.faccine/faccinea/computer/00330018.gif
Min käre Babian Kongo, man måste inte vara varken eller. Man kan gott ha två eller tre konsoler.
Langster
2006-12-06, 17:55
Så fläktarna är tysta?
Kör man demos eller arkadspel som inte använder DVD-spelaren så tror jag inte att många störs av något oljud. Tvivlar på att PS3 är mycket tystare än så.
Men vad vet jag, jag har inte spelat PS3. Har du spelat 360, Ali?
Kör man demos eller arkadspel som inte använder DVD-spelaren så tror jag inte att många störs av något oljud. Tvivlar på att PS3 är mycket tystare än så.
Men vad vet jag, jag har inte spelat PS3. Har du spelat 360, Ali?Nej.
Låter det mer eller mindre än en vanlig krysslåda? Den vanliga lät ju så pass mycket att det störde under filmtittande men inte massor, datorn låter ju mer.
Langster
2006-12-06, 18:16
Nej.
Låter det mer eller mindre än en vanlig krysslåda? Den vanliga lät ju så pass mycket att det störde under filmtittande men inte massor, datorn låter ju mer.
Kommer inte ihåg hur mycket den vanliga lät, hade aldrig nån själv, lånade bara brorsans ett tag.
Fläktarna hörs dock, den är inte tyst. Kan nog jämföras med en dator... Men inte lika mycket som min PC som hade 3 fläktar.
Granatgiraffen
2006-12-06, 18:29
360 låter som en stor jävla pansarvagn, men jag stör mig inte så värst mycket på det.. Det är som att jobba på en fläktfabrik antar jag, man vänjer sig!?
Gamecuben är tyst bortsett från ett o annat skrapande från dvd-läsaren ibland tror jag, det är skönt =P
Lilla PS2an skall väl vara ok med? Den stora lät väl en del? Fast det kanske jag bara har missuppfattat, jag tyckte min xbox lät lite väl mycket iaf, speciellt när man såg på film som sagt.
Granatgiraffen
2006-12-06, 19:48
Idle - 48dB(Liksom vafan?)
Spela en dvdfilm - 50dB
Spela ett spel när dvdn snurrar för fullt - 60dB (grymt)
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2066867,00.asp
Spela en dvdfilm - 50dB
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2066867,00.asphttp://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=46303
Som sagt, siffrorna jag har sett för PS3 är 28dB.
"360 is mad noisy...but you wont hear it if your playing a game most of the time."
"PS3 is so quiet, you don't hear it unless you stick your head next to it. Never noticed the sound while playing a game once, even with all those fans."
"Hmm. I have a 360, its kinda noisy at first but i just turn up my sound system when playing cod3 .."
"Well isn't the noise mean that it is working properly?" ...
http://www.highdefdigest.com/feature_ps3vsxbox360addon.html
"Having never used the Xbox 360 for anything but gameplaying in the past, the fact that the console has a considerably noisy cooling fan never distracted me before -- the usually loud and bombastic audio of most games drowned it out. But for movie playback, it's a different story. Though not obtrusive during moderate to loud scenes in a movie, the 360's noisy fan was audible when the volume is low or silent. That's not the case with the PlayStation 3, which, with movie playback is about as quiet as any other Blu-ray or HD DVD player on the market that I've heard. Though the Xbox 360's noise level is not a deal-breaker for me, it very well could be for you."
Pepparkakssmurfen
2006-12-06, 21:48
Det ser ju ut som ett flyktingläger utanför webhallen,med alla tält och sovsäckar. Typ 10-tal tältar(tält alltså,inte människor) för några timmar sen.
Spela en dvdfilm - 50dB
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2066867,00.asp3dB anses väl vara den minsta ljudförändringen man kan höra? Nu kan säkert en del uppfatta mindre förändringar än så om man sakta tonar igenom det men det är ingen stor skillnad. Så 3-4 dB ljuddämpning med extra isolering är ingen jätteförbättring.
Vet inte om vi hör halva nivån vid 10dB sänkning eller om vi måste ner till halva decibelnivån, någon som vet?
Dvs kommer 20dB låta hälften så mycket som 40dB eller som 1/4 så mycket?
Resistance: Fall of Man till PS3 skall vara en av de bättre titlarna och den man räknar med kränger lite konsoller, men den skall ändå vara sämre än GoW till Xbox360.
Dök upp i den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1952072&postcount=1014
Lite screenshots dock:
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/745/745206/resistance-fall-of-man-20061110064420358.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114913730.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114921855.jpg
Riktigt ful screenshot... ser ruskigt B ut för att vara en überhypad konsoll.
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/745/745206/resistance-fall-of-man-20061110064417702.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114905511.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel kör hårt!
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114906745.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114909136.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114911339.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/740/740385/resistance-fall-of-man-20061019114918542.jpg
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/745/745206/resistance-fall-of-man-20061110064419046.jpg
Gears of war på krysslådan
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/744/744356/gears-of-war-20061107035006159.jpg
Tillräckligt detaljerat? ;/
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/744/744356/gears-of-war-20061107034940206.jpg
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/744/744356/gears-of-war-20061107035031378.jpg
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/744/744356/gears-of-war-20061107035013409.jpg
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/744/744356/gears-of-war-20061107034945940.jpg
Sista två bilderna var väl lite röriga dock.
Jag tycker iofs båda spelen ser skitgrymma ut, jag har ju mest spelat quake1 och fräshaste jag har provat är väl quake3 och unreal tournament ;D
Lite störigt att skitfeta bilder skall förstöra designen/bredden på textrutorna i forumet, man skulle kunna lägga bilderna i ett lager som flöt ovanpå eller något så de inte förstörde, eller att forumet gjorde dem till klickbara thumbnails även om det var länkar eller något. Eller iframes så man fick en mindre ruta att scrolla runt dem i...
Eller så kunde jag ju bara gjort länkar, men hur kul är det?
Sony Adds PS3 Support to Linux Kernel
Linked by Thom Holwerda on 2006-12-06 19:55:41 UTC, submitted by diegocg
As part of the 2.6.20 development process, patches adding support for the 'PS3 game console and other devices' (built on top of the IBM Cell) have been merged. The code has been written by Sony.
http://git.kernel.org/git/?p=linux/kernel/git/torvalds/linux-2.6.git;a=commit;h=f58a9d171a346afb1b09190427e6c28 c6118703e
Lasse Kongo
2006-12-08, 10:12
http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_14228461.asp
Vafan haha *screwy*
Lasse Kongo
2006-12-08, 10:13
Damn, kolla bilderna på GoW alltså, tänk er hur det ser ut irl på en hdtv då :hbang:
Men lol:
http://www.wiihaveaproblem.com/show_article.php?id=53
Noobs?
http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_14177139.asp
sLps-FTlZ5E
lol
http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_14171148.asp
Har fixat en wii idag!!! :D
Nintendo har verkligen lyckats med handkontrollen. Helt nytt sätt att spela på och såååå roligt :)
Bara hunnit lira lite Wii sports och ska testa zelda senare idag.
Lasse Kongo
2006-12-08, 12:43
Har fixat en wii idag!!! :D
Nintendo har verkligen lyckats med handkontrollen. Helt nytt sätt att spela på och såååå roligt :)
Bara hunnit lira lite Wii sports och ska testa zelda senare idag.
Coolt, Zelda är alltid Zelda liksom!
Langster
2006-12-08, 13:23
Coolt, Zelda är alltid Zelda liksom!
Så länge det inte är Cell-da.
Har varit runt på 5 olika butiker idag, men Wii är slut fan överallt! Har förbokat en i nästa leverans på EB games. Måste ha innan Jul!!!
Efter att ha spelat Zelda några timmar så måste jag våga påstå att detta är det roligaste i spelväg sedan man spelade mario bros på NES.
Tricklev
2006-12-08, 16:05
Jag vill få min nu. :(
tossefar
2006-12-08, 16:10
Jag ska baxa ps3 så fort det finns i en butik nära mig. Spelen skiter jag i, jag kör den som mediacenter. Mitt xbox med xbmc klarar inte hdtv :/
i Alingsås fick dom in totalt 4 st Nintendo Wii konsoler @__@;
2 st i en lek / spelbutik och 2 st på Elgiganten och alla såldes fortare än man kan säga Weeee! *gah!*
Här i skeå så fick onoff in 9st som man kunde köa till och elgiganten 4st. Game inne i centrum hade bokningar för över 100st tror jag som kunde hämtas 00:01 idag typ..
Är så sugen på Wii, men köpte ett Ps2 till frugan å ungarna.
LOL, undrar hur lång tid det tar innan nån korkad amrikan stämmer nintento pga personskador eller trasig TV.. haha, vafaan e de för fel på dom.
M
sälj bort ps2 och köp wii! :thumbup:
Sjukt ball att se farsan som är 60 år har roligt och spela wii sports boxing :D
Han är en sån som aldrig varit intresserad av datorer/spel osv osv
sälj bort ps2 och köp wii! :thumbup:
Sjukt ball att se farsan som är 60 år har roligt och spela wii sports boxing :D
Han är en sån som aldrig varit intresserad av datorer/spel osv osv
Redan lobbat för de, dock går det ej hem hos regeringen !!
Hon vill ha dansmatta å Ebuzz samt singstar *slap*
M
Men hon är ju noob, hon vill ju bara ha det för att hon vet vad det är, dansmattespel finns ju för gamecube med så det kan du ju köra på Wii också, ebuzz och singstar är det kanske svårare med men hon får väl sjunga ändå, duger inte någon karaokedvd?
Men i vilket fall som helst är ju inte ett PS2 särskilt dyrt så kör på båda delarna. Eller skit i PS2 tills PS3 släpps ;D
Men hon är ju noob, hon vill ju bara ha det för att hon vet vad det är, dansmattespel finns ju för gamecube med så det kan du ju köra på Wii också, ebuzz och singstar är det kanske svårare med men hon får väl sjunga ändå, duger inte någon karaokedvd?
Men i vilket fall som helst är ju inte ett PS2 särskilt dyrt så kör på båda delarna. Eller skit i PS2 tills PS3 släpps ;D
Hehe, beleve me m8, jag har pushat å pushat !!!
Men båda 2 är ett bra alternativ :D
M
Tror ni det finns någon möjlighet att få tag på ett Wii innan jul:confused: :smash:
Tror ni det finns någon möjlighet att få tag på ett Wii innan jul:confused: :smash:Ja, hör dig för när de kommer in i en butik igen och se till att vara där ;D, vet inte om någon kanske erbjuder något kösystem men det kanske snarare är till din nackdel isf ;D
*Exakt vad är det som är bättre med Bluray förutom lagringskapaciteten? Hur många spel kommer att använda sig av det extra utrymmet? Jag vill hellre att spelen laddar snabbt från en 16x dvd-drive än långsamt från en 2x bluray-drive!
Det stämmer väl inte. Det är väl som att jämnföra en 2x CD med en 2x DVD?
En Bluray borde vara snabbare än en DVD spelare i samma X hastighet.
Det var mycket snack på TV i Usa om handkontrollen och att snöret släpper på Wii. Ett par bildrör har gått sönder när den flugit iväg.
Står kanske i tråden, har inte läst hela.
Såg förresten ett test på nätet där de jämnfört PS3 och 360, bild för bild i samma spel. Ingen skillnad förutom PS3 var lite ljusare. Annars var det samma.
Lasse Kongo
2006-12-15, 11:18
http://www.youtube.com/watch?v=LBbBiZji-7o&mode=related&search=
Internet är bra roligt ibland, att dem orkar =)
Det stämmer väl inte. Det är väl som att jämnföra en 2x CD med en 2x DVD?
En Bluray borde vara snabbare än en DVD spelare i samma X hastighet.Det har jag ju redan nämnt, men nu är det ju 2x bluray vs 12x DVD eller något och då är DVDn något snabbare även i MB/sek.
Ett spel vid namn Blue Dragon för Xbox360 har sålt bättre än vad Zelda gjorde i Japan, det måste ju byta något för xboxen iaf?
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/12/14/2143232
Nintendo byter ut alla wriststraps på de Wii som redan har släppts:
"December152006
AP: Nintendo "Recalls" 3.2 Million Wii Straps"
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/12/15/1349221
http://www.kotaku.com/gaming/nintendo/ap-nintendo-recalls-32-million-wii-straps-222068.php
Formulär för att beställa en ny: http://www.nintendo.com/consumer/strapreplace.jsp
Trist att en del personer hann ha sönder sina TVs o grejer bara, undra om de kommer få någon ersättning? Men isf skulle en del säkert trasha sina med flit.Det var mycket snack på TV i Usa om handkontrollen och att snöret släpper på Wii. Ett par bildrör har gått sönder när den flugit iväg.
Står kanske i tråden, har inte läst hela.Står redan ja.Såg förresten ett test på nätet där de jämnfört PS3 och 360, bild för bild i samma spel. Ingen skillnad förutom PS3 var lite ljusare. Annars var det samma.Men det lär ju inte gälla generellt för alla spel, det var väl antagligen det att de använde samma texturer o upplösning osv i just det spelet.
Det är ju schysst att de gör något åt saken när de klantar sig dock iaf, trist att det lär kosta en slant.
Ny sladd på den där, folk som har sprickor i gångjärnen till sitt DS lite har fått de utbytta, någon idiot skulle bryta sönder sitt med flit för att han hade repat skärmen o grejer och ville få ett nytt, styrkors som inte fungerar perfekt i alla riktningar räcker också för att få det utbytt, osv. På PSP var det väl så att switchen för ena knappen inte alls sitter under själva knappen så den fungerar knappt, men det har de väl inte gjort något åt?
Microsoft har väl inte gjort något åt sina överhettade nätagg som dödade alla xbox360 i början heller? Eller vad det var.
http://www.penny-arcade.com/images/2006/20061129.jpg
http://www.penny-arcade.com/comic/2006/11/29
Man måste vara väldigt korkad och klantig för att lyckas förstöra sin wrist strap. Eller göra likadant som i penny-arcade serien ovanför :P
Wiimoten är inte halkig för 5 öre..
Tror ni det finns någon möjlighet att få tag på ett Wii innan jul:confused: :smash:
Kan ju alltid inhandla en på Tradera.com om du inte lyckas hitta en i affären...
... Dock kan du ju ta och räkna med att få betala 4-5000 för den :Virro
Kan ju alltid inhandla en på Tradera.com om du inte lyckas hitta en i affären...
... Dock kan du ju ta och räkna med att få betala 4-5000 för den :VirroEn bekant missade också en och diskuterade det där, men han köpte en på ebay från tyskland istället, visst försöker folk få mer där också men det är ändå så mycket billigare i tyskland att det inte blev dyrare än att ta ett i butik här så.
Fanns gott om dem med:
http://attr-search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=so&sbrftog=1&catref=C6&from=R10&satitle=wii%2C&sacat=14616%26catref%3DC6%26curcat%3Dtrue&a14=-24&a10244=-24&a24197=-24&gcs=1134&pfid=1627&reqtype=1&pfmode=1&alist=a14%2Ca10244%2Ca24197%2Ca3801&pf_query=wii%2C&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitzahl&itemcondn=1&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&price=1&saprclo=150&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search
Tricklev
2006-12-15, 15:57
Det var mycket snack på TV i Usa om handkontrollen och att snöret släpper på Wii. Ett par bildrör har gått sönder när den flugit iväg.
Står kanske i tråden, har inte läst hela.
Dom har redan fixat sladden för dom nyare Wii`n som släpps, den ska vara starkare nu.
Finns många på blocket som säljer Wii för ganska bra priser faktiskt..
idag kom wii surf channel, sitter vid nintendot och surfar forumet nu. :)
Lasse Kongo
2006-12-22, 12:26
idag kom wii surf channel, sitter vid nintendot och surfar forumet nu. :)
WOW
;)
Lasse Kongo
2006-12-22, 12:32
Hi-tech!!!!!!
Soft om inte annat!
Går att titta på youtube och sånna grejer så det är inte helt oanvändbart faktiskt.
Allt handlar om vilken konsol som säljer bäst och drar med sig speltillverkarna. Jag hoppas inte att pcburken x bobo 360 kommer slå igenom, jag hoppas antingen på wii genom deras nytänkande eller på ps3 genom dess enormt bättre specifikationer
Bakåtkompatibilitet är något jag gillar, och om det existerar en liten hd man kan lägga in emulatorer och gamla spel på dessutom
AngelLove
2006-12-28, 14:14
ps3 genom dess enormt bättre specifikationer
Bakåtkompatibilitet är något jag gillar, och om det existerar en liten hd man kan lägga in emulatorer och gamla spel på dessutom
Så enormt mkt bättre specs har den inte...
Och bakåtkompabiliteten för Ps3 har ju visat sig fungera.. Inte vidare bra nej.. Hd, emulatorer - känns inte som om det är direkt enbart Ps3an som har det ^^
mangemani
2006-12-28, 14:48
Allt handlar om vilken konsol som säljer bäst och drar med sig speltillverkarna. Jag hoppas inte att pcburken x bobo 360 kommer slå igenom, jag hoppas antingen på wii genom deras nytänkande eller på ps3 genom dess enormt bättre specifikationer
xbox360 HAR redan slagit igenom.
xbox360 HAR fått med sej en hel del utav speltillverkarna.
enormt bättre specifikationer?
på paperet maybe,i verkligheten,knappast.
om xbox360 är en PC(som du väljer att kalla det för),vad är då PS3?=/
AngelLove
2006-12-28, 15:07
om xbox360 är en PC(som du väljer att kalla det för),vad är då PS3?=/
Å andra sidan är det en finess som jag tycker är förbannat intressant, Microsofts tanke om en cross-platform där man kan ansluta sig till deras Live via antingen Xboxxen eller Pc (med Vista) och sedan spela tillsammans.
Vad har Ps3 för motdrag mot det... Jo att alla spel har egna friendslists så beroende på vilket spel du spelar så ser du bara vissa vänner... Tummen upp typ... NOT...
Vad Ps3 är... ett enda stort misslyckande... haha
mangemani
2006-12-28, 15:20
nja,misslyckad är den väl inte,men däremot så är den knappast så bra som alla sony fanboys vill få den att verka,dom höjer den maskinen till skyarna och medans som dom gör detta så springer verkligheten ikapp dom som redan har köpt maskinen och byter nu ut den mot en Wii(ja,det är sant,läste en artikel där det var några som hade gjort det).
AngelLove
2006-12-28, 15:44
nja,misslyckad är den väl inte,men däremot så är den knappast så bra som alla sony fanboys vill få den att verka,dom höjer den maskinen till skyarna och medans som dom gör detta så springer verkligheten ikapp dom som redan har köpt maskinen och byter nu ut den mot en Wii(ja,det är sant,läste en artikel där det var några som hade gjort det).
Ok, misslyckande är kanske ett felaktigt ord att använda men samtidigt inte.
Jag är inte ett M$ fanboy som enabrt hyllar M$ oavsett vad de gör (för M$ har många brister i sig) men de HAR gjort en sjujäkla bra produkt i 360:an och vad Sony än så länge har visat av sin Ps3:a så är misslyckande ett bra ord.
Hur mycket pengar, tid, energi, hype och mer har inte Sony lagt på att ta fram Ps3:an och ändå så levererar den inte mer än den gör.
Ok att Sony försöker ta in de bästa sakerna från 360an så de levererar det med men då kunde de väl iaf göra ett decent försök att göra det bra istället för som nu - väldigt dåligt (ex med friendslisten, andra ex att man inte kan spela musik merän i dashboard - inte in game ex).
Sony vidhåller fortfarande sin överlägsenhet i de flesta medias med sitt eviga tjat om 1080p (ett ex är ju media för gemene man om hur de framställer BluRay vs Hd-DVD och 1080p vs 1080i - det är mer eller mindre direkt reklam direkt från Sony om du läser mellan raderna). Inte det faktum att du med vanligt öga på under ~60" inte ser mer än ~4-5% skillnad.
Listan kan göras betydligt längre, på ett annat forum skapades tråden 101 reasons why NOT to buy a Ps3 av polaren i UK som gejmat sen '79 på de flesta format (så jag finnar honom som relativt trovärdig och oberoende) men att paste alla dem här pallar jag inte.
Blue ray formatet handlar inte bara om upplösning, det är grunden för den framtida generationens nya spel med tanke på den enormt större lagringskapaciteten
Om det blir på det sättet kommer inga speltillverkare framöver skapa spel lanserade på dvd pga att det är gammalt och passé utan gå över helt till blueray, dvs det som enbart ps3an kommer ha
Men vi får se, allt handlar om reklam och vilken konsol som säljer bäst
Brooklyn
2006-12-28, 22:02
spelade ps3 idag, motorstorm, sikket skitspel *screwy*
mangemani
2006-12-28, 22:03
när PS3:an väl är släppt här i sverige så är det nästan dags för nästa våg utav konsoller och då lär xbox vara först som vanligt och då är det väl bara att vinka bye bye till PS3:an skulle jag tro,för då är DEN gammal och passe.
Blue ray formatet handlar inte bara om upplösning, det är grunden för den framtida generationens nya spel med tanke på den enormt större lagringskapaciteten
Om det blir på det sättet kommer inga speltillverkare framöver skapa spel lanserade på dvd pga att det är gammalt och passé utan gå över helt till blueray, dvs det som enbart ps3an kommer ha
Visst vet du att HD DVD finns också? och just det finns till xbox 360
Om du vill lära dig nåt om HD DVD http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD
http://nexgenwars.com/
jeanclaudevandamme9
2006-12-28, 22:22
Ser fram emot gta4.
AngelLove
2006-12-29, 09:49
Se Kabutos svar plus då en sak till nämligen, ALLA spel som släpps till Ps3 i releasen är på under 8Gb i storlek. Det lär ta sin lilla tid innan Sony verkligen behöver kapaciteten för BluRay som de säger och då är nästa konsol från MS och Nintendo redan ute.
HD-DVD och Bluray är två standarder för high definition där Bluray är den bättre
Det spelar förvisson ingen roll heller eftersom allt handlar om vilken standard folk köper mest, troligen blir det väl HD-DVD med tanke på att x bobo 360 släppts före ps3an
Det är otroligt hur microsoft-tokiga folk är idag
AngelLove
2007-01-02, 14:53
HD-DVD och Bluray är två standarder för high definition där Bluray är den bättre
Det spelar förvisson ingen roll heller eftersom allt handlar om vilken standard folk köper mest, troligen blir det väl HD-DVD med tanke på att x bobo 360 släppts före ps3an
BetaMax var oxå det bättre än VHS typ... Där är dock inget större fel på HD-DVD så jag förstår inte varför det enda argumentet "BluRay är bättre" dras upp gång på gång. Kika gärna lite på alla de negativa saker som Ps3:an innebär så inser du med saker och ting. Nej, inte MS-tokiga (för de har gjort mkt kasst med) men i Xbox360 och dess Live-tjänst så har de gjort något jäkligt bra och då är det på sin rätt att de får beröm med.
Langster
2007-01-02, 15:20
Bluray är på inget sätt bättre än HDDVD, de är likvärdiga förutom att det i teorin går in mer på en Bluray skiva. I nuläget är HDDVD bättre pga bättre komprimeringsteknik VC1 eller vad den heter. Bluray använder samma gamla teknik som vanliga DVD.
Jag är dock måttligt intresserad av att kolla på film numera. Spel är så jäkla mycket roligare. Nästa generations konsoler kommer med all säkerhet att ha stora hårddiskar så man kan ladda ned även hela spel till dem. Tror skivor är på väg ut. Tills dess är det inte troligt att lagringsstorleken på skivorna kommer att vara ett problem.
Se Kabutos svar plus då en sak till nämligen, ALLA spel som släpps till Ps3 i releasen är på under 8Gb i storlek. Det lär ta sin lilla tid innan Sony verkligen behöver kapaciteten för BluRay som de säger och då är nästa konsol från MS och Nintendo redan ute.
Tror faktiskt PS3 har möjlighet att konkurrera med dessa konsoler isf då som jag ser det PS3 inte tillhör samma generation som tex Xbox360 (Wii är tillhör väl ändå knappast samma "kategori" av konsol?). Tänk på att helt nya spel till PS3 konkurrerar med en redan 1 år gammal konsol där tillverkarna haft tid på sig att optimera spelen hur länge som helst, om ett år är de bäst att MS släpper en ny konsol om dem vill ha en chans. Det är iaf vad jag tror..
Langster: Det problemet är löst nu, nu använder sig många bluray filmer av MPEG4 vilket ska vara bättre än VC1, kräver mer utrymme men visar en bättre bild (innan använde dem MPEG2, samma som på DVD filmer..). Förövrigt skulle HD-DVD använda sig av det skulle Return of the king ligga på 2 HD-DVD, då är vi tillbaka med skiten att behöva byta skiva mitt i filmen.
Langster
2007-01-02, 15:34
Tror faktiskt PS3 har möjlighet att konkurrera med dessa konsoler isf då som jag ser det PS3 inte tillhör samma generation som tex Xbox360 (Wii är tillhör väl ändå knappast samma "kategori" av konsol?). Tänk på att helt nya spel till PS3 konkurrerar med en redan 1 år gammal konsol där tillverkarna haft tid på sig att optimera spelen hur länge som helst, om ett år är de bäst att MS släpper en ny konsol om dem vill ha en chans. Det är iaf vad jag tror..
Självklart har PS3 möjlighet att konkurrera med 360. Maskinerna är i princip likvärdiga i prestanda och har vissa fördelar och nackdelar gentemot varandra.
Men förvänta dig inte att spelen på PS3 kommer att rusa om de på 360 grafiskt sett. Ditt argument om att det vore en fördel att den nyare konsolen kan konkurrera grafiskt med en äldre haltar. Om den verkligen vore bättre skulle det inte vara några problem att göra spelen mycket snyggare nu när de har haft ett extra år på sig.
Microsofts problem är att gemene man knappt vet vad Xbox är för nåt, de är mer vana vid att barnen vill spela singstar osv och det är de konsumenterna som verkligen avgör vilken konsol som säljer mest. De som verkligen gillar att spela köper sin konsol ändå och det är de som antagligen får mest glädje från 360 också, smidigheten i onlinefunktionerna kommer PS3 inte i närheten av, men det kommer inte de som bara ska köpa nåt till ungarna att märka någonsin. Men de riktiga spelfreaksen är inte så många att det räcker som marknad.
Sonys problem där blir att PS3 är väldigt dyr och de som bara ska köpa nåt åt ungarna ryggar när de ser prislappen, vilket gör att de tappar många av de kunderna - deras absolut största målgrupp. Och det är där Nintendo kommer in...
Langster
2007-01-02, 15:36
Langster: Det problemet är löst nu, nu använder sig många bluray filmer av MPEG4 vilket ska vara bättre än VC1, kräver mer utrymme men visar en bättre bild (innan använde dem MPEG2, samma som på DVD filmer..). Förövrigt skulle HD-DVD använda sig av det skulle Return of the king ligga på 2 HD-DVD, då är vi tillbaka med skiten att behöva byta skiva mitt i filmen.
Det beror väl på. Tripple layer HDDVD kan lagra 45 gig om jag inte missminner mig, det gör nog ingen skillnad mot en 50 gigs dual layer Bluray.
Det som avgör är nog hur mycket spelarna kostar.
Som jag förstått det ska dagens xbox360 spel vara mycket snyggare än de som kom först, på PS2 blev spel fortfarande snyggare år efter releasen. Om jag inte minns fel ska dagens spel använda runt 20% av PS3s kapacitet och bara de säger ju en del, tar tid för utvecklarna att lära sig konsolens finesser.
Kan dagens HD-DVD läsare läsa av triple layer skivor? Har för mig att specifikationerna för spelarna är max 2 lager för tillfället.. Och tex TDK har lyckats göra en bluray skiva med 200 GB, på en sida :)
Bluray är på inget sätt bättre än HDDVD, de är likvärdiga förutom att det i teorin går in mer på en Bluray skiva. I nuläget är HDDVD bättre pga bättre komprimeringsteknik VC1 eller vad den heter. Bluray använder samma gamla teknik som vanliga DVD.
Båda kan använda VC-1
Det beror väl på. Tripple layer HDDVD kan lagra 45 gig om jag inte missminner mig, det gör nog ingen skillnad mot en 50 gigs dual layer Bluray.
Tripple layer?? Har jag då inte sett ett skit om. Däremot dual layer som är på 30gb..
Langster
2007-01-02, 16:47
Som jag förstått det ska dagens xbox360 spel vara mycket snyggare än de som kom först, på PS2 blev spel fortfarande snyggare år efter releasen. Om jag inte minns fel ska dagens spel använda runt 20% av PS3s kapacitet och bara de säger ju en del, tar tid för utvecklarna att lära sig konsolens finesser.
Man kan inte säga att ett spel använder sig av X % av en maskins prestanda. I så fall vore det verkligen märkligt att vissa av de första spelen på PS3 som då bara använder sig av 20% ändå tappar frames och har slowdown (lagg). Om det bara var 20% borde spelen åtminstonde flyta på i minst 60 fps helt utan drops.
Men om vi ska fortsätta på den linjen så säger Capcom att Lost Planet bara utnyttjar en tredjedel av kraften i 360 och det är ett spel som släpps nu, efter PS3 releasen och det ser ju inte alls dåligt ut, det är ju snyggare än det mesta, för att inte säga allt, på PS3.
Om vi nu ska gå på detta så kan man säga att om 3 år ser PS3 spel ut som 360 spel gör om 2 år? Programmerarna kommer ju bli bättre på båda konsolerna. om det nu vore så, så påverkar det ju knappast försäljningen tror jag. Tror säkert att man kan göra helt otroliga spel på Super Nintendo om 100 år också med den samlade programmeringskunskap man har då.:Virro
AngelLove
2007-01-02, 16:52
Langster:
:thumbup:
Langster
2007-01-02, 16:57
Båda kan använda VC-1
Tripple layer?? Har jag då inte sett ett skit om. Däremot dual layer som är på 30gb..
Ja självklart kan båda använda precis vilken komprimeringsmetod som helst, men det handlar ju om licenspengar och fram till nyligen ville de bakom Bluray inte betala. Har inte hängt med i det där.
Tripple Layer hörde jag talas om för längesen, här kan du läsa lite om det: http://www.physorg.com/news4052.html
Men nu är jag osäker på om det kommer att stödjas av dagens spelare.
Hur kan man fortast möjligt få tag i en Wii nu? Jag har inte lust att köpa en för överpris på t ex. blocket.
Boka på någon webbshop och titta omkring på lite mindre lokala affärer i närheten..
Boka på någon webbshop och titta omkring på lite mindre lokala affärer i närheten..
Det var just tips på webshop jag ville ha ;).
Jag brukar inte handla på nätet så ofta så jag känner inte till några bra.
Jag har frågat i en del affärer men alla svarar att de inte vet när de kommer att få in några.
www.dustinhome.se
http://www.webhallen.com/start.php
www.prisjakt.nu så kan du titta billigaste priserna på Wii'n och alla tillbehör..
Kollat typ femtio webshopper och det har vart slut överallt. Berätta gärna om ni hittar någon som har kvar några stycken...
Kollat typ femtio webshopper och det har vart slut överallt. Berätta gärna om ni hittar någon som har kvar några stycken...
Det bästa man kan göra tror jag är att sätta upp sig i kö hos någon som inte har halva sverige i kölistan redan. Det kommer vara halvt omöjligt att få tag i ett om man inte tältar utanför elgiganten framöver, eller förbokar hos någon webshop.
Själv var jag på EB games på release-dagen och ställde mig i kö. Hoppas få ett nu i januari iallafall.
Tror det stod någonstans att dom långt ner på kölistorna kan få vänta till mars för att få sitt wii. Kul...
Lasse Kongo
2007-01-03, 10:16
Jag tror ja ska skaffa ett Wii med, men ja vill ha ett idag helst, omöjligt alltså?
Skulle tro det.
Iof så finns det en del på blocket som säljer för hyffsat pris http://www.blocket.se/li?q=nintendo+wii&ca=2_s&th=1&c=0&w=3
Fan!
En kille sålde ett nintendo wii med 2 spel och 2 kontroller för 1900:-. Han bodde 3 mil från mig och kunde hämta det direkt
Men han postade annonsen 8 på kvällen, svarade 2 dagen efter och han har ej hört av sig än, typiskt att folk ska vara så snabba före mig ;)
mangemani
2007-01-21, 16:38
tror det är rätt så omöjligt att få tag i en nu(i butiker osv dvs).
pccity.se slängde upp ett antal Wii då och då förut och varje gång jag kikade så han det att ta slut..jag hade ren tur att kika in i rätt ögonblick just när dom hade laggt upp fler och snabb som man var då så var jag en utav dom som fick utav det sista partiet Wii:s på pccity(tog typ 30 min,sen var det partiet utav Wii slut).
så inte vet jag,du kan ha en JÄKLA tur om någon utav dessa butiker har någon kvar och planerar att lägga upp på deras sidor nån gång.
kika på sidor som megastore,pccity,dvdboxoffice osv,lite mindre företag,har du tur så.
Hihi, fick mitt från EB-games för några dagar sedan! Håller på och lirar Wii-sports och Rayman Raving Rabids.
Wennerberg
2007-01-21, 17:43
VAFAN! jag har kollat alla affärer i malmö nästan och de är tydligen slut ända bort till USA enligt de som jobbar på EBgames
mangemani
2007-01-21, 18:43
som sagt,det är nog omöjligt att få tag i en Wii i butikerna nu.
alla som hade några på extra lager(typ som elgiganten,pccity osv) är det nog helt slut på nu.
OM man vill ha en Wii(så som jag ser det) så gäller nog detta:
1. ställa sej i nån kö och sen be till gud att man får en Wii vid den här leveransen som kommer i januari/mars,annars får man vänta ännu längre.
2. om man redan står i kö och har stått där länge,så kan man ha tur att få en vid nästa leverans..men inga garantier,kön och efterfrågan är brutalt kraftig.
3. gå in på sidor som tradera/blocket eller liknande och betala dyra pengar för en,eller att man känner någon som säljer
4. ha en JÄKLA tur att nån utav butikerna har nån liggandes i lager,men jag skulle tippa på att man kan stryka detta allternativ.
Jag satte upp mig i kölistan redan på releasedagen den 8'e december.
Scratch89
2007-01-22, 09:40
Vadå omöjligt? Här i stan på Games så var det i fredags ett tiotal Wii-konsoler som bara låg där och väntade på att bli köpta.
Vadå omöjligt? Här i stan på Games så var det i fredags ett tiotal Wii-konsoler som bara låg där och väntade på att bli köpta.
Whoops!
Då blir det en oplanerad koloträff i Skövde i eftermiddag. Sysselsättningen kommer att skilja sig lite från tidigare träffar, istället för att umgås på krogen över en bit mat kommer en hop muskelknippen ligga i en hög i en tvspelsaffär i Skövde och brottas. Möjligtvis utföra nyp eller tusen nålar på andra i högen. Allt för att komma över den sista Nintendon.
mangemani
2007-01-22, 12:28
du hade tur med andra ord..
Scratch89
2007-01-23, 08:07
Nå, har ni köpt något? Sätt in pengar på mitt konto annars så kan jag köpa och skicka er spelet. :)
Det är inte ovanligt som Scratch säger. Var samma sak då Stella Mccartneys klädkollektion släpptes på H.M ( Vad är speciellt med det?)
Allt tog tydligen slut väldigt fort i storstäderna, men på mindre orter var det allmänt känt att det brukar ligga stora lager kvar
Samma sak med skövde och nintendo wii ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.