Visa fullständig version : Jag har ett bra tips!
Speedy Gonzales
2003-01-06, 05:09
Jag tankade ned en demo version av ett dataprogram som heter Hälsovakten. Där skrev jag in allt jag ätit under några dagar och kunde se fördelningen mellan kolhydrater, fett, proteiner och även hur mycket vitaminer och mineraler jag fått i mig. Det kan vara bra i bland att få en koll hur man ligger till. Speciellt för mig som upptäckte att jag åt alldeles för lite fett. Inte konstigt att jag inte gått ned ett gram i vikt på ett halvår;) . Konstigt tycker ni? Nje, jag är vegetarian, så många fettkällor försvinner när man inte äter kött/fisk/fågel osv.
Mitt tips är alltså: Kolla upp så ni har en bra sammansättning av kosten, annars kan ni göra er själva en björntjänst(som jag).
Verkar som om alla härinne redan har den där jävla "hälsovakten" på sin dator.. å de FULL VERSION å no fucken demo... d.v.s alla som är intresserade vilket knappast innefattar mig.
Lord X:
Jag måste bara säga att jag tidigare tyckte att du var ganska jobbig som kommenterade alla inlägg med så gott som negativ kritik alltid....
Men nu när jag läser det mer ingående och "mellan raderna" typ så e du fan kung egentligen! Varför det då?
Jo...
* Du vågar säga att du inte följer strömmen
* Du vågar säga att man inte behöver följa strömmen
* Du har erfarenhet och vet vad som funkar för just dig.
**Du vet att du inte behöver fundera på om den nya trenden är något att satsa på.
* Du söker inte hela tiden något nytt som du tror ska hjälpa dig att bli... ja inte vet jag... perfekt är väl det människan strävar efter alltid...
*Du har erfarenhet som vet hur du ska ta ut dig maximalt på så kort tid som möjligt.
* Du har förstått vad verklig utmattning betyder genom dina högreppar mark och böj.
* Du har en god självkänsla eftersom du verkar ha hittat "dig själv".
*Jag skulle själv vilja ha samma inställning som dig till styrketräning för jag vet att det skulle stärka mitt eget självförtroende.
*Hade jag själv tänkt så, hade jag inte behövt fundera på vad om är rätt eller fel hela tiden. Jag hade nog kunnat komma till ro...
Kolla gärna in denna artikeln om just intensitet eller vad man nu kan säga att den handlar om: http://www.bodybuilding.se/artikel/artikel.php?artikel=28
MVH
Kristian
P.S Jag är inte ironisk nu!
Razores.. För att hitta sig själv är det viktigt att ta sig ur strömmen och därmed få lite perspektiv på saken. Nog har jag "hittat mig själv" inom träningen, har experimenterat mycket och funnit mig fram till ett träningssätt som för mig funkar mycket bra, men trots det så funderar jag ofta på vad jag kan förändra för att det kanske ska gå ännu bättre.
Visst kan jag verka negativ och gnällig ibland (eller ganska ofta iofs) men det är (oftast) bara för att jag vill se om folk kan argumentera för sin sak. För att hjälpa dem.
Du verkar vara lite av en filosof du. En mycket bra egenskap för att nå långt.
Schysst artikel förresten :)
MVH
Lord_X
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.