handdator

Visa fullständig version : Mike Tyson vs Bruce Lee

sundvall
2006-08-03, 01:31
När jag ändå la upp lite Mike Tyson klipp så undrar jag vem ni tror hade gått segraren ur en streetfight mellan Mike Tyson och Bruce Lee, om dom mötte varandra när dom hade sin storhetstid.

Diskutera!

Själv tror jag Tyson hade kört över Lee rätt snabbt

:D

Arf Pingvin
2006-08-03, 01:33
Tyson hade behövt några sekunder för att däcka Lee, alternativt knäcka några ben i den lilla kroppen.

sundvall
2006-08-03, 01:36
Tyson hade behövt några sekunder för att däcka Lee, alternativt knäcka några ben i den lilla kroppen.

Ja det jag menar, snackade om detta på ett annat forum och det var hur många som helst som hävdade att Lee skulle kicka skiten ur Tyson. Och det är för mig hur jävla overkligt som helst.

Vad fan skulle 60-65kg 168cm Lee haft att säga till om mot 100kg (rätt deffad) toksnabb Tyson? Ett slag hade ju fan slagit hål på honom... Hur snabb och hur bra teknik han än hade.

Fartman
2006-08-03, 01:39
Tyson lätt, Bruce lee är jävligt överskattad.

sundvall
2006-08-03, 01:49
Tyson lätt, Bruce lee är jävligt överskattad.
Ja, jag tror det jag med. Folk har höjt honom till skyarna, till någon som INGEN kan besegra.

Som sagt, tänk er ett slag från tyson, i magen eller varför inte rätt i ansiktet på Lee? Han hade ju kolappsat dirr.

Mago
2006-08-03, 01:51
Tyson.. men Tyson skulle få råpisk, bli fullkomligt totalt jävla överkörd av t.ex. Fedor. *flex*

ManuelIT
2006-08-03, 04:13
många skulle nog argumentera att lee's snabbhet kompenserar tysons styrka, men tyson är fan sjukt snabbt med, galna reflexer. jag tror tyson skulle plocka hem det lätt, en clean hit från tyson och det vore över

Krampus
2006-08-03, 05:03
Helt ointressant.
Tyson vs Kwon, därimot - Där snackar vi drabbning!

Kwon, tko rond 4...

Halldin
2006-08-03, 05:08
Lee kan ju faktiskt sparka också, rent spontant känns det dock som att Tyson skulle ha övertaget.

Sheogorath
2006-08-03, 06:17
Bruce Lee var en mycket, mycket bra fighter. Vissa menar att hans low-kicks var något av de hårdaste världen blivit utsatt för. Men han kunde inte brottas. Och när det kommer till stående strid, finns det få som skulle plockat Tyson. Inte en chans i helvetet att Bruce Lee skulle göra det. Hade han varit lika grym på brottning som har var på fötterna, så skulle han mosat Tyson. Men stående? Aldrig.

Yankeee
2006-08-03, 06:41
Vissa menar att hans low-kicks var något av de hårdaste världen blivit utsatt för.

DÅ kanske. Och jag tror eller rättare sagt, jag vet att bruce lee inte har något att komma med alls jämfört med dagens atleter. En spark från crocop skulle få bruce lee att se ut som en skolpojke.

Sheogorath
2006-08-03, 06:48
DÅ kanske. Och jag tror eller rättare sagt, jag vet att bruce lee inte har något att komma med alls jämfört med dagens atleter. En spark från crocop skulle få bruce lee att se ut som en skolpojke.

*nickizen* We'll never know. Men jag tror att du har rätt.

Pingu
2006-08-03, 07:16
Tyson skulle ta han på en sekund, skulle aldrig bli en match ens

nim
2006-08-03, 07:25
Och när det kommer till stående strid, finns det få som skulle plockat Tyson. Inte en chans i helvetet att Bruce Lee skulle göra det. Hade han varit lika grym på brottning som har var på fötterna, så skulle han mosat Tyson. Men stående? Aldrig.

Där har ni svaret. Finns inget att disskutera om.

Kwon
2006-08-03, 07:58
Haha denna frågeställning har man ju aldrig hört förut! :D (Den eviga frågan)

Man kan spekulera i oändlighet, we will never know!

Hitler VS Gandhi i en kamp med glasspinnar etc?

Krampus VS Ljungberg, där har vi iaf en match vi kan iscensätta! :thumbup: [Fotboll]

Jag VS Krampus! En annan match som går att genomföra! [i Kronlyft]

Cilia VS Diana! [Skrivbordsstädning]

Melish Vs Diana [Kladdkakeätande alt bakning]

Jense VS Arne P etc osv

Papi
2006-08-03, 08:29
Äsch, Bruce Lee skulle bara gjort en one-inch punch, så skulle Tysons alla inre organ smälta! *rolleyes*

Kwon
2006-08-03, 08:34
Äsch, Bruce Lee skulle bara gjort en one-inch punch, så skulle Tysons alla inre organ smälta! *rolleyes*

Han hade utbristit "HAYABONGA" och slagit honom mellan ögonen så att ryggraden splittrades...

Noodles
2006-08-03, 09:47
Lätt avgjort. Bruce Lee hann aldrig uppleva Karate Kid, det har Tyson gjort. Den betydligt tyngre Tyson skulle därför kunna göra en transpark och Lee hade varit chanslös.

Nitrometan
2006-08-03, 09:58
Hitler VS Gandhi i en kamp med glasspinnar etc?

Krampus VS Ljungberg, där har vi iaf en match vi kan iscensätta! :thumbup: [Fotboll]

Jag VS Krampus! En annan match som går att genomföra! [i Kronlyft]

Cilia VS Diana! [Skrivbordsstädning]

Melish Vs Diana [Kladdkakeätande alt bakning]

Jense VS Arne P etc osv
Wow, Kwon! De klassiska uppgörelserna. De som vi alla vill se.

Jense mot Arne P blev nästan av senast på LGC. Men Arne fejkade en skada och utgick. ;)

internethjälten
2006-08-03, 10:05
Tyson :thumbup:

Funnyman
2006-08-03, 10:28
Undrar vad Chuck Norris har att säga om detta?

Apos78
2006-08-03, 11:09
"A movie scene depicting Chuck Norris losing a fight with Bruce Lee was the product of history's most expensive visual effect. When adjusted for inflation, the effect cost more than the Gross National Product of Paraguay"

Cerberus
2006-08-03, 11:14
"A movie scene depicting Chuck Norris losing a fight with Bruce Lee was the product of history's most expensive visual effect. When adjusted for inflation, the effect cost more than the Gross National Product of Paraguay"

var kan man se den?

Trance
2006-08-03, 11:14
var kan man se den?

...

hahavaffan
2006-08-03, 11:15
var kan man se den?:D

tossefar
2006-08-03, 11:18
var kan man se den?
:laugh:

Cerberus
2006-08-03, 11:19
mobbing *cry*

blasr
2006-08-03, 11:21
var kan man se den?

:laugh:

Jay-Z
2006-08-03, 11:23
var kan man se den?

Termy
2006-08-03, 11:25
var kan man se den?
The Way of the Dragon heter den.

Timme
2006-08-03, 12:27
Tyson hade väl ätit upp honom eller något.

Kwon
2006-08-03, 14:04
Tyson hade väl ätit upp honom eller något.

Ja, iaf ett öra .... eller två.

Men tyvärr var ju Iron Mike lite väl ung för att möta Bruce när Bruce var på topp...

Denna fråga kan bli aktuell när vi uppfinner tidsmaskinen dock! :thumbup:

Däremot, lägg ner mer energi på scenarion vi kan iscensätta!

Gitarrduell mellan Yngwie och Aprotte (på scen).

Kronlyfts-duellen mellan Kramp o Cilia

Jorgen VS Jense (Grippers)

Elin VS Kollegan (Mudwrestling)

Jag VS Melish (stora boxningshandskar)

Bästa Bikiniröven : Nina L VS Krampus (Mr. Reverse Cameltoe)

etc osv listan kan göras lång

rolf
2006-08-03, 14:08
Jag, som extremt oinsatt, har för mig att Tyson skulle vara för snabb t.o.m. för Lee, och skillnaden i vikt och styrka skulle innebära att Tyson inte skulle behöva mer än en eller två bra träffar för att sänka Lee.

Kwon
2006-08-03, 14:12
Jag, som extremt oinsatt, har för mig att Tyson skulle vara för snabb t.o.m. för Lee, och skillnaden i vikt och styrka skulle innebära att Tyson inte skulle behöva mer än en eller två bra träffar för att sänka Lee.

En bra träff på skallen/hakan från Tyson sänker nog tom Hvemsomhelzt! :thumbup:

Timme
2006-08-03, 14:13
Ja, iaf ett öra .... eller två.

Men tyvärr var ju Iron Mike lite väl ung för att möta Bruce när Bruce var på topp...

Denna fråga kan bli aktuell när vi uppfinner tidsmaskinen dock! :thumbup:

Däremot, lägg ner mer energi på scenarion vi kan iscensätta!

Gitarrduell mellan Yngwie och Aprotte (på scen).

Kronlyfts-duellen mellan Kramp o Cilia

Jorgen VS Jense (Grippers)

Elin VS Kollegan (Mudwrestling)

Jag VS Melish (stora boxningshandskar)

Bästa Bikiniröven : Nina L VS Krampus (Mr. Reverse Cameltoe)

etc osv listan kan göras lång

Tricklev
2006-08-03, 14:48
var kan man se den?

:laugh: :laugh: :laugh:

Snacka om att styra upp en skittråd.:D

Kwon
2006-08-03, 14:50

Snacka om att styra upp en skittråd.:D

Bra jobbat imho, inte alla som kan det! :thumbup:

Papi
2006-08-03, 15:27
var kan man se den?
:laugh: :thumbup:

Ja, se ungdomen nuförtiden...

Bärs
2006-08-03, 15:42
I ringen skulle säkert Tyson vunnit men knappast utanför ringen där det finns massor av yta.

sundvall
2006-08-03, 15:47
I ringen skulle säkert Tyson vunnit men knappast utanför ringen där det finns massor av yta.

Varför tror du det?

MasterChief
2006-08-03, 15:52
var kan man se den?

Dagens näst bästa.
Dagens bästa var att Trance inte fattade skämtet. :D

Trance
2006-08-03, 15:55
Dagens näst bästa.
Dagens bästa var att Trance inte fattade skämtet. :D

Jag trodde inte Cerberus skämtade nej. Är fortfarande tveksam till att han gjorde det om jag skall vara ärlig. ;)

Bärs
2006-08-03, 16:25
Varför tror du det?

Det är ju bara för Lee att springa undan och vänta till Tyson blir uttråkad och ger upp. Å andra sidan är Tyson så korkad att han antagligen skulle springa efter Lee ända tills 100 kg ADHD tröttnar. Då skulle Lee vända om, lägga krokben och sätta en spark i nacken. Slut på Tyson.

Nitrometan
2006-08-03, 17:10
Det är ju bara för Lee att springa undan och vänta till Tyson blir uttråkad och ger upp. Å andra sidan är Tyson så korkad att han antagligen skulle springa efter Lee ända tills 100 kg ADHD tröttnar. Då skulle Lee vända om, lägga krokben och sätta en spark i nacken. Slut på Tyson.
Jag tror att Tyson är snabbare på riktigt korta sträckor än Bruce. Hinner han inte undan riktigt jävla fort så blir han dunkad.

Dessutom orkade Tyson i bra form tolv ronder, även om han sällan behövde det.

Daniiiel
2006-08-03, 17:25
Han hade utbristit "HAYABONGA" och slagit honom mellan ögonen så att ryggraden splittrades...

vet itne varför men jag kan inte sluta skratta åt tanken att det faktiskt skulle hända

Tricklev
2006-08-03, 17:32
Angående fighten: Beror på när vart och hur den skulle utspelas, helt enkelt.

Callister
2006-08-03, 17:35
grubs sovrum?

Tricklev
2006-08-03, 17:36
grubs sovrum?

Grub vinner isf, självklart.

Kwon
2006-08-03, 17:55
Om "kampen" hade genomförts i Grubs sovrum, hade ju utgången varit helt annan självfallet. (goes without saying)

Nitrometan
2006-08-03, 18:19
Nu? Gräv upp Bruce och se hur bra han är. *rolleyes*

Wennerberg
2006-08-03, 18:49
Tyson hade ju slagit handen igenom huvudet på den späda lilla skruvkorken var som helst

Kwon
2006-08-03, 19:48
Tyson hade ju slagit handen igenom huvudet på den späda lilla skruvkorken var som helst

Inte i Grubs sovrum Wenne....

Ty där kan man gömma sig under täckena! :naughty: :devil: :thumbup:

rain
2006-08-03, 20:05
När tyson var som bäst, tror jag inte någon skulle plocka honom i en ring. den som tycker något annat får sätta sig å kolla igenom alla matcherna, han var extremt snabb i både föterna och nävarna, och fruktansvärt agresiv, men det har ju kommit fram flera olika nya grejor som k1, ultimatefighting osv dom bästa där kasnske hadde gjort sylt av tyson,vad vet jag.