handdator

Visa fullständig version : Doping och underbett

Janna
2006-08-02, 19:53
En sak som jag funderat en del på under den tid jag tränat och varit lite insatt i tävlingar m.m. är att folk som dopar sig ofta får mer underbet. Kolla exempelvis på Jay Cutler, ett praktexempel på abnormt underbett :) men det finns ju så många fler. För ett par veckor sedan pratade jag med en killkompis som har underbett, vi kom in på det här med doping och underbett och han berättade att han hade provat sina tandskydd som han använt för ett par årsedan innan han började använda dopingpreparat. Han sa att han f¨tt så mycket underbett att han inte kan använda dem mer.

Är det bara en tillfällighet eller kan det ha något med att nedre partiet av käken antingen skjuts fra eller växer mer när man dopar sig?

Valentino
2006-08-02, 19:56
Jag har inga källor och sånt kul, men jag tror inte det är ngn tillfällighet att de flesta riktigt muskulösa byggare har grova käkar och rakade skallar (pga hårfall).

Janna
2006-08-02, 19:59
det kan ju även vara så att kilar med underbett naturligt skule ha en mer gynsamm hormonbalans för muskeltillväxt men det alternativet ställer jag mig en smula tveksam till.

Cerberus
2006-08-02, 19:59
Tom Platz kommer på tankarna...den mannen hade sjukt fula käkben.

http://www.athlete.ru/fotos/profi/tom_platz/003.jpg

King Grub
2006-08-02, 20:01
Långvarig överproduktion/exogen tillförsel av tillväxthormon stimulerar tillväxt av bl a käkpartiet.

Funnyman
2006-08-02, 20:02
En sak som jag funderat en del på under den tid jag tränat och varit lite insatt i tävlingar m.m. är att folk som dopar sig ofta får mer underbet. Kolla exempelvis på Jay Cutler, ett praktexempel på abnormt underbett :) men det finns ju så många fler. För ett par veckor sedan pratade jag med en killkompis som har underbett, vi kom in på det här med doping och underbett och han berättade att han hade provat sina tandskydd som han använt för ett par årsedan innan han började använda dopingpreparat. Han sa att han f¨tt så mycket underbett att han inte kan använda dem mer.

Är det bara en tillfällighet eller kan det ha något med att nedre partiet av käken antingen skjuts fra eller växer mer när man dopar sig?

Det är inte bara organen som växer av tillväxthormoner.

Cerberus
2006-08-02, 20:04
Hur är det med ökad tillväxt av könsorganet? :D

Valentino
2006-08-02, 20:05

Kom också att tänka på det, för isf, tror ni att John Holmes var dopad? :)

Pdaddy
2006-08-02, 20:06
Ja har underbett, fick det vid 6 års åldern när ja tryckte in mina kaningaddar i ett fall i badkaret.

Dock har jag ärft värsta jay leno hakan från min morsa :( ..

Så ja har en riktigt fin AAS look alike haka, å ja tycker den blir större, de som sett mig i profil vet va ja snackar om... Å ja kan bara säga att jag INTE tagit några AAS eller liknande preparat..

Tror dock att det troligen blir värre för de byggare som redan kanske har stor haka eller underbett, man får nog gå tillbaka till riktigt gamla bilder på dem när de är ung å se... Ähh vafaan vet ja..

M

Börje H
2006-08-02, 20:08
Nu är det väl så att k*ken inte riktigt är av samma typ av vävnad som käken. Men de "acromegalidrag" som Janna nämner kan ses hos en del som brukat ASS.

Inzza
2006-08-02, 20:09

finns en viss steroid som enligt fass.se skall kunna ge ökning av könsorganet.. dock 1/1000 :D

Cerberus
2006-08-02, 20:13
finns en viss steroid som enligt fass.se skall kunna ge ökning av könsorganet.. dock 1/1000 :D

VAD HETER DEN??!?!?!!!:furious: :Virro *grr27* :krampus

Inzza
2006-08-02, 20:16

Tror inte det är tillåtet att säga det hehe

Janna
2006-08-02, 20:27
Långvarig överproduktion/exogen tillförsel av tillväxthormon stimulerar tillväxt av bl a käkpartiet.

men just underbettet då ... då borde ju hela käkpartiet bli störe inte framförallt underkäken?

Krampus
2006-08-02, 20:30

Jag har läst om det och det gällde bara om du fick den som ung/barn.
Don´t do it! Doping suxor.

Mattias
2006-08-02, 20:31
Kom också att tänka på det, för isf, tror ni att John Holmes var dopad? :)

Så här står det i fass om deca-durabol

Mindre
vanliga (1/100 -
1/1000) Allmänna: Vätskeretention.

Endokrina: Hämmad spermatogenes. Ökad frekvens erektioner, ökad penisstorlek. Hypertrofi av klitoris, ökad pubesbehåring.

Krampus
2006-08-02, 20:33

Mindre
vanliga (1/100 -

Endokrina: Hämmad spermatogenes. Ökad frekvens erektioner, ökad penisstorlek. Hypertrofi av klitoris, ökad pubesbehåring.

1,2,3 :banned

Börje H
2006-08-02, 20:35
men just underbettet då ... då borde ju hela käkpartiet bli störe inte framförallt underkäken?
Nja det har med tillväxtzonerna att göra. Arne P vet nog exakt hur det ligger till.

watertouch
2006-08-02, 20:41
Annars känner jag när jag tränar att jag spänner fram käken i ett underbett när jag tar i. Dock har jag överbett än så länge iaf *flex*

Mattias
2006-08-02, 20:51
1,2,3 :banned

Fakta från fass bara:)

OggeP
2006-08-02, 20:59
http://www.musclememory.com/magCovers/md/md4302.jpg

Jag älskar käken. :love:

Cerberus
2006-08-02, 21:10
[IMG]http://www.musclememory.com/magCovers/Jag älskar käken. :love:

Den tidningen e så bra....t.om omslaget kan man dela på och där e första reklaminslaget.

Gillar dock öppenheten kring doping i tidningen.

Krampus: jag bara skämtade :P min penis må vara liten men jag har nog med självförtroende att kompensera för den :D

MacLeod
2006-08-02, 22:18
Hakan på män blir ju mer tydlig när man just går över till att bli man. Antar att den fortsätter att blir mer framträdande precis som det redan sagts.

Fanns en skön motståndare i filmen Tango And Cash med Stallone, med en jääävla haka.

Janna
2006-08-02, 23:01
Annars känner jag när jag tränar att jag spänner fram käken i ett underbett när jag tar i. Dock har jag överbett än så länge iaf *flex*

det gör jag också fast det är ju bara under setet .. ingen beståendeträningsbiverkning thanks god ;)

Kwon
2006-08-02, 23:13
Janna, Jay Cutler är ju snygg om vi jämför med vissa vars ansikte och käke fått ett helt eget liv.

Först och främst vill jag att du tittar på Nicole Bass och Palumbo före och efter.

YTS
2006-08-02, 23:24
Tom Platz kommer på tankarna...den mannen hade sjukt fula käkben.

http://www.athlete.ru/fotos/profi/tom_platz/003.jpg

Det berodde dock på att han specialträna käkmusklerna, fråga mig inte varför. Förmodligen tryck i käkarna som en pitbull...

YNGVE

Janna
2006-08-02, 23:26
Janna, Jay Cutler är ju snygg om vi jämför med vissa vars ansikte och käke fått ett helt eget liv.

Först och främst vill jag att du tittar på Nicole Bass och Palumbo före och efter.

Det gör väl inte Cutlers underbett mindre

Arne Persson
2006-08-02, 23:28
Nja det har med tillväxtzonerna att göra. Arne P vet nog exakt hur det ligger till.

Lite känner jag till om det.:em: Det som är det mest "drastiska" är att condylerna i underkäken tillväxer och förlängs så att underkäken förvrids. Inte trefvligt!

Mago
2006-08-02, 23:55
Hakan på män blir ju mer tydlig när man just går över till att bli man. Antar att den fortsätter att blir mer framträdande precis som det redan sagts.

Fanns en skön motståndare i filmen Tango And Cash med Stallone, med en jääävla haka.

http://www.themoviemark.com/images/dragon_zdar2.gif ?
:hbang:

Kwon
2006-08-03, 00:13

Robert Zdar ja, Maniac Cop! Hans haka krossar Jay Lenos :thumbup:

pragmatist
2006-08-03, 00:18
Jag tror nog GH är en värre bov i dramat än AAS, men det är möjligt att AAS bidrar. Underbett är ett känt symptom för folk som har akromegali, d.v.s. sjukligt hög produktion av GH.

Krampus
2006-08-03, 00:25
Jag tror nog GH är en värre bov i dramat än AAS, men det är möjligt att AAS bidrar. Underbett är ett känt symptom för folk som har akromegali, d.v.s. sjukligt hög produktion av GH.

Sist jag läste om GH hade det dock bevisats att det i sig inte självt hade någon byggande effekt om du inte hade fel på hypofysen, dock var det fettförbrännade och ökade välbefinnandet.
Tyvär kommer jag inte ihåg var jag läste det och har ingen källa.
Kanske någon annan har det?

Allan
2006-08-03, 00:49
Glöm inte att om man har lågt kroppsfett är hakan avsevärt mer framträdande.

allan

Arne Persson
2006-08-03, 08:18

allan

Men inte oftast isärsprängda tänder. Fyrkantig haka är i och för sig ett förnämligt manligt attribut!:D

OggeP
2006-08-03, 08:25
Men inte oftast isärsprängda tänder. Fyrkantig haka är i och för sig ett förnämligt manligt attribut!:D

http://www.expressen.se/content/1/c6/14/17/22/789f62ef.jpg

:confused:

Cerberus
2006-08-03, 08:39
http://www.expressen.se/content/1/c6/14/17/22/789f62ef.jpg

:confused:

Viktoria e dopad helt klart.

MacLeod
2006-08-03, 09:52

Herrejävlar vilken haka!

internethjälten
2006-08-03, 09:56
Herrejävlar vilken haka!

Gjorde en sökning på google på han och på den bilden
som postades i denna tråden såg den ändå liten nu
i jämförelse med andra bilder.

michael
2006-08-03, 13:42
Men så blinda ni är!
Dom tar AAS och tuggar tugummi fattar ni väl, de får skylla sig själva!

Kwon
2006-08-03, 13:57
Herrejävlar vilken haka!

Yes, Robert Zdars haka knäcker alla proffsbyggares hakor! :D

rolf
2006-08-03, 14:04
Men så blinda ni är!
Dom tar AAS och tuggar tugummi fattar ni väl, de får skylla sig själva!

:laugh:

För att vara lite ontopic, sitter någon och pantar på några skräckexempel? Bilder alltså, inte hakor. :D

bertbert
2006-08-03, 16:21
http://www.musclememory.com/magCovers/md/md4302.jpg

Jag älskar käken. :love:

Vad ska han köra för övning med den där lilla hanteln? Hammercurl? Eller kickbacks kanske? :naughty:

King Grub
2006-08-03, 16:26
Sist jag läste om GH hade det dock bevisats att det i sig inte självt hade någon byggande effekt om du inte hade fel på hypofysen, dock var det fettförbrännade och ökade välbefinnandet.
Tyvär kommer jag inte ihåg var jag läste det och har ingen källa.
Kanske någon annan har det?

Det som visats var att det inte hade någon större stimulerande effekt på nybildningen av muskelprotein. Nybildning av "connective tissue" och benvävnad är odiskutabel.

Achryl
2006-08-03, 16:27
Vad ska han köra för övning med den där lilla hanteln? Hammercurl? Eller kickbacks kanske? :naughty:
nä den där för rotatorkuffen

Janna
2006-08-03, 16:28

allan

Men herregud jag har aldrig pratat om hakan jag pratar om kraftigt underbett. Man får inte mer underbett när man har lågt kroppsfett även om hakan i sig blir mer framträdande.

Bite
2006-08-03, 16:36
Det berodde dock på att han specialträna käkmusklerna, fråga mig inte varför. Förmodligen tryck i käkarna som en pitbull...

YNGVE
Chins?

Remote
2006-12-05, 17:28
vad är det som gör att käkben växer? testosteron eller gh?

Kwon
2006-12-05, 17:32
Jag har läst om det och det gällde bara om du fick den som ung/barn.
Don´t do it! Doping suxor.

VAD HETER DEN!?!?!?!?!?!

Arngrim
2006-12-05, 17:43

Mindre
vanliga (1/100 -

Mer muskler, bredare käkparti och ev. större dolme?

Nu vet jag vad jag vill ha i julklapp...:n00b

Lucipha
2006-12-05, 19:34
:laugh:

För att vara lite ontopic, sitter någon och pantar på några skräckexempel? Bilder alltså, inte hakor. :D

Hehe.. Kommer att tänka på en svensk byggare som intervjuades i body för ett par år sedan med underbett och otäcka gynotuttar. Tror inte det är så populärt att lägga upp någon bild eftersom någon skulle kunna få för sig att han är dopad. :confused: