handdator

Visa fullständig version : Telefonabonnemang, hur kan det vara så sjukt krånligt?

Achryl
2006-08-02, 16:29
Ska skaffa internet med netatonce och då behöver man en fast telefon, men bara i nån månad innan dom börjar erbjuda ip-telefoni. Därför behöver jag ett billigt telefonabonnemang med skitlåg start och månadsavgift, ringkostnaden kan vara hur hög som helst då jag ändå inte kommer att ringa.
Finns det nåt abonnemang som funkar här?
Jag vill inte binda upp mig i ett år heller.

dynamo
2006-08-02, 16:35
Ska skaffa internet med netatonce och då behöver man en fast telefon, men bara i nån månad innan dom börjar erbjuda ip-telefoni. Därför behöver jag ett billigt telefonabonnemang med skitlåg start och månadsavgift, ringkostnaden kan vara hur hög som helst då jag ändå inte kommer att ringa.
Finns det nåt abonnemang som funkar här?
Jag vill inte binda upp mig i ett år heller.

Vet inte riktigt vad som klassas som "fast telefon", men www.affinity.se (http://www.affinity.se/) erbjuder IP-telefoni för 50kr i månaden, tror utan anslutningsavgifter och du får ett svenskt telefonnummer. Du får även ringa upp de där 50kronorna.. Du måste dock använda datorn för att ta emot och ringa samtal isf. Går att köpa till dosa så du kan ha vanlig telefon.

Achryl
2006-08-02, 17:04
Vet inte riktigt vad som klassas som "fast telefon", men www.affinity.se (http://www.affinity.se/) erbjuder IP-telefoni för 50kr i månaden, tror utan anslutningsavgifter och du får ett svenskt telefonnummer. Du får även ringa upp de där 50kronorna.. Du måste dock använda datorn för att ta emot och ringa samtal isf. Går att köpa till dosa så du kan ha vanlig telefon.
Snackade med netatonce och det funkar inte med ip-telefoni från andra företag. Måste alltså köra med "gammal" fast tele

precis
2006-08-02, 17:09
Vad du än gör, håll dig väldigt långt borta från Parlino (www.parlino.com). Värdelöst! Uselt! Jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Yankeee
2006-08-02, 17:36
Finns det ingen vettig isp som erbjuder uppkoppling utan fast tele?

nossralj
2006-08-02, 17:39
Finns det ingen vettig isp som erbjuder uppkoppling utan fast tele?

Bredbandsbolaget gör detta om du betalar en förhöjd månadsavgift på 50 kr extra..

Lodiz2
2006-08-02, 18:33
cint.se

Yankeee
2006-08-02, 18:35
Bredbandsbolaget gör detta om du betalar en förhöjd månadsavgift på 50 kr extra..

Vettig ;)
Jag ska inte ha något, tänkte bara åt trådskaparen. Har sagt upp min uppkoppling och tele hos bbb. De är dyra och har usel support.