Visa fullständig version : Isopure?!
Någon som har några erfarenheter av Isopure. Ska nämligen köpa en burk och testa.
Anledningen till detta är att jag har Ulcerös Colit (en kronisk tarmsjukdom) och vanligt proteinpulver kan göra mig sämre. Jag var inne på en diskussionssajt där en kille som själv hade sjukdomen rekommenderade detta eftersom han själv kan käka det utan problem. Det beror förmodligen på att det är laktosfritt och inte innehåller en massa konstigheter.
Det vore guld värt för mig att hitta ett proteintillskott som jag kan använda utan att vara orolig.
Ta en titt: http://www.loseforless.com/ismealrep2.html
Och för lite mer detaljer: http://www.naturesbest.com/Product_Index/Powders/High_Protein_Powders/high_protein_powders.html#Isopure%20Powder%20Facts
EiseltUK
2003-01-06, 15:27
Du kan troligen då använda alla isolerade vassleproteiner, t ex Hi-Whey. Kolla bara att kolhydrathalten i produkten är med en ca 1 %. Köp minsta burken till att börja med.
Mvh
Henrik
Hmmm, det har jag missat. Hi-Whey är alltså helt laktosfritt?!
Antar att du har någon anknytning till Eiselt om inte jag minns fel...och att döma av namnet. ;)
EiseltUK
2003-01-06, 18:26
Originally posted by squat
Hmmm, det har jag missat. Hi-Whey är alltså helt laktosfritt?!
Antar att du har någon anknytning till Eiselt om inte jag minns fel...och att döma av namnet. ;)
Man får enligt svenska lag inte säga att det är laktosfritt, eftersom det finns små mängder kvar. Hi-Whey var bara ett förslag, det finns många andra produkter också som innehåller väldigt lite laktos.
Mvh
Henrik
Jag har börjat ta alternativ medicin , och än så länge fungerar det
det är bla ett matsmältnings enzym , heter Helazym , och Psylliumfröskal
Har med detta halverat behovet av mina piller , :D
Men om det har en långvarig verkan kan bara framtiden utvisa
Vad det gäller pulver så funkar Hi-Whey för mig
http://www.helhetshalsa.se/
ETK_TIS: Har också börjat lite med alternativvård men jag har inte hört talas om de två produkter du nämnde. Berätta lite om effekterna du fick, hade du ett skov när du började, hur lång tid tog det innan du blev bättre? osv...
Vi diskuterade UC i min journal om jag inte minns fel...
Det finns ingen bättre känsla än när man märker att någonting fungerar och gör en frisk/friskare... :cheers: :D
Ska nog testa Hi-Whey då! Har du inte fått några problem av det alls?
Många frågor... :em: ;)
Har varit besvärs fri i tre år , men kände att jag inte kunde fortsätta med cellgifterna , pga trötthet ,
Nej inga problem med pulvret , men som alla andra så får man gaser av det , men helazym + en semester sjuka tablett så undviker man det
Fröskalen bildar en skyddande slem ,för tarmslemhinnan , ungefär som linfrön ger .
Helazymet hjälper matsmältningen ,+ att jag har märkt att det är bra att ta kalk , för att få rätt Ph i kroppen
Får man fråga vad ulcerös colit är?
I korta drag: "Sårig tjocktarmsinflammation". En kronisk inflammatorisk tarmsjukdom. Man är sjuk i perioder eller som man säger: "att man har ett skov". Mellan dessa perioder är man oftast "frisk".
Chrons sjukdom är en liknande fast den har mer att göra med tunntarmen tror jag.
:sleep:
muskelbyggarn
2003-01-08, 23:17
>ETK_TIS
Har du också Ulcerös Colit?
Intressant i så fall med din "alternativmedicinering" då min mor också har sjukdommen. Alltid bra med nya infallsvinklar.
Vänl,,,
Tobbe
Stålkvinnan
2003-01-09, 07:59
Jag har CO(colon irretable)Har åxå problem med en massa olika sorters protein.Just nu skakar jag ihop VP2,psyllium husk med
lite extra vatten och eventuellt lite sötningsmedel.Det funkar perfekt!
Mvh Carro :)
Stämmer , men doktorn säger att det inte går i arv
muskelbyggarn
2003-01-09, 08:15
Som tur är har jag blivit upplyst om att det säkerligen inte är ärftligt, men jag är intresserad av att min mor mår så bra som möjligt och äter så lite tunga mediciner som möjligt. Det jag provat med henne är L-Glutamin som hon säger fungerat bra, det kan vara en tillfällighet också att det var under ett uppehåll, men ändå.
Fler tillskott som kan vara fördelaktiga är alltså intressant.
Vänl,,,
Tobbe
Stålkvinnan
2003-01-09, 08:27
Tobbe.Be henne testa Psyllium Husk.Jag garanterar att det
INTE blir sämre!Vill du ha ett prov av mig skickar jag det.Köper
mitt från Natures Own.
Mvh CARRO
EiseltUK
2003-01-09, 11:09
Originally posted by Stålkvinnan
Tobbe.Be henne testa Psyllium Husk.Jag garanterar att det
INTE blir sämre!Vill du ha ett prov av mig skickar jag det.Köper
mitt från Natures Own.
Mvh CARRO
Varför köper du det inte i hälsokostaffär? Det måste väl bli betydligt billigare?
/ Henrik
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.