Visa fullständig version : Vill du klättra?!
Hej!
Jag har fått för mig att jag ska börja klättra topprepsklättring. Det finns väldigt bra lokaler "Karibin" (en av stockholms bästa hallar) i Hägersten på Västberga Allé 60. Det ligger nära mig och jag tänkte köra 1-2 ggr i veckan.
När det gäller topprepsklättring ska man ju vara två stycken minst. Är du sugen och kanske bor i närheten så hör av dig. Dom anordnar 2h kurs i gång i veckan på sommaren men kan göra det vilken dag i veckan som helst om man fixar tillräckligt med folk.
Jag har kört 5-6 ggr förut och tycker det är superkul. Klättring ger dessutom grymma lats och andra ryggmuskler!*flex*
Här är sidan med kartor och bilder, prisinfo mm.
http://www.karbin.com
PS man får låna all utrustning där under kursen.
Så här kan det se ut
http://www.karbin.com/galleri/bilder_jonas_paulsson/img_19.jpg
en till bild från Karbin
http://www.karbin.com/galleri/bilder_jonas_paulsson/img_2.jpg
hahavaffan
2006-08-01, 12:28
Det är svinkul att klättra!
Wennerberg
2006-08-01, 13:06
tom jag tycker det är kul men nu är man nog LITE för tung *cry*
Jag tycker klättring verkar jätteskoj men jag har aldrig provat på det. Tyvärr bor jag ju i lite fel stad för att göra dig sällskap Pata men en vacker dag ska jag ta mig iväg till Prova På här i staden.
Tror nog att jag väger lite för mycket i förhållande till min styrka men man vet ju aldrig innan man har provat. :)
AFanatic
2006-08-01, 13:21
Hade jag bott däruppe hade jag sagt ja med en gång. Selen ligger i garderoben ...och klätterskorna ligger i sin påse. Blir duktigt sugen nu.
Edit: Elan ...du väger inte för mkt. Tro mig.
Hade jag bott däruppe hade jag sagt ja med en gång. Selen ligger i garderoben ...och klätterskorna ligger i sin påse. Blir duktigt sugen nu.
Edit: Elan ...du väger inte för mkt. Tro mig.
Men jisses Afan, finns det något här i världen som du _inte_ pysslat med? :D
Ta med grejerna när du flyttar hit (hint hint) så kan vi dra till Hangaren en sväng.
AFanatic
2006-08-01, 13:26
Men jisses Afan, finns det något här i världen som du _inte_ pysslat med? :D
Ta med grejerna när du flyttar hit (hint hint) så kan vi dra till Hangaren en sväng.
Hehe jag har en del kvar att stryka från listan. :D
Will do! :thumbup:
Jag tycker klättring verkar jätteskoj men jag har aldrig provat på det. Tyvärr bor jag ju i lite fel stad för att göra dig sällskap Pata men en vacker dag ska jag ta mig iväg till Prova På här i staden.
Tror nog att jag väger lite för mycket i förhållande till min styrka men man vet ju aldrig innan man har provat. :)
Härligt att höra! Ni får fanimej flytta till hufudstaden så vi kan dra igång en klätterliga á la kollo! Vi kommer bli kända som gruppen med störst ryggar i stockholms klättercommunity :D
obesogen
2006-08-01, 13:56
Klättring är askul! Har hållt på med det i några år nu. Trivs dock bättre på klätterverket i sickla! Danvikstullsklippan eller ryssgraven är inte heller fel nu under sommarmånaderna :)
Följer gärna med, men inte den här veckan. Ryggen bråkar med mig.
Klättring är askul! Har hållt på med det i några år nu. Trivs dock bättre på klätterverket i sickla! Danvikstullsklippan eller ryssgraven är inte heller fel nu under sommarmånaderna :)
Ja , jag hörde att det var Karbin eller klätterverket som gällde. Har du lust att ta med en novis någon gång så säg gärna till.
Jag har klättrat i en utomhusvägg som var 20 m. hög....det var roligt! Vore kul att haka på någon gång om det blir några som ska...
Jag har klättrat i en utomhusvägg som var 20 m. hög....det var roligt! Vore kul att haka på någon gång om det blir några som ska...
I'll keep you posted... får se om vi får ihop några så fixar jag ett datum/plats.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.