Visa fullständig version : Massa kul buggar i SMB
http://tasvideos.org/SuperMarioBrosTricks.html#walljump_smb1_smb2j_smb3 _
Då kanske hoppa över flaggstången bara är myt? Den borde ju vara med där då.
Jag har då aldrig lyckats, men är kanske samma princip mao:
Hoppa mot flaggstången, vänd dig och dra åt vänster, hoppas att gubben landar mot stången på en jämn 16-del av vertikala upplösningen.
Så borde han ju gå igenom stången, om den fungerar som andra solida objekt.
Jump Over Flag Pole - Go to the end of World 3-3 as small Mario to the balance beam right before the flag pole. If you time your jump just right, you’ll be able to hit the balance beam on the right at its apex and jump over the flag pole.
Jag har hoppat över flaggstången en gång,det kan mamma intyga :hbang:
Jag spelade SMB rätt friskt där ett tag när det var någorlunda nytt. Vill minnas att jag klarade varva SMB nån gång utan att dö och utan att warpa. Det kan dock vara att jag missminner mig!
Iaf så visst går det hoppa över flaggstången, jag har också lyckats med det.
Glömde säga.. Kul sida, tackar!
Arf Pingvin
2006-07-31, 21:38
Jag trodde det skulle vara en tråd om nätverk :/
Behövs ju inget trick för att hoppa över flaggstången, bara att ta sats och hoppa ordentligt. Det jobbiga är sen om man går vidare, då kan man inte gå tillbaka och man kan heller inte dö så man måste starta om spelet :)
Precis, klart det går att hoppa över...
Men att stampa bowser på nosen så han dör har jag bara lyckats med en gång och undrar hur fan det gick till
Behövs ju inget trick för att hoppa över flaggstången, bara att ta sats och hoppa ordentligt. Det jobbiga är sen om man går vidare, då kan man inte gå tillbaka och man kan heller inte dö så man måste starta om spelet :)
Det är ju bara att hoppa på flaggstången från andara sidan istället,funkade för mig.
Det är ju bara att hoppa på flaggstången från andara sidan istället,funkade för mig.
"...det jobbiga är sen om man går vidare..."
Läs om läs rätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.