Visa fullständig version : Hur lång deff behövs?
har överätit i ett par månader nu och lagt på mig sjukt mkt styrka men nu (snart) ska jag ge mig på att deffa. Jag är inte ute efter att få 6% BF men jag vill endå se skapligt rippad ut .. Tror ni att två månader räcker om jag kör seriöst? Jag lägger upp lite bildre på hullet så får ni säga va ni tror :em:
har överätit i ett par månader nu och lagt på mig sjukt mkt styrka men nu (snart) ska jag ge mig på att deffa. Jag är inte ute efter att få 6% BF men jag vill endå se skapligt rippad ut .. Tror ni att två månader räcker om jag kör seriöst? Jag lägger upp lite bildre på hullet så får ni säga va ni tror :em:
Ehh, jadu, vill du få fram rutor så ska nog 10kg bort, minst, och det är inget jag skulle ge mig på över bara 8v... Det skulle vara för tungt och för muskelnedbrytande, jag skulle sikta på säg 12kg över 20 veckor...
deffa i 5 månader ?!?! njaa de e jag inte så sugen på *innocent* hmmmm :confused:
stats
Längd 188 cm
Vikt 94 kg
King Grub
2006-07-30, 14:18
Här ger vi ordet "bulk" ny innebörd. :D
Det kommer att ta lång tid, om du inte vill kraschdieta. 20 veckor är inte en orimlighet alls. Äter man sig fet, får man acceptera att det tar tid att komma i form igen.
har grubben sagt de så stämmer det :bow:
Jag får väll bita i sura äpplet å göra skiten, men vem vet , rutor kanske är lite långt å gå i mitt tillstånd men mindre lår å arsle iaf, dubbelhakan ska oxå väck .. då e ja nöjd. Kagge ska man ju ha :hbang:
har grubben sagt de så stämmer det :bow:
Jag får väll bita i sura äpplet å göra skiten, men vem vet , rutor kanske är lite långt å gå i mitt tillstånd men mindre lår å arsle iaf, dubbelhakan ska oxå väck .. då e ja nöjd. Kagge ska man ju ha :hbang:
Nu får det bli cardio, fullkornspasta och kaloriräkning, för jag antar att du kommer deffa ganska hårt, och då gäller det att ha järnkoll om man inte skall sumpa alla sina surt förvärvade muskler i sin deffariver.
Sikta på att deffa fram till nyår, för du ser välbulkad ut (Vill säga skendräktig, men det är ju elakt ;) )
Hur mycket gick du upp per månad?
Har du några förebilder? :)
Snälla säg att du spänner ut magen :eek:
Snälla säg att du spänner ut magen :eek:
på bilden framifrån så spänner ja ut den :em: men annars ser typ typ ut som den i profil, vilket ja tykr är jävligt jobbigt men jag antar att de ska va dedär som kallas gener *flex*
Men du kan inte ha jobbat mycket på att hålla in magen? Eller är du en såndär som lever på proteindrinkar så du har blivit alldeles uppsvälld av gaser? :D
På bilden där du sitter ned ser det ju inte så extremt ut. Finns såklart en del barlast där med, men på de andra bilderna ser du ju uppsvälld ut. Sådär brukar jag kunna se ut om toksvullar och sen spänner ut magen.
Det här säger jag inte för att vara elak, vad jag tänkte var snarare att du kanske behöver jobba på att hålla in magen.
pragmatist
2006-07-30, 16:40
Får man fråga hur snabb din viktuppgång har varit?
Haha, vi snackar minst 20 kg som ska bort där, jag har precis gått ner 13, från 85 till 72, och vid 85 hade jag bara en liten "läpp" över brallan. Det kommer att ta tid mannen, jag joggar 3 ggr i veckan 13 km, och ätit runt 1300-1500 kcal, ändå har det tagit minst 4 månader.
Det du inte dör av blir du starkare av. you can do it :thumbup:
Får man fråga hur snabb din viktuppgång har varit?
jag hade körtelfeber så jag gick ner 8 kg och stardade på 83 i februari ... så 10-12 kilo på 4 månader tror ja .. har vägt detta ett tag nu ... jag har alltid haft en utstickande mage men som den är nu så beror det mest på alla mat ja äter men säkert även från knäböjen.
Men den borde väll "sjunka in" när man vänjer magen vid att äta mindre som t.ex när man deffar? Och nej jag pallar inte dra in magen :D självklart står den inte ut så mkt på bilderna som när jag går men så långt kan ja iaf trycka ut den om ja vill :D
Haha, vi snackar minst 20 kg som ska bort där, jag har precis gått ner 13, från 85 till 72, och vid 85 hade jag bara en liten "läpp" över brallan. Det kommer att ta tid mannen, jag joggar 3 ggr i veckan 13 km, och ätit runt 1300-1500 kcal, ändå har det tagit minst 4 månader.
Hur lång är du? hur gammal ?
jag hade körtelfeber så jag gick ner 8 kg och stardade på 83 i februari ... så 10-12 kilo på 4 månader tror ja .. har vägt detta ett tag nu ... jag har alltid haft en utstickande mage men som den är nu så beror det mest på alla mat ja äter men säkert även från knäböjen.Tror inte du kan skylla på böjen, det är fett som gör den där kulan. Har en i laget som böjer drygt ett kvarts ton, hans midja är knappast stor eller slapp.
King Grub
2006-07-30, 19:24
Det är väl inget att dividera om - du är tjock, helt enkelt.
http://www.zweg.com/ico/fat.gif
:D
Inget fel med det i sig - du har blivit starkare och säker lagt på dig muskler. Ingen negativ hälsopåverkan. Nackdelen är att det kommer att ta tid och vara tråkigt att ta dig i form igen. Det är inte så mycket att göra åt den saken heller. Har det tagit tid att äta sig till övervikten, tar det oftast längre tid än så att bli av med den.
jag hade körtelfeber så jag gick ner 8 kg och stardade på 83 i februari ... så 10-12 kilo på 4 månader tror ja .. har vägt detta ett tag nu ... jag har alltid haft en utstickande mage men som den är nu så beror det mest på alla mat ja äter men säkert även från knäböjen.
Men den borde väll "sjunka in" när man vänjer magen vid att äta mindre som t.ex när man deffar? Och nej jag pallar inte dra in magen :D självklart står den inte ut så mkt på bilderna som när jag går men så långt kan ja iaf trycka ut den om ja vill :D
Har du alltid haft putmage är det kanske dags att träna bort det? Din rygg kommer nog tacka dig för det.
För egen del har jag kommit långt med stretchning av höftböjare, vanlig magträning och "stomach-vacuum".
Annars är det ju inte så lätt att avgöra hur lång deff som behövs om du trycker ut magen sådär. Själv skulle jag lätt kunna se gravid ut om jag gjorde så, och även om jag har kvar lite extra isolering på magen är jag i varje fall inte anmäkrningsvärt tjock. Enklast vore det väl med en normal bild, där du nyper tag i hullet bredvid naveln.
Räkna med minst 4 månader diet, förmodligen är ett halvår närmare. Detta alltså om du vill behålla dom där musklerna som du lagt på dig tillsammans med fläsket. Sikta på minus ett halvkilo i veckan.
Daniel Mattusch
2006-07-30, 19:51
Jag är 191, lika gammal som du och vägde 102,5. Har mer muskelmassa än dig men drog ner lite på maten 1 månad(inga räknande av kcal). Gick ner till 96(mestadels vätska) och helt plötsligt såg man halvdeffad ut. Nu är ju de tidigare som skrivit i tråden de riktiga proffsen då jag aldrig har deffat men kör hårt!
zoltan_hellhound
2006-07-30, 20:02
ska han deffa bort muskler och tarmar och skelett så kan han nog gå ner 20 kilo *screwy* så mycket fett har han inte.men magen är ju svullen som tusan ..sluta spänna ut magen
Tror inte du kan skylla på böjen, det är fett som gör den där kulan. Har en i laget som böjer drygt ett kvarts ton, hans midja är knappast stor eller slapp.
Vadå? Kan böj göra att magen putar ut? :confused:
Ang. ämnet så tycker jag du ska satsa på att köra hårt i tex två månader, sen kanske ta ett break och försöka hålla nivån och sen ta ett nytt ryck tex i vår. Iaf. jag blev rätt sliten mentalt av att dieta nån längre tid. Jag körde iof. ganska lång nedtrappning (pga att jag testade mig fram och det tog tid innan jag hittade en nivå där jag faktiskt gick ner), men det var r'ätt bra för magsäcken och psyket hann vänja sig lite.
Men om du tror du pallar att köra länge och hårt så gör det. Ha flera delmål iallafall tycker jag, så att du kan stoppa om det blir FÖR jobbigt och ändå inte känna att du misslyckats totalt.
För mig tog det ca 15-16 veckor att gå ned från 89kg till 78kg. Då har det varit rätt så lugn deff, förutom tre-fyra sista veckor här då jag har gått ned 5kg.
Jag är 191, lika gammal som du och vägde 102,5. Har mer muskelmassa än dig men drog ner lite på maten 1 månad(inga räknande av kcal). Gick ner till 96(mestadels vätska) och helt plötsligt såg man halvdeffad ut. Nu är ju de tidigare som skrivit i tråden de riktiga proffsen då jag aldrig har deffat men kör hårt!
vad får dig å tro att du har mer muskelmassa?
För mig tog det ca 15-16 veckor att gå ned från 89kg till 78kg. Då har det varit rätt så lugn deff, förutom tre-fyra sista veckor här då jag har gått ned 5kg.
hur många gånger krökade du? hur mkt kardio i veckan?
Daniel Mattusch
2006-07-30, 21:19
vad får dig å tro att du har mer muskelmassa?
Ojda kanske skulle skrivit "tror" men ser så ut på bilderna. Sedan är jag lite starkare än dig. Antog bara
ska han deffa bort muskler och tarmar och skelett så kan han nog gå ner 20 kilo *screwy* så mycket fett har han inte.men magen är ju svullen som tusan ..sluta spänna ut magen
Vill man få fram rutorna ska man ner på kanska så låg BF. Jag ser inte ens antydan till dem på fotona...
Jag är 186 lång och 27 år. Vad har du för vikt, längd och ålder LuThe?
Bobbokrull
2006-07-31, 05:59
Jag föreslår en termogen diet...enkelt att följa, men den kan nog bli jobbig i längre perioder. Men det är bara att bita ihop och ge järnet så lossnar fettet!
hur många gånger krökade du? hur mkt kardio i veckan?
3 veckorna när jag gick ner 5kg så körde jag cardio ca 5x i veckan. Krökade noll gånger :D
När jag gick ner från 89-83kg så var det väl alkohol inblandad en gång i veckan och ingen cardio. Det berodde nog mest att jag började ett nytt jobb och avbröt arbetslösheten, så man fick energiunderskott så.
Vill man få fram rutorna ska man ner på kanska så låg BF. Jag ser inte ens antydan till dem på fotona...
Jag är 186 lång och 27 år. Vad har du för vikt, längd och ålder LuThe?
nej rutor är långt kvar :( men de kommer jag nog inte rikta in mig på längre efter va alla ni tycker *rolleyes* jag ska deffa seriöst i 2 månader sen får ja se hur nöjd jag är eller om jag fortsätter, är ju 18 bast så de e verkligen fel ålder att stanna hemma på helgerna :em:
18 år
188 cm
93-94 kg
vad är termogen diet? har du nått exempel på sådan?
föresten är det någon som har nån aning om hur många kcal jag bör ligga på om dagen?
Bobbokrull
2006-07-31, 10:55
vad är termogen diet? har du nått exempel på sådan?
föresten är det någon som har nån aning om hur många kcal jag bör ligga på om dagen?
http://forum.body.se/showthread.php?t=5414
Klicka och läs!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.