handdator

Visa fullständig version : helt jävla sjukt-kompisen stöter på min fd tjej!

Sidor : [1] 2

Kotten
2006-07-30, 02:07
Slut med tjejen och 2 veckor efter så är en av mina så kallade polare på henne och vill att hon ska sova där, helt jävla sjukt. Inte för att jag bryr mig om henne för det är skönt att det är slut men att min kompis gör så??. Lutar åt att jag kommer slå han på käften, eller ska man kanske bara skite i det, vetefan om jag klarar det.

Vet inte ens varför jag skriver här, men så är det.

Batman
2006-07-30, 02:17
Din polare är kåt på ditt ex och hon överväger säkert att nuppa med han bara för att retas med dig...

Ska du slå någon så är det båda men igenligen ska du skita i det och låta dom göra sina egna val, det är ju deras liv.

snelhest
2006-07-30, 02:17
välkommen till jorden
får jag lov att presentera människor

Kotten
2006-07-30, 02:21
vet inte om hon säger det för att göra mig sur eller något, jag hade inte brytt mig om det va johan 24 från lappträsk, men när det är min polare då blir jag fan sne. man kan inte bete sig hur fan man vill så något lär jag fan göra för att visa att så här gör man inte mot en kompis

snelhest
2006-07-30, 02:22
be honom sätta henne HÅRT i röven

Wopper
2006-07-30, 03:50
Slut med tjejen och 2 veckor efter så är en av mina så kallade polare på henne och vill att hon ska sova där, helt jävla sjukt. Inte för att jag bryr mig om henne för det är skönt att det är slut men att min kompis gör så??. Lutar åt att jag kommer slå han på käften, eller ska man kanske bara skite i det, vetefan om jag klarar det.

...och hon kommer säkert att acceptera budet, så är dom, och du ska se, på något märkligt sätt kommer denna situation till sist att vara DITT fel...

Mr. Moose
2006-07-30, 03:56
Väx upp för fan....

Du sa det var slut så varför reta upp dig? Hon kan göra vad hon vill.

Du undrar om du ska slå din kompis på käften! Vad fan är du för en kompis som missunnar en kompis ett kn**ll? Egoist! eller du kanske är rädd att hon ska snacka om dina "bedrifter" i sängen?

Whatever!

Claes

aliquis
2006-07-30, 04:02
Lägg ner kompisen bara så är det väl fixat.

Zerom
2006-07-30, 04:32
...eller bara säg till honom att du tycker det han gör är förjävligt och att du tar illa upp.
Bryr han sig inte då är han inte mycket till polare.

Dissector
2006-07-30, 04:38
Jag har aldrig fattat det där tjabbet om när en polare är på ens ex. Vadå? Varför inte? Om dom två är sugna på varandra, ska de hålla tassarna borta för henne EX's skull? Han som inte ens är tillsammans med bruden längre och dessutom försöker säga att han inte bryr sig om henne mer.

Nätack. Har det tagit slut med en brud får man nog ta och acceptera att hon är på någon annan, oavsett om det är en polare eller inte.
Gillar man någon så gör man. Inte ska väl vänskap ha en förbannelse över sig som hindrar varandra från att spänna vissa brudar även om man gillar dom?

hahavaffan
2006-07-30, 05:53
...eller bara säg till honom att du tycker det han gör är förjävligt och att du tar illa upp.
Bryr han sig inte då är han inte mycket till polare.Precis... prova att snacka med killen!

Herkulez
2006-07-30, 06:23

Bro´s before Ho´s, slå han på käften mannen.

Jorgen
2006-07-30, 07:52
Bryr han sig inte då är han inte mycket till polare.
Där har du lösningen.

Mental
2006-07-30, 08:26
Är det en principsak som gör att du blir upprörd? Dvs att du missunnar din polare för "man gör inte så"? Eller har du fortfarande känslor för henne och hoppas det skall bli ni två igen? Hur som, tar du till nävarna är du patetisk och det enda det kommer leda till är ett par månader i fotboja samt böter, ganska meningslöst.

timoat
2006-07-30, 08:38
vet inte om hon säger det för att göra mig sur eller något...

Där har du en annan möjlighet. Hon försöker trycka på dina knappar, tvinga dig att tänka på henne igen. Om det är hon som sagt det, ska du ta det med en stor nypa salt. Fråga din polare rakt ut. Jag har haft ex som tex ljugit om att de blivit gruppvåldtagna etc. Helt sjuka grejer. Skull inte förvåna mig om hon bara djävlas med dig. Sen när du och dion polare har slgit lite om henne, kan hon luta sig tillbaka och tänka

"Haha, där fick han för han gjorde slut! Vem tror han att han är? "

på ett sånt härligt elakat vindiktivt sätt som bara brudar kan. Hon skiter i att din polare kom ikläm. Hur pass nära är polaren?

Jorgen
2006-07-30, 08:40
Bitter nått?

timoat
2006-07-30, 08:43
Bitter nått?

Ehh, whatever gave you that impression... :cryout:

elan
2006-07-30, 08:58
Samma sak händer mig. Det hade inte varit slut med mitt ex många dagar innan hans polare började limma på mig. De bodde tillsammans när vi först träffades och polaren sa att han hade drömt om att ha sex med mig sedan dess, jag var visst lite högljudd av mig ibland.

Polaren har flickvän och han har helt seriöst bjudit mig att komma och bo på hotell med honom i staden där han jobbar, han säger också att han vill komma och hälsa på. Allt detta för att förverkliga sin dröm.

Jag är fortfarande mycket god vän med mitt ex men jag har inte sagt något om detta till honom eftersom polaren bett mig att hålla tyst. Jag tycker att hela situationen känns rätt olustig. Ska jag berätta för mitt ex? (Det vore isf inte för att vara dum mot honom utan snarare så att han skulle få veta vad polaren går för.) Ska man berätta för polarens flickvän?

Jag tror inte att ditt ex berättar detta för dig för att göra dig ledsen eller för att bevisa något. Hon kanske tycker att situationen känns lika märklig som jag och vill upplysa dig om saken. :)

Nina L
2006-07-30, 09:22
Jag är fortfarande mycket god vän med mitt ex men jag har inte sagt något om detta till honom eftersom polaren bett mig att hålla tyst. Jag tycker att hela situationen känns rätt olustig. Ska jag berätta för mitt ex?Skulle du själv ha velat veta? Jag tycker självklart att man berättar en sån sak. Varför skulle du vara mer lojal mot hans polare än mot honom?

Mental
2006-07-30, 09:29
Skulle du själv ha velat veta? Jag tycker självklart att man berättar en sån sak. Varför skulle du vara mer lojal mot hans polare än mot honom?

Varför sätta dit något?

Om min exflickväns kompis vill ha sex med mig så skulle jag bli smickrad, och om jag var attraherad av henne så skulle jag ha sex med henne, annars skulle jag artigt tacka nej, men att "tjalla" på henne till mitt ex eller hennes pojkvän ser jag inte nyttan av?

Nina L
2006-07-30, 09:30
Varför sätta dit något?Det handlar om att i fall man är vänner så underhåller man inte viktiga saker från varandra. Det tycker i alla fall inte jag.

mini
2006-07-30, 09:31
Ex är ex. Singel = fri på marknaden.
Jag skulle dock tycka att det kändes lite skabbigt att gå på en polares ex, speciellt om det var nyligen avslutat och det inte var känslor (andra än kåthet) inblandade.
För att ta elans exempel skulle jag inte vilja veta. Det är inte min ensak, och jag är övertygad om att jag inte skulle bli lyckligare av att veta.

Arne Persson
2006-07-30, 09:46
Tycker att Louis Armstrongs "It's a wonderful world" (eller vad den nu heter?) passar utmärkt här....:D

mangemani
2006-07-30, 09:46
smäll på käften?ja är det nån som borde få en sådan så är det väl du som lägger dej i andras affärer.
hon är fri att kunna göra vad hon vill,skulle varit stor skillnad om ni var ihop och otrohet var inblandad,men nu är inte fallet så,nu är hon fri att bestämma vem hon blir ihop med,likaså med dina "vänner",dom kan överta ditt ex om dom vill(oshysst eller inte),det är helt upp till dom och tyvär kan inte du göra nått åt saken(mer än att kanske nämna att du mår dåligt över det hela till dom),du har ingen kontroll över deras liv.

stenis
2006-07-30, 09:47
Väx upp för fan....

Du sa det var slut så varför reta upp dig? Hon kan göra vad hon vill.

Du undrar om du ska slå din kompis på käften! Vad fan är du för en kompis som missunnar en kompis ett kn**ll? Egoist! eller du kanske är rädd att hon ska snacka om dina "bedrifter" i sängen?

Whatever!

Claes

STOLPSKOTT!!

Schysst och rätt av polarn att tatta en tjej som gjort slut med hans polare eller, vafan e de för polare.?

Ge han en käftsmäll om du tror att du mår bättre av det, annars så klipper du bara kontakten med honom totalt och gör ingenting.

Aldrig att jag skulle ha någon fortsatt kontakt med en "polare" som gjort något sådant. Aldrig.

Arne Persson
2006-07-30, 09:48
STOLPSKOTT!!

Schysst och rätt av polarn att tatta en tjej som gjort slut med hans polare eller, vafan e de för polare.?

Ge han en käftsmäll om du tror att du mår bättre av det, annars så klipper du bara kontakten med honom totalt och gör ingenting.

Ha ha! Det var kanske lite ironi bakom också....:)

stenis
2006-07-30, 09:57
Ha ha! Det var kanske lite ironi bakom också....:)

Fick lov att läsa om hans inlägg nu, de finns rum för att de skulle kunnat vara ironi de han skrev, men de kan lika gärna vara seriöst de han skriver och om det är de tycker jag de är helt idiotiskt.

Kan inte förstå vad det är för kompisar som utan att säga något börjar limma på en polares ex, en tjej han nyligen gjort slut med dessutom, visst om de hade gått ett bra tag men på en gång? vad är de för kompis? Ne usch..

=)

Arne Persson
2006-07-30, 10:15
Fick lov att läsa om hans inlägg nu, de finns rum för att de skulle kunnat vara ironi de han skrev, men de kan lika gärna vara seriöst de han skriver och om det är de tycker jag de är helt idiotiskt.

Kan inte förstå vad det är för kompisar som utan att säga något börjar limma på en polares ex, en tjej han nyligen gjort slut med dessutom, visst om de hade gått ett bra tag men på en gång? vad är de för kompis? Ne usch..

=)

Troligen en svennis eller en bara en kåt stackare....:D

Wennerberg
2006-07-30, 11:34

Fråga honom om han tycker det är värt att förstöra er vänskap för ett ligg. Troligen så skiter han i vilket eftersom han redan har börjat ragga och då kan du bara säg till honom att gå ut och vänta på dig medans du kavlar upp armarna fan

stenis
2006-07-30, 11:47
Troligen en svennis eller en bara en kåt stackare....:D

:D

Kotten
2006-07-30, 14:08
Bro´s before Ho´s, slå han på käften mannen.

haha, ja får göra det *flex*, som jag sagt tidigare så skiter jag i vad hon gör, bara det att det ska vara min polare då blir man lite sne, iof så vart det slut mellan han och tjejen för 2 månader sen eller något, kanske skulle lägga in en stöt *popcorn*

Mental
2006-07-30, 14:13
haha, ja får göra det *flex*, som jag sagt tidigare så skiter jag i vad hon gör, bara det att det ska vara min polare då blir man lite sne, iof så vart det slut mellan han och tjejen för 2 månader sen eller något, kanske skulle lägga in en stöt *popcorn*

Varför får jag en känsla av att du antingen är ganska ung med hävdelsebehov eller ganska omogen?

Kotten
2006-07-30, 14:46
Varför får jag en känsla av att du antingen är ganska ung med hävdelsebehov eller ganska omogen?

Den dagen du blir av med oskulden och skaffar en tjej, sen blir det slut och 2 veckor efter är din polare där och försöker, då kommer du oxå bli sne om du fungerar som en normal människa

jag är ung och omogen kanske, lika gammal som dig faktiskt då är man ung och omogen.

Sen läser man lite mellan raderna kan man förstå att det är lite ironi bakom det mesta

Mental
2006-07-30, 14:50
Den dagen du blir av med oskulden och skaffar en tjej, sen blir det slut och 2 veckor efter är din polare där och försöker, då kommer du oxå bli sne om du fungerar som en normal människa

jag är ung och omogen kanske, lika gammal som dig faktiskt då är man ung och omogen.

Sen läser man lite mellan raderna kan man förstå att det är lite ironi bakom det mesta

Tja, gammal kallar jag mig inte, jag tycker att 25 är en lagom ålder, och ett par kortare och längre förhållande har jag bakom mig, men jag kan ärligt säga att om någon av mina polare vill ha något av mina ex så är det bara att ta för sig, tar det slut lämnar man det bakom sig, inte sitter på ett internetforum och frustar om käftsmällar och svikande polare. Som sagt, på ditt sätt lite gnälliga sätt att skriva så framställde du dig som en fjunig 16:åring som blivit trampad på tårna och inte kunde ta det.

Tricklev
2006-07-30, 14:58
Är du arg för att du är känslor kvar, eller för att du är ett svin?

Kwon
2006-07-30, 15:01
Varför bryr du dig vem hon är tillsammans med nu?

Har du fortfarande känslor kvar? Glöm henne!

Om du tycker det är dåligt av din "polare" att vara med polares ex, då kanske han inte är en riktig polare?

Har han svikit dig känns det som?

Du kanske inte behöver personen i din umgängeskrets?

Folk träffar varandra och ljuv musik kan uppstå , polares ex eller inte.

Vissa struntar i en persons historia och ser framåt.

Kotten
2006-07-30, 15:05
Tja, gammal kallar jag mig inte, jag tycker att 25 är en lagom ålder, och ett par kortare och längre förhållande har jag bakom mig, men jag kan ärligt säga att om någon av mina polare vill ha något av mina ex så är det bara att ta för sig, tar det slut lämnar man det bakom sig, inte sitter på ett internetforum och frustar om käftsmällar och svikande polare. Som sagt, på ditt sätt lite gnälliga sätt att skriva så framställde du dig som en fjunig 16:åring som blivit trampad på tårna och inte kunde ta det.

som jag skrev i första posten, så visste jag inte varför jag skrev det här ens, fick read på det just då bara. om du tycker att det lugnt att dina polare är på din tjej du varit ihop med nån vecka efter så är du konstig tycker jag, alla är vi olika. Visst blir jag sne på min kompis men läser man en del posts kan man förstå att det är lite skämt oxå. Va jag som gjorde slut. En regel är att man raggar inte på kompisars gammla tjejer, iaf inte 2 veckor efter då är man berättigad att bli irriterad, som jag sa innan hade det varit johan 22 från lappträsk skulle jag inte bry mig

Kotten
2006-07-30, 15:06
Är du arg för att du är känslor kvar, eller för att du är ett svin?

Jag är inte ens förbannad så, bara irriterande när det ska vara en så kallade kompis. Men jag kanske är ett svin då :D

Tricklev
2006-07-30, 15:08
Jag är inte ens förbannad så, bara irriterande när det ska vara en så kallade kompis. Men jag kanske är ett svin då :D

Men alltså, om det hade varit ett ex man har känslor för så förstår jag.

Men varför skulle du bli arg om din polare stöter på någon du inte bryr dig om...?

Kotten
2006-07-30, 15:11
[QUOTE=Kwon]Varför bryr du dig vem hon är tillsammans med nu?

Har du fortfarande känslor kvar? Glöm henne!

Ne det handlar inte om det, bara en princip sak att man gör inte så bara.

Om du tycker det är dåligt av din "polare" att vara med polares ex, då kanske han inte är en riktig polare?

Nej troligen inte, men förbannad blir man ju endå, hon berättade det för mig och hon vill ju att allt ska bli bra mellan oss igen men jag vill inte, men min polare ska iaf inte vara där 2 veckor efter och försöka, han kan ju iaf fråga först om det är lugnt för mig tycker man

Har han svikit dig känns det som?

njae, men om han kan göra så här 2 veckor efter att det blir slut vad kan han då göra sen senare ?, man kommer ju inte kunna lita på han tydligen

Du kanske inte behöver personen i din umgängeskrets?

Nej egentligen inte kanske, inte nu iaf
Folk träffar varandra och ljuv musik kan uppstå , polares ex eller inte.
Som jag sa innan så berättade hon det här för mig för hon tycker det känns konstigt när han håller på så där, skulle aldrig tro att hon skulle göra något men gör hon det så skulle jag inte bli sur på henne för jag bryr mig inte så mer, bara en princip sak mellan kompisar tycker jag

Kotten
2006-07-30, 15:12
Men alltså, om det hade varit ett ex man har känslor för så förstår jag.

Men varför skulle du bli arg om din polare stöter på någon du inte bryr dig om...?

För det vet han inte, han har inte ens frågat mig om det är lugnt. Så egentligen hade det kunnat vara så att jag ligger hemma och mår skit dåligt, det vet han inget om

Jorgen
2006-07-30, 15:14
Visst blir jag sne på min kompis men läser man en del posts kan man förstå att det är lite skämt oxå.
Så du skojar alltså?

Dom posterna du gjorde inatt som inte finns kvar var också på skoj antar jag?

Kwon
2006-07-30, 15:14
Glöm båda Kotten o skaffa ny brud!

Slut på problemet och ingenting du behöver tänka (slösa energi) på mer! :)

Don't lose sleep over this, either the chick or the fella.

internethjälten
2006-07-30, 15:17

När det gäller känslor och kärlek så har folk gått över
liv och lem för den innan och vissa anser att offra
en vänskap för att de anser sig funnits sitt livs stora
kärlek är inget nytt.

Förstår att du blir sur och vill slå din polare på käften som
du själv skriver men om du ser objektivt på det hela så
har du ju inget med exet eller polaren att göra igentligen
och vilka de väljer att vara med är ju deras problem.

Så skit i dem bara...

mvh
nicke

Kotten
Så du skojar alltså?

Dom posterna du gjorde inatt som inte finns kvar var också på skoj antar jag?

Det jag skrev i dom första posterna kanske va lite att ta i:), att han är värd en smäll det står jag för, men tror inte jag orkar lägga energi på det dock. Ser man lite i vad jag skrivit så är ju inte allt på allvar hela tiden, första posterna kanske va det dock, skrev nog mest utan att riktigt tänka vad jag skrev :)

mini
En regel är att man raggar inte på kompisars gammla tjejer, iaf inte 2 veckor efter då är man berättigad att bli irriterad
En regel enligt vem?

Kotten
2006-07-30, 15:18
När det gäller känslor och kärlek så har folk gått över
liv och lem för den innan och vissa anser att offra
en vänskap för att de anser sig funnits sitt livs stora
kärlek är inget nytt.

Förstår att du blir sur och vill slå din polare på käften som
du själv skriver men om du ser objektivt på det hela så
har du ju inget med exet eller polaren att göra igentligen
och vilka de väljer att vara med är ju deras problem.

Så skit i dem bara...

mvh
nicke

Jo det kommer jag göra oxå, men irriterad blir man

Kotten
2006-07-30, 15:19
En regel enligt vem?

Det är en oskriven regel, iaf här jag bor. Sen vet jag inte hur det är hemma hos dig men jag tycker att det säger sig själv.

Yankeee
2006-07-30, 15:20
En regel enligt vem?

Det är ju allmänt känt att killar äger och bestämmer över sina ex åtminstonde till de har hittat en ny och eller kommit över henne helt.

Kotten
2006-07-30, 15:21
Glöm båda Kotten o skaffa ny brud!

Slut på problemet och ingenting du behöver tänka (slösa energi) på mer! :)

Don't lose sleep over this, either the chick or the fella.

Första tanken när jag fik reda på det va att jag vart skitförbannad på min polare för att han försöker, nu bryr jag mig inte om han heller, tur att jag fick reda på nu hur han är. Hade varit värre om det vart eftyer nästa tjej jag träffar som jag kanske mår dåligt över när det blir slut.

Förlora sömn gör jag ju knappast, sover bättre än någonson när jag har hela sängen för mig själv :D

Kwon
2006-07-30, 15:22
En regel enligt vem?

Den oskrivna regeln att man inte nuppar med polares flickvänner.

Om man följer den eller inte är upp till en själv! :D

Brukar ofta bli knas i umgängeskretsen sen. (tillochmed bråk!)

Men det beror på som sagt! Vissa tar det lite lättare på sånt där.

När jag var yngre och dummare höll jag på att knocka en polare över en sån grej.

Kotten
2006-07-30, 15:22
Det är ju allmänt känt att killar äger och bestämmer över sina ex åtminstonde till de har hittat en ny och eller kommit över henne helt.

Inte så jag menar, jag skiter i vad hon gör. Jag skulle aldrig ragga på en polares tjej 2 veckor efter att dom gjort slut, det är de som är grejen. Hon kan dra

Kwon
2006-07-30, 15:25
Inte så jag menar, jag skiter i vad hon gör. Jag skulle aldrig ragga på en polares tjej 2 veckor efter att dom gjort slut, det är de som är grejen. Hon kan dra

"Polarn" kan dra också tycker jag.

He ain't a bro anymo!

mini
2006-07-30, 15:26
Det är en oskriven regel, iaf här jag bor. Sen vet jag inte hur det är hemma hos dig men jag tycker att det säger sig själv.
Iran?

Kotten
2006-07-30, 15:27
"Polarn" kan dra också tycker jag.

He ain't a bro anymo!

Japp, har gått om andra kompisar så det kvittar egentligen

Kotten
2006-07-30, 15:27
Iran?

Irak, det va nära

Yankeee
2006-07-30, 15:31

Men vad är grejen då? Din polare gör som han vill, ditt ex gör som hon vill. Om de vill hooka upp så gör de väl det för att de vill. Unnar du inte din kompis (och ex) lite gläjde?

Valentino
2006-07-30, 15:31
Kotten, skit i att förklara för Mini. Fattar hon inte, så är hon en av dem som inte fattar. Du kan trösta dig med att de flesta andra förstår precis dina känslor och vad du menar.

Kotten
2006-07-30, 15:33
Kotten, skit i att förklara för Mini. Fattar hon inte, så är hon en av dem som inte fattar. Du kan trösta dig med att de flesta andra förstår precis dina känslor och vad du menar.

Ne därför jag dummar mig tebax bara. har redan förståt det och bryr mig inte om vad hon skriver :)

Kwon
2006-07-30, 15:36
Ne därför jag dummar mig tebax bara. har redan förståt det och bryr mig inte om vad hon skriver :)

Som sagt, man kan se saken på flera olika sätt, beroende på hur man är som person! :D

Vissa unnar ex och polare lite glädje (vad trevligt och kul att de fann varann) och andra kanske tänker att det var ett svek av dom båda (så gör man bara inte enligt den oskrivna lagen).

Det viktiga i den här frågan är att du blir fri från allt det som tynger ner dig.

Kan du inte se det positiva i det som hände, så glöm dom bara, tänk inte på dom, lägg ej ner mer energi på dom.

Kan du dock se det positiva så kan du se saken med ett helt annat perspektiv (hon slapp vara ensam länge och kul för polaren att han träffat en bra tjej).

Diamond
2006-07-30, 15:36
Han är ingen kompis då han inte sätter dina känslor förre ett knull.

Glöm både henne och honom*cry*

Kotten
2006-07-30, 15:37
Men vad är grejen då? Din polare gör som han vill, ditt ex gör som hon vill. Om de vill hooka upp så gör de väl det för att de vill. Unnar du inte din kompis (och ex) lite gläjde?

Om du någonsin varit ihop med någon så diskutterar man inte så där, vi va tillsammans i 2 år och va förlovade, så det har varit ganska seriöst förhållande inget 1 månads förhållande. Om du då tycker att det är ok att en av dina polare är på henne 2 veckor efter utan att fråga dig om det är lugnt så förstår jag inte hur du tänker faktiskt. Att det blev slut handlar om att jag inte orkade mer, men min polare ska inte vara där efter 2 veckor hur det än är, sen vet han inte ens om jag mår dåligt eller något, han vet inte ens varför det vart slut. Hade han frågat mig om det va lugnt hade han iaf visat respekt

Dom får jätte gärna ha roligt, skiter jag i men han är inte min kompis längre och jag tycker det är fruktansvärt dåligt av han

Yankeee
2006-07-30, 15:38
Om du någonsin varit ihop med någon så diskutterar man inte så där, vi va tillsammans i 2 år och va förlovade, så det har varit ganska seriöst förhållande inget 1 månads förhållande. Om du då tycker att det är ok att en av dina polare är på henne 2 veckor efter utan att fråga dig om det är lugnt så förstår jag inte hur du tänker faktiskt. Att det blev slut handlar om att jag inte orkade mer, men min polare ska inte vara där efter 2 veckor hur det än är, sen vet han inte ens om jag mår dåligt eller något, han vet inte ens varför det vart slut. Hade han frågat mig om det va lugnt hade han iaf visat respekt

Dom får jätte gärna ha roligt, skiter jag i men han är inte min kompis längre och jag tycker det är fruktansvärt dåligt av han

Så om man har varit ihop med någon så har man rätt att bestämma över andra människor? Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha fram.

Bronkitkorv
2006-07-30, 15:39
Dålig stil av kompisen... men låt det bara vara för inget blir bättre av att ni hatar varandra. Låt tiden gå så löser det sej..

Valentino
2006-07-30, 15:40
Så om man har varit ihop med någon så har man rätt att bestämma över andra människor? Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha fram.

Säger han att han har rätt eller att det är rätt att bestämma över andras känslor? Han visar bara en reaktion som tydligen inte alla verkar förstå.

Kwon
2006-07-30, 15:40
Det är så enkelt som så att Kotten förväntade sig att sin polare, sin broder, sin gamle vapendragare, att följa och hedra den oskrivna lagen, men eftersom han ej gjorde detta, känner han ett stort svek.

Detta är det som tynger Kotten först och främst.

Ett stort svek av "polaren" att ej vara hedersam nog att följa "den oskrivna lagen".

Skit i polaren kotte och gå vidare.

Yankeee
2006-07-30, 15:41
Säger han att han rätt att bestämma över andras känslor? Han visar bara en reaktion som tydligen inte alla verkar förstå.

Klart vi förstår hur han tänker. Grejen är att det inte finns något positivt öht att tänka som han gör.

Kotten
2006-07-30, 15:41
Kwon]Som sagt, man kan se saken på flera olika sätt, beroende på hur man är som person! :D

Vissa unnar ex och polare lite glädje (vad trevligt och kul att de fann varann) och andra kanske tänker att det var ett svek av dom båda (så gör man bara inte enligt den oskrivna lagen).

Det viktiga i den här frågan är att du blir fri från allt det som tynger ner dig.

Alltså vi va ju ihop i 2 år så även fast jag inte vill vara ihop med henne mer så blir det ju en omställning som tar lite tid

Kan du inte se det positiva i det som hände, så glöm dom bara, tänk inte på dom, lägg ej ner mer energi på dom.
Jag ser det positiva, jag är fri och kan göra vafan jag vill utan att någon gnäller :D

Kan du dock se det positiva så kan du se saken med ett helt annat perspektiv (hon slapp vara ensam länge och kul för polaren att han träffat en bra tjej)

Jo hade jag nog tyckt oxå om den killen inte varit min kompis, det stör mig att han bara försöker utan att ens höra med mig hur jag mår eller om det är lugnt, annars va det skitsamma. Jag har gjort slut och ska inte bry mig egentligen, men vafan någonstans får gränsen gå

Valentino
2006-07-30, 15:42
Klart vi förstår hur han tänker. Grejen är att det inte finns något positivt öht att tänka som han gör.

Hjärnan och hjärtat går inte alltid hand i hand.

Kwon
2006-07-30, 15:43
Jo hade jag nog tyckt oxå om den killen inte varit min kompis, det stör mig att han bara försöker utan att ens höra med mig hur jag mår eller om det är lugnt, annars va det skitsamma. Jag har gjort slut och ska inte bry mig egentligen, men vafan någonstans får gränsen gå

Han bryr sig helt enkelt inte om dig så mycket som du trodde! :D

Han sätter ju helt klart sig själv (vad som är bäst för honom själv) framför dig och din vilja.

Eller så antar han att eftersom du gjort slut så hatar du henne alt bryr dig inte längre och att det är fritt fram (klart Kotten förstår, han hade ju gjort samma!).

Kotten
2006-07-30, 15:43
Det är så enkelt som så att Kotten förväntade sig att sin polare, sin broder, sin gamle vapendragare, att följa och hedra den oskrivna lagen, men eftersom han ej gjorde detta, känner han ett stort svek.

Detta är det som tynger Kotten först och främst.

Ett stort svek av "polaren" att ej vara hedersam nog att följa "den oskrivna lagen".

Skit i polaren kotte och gå vidare.

Exakt, resten va skitsamma, Grejen är den att jag har gått vidare till 95%, min tjej däremot hör av sig hela tiden och vill träffas, så det handlar itne om svartsjuka för då hade jag väl gått tebax direkt då

Kwon
2006-07-30, 15:45
Exakt, resten va skitsamma, Grejen är den att jag har gått vidare till 95%, min tjej däremot hör av sig hela tiden och vill träffas, så det handlar itne om svartsjuka för då hade jag väl gått tebax direkt då

Låter som det är en soppa du ej blir av med!

Dissa båda, gå vidare, träffa ny och tänk ej på dom.

Ser bra ut, kör hårt etc :thumbup:

mini
2006-07-30, 15:45
Säger han att han har rätt eller att det är rätt att bestämma över andras känslor? Han visar bara en reaktion som tydligen inte alla verkar förstå.
Du menar "som inte alla håller med om". Jag har varit i både långa och korta relationer. När det är slut har jag inget som helst att säga till om vem före detta partnern träffar/ligger med. (Jag är en sådan som inte anser att man har den rätten när man är tillsammans heller, men det är en annan diskussion.)

Valentino
2006-07-30, 15:48
Du menar "som inte alla håller med om". Jag har varit i både långa och korta relationer. När det är slut har jag inget som helst att säga till om vem före detta partnern träffar/ligger med. (Jag är en sådan som inte anser att man har den rätten när man är tillsammans heller, men det är en annan diskussion.)

Han säger väl sig inte ha rätten till ngn? Han bara påtalar sin besvikelse över sin kompis beteende och många av oss andra förstår honom verkligen.

Kotten
2006-07-30, 15:48
Låter som det är en soppa du ej blir av med!

Dissa båda, gå vidare, träffa ny och tänk ej på dom.

Ser bra ut, kör hårt etc :thumbup:

will do *flex*, får ringa nån gammal flamma :D

Hades
2006-07-30, 15:49
I det här fallet tror jag dock att Kotten är mest besviken på sin kompis, inte på sitt ex.

Yankeee
2006-07-30, 15:56
Spela roll vem han är besviken på. Det är ingen som har gjort något fel och det är bara negativt att tänka som har gör.

Valentino
2006-07-30, 15:59
Det är ingen som har gjort något fel

Det där råder det ju uppenbarligen delade meningar om. Vi är många som tycker att det är det.

Kwon
2006-07-30, 16:04
Som sagt, vissa följer den "oskrivna lagen", andra inte! :D

Det som är viktigast för Kotten nu är att tänka på annat och sluta oroa sig över detta.

Antingen är han glad för de båda eller inte.

Lev vidare Kotte! :thumbup:

Yankeee
2006-07-30, 16:07
Det där råder det ju uppenbarligen delade meningar om. Vi är många som tycker att det är det.

Tja, även om han har gjort fel enligt er så är det ändå bara ett negativt tankesätt.

Valentino
2006-07-30, 16:08
Tja, även om han har gjort fel enligt er så är det ändå bara ett negativt tankesätt.

Är det ngn som påstått ngt annat? Klart att det är negativt att vara bitter, det vi andra lyckats konstatera är att det är ett faktum och vi förstår vad det beror på. Men klart att det bästa vore att skita i det och skutta runt och vara lycklig.

Yankeee
2006-07-30, 16:10
Är det ngn som påstått ngt annat?

Eftersom att ni indirekt uppmuntrar hans tankesätt, ja?

Valentino
2006-07-30, 16:10
Eftersom att ni indirekt uppmuntrar hans tankesätt, ja?

Att förstå orsak och verkan är inte att uppmuntra.

Yankeee
2006-07-30, 16:12
Att förstå orsak och verkan är inte att uppmuntra.

Att inte säga att det någon gör är fel är att indirekt uppmuntra till att fortsätta på samma bana.

Trance
2006-07-30, 16:15
Yankeee, du är väl negativ hela tiden. Då borde du väl vara mer tolerant till folk som är negativa lite ibland iallfall.

Beroende hur förhållandet såg ut så är det väl klart att man inte går efter ens kompis ex direkt efter de gjort slut utan att man vet att det är hyfsat ok med kompisen.

Valentino
2006-07-30, 16:16
Att inte säga att det någon gör är fel är att indirekt uppmuntra till att fortsätta på samma bana.

Är det det indirekt? Men inte direkt? En sista gång, det finns en del som förstår hans reaktion men det betyder ju inte att vi tycker att det är positivt. För Kottens skull så vore ju det bästa om han kunde glömma och åka och bada.

Men att bli besviken på en sån sak är ett faktum för vissa. Att förstå varför en människa blir arg, betyder det att man tycker att det är positivt att vara arg?

Kotten
2006-07-30, 16:25

Dina kompisar får nog passa sig;) , du verkar vara likadan

Yankeee
2006-07-30, 16:25
Yankeee, du är väl negativ hela tiden. Då borde du väl vara mer tolerant till folk som är negativa lite ibland iallfall.

Jo, för jag är alltid likadan på forumet som irl.

Kwon
2006-07-30, 16:26

Nejfan Kotten, nu tänker vi på positiva och glada saker.

Glöm bort det som hänt, gå vidare och njut av livet!

Nu vet du iaf var polaren står angående detta.

Have fun! Njut!

http://www.uploadfile.info/uploads/e411409eab.jpg

Yankeee
2006-07-30, 16:28
Är det det indirekt? Men inte direkt? En sista gång, det finns en del som förstår hans reaktion men det betyder ju inte att vi tycker att det är positivt. För Kottens skull så vore ju det bästa om han kunde glömma och åka och bada.

Men att bli besviken på en sån sak är ett faktum för vissa. Att förstå varför en människa blir arg, betyder det att man tycker att det är positivt att vara arg?

En direkt uppmuntran hade väl varit att säga t.ex "bra jobbat, fortsätt så"?
Jag förstår också hans reaktion, skillnaden är att jag inte säger det han vill höra.

Det betyder inte att DU tycker att det positivt, däremot betyder det att personen som blir arg kan tro att det är positivt.

High1ander
2006-07-30, 16:28
Bara att dra på sig whigger-kläderna och förklara för kompisen "Broes before hoes!".

Som andra sagt lite: Visst är det skabbigt, men du äger inte kompisen eller tjejen (du äger inte tjejen ens när ni är tillsammans). 2 veckor efter och om det bara är kåthet så tycker jag det är "fel", men "ok". Är det dock så att de två råkat blivit kära i varandra, ja surt det med, men jag tycker det är fair game.

Att slå polaren är bara infatilt, att bryta kontakten är helt berättigat.

Yankeee
2006-07-30, 16:29

Passa sig för vad? Att jag träffar en tjej som vilken annan?

Kotten
2006-07-30, 16:31
Nejfan Kotten, nu tänker vi på positiva och glada saker.

Glöm bort det som hänt, gå vidare och njut av livet!

Nu vet du iaf var polaren står angående detta.

Have fun! Njut!

http://www.uploadfile.info/uploads/e411409eab.jpg

jag mår kanon, verkar vara yankeee som mår dåligt :D, som jag sa tidigare ska ringa nån gammal flamma man strulat lite med, hyra lite film och grejer och bara skita i allt:thumbup:. folk verkar tro att jag är helt knäckt så är det inte, mår bättre än på länge förutom att jag stör mig på det där bara, men det är inget som gör att jag sitter och deppar

Kotten
2006-07-30, 16:31
Passa sig för vad? Att jag träffar en tjej som vilken annan?

att du är på och tallar på deras tjejer :naughty: , du verkar ju inte ha något emot det*kissass*

Valentino
2006-07-30, 16:32
Det betyder inte att DU tycker att det positivt, däremot betyder det att personen som blir arg kan tro att det är positivt.

Tror du på fullaste allvar att Kotten ser ngt positivt med det här? Det är inte positivt att bli arg på sina vänner, men beter de sig som svin så kan man inte undgå att bli arg, ledsen och besviken.

Ha det.

Yankeee
2006-07-30, 16:33
att du är på och tallar på deras tjejer :naughty: , du verkar ju inte ha något emot det*kissass*

Självklart inte.

Kwon
2006-07-30, 16:34
jag mår kanon, verkar vara yankeee som mår dåligt :D, som jag sa tidigare ska ringa nån gammal flamma man strulat lite med, hyra lite film och grejer och bara skita i allt:thumbup:. folk verkar tro att jag är helt knäckt så är det inte, mår bättre än på länge förutom att jag stör mig på det där bara, men det är inget som gör att jag sitter och deppar

Jag menar alltså att du inte ens skall störa dig på detta, comprende?

Du har alltså stört dig på detta så mycket, att du har känt ett behov av att skriva av dig om detta på Kolozzeum.

Det är för mycket! Forget about this shit!

Enjoy Life Bro!

What's done is done! :thumbup:

Yankeee
2006-07-30, 16:35
Tror du på fullaste allvar att Kotten ser ngt positivt med det här? Det är en inte positivt att bli arg på sina vänner, men beter de sig som svin så kan man inte undgå att bli arg, ledsen och besviken.

Ha det.

Jag vet inte hur kotten verkligen ser på saken. Han argumenterar dock för något negativt. Ur kottens synvinkel så är de svin ja. Men varför se det så när vi alla nu vet att det är negativt?

Kotten
2006-07-30, 16:35
Självklart inte.

Du har troligen inte varit med om något liknande, eller så är du bara oskuld och oförstående, lite roligt att se att du verkar mer upprörd än jag är :laugh:

Yankeee
2006-07-30, 16:37
Du har troligen inte varit med om något liknande, eller så är du bara oskuld och oförstående, lite roligt att se att du verkar mer upprörd än jag är :laugh:

Varför skulle jag vara upprörd? Och vem säger att jag inte skulle reagera som du? Klart det är lättare att säga hur man ska göra som åskådare, men det trodde jag du förstod.

Kwon
2006-07-30, 16:37

Han är inte upprörd, han ser bara inget fel med det.

Han har inte samma förväntningar av "polarna" som du har tex, så är det bara.

Folk är folk, olika.

Förr hade jag tex reagerat värre än dig (stört dig så till den grad att du var tvungen att skriva av dig på Kolo), men inte nuförtiden.

Kotten
2006-07-30, 16:39
Du har alltså stört dig på detta så mycket, att du har känt ett behov av att skriva av dig om detta på Kolozzeum.

Ne egentligen va det inte så, satt här och igår kväll och hade tråkigt när jag fick reda på det så då skrev jag bara, ingen speciell anledning, sen vart det större diskussioner än vad jag väntade mig, inget att göra med att jag mår dåligt. Va bara ett infall när jag fick reda på det :)

mini
2006-07-30, 16:40
Men hon är ju inte din tjej?

AFanatic
2006-07-30, 16:40
Han är ingen kompis då han inte sätter dina känslor förre ett knull.

Glöm både henne och honom*cry*

Så han ska sätta sin kompis känslor före sina egna? Tänk om han varit hemligt kär i tjejen?

Spela roll vem han är besviken på. Det är ingen som har gjort något fel och det är bara negativt att tänka som har gör.

Så rätt broder.

Yankeee
2006-07-30, 16:41
Konstigt att damerna och jag har samma åsikt ;)

Go sisters! *kissass*

Kotten
2006-07-30, 16:41
Men hon är ju inte din tjej?

va?, vet du vad du pratar om nu

Kwon
2006-07-30, 16:42

Du gjorde ju slut med henne.

Anser du att hon fortfarande är din tjej 2 veckor efter du gjort slut med henne?

elan
*lutar mig tillbaka och njuter av argumentation på kolo när den är som bäst* *popcorn*

AFanatic

Har du dåligt minne?

Edit: Tack Kwonish

Kwon
2006-07-30, 16:43
*lutar mig tillbaka och njuter av argumentation på kolo när den är som bäst* *popcorn*

Bättre än en episod av "Snillen Spekulerar". :D

Kotten
2006-07-30, 16:43
Du gjorde ju slut med henne.

Anser du att hon fortfarande är din tjej 2 veckor efter du gjort slut med henne?

jag frågade ju yankeee, handlade inte om min tjej

Nä hon är inte min tjej mer, som jag sa innan hade det varit olle, nisse eller kanske pelle så hade jag inte brytt mig alls, inte för att jag gör det speciellt mycket nu heller men endå.

Kotten
2006-07-30, 16:44
Har du dåligt minne?

Edit: Tack Kwonish

pratade med yankee om han skulle ragga på hans kompisars tjejer, då frågar hon mig om min tjej, har ju inget med saken att göra så förstår inte vad hon menade

Valentino
2006-07-30, 16:45
Kotten, betänk att båda dessa tjejer som diskuterar emot dig, står framför spegeln och gör krabban. Då kanske det hela kommer i en ny dager.

Herkulez
du har inga problem att gå på kompisars nyblivna ex?

Yankeee

Du frågade mig om "deras tjejer".

Kwon

Nä hon är inte min tjej mer, som jag sa innan hade det varit olle, nisse eller kanske pelle så hade jag inte brytt mig alls, inte för att jag gör det speciellt mycket nu heller men endå.

Du sa ju till Yankee, "e du å tallar på deras tjejer?" som att han skulle ha varit likadan som din gamla "polare".

Men din polare "tallade" ju inte på din tjej, då hon inte var din tjej längre, detta var ju 2 veckor efter ni gjort slut.

Han visste att ni hade gjort slut eller hur?

Yankeee
2006-07-30, 16:46

Nej? Varför skulle jag ha det? Är det ömsesidigt så varför inte?

Valentino

Nej, fattar du vilken snubbe.

Kotten
Du frågade mig om "deras tjejer".

ja dina kompisars tjejer och du skulle inte ha något emot det, gå och prata med någon tycker jag annars har du sanrt inga kompisar kvar ;)

Yankeee
2006-07-30, 16:47
ja dina kompisars tjejer och du skulle inte ha något emot det, gå och prata med någon tycker jag annars har du sanrt inga kompisar kvar ;)

Lite skillnad på nuvarande tjejer och ex?

mini
2006-07-30, 16:47
Kotten, betänk att båda dessa tjejer som diskuterar emot dig, står framför spegeln och gör krabban. Då kanske det hela kommer i en ny dager.
Kan du utveckla den tanken?

Kotten
2006-07-30, 16:48
Du sa ju till Yankee, "e du å tallar på deras tjejer?" som att han skulle ha varit likadan som din gamla "polare".

jag frågade om han skulle kunan göra det med sian kompisars tjejer och det skulle han tydligen, sjukt enligt mig

Men din polare "tallade" ju inte på din tjej, då hon inte var din tjej längre, detta var ju 2 veckor efter ni gjort slut.

det har jag inte sagt heller ?, eller har jag ? :)

Han visste att ni hade gjort slut eller hur

jo det kanske han vet men det är ovesäntligt, iaf 2 veckor efter innan han ens vet hur jag mår

Herkulez
Nej? Varför skulle jag ha det? Är det ömsesidigt så varför inte?
=(

efter 2veckors avbrott har man ju fortfarande känslor kvar när man varit tillsammans så länge, då kan man som kompis åtminstone visa den respekten att man antingen frågar om det är ok eller väntar ett tag till. har du varit i ett seriöst förhållande nångång där du varit riktigt kär?

och det är handlar inte om att man äger nån utan om respekt.

Valentino
Kan du utveckla den tanken?

Ja det kan jag, men inför dig så har jag ingen större lust. Du har ju stirrat dig blind på tjejen och verkar bortse från det som allt handlar om. Att han är besviken på sin polare.

mini

jag frågade om han skulle kunan göra det med sian kompisars tjejer och det skulle han tydligen, sjukt enligt mig

det har jag inte sagt heller ?, eller har jag ? :)

Han visste att ni hade gjort slut eller hur

jo det kanske han vet men det är ovesäntligt, iaf 2 veckor efter innan han ens vet hur jag mår
Ni är inte så tajta kompisar då?

Kotten
2006-07-30, 16:49
Lite skillnad på nuvarande tjejer och ex?

Nej det tycker jag inte, iaf inte 2 veckor efter innan man ens vet hur kompisen mår

Yankeee
2006-07-30, 16:49
=(

efter 2veckors avbrott har man ju fortfarande känslor kvar när man varit tillsammans så länge, då kan man som kompis åtminstone visa den respekten att man antingen frågar om det är ok eller väntar ett tag till. har du varit i ett seriöst förhållande nångång där du varit riktigt kär?

och det är handlar inte om att man äger nån utan om respekt.

Jag ser liksom inte varför jag ska fråga någon annan om det är ok jag träffar en tjej, även om det är min kompis. Det är ju inte upp till honom.

Klart jag har haft förhållanden, ser bara inte vad det har med detta att göra.

teal
2006-07-30, 16:50
det är skabbigt att äta polarnas rester. Jag tycker att det är brist på respekt från din polares sida men det kanske bara är min åsikt. Men håller med det som skrevs, säg att du tar jävligt illa upp och att du helst ser honom lämna henne i fred.

Valentino

Tydligen inte och det är väl det trista konstaterandet som gör honom ledsen?

mini
Ja det kan jag, men inför dig så har jag ingen större lust.
Ah, damn, you got me there.

Kotten

tajta och tajta vi är kompisar, vi har kännt varandra i 10 år, spelat fotboll i samma lag, festat ihop, har gemensamma kompisar, umgåts massor

Yankeee
2006-07-30, 16:52
Nej det tycker jag inte, iaf inte 2 veckor efter innan man ens vet hur kompisen mår

Klart det är. Om jag börjar strula med en kompis nuvarande tjej så gör jag ett aktivt val för att såra honom. Då har jag en del i att han antagligen kommer att bli olycklig.

Har man gjort slut så har man, eller ska man ha ångermånad tycker du?

Kotten
2006-07-30, 16:52
Jag ser liksom inte varför jag ska fråga någon annan om det är ok jag träffar en tjej, även om det är min kompis. Det är ju inte upp till honom.

:laugh:

Kotten
2006-07-30, 16:53

haha :D

Yankeee
2006-07-30, 16:53
:laugh:

Vad är det roliga?

Kwon
2006-07-30, 16:54

Tydligen så såg din gamle "polare" inte på saken på samma sätt som du gör.

Själv kan jag säga att jag reagerade liknande som dig förr i tiden, men det är bara för att man hade för höga förväntningar om "polarna".

Själv så var hade jag tex aldrig varit på någon polares ex, av respekt för polaren och självklart så kollade man alltid hur vännerna mådde efteråt och självklart förväntade jag mig detsamma av dom.

Då följde jag "den oskrivna lagen", men inte längre! :naughty:

Herkulez
2006-07-30, 16:54

att man respekterar kompisens känslor, finns miljoner med tjejer ute i världen, då kan man väl försöka på nån annan när man vet att det är tungt och jobbigt för kompisen. Klart det inte är upp till honom men det handlar om att respektera en väns känslor. nog diskuterat om det för min del. svinigt i iaf IMO

Yankeee
2006-07-30, 16:55
att man respekterar kompisens känslor, finns miljoner med tjejer ute i världen, då kan man väl försöka på nån annan när man vet att det är tungt och jobbigt för kompisen. Klart det inte är upp till honom men det handlar om att respektera en väns känslor. nog diskuterat om det för min del. svinigt i iaf IMO

Det finns miljoner tjejer i världen ja, och om jag då lyckas hitta en av de få som kan göra mig lycklig, borde inte kompisen vara glad för min skull då?

Herkulez
Då följde jag "den oskrivna lagen", men inte längre! :naughty:
=(

Kotten
Vad är det roliga?

vill tro att du skojar, men börjar förstå att du verkligen är så där dum som du verkar när du skriver

Kwon
Vad är det roliga?

Han tror inte på dig Yankee! :D

Yankeee
vill tro att du skojar, men börjar förstå att du verkligen är så där dum som du verkar när du skriver

Varför är jag dum?

Herkulez
Det finns miljoner tjejer i världen ja, och om jag då lyckas hitta en av de få som kan göra mig lycklig, borde inte kompisen vara glad för min skull då?
hade du varit glad för din kompis skull om han började sätta på en tjej som du hade precis gjort slut med och hade starka känslomässiga band till? svara ärligt niggah

Yankeee
2006-07-30, 16:57
hade du varit glad för din kompis skull om han började sätta på en tjej som du hade precis gjort slut med och hade starka känslomässiga band till? svara ärligt niggah

Förmodligen inte. Men vad spelar det för roll? Det är inte upp till mig att bestämma vad andra människor ska göra.

Kotten
2006-07-30, 16:57
Tydligen så såg din gamle "polare" inte på saken på samma sätt som du gör.

Nej det är väl så :)

Själv kan jag säga att jag reagerade liknande som dig förr i tiden, men det är bara för att man hade för höga förväntningar om "polarna".

egentligen har jag inte reagerat något speciellt förutom att jag sa att man ska ha en smäll på käften när man gör så, thats it. Han är inte värd att slå på gör ju illa knogarna då :)

Då följde jag "den oskrivna lagen", men inte längre! :naughty:[/QUOTE]

Gubbsjuk ? :D, nej jag skojade bara

Herkulez
2006-07-30, 16:58
Förmodligen inte. Men vad spelar det för roll? Det är inte upp till mig att bestämma vad andra människor gör.
har jag inte sagt heller.

Yankeee
2006-07-30, 16:58
har jag inte sagt heller.

Dåså :)

Kwon
2006-07-30, 16:59
=(

Ok, allvarligt, det skall mycket till för att man skulle starta något med en polares ex.

Spela roll om det är en toppenbrud, det finns andra man kan satsa på.

Jag har gjort många dumma grejjer mot polarna och det ångrar jag.

Den "oskrivna lagen" finns dock alltid där i bakhuvudet.

Dock så skiljer jag på "polare" och vänner. :naughty:

Kotten
Varför är jag dum?

tänker inte ens svara mer på det du skriver, driver du inte så har du stora problem

Fatalist
Slå han på käften och säg upp vänskapen, hahaha vilken jävla nolla, kan han inte hitta eget?

Herkulez
2006-07-30, 17:00
Ok, allvarligt, det skall mycket till för att man skulle starta något med en polares ex.

Spela roll om det är en toppenbrud, det finns andra man kan satsa på.

Jag har gjort många dumma grejjer mot polarna och det ångrar jag.

Den "oskrivna lagen" finns dock alltid där i bakhuvudet.

Dock så skiljer jag på "polare" och vänner. :naughty:
pjuuu vilken lättnad, du sjönk som fan i mina ögon för att komma tillbaka till den gudastatus du alltid haft 10minuter senare =)

Yankeee
2006-07-30, 17:00
tänker inte ens svara mer på det du skriver, driver du inte så har du stora problem

Du måste ju kunna motivera varför du tycker som du gör.

Valentino
2006-07-30, 17:01

Du är en klok kille om du slutar diskutera med honom. Han är ju precis som han som stöter på din gamla tjej.

schabo-labo
2006-07-30, 17:01
Lägg ner kompisen bara så är det väl fixat.
Word

Kotten
2006-07-30, 17:02
Du måste ju kunna motivera varför du tycker som du gör.

det har jag väl sagt flera gånger. Man stöter inte under några som helst omstädnigheter på en kompis tjej så kort tid efter innan man ens har försäkrat sig om hur kompisen mår, då är man ett svin. Eftersom du tycker det är oki så räknar jag dig till dom, förstår inte hur en normal människa kan tycka att det är oki att göra det och att det inte är något konstigt med det.

Yankeee
Du är en klok kille om du slutar diskutera med honom. Han är ju precis som han som stöter på din gamla tjej.

Det är klokt att undvika människor som har andra åsikter än sig själv?

schabo-labo
Såhär är det. En kompis ska inte stöta på ens ex.

Finns inget mer att säga.

Kotten

haha precis det jag tänkte oxå :D

Yankeee
2006-07-30, 17:03
det har jag väl sagt flera gånger. Man stöter inte under några som helst omstädnigheter på en kompis tjej så kort tid efter innan man ens har försäkrat sig om hur kompisen mår, då är man ett svin. Eftersom du tycker det är oki så räknar jag dig till dom, förstår inte hur en normal människa kan tycka att det är oki att göra det och att det inte är något konstigt med det.

Det är din åsikt ja. Man är alltså dum om man inte tycker som du?

schabo-labo
2006-07-30, 17:03
De är inte vatten värda.

Kotten
2006-07-30, 17:04
Slå han på käften och säg upp vänskapen, hahaha vilken jävla nolla, kan han inte hitta eget?

grejen är ju den att hon vill inte heller, saken är den att han försöker. Jadu inte fan vet jag verkar inte som han kan det :)

timoat
Har du ställt din polare mot väggen ännu? Fråga honom först innan du fantiserar ihop vad som hänt själv. Säg som det är, ärlighet kommer man långt med. I värsta fall kan du ju ha en liten surprise reunion med exet o polern o du på ett café och... ächs fan vad omständigt allt blev bara för att bevisa att din polare inte bryr sig så mycket om dig. Klipp banden med honom.

Jag hävdar dock fortfarande att det är ditt psyko ex som jävlas med dig.

Kwon

Fast ibland hittar ju nån polare en riiiktig toppenbrud (jak snackar ultimat maste knula snela)... svårt att motstå då :naughty:

Nä, men en tjej hade en polare verkligen sett potential i..

Den här tjejen skall jag gifta mig med brukade han säga och det var hur seriöst som helst.

Det jag ångrar var att jag på en fest äh skit samma

Han såg det och blev deppig iaf och fick gå i terapi etc

Hursom, jag har vart värre än Kottes polare och jag tror på Karma!

Jag fick tillbaka liknande grej sen också! Karma is a bitch! :D

Kotten
Det är din åsikt ja. Man är alltså dum om man inte tycker som du?

tycker man att det är oki att göra det mot sin kompis efter så kort tid innan man ens vet hur kompisen mår har man en stor skada i huvudet

Valentino
Det är klokt att undvika människor som har andra åsikter än sig själv?

Det behöver det inte vara, men det är klokt att undvika killar som tycker det är okej att stöta på polares ex-flickvänner sen 2 veckor tillbaka.

Yankeee
2006-07-30, 17:05
tycker man att det är oki att göra det mot sin kompis efter så kort tid innan man ens vet hur kompisen mår har man en stor skada i huvudet

Varför det? Man gör det ju för sig själv, inte mot sin kompis.

schabo-labo
2006-07-30, 17:06
Det behöver det inte vara, men det är klokt att undvika killar som tycker det är okej att stöta på polares ex-flickvänner sen 2 veckor tillbaka.

Word

The Somberlain
Vafan, sätt på polarens ex isf så är ni lika goa båda två :)

Kwon

Haha, yeah that serves a purpose alright! :laugh:

Valentino
2006-07-30, 17:07

Fattar du inte att det finns ett samband där? Att det du gör mot dig själv i det läget, går ut över din kompis?

Yankeee
2006-07-30, 17:07
Fattar du inte att det finns ett samband där? Att det du gör mot dig själv i det läget, går utöver din kompis?

Jag ska alltså vara ansvarig för hur min kompis reagerar?

Kotten
2006-07-30, 17:08

gå och ****** dina vänners flickvänner 2 veckor efter dom gjort slut så får vi se hur mycket kompisar du har kvar efter det, eller du kanske inte har några alls. svarar inge mer på det du skriver nu för du verkar vara dummare än tåget

Kotten
2006-07-30, 17:08

haha ja får ta och göra det :D

Kwon
2006-07-30, 17:09
Yankee, tro vad du vill.

Men låt oss säga att du nuppar med låt oss säga Jay-Z fd flickvän 2 veckor efter de gjort slut.

Jag skulle gissa att Jay-Z hade reagerat på ett eller annat sätt. :D

Nu vet jag ju inte riktigt hur tight ni två e men ändå!

Tror inte han hade sagt "Fan va bra Yank!" :D

Yankeee
2006-07-30, 17:10
gå och ****** dina vänners flickvänner 2 veckor efter dom gjort slut så får vi se hur mycket kompisar du har kvar efter det, eller du kanske inte har några alls. svarar inge mer på det du skriver nu för du verkar vara dummare än tåget

Är fortfarande nyfiken på "du är dum för att du inte tycker som jag"-mentaliteten.

Valentino
2006-07-30, 17:10

Nu diskuterar du bara tillbaka till vilket pris som helst. Det låter bara dumt nu.

Vi har alla förstått att du är en kille som tycker det är okej att stöta på polares ex, medans du bör ha förstått att de flesta här inte är såna.

Det känns som att det räcker så.

Trance
2006-07-30, 17:11

Tycker du det är ok att ragga på kompisens tjej medans de är ihop?

Yankeee
2006-07-30, 17:12
Yankee, tro vad du vill.

Men låt oss säga att du nuppar med låt oss säga Jay-Z fd flickvän 2 veckor efter de gjort slut.

Jag skulle gissa att Jay-Z hade reagerat på ett eller annat sätt. :D

Nu vet jag ju inte riktigt hur tight ni två e men ändå!

Tror inte han hade sagt "Fan va bra Yank!" :D

Tro vad jag vill om vad?

Klart han reagerar, men vad har det med mig att göra? Jag bestämmer inte hur han ska tänka.

Yankeee
2006-07-30, 17:13
Tycker du det är ok att ragga på kompisens tjej medans de är ihop?

Nej.

Baha
äganderätt till tjejer

respekt

oskrivna lagar

spännande det här, spec. med tanke på vilket forum man läser på.:)

Yankeee
Nu diskuterar du bara tillbaka till vilket pris som helst. Det låter bara dumt nu.

Vi har alla förstått att du är en kille som tycker det är okej att stöta på polares ex, medans du bör ha förstått att de flesta här inte är såna.

Det känns som att det räcker så.

Det gör jag inte.

Varför fortsätta ställa frågor och argumentera om ni vet hur det ligger till?

Trance
2006-07-30, 17:14
Nej.

Varför inte?

Leon
Hur fick du reda på det?var det ditt ex, i såfall är det ju bara för att ställa till oreda i skallen på dig och skapa osämja.Är det så att din vän nu verkligen stött på ditt ex så skicka ner han i dyngan där han hör hemma,såna vänner kan man vara utan.;)

Valentino
Varför fortsätta ställa frågor och argumentera om ni vet hur det ligger till?

För att iaf jag kände att det behövdes. Men nu är hoppet ute :)

Kwon
2006-07-30, 17:15
Hur fick du reda på det?var det ditt ex, i såfall är det ju bara för att ställa till oreda i skallen på dig och skapa osämja.Är det så att din vän nu verkligen stött på ditt ex så skicka ner han i dyngan där han hör hemma,såna vänner kan man vara utan.;)

Send him to the lions!!! :devil:

Trance
2006-07-30, 17:15
äganderätt till tjejer

respekt

oskrivna lagar

spännande det här, spec. med tanke på vilket forum man läser på.:)

Nej, det handlar inte om äganderätt till tjejer. Vad det handlar om är att respektera en kompis som kanske har jäkligt starka känslomässiga band till en annan person. Tjejen är mer eller mindre irrelevant i sammanhanget.

Yankeee
2006-07-30, 17:16
Varför inte?

Jag inte vill bidra till att min polares förhållande tar slut.

Valentino
2006-07-30, 17:17
Nej, det handlar inte om äganderätt till tjejer. Vad det handlar om är att respektera en kompis som kanske har jäkligt starka känslomässiga band till en annan person. Tjejen är mer eller mindre irrelevant i sammanhanget.

Undra när folk ska fatta det :)

Baha
2006-07-30, 17:18
vem bröt förhållandet, du eller tjejen?

Yankeee
2006-07-30, 17:18

Men om jag har jävligt starka känslomässiga band till hans ex då? Ska inte min kompis respektera det då?

Valentino
2006-07-30, 17:20
Men om jag har jävligt starka känslomässiga band till hans ex då? Ska inte min kompis respektera det då?

Varför ska han respektera det när du inte respekterar honom?

Leon
Send him to the lions!!! :devil:
och wipps så var det bara skelettdelar kvar.:D

Kotten
vem bröt förhållandet, du eller tjejen?

det va jag som gjorde det, på grund av många omständigheter, för det tappar man ju inte alla känslor direkt så där. Även fast jag inte vill vara ihop med henne så är det ju jobbigt på ett vis, man får ju ställa om sig helt för allt blir ju annorlunda. Kompisen ifråga vet inte att jag gjorde slut och borde hur som helst höra med mig om det är lugnt eller om jag tar illa upp av det

Baan
2006-07-30, 17:21
svår fråga, och något som säkert händer ofta då man ändå träffar partners genom kompisar och bekanta, inte helt omöligt att när det tar slut så går den fd partnern till en bekant/kompis. själv vet jag inte hur jag hade reagerat, men det är stor skillnad om det tar slut för att en bra kompis fått till det med ens tjej, eller om han blir ihop med ens ex sen två år tillbaka. om det är klart att kompisen inte stötte på ens partner när man var ihop så skulle jag väl kunna leva med det. sen hur man reagerar om det händer är en helt annan femma, en ganska svår fråga där.

Yankeee
2006-07-30, 17:21
Varför ska han respektera det när du inte respekterar honom?

Jag säger inte att han ska respektera det. Det var en fråga till trance.

Trance
2006-07-30, 17:22

Ja, skit i han då. Om du känner så starkt för tjejen så kör på. Men förvänta dig inte att han inte skall ta illa upp eller att det du gör är "ok". Kan ju vara värt att offra en vänskap för sitt livs kärlek antar jag.

Hur som helst så har du garanterat inte lika starka känslomässiga band som en person som varit ihop med tjejen. Du var ju bara en kompis som inte stötte på henne, eller hur?

Valentino
2006-07-30, 17:22
Jag säger inte att han ska respektera det. Det var en fråga till trance.

Varför frågar du det? Som en motfråga för att stödja dina argument?

Frågan faller ju på eget grepp.

Yankeee
2006-07-30, 17:23
Varför frågar du det? Som en motfråga för att stödja dina argument?

Frågan faller ju på eget grepp.

För att trance använde polarens känslor som argument?

Baha
det va jag som gjorde det, på grund av många omständigheter, för det tappar man ju inte alla känslor direkt så där. Även fast jag inte vill vara ihop med henne så är det ju jobbigt på ett vis, man får ju ställa om sig helt för allt blir ju annorlunda. Kompisen ifråga vet inte att jag gjorde slut och borde hur som helst höra med mig om det är lugnt eller om jag tar illa upp av det

hur fick du reda på det här att han ville honskulle sova där etc?

vad har egentligen hänt, om ngt överhuvudtaget förutom att han ville hon skulle sova där etc?

Valentino
För att trance använde polarens känslor som argument?

Ja, för det är ju hyfsat relevant i sammanhanget. Tycker du att din polare borde respektera det?

Yankeee
2006-07-30, 17:26
Ja, skit i han då. Om du känner så starkt för tjejen så kör på. Men förvänta dig inte att han inte skall ta illa upp eller att det du gör är "ok". Kan ju vara värt att offra en vänskap för sitt livs kärlek antar jag.

Hur som helst så har du garanterat inte lika starka känslomässiga band som en person som varit ihop med tjejen. Du var ju bara en kompis som inte stötte på henne, eller hur?

Varför utgår ni ifrån att alla snubbar har samma förmåga till tankeverksamhet som kotten? Det går ju att vända på biffen. Är det värt att offra en vänskap för att ens polare råkar ha känslor för ens ex?

Hur vet du det? Jag kanske har varit kär i henne jättelänge. Vem ska bestämma vems känslor som är värda mest?

Yankeee
2006-07-30, 17:27
Ja, för det är ju hyfsat relevant i sammanhanget. Tycker du att din polare borde respektera det?

Varför är polares känslor relevanta men inte mina?

Valentino
2006-07-30, 17:28
Varför är polares känslor relevant men inte mina?

Jag trampar inte på en vän för att få mina känslor bekräftade. Det är väl kanske en av egenskaperna som gör mig till en bra vän.

Janna
2006-07-30, 17:28
Jag förstår att du känner dig sviken av din kompis, även jag ser det som en självskriven regel att man inte strular med sina vänners ex direkt efter att det tagit slut. Personligen skulle jag se kompisrelationen som avslutad om jag var i din sits.

Leon
2006-07-30, 17:29
vänner går inte på ex,om det nödvändigtvis är ett måste så får det gått en tid sen det tog slut.Exempelvis så hade jag inte brytt mig om någon varit och pillat på min första kille ,har iof gått 18 år sedan men ändå.Det handlar om lojalitet.

Yankeee
2006-07-30, 17:29
Jag trampar inte på en vän för att få mina känslor bekräftade. Det är väl kanske det som gör mig till en bra vän.

Det är ju upp till min vän att avgöra om jag trampar på honom eller inte. Förhoppningsvis har han lite förståelse att hans känslor inte kan bestämma vilka människor som ska vara tillsammans och inte.

Valentino
2006-07-30, 17:31
Förhoppningsvis har han lite förståelse att hans känslor inte kan bestämma vilka människor som ska vara tillsammans och inte.

Nu är du där igen. Varför ska han ha förståelse när inte du har det?

Yankeee
2006-07-30, 17:32
Nu är du där igen. Varför ska han ha förståelse när inte du har det?

Att jag träffar någon jag gillar betyder inte att jag inte förstår hur andra känner.

mini
2006-07-30, 17:33
Hur länge får man ha ensamrätt på sitt ex?

Trance
2006-07-30, 17:34
Varför utgår ni ifrån att alla snubbar har samma förmåga till tankeverksamhet som kotten? Det går ju att vända på biffen. Är det värt att offra en vänskap för att ens polare råkar ha känslor för ens ex?

Hur vet du det? Jag kanske har varit kär i henne jättelänge. Vem ska bestämma vems känslor som är värda mest?

Ja, om du har varit kär i henne jättelänge varför inte stöta på henne medans de är ihop? Varför skulle det vara ett hinder då? Dina känslor är ju lika mycket värda som hans.

Vissa saker är bara skabbiga att göra och det faktum att man inte gör det ger en fin trygghet i grabbgänget. Brothers in arms och hela den grejen.

Valentino
2006-07-30, 17:35

Jag vet inte vilken gång i ordningen, men vem fan har sagt att man har ensamrätt på sina ex? Det är ju INTE DET det hela handlar om.

Skämtar du nu eller har du verkligen följt tråden så illa?

Kwon
2006-07-30, 17:36
Skämtar du nu eller har du verkligen följt tråden lika dåligt som Slarti brukar göra?

Hörrö Valentino, dra inte in Slarti i det hela nu. :devil:

Yankeee
2006-07-30, 17:36
Ja, om du har varit kär i henne jättelänge varför inte stöta på henne medans de är ihop? Varför skulle det vara ett hinder då? Dina känslor är ju lika mycket värda som hans.

Vissa saker är bara skabbiga att göra och det faktum att man inte gör det ger en fin trygghet i grabbgänget. Brothers in arms och hela den grejen.

Jag har redan förklarat det en gång.

Trygghet i grabbgänget? Är det någon sitcom det är frågan om nu?

Valentino
2006-07-30, 17:37
Hörrö Valentino, dra inte in Slarti i det hela nu. :devil:

Det var ett skämt, och det är nu korrigerat.

elan
2006-07-30, 17:38
Det här med att "kolla att det är okej", hur ska det gå till i praktiken?

Jo du grabben, är det okej att jag sätter på ditt ex?

Valentino
2006-07-30, 17:39

Att titta sin vän i ögonen med rak rygg och berätta om sina känslor för exet?

Jorgen
Om alla tar några djupa andetag innan ni skriver nästa post så kommer ni kanske kanske komma någonstans. 150 inlägg och ni står fortfarande och stampar på samma ställe.

Trance
Jag har redan förklarat det en gång.

Trygghet i grabbgänget? Är det någon sitcom det är frågan om nu?

Jag missade det. Men varför sätta hans känslor före dina egna. Du kanske är jättekär i henne?

Nej, det handlar om vanligt hyfs och att det är skönt att alla vet hur man beter sig. Man vet att när man mår jävligt illa så är kompisarna på MIN sida och försöker inte tafsa på tjejen dagen efter. Så enkelt är det ibland.

Jorgen
Att titta sin vän i ögonen med rak rygg och berätta om sina känslor för exet?
Och om man gör det två veckor efter att det har tagit slut är det:

A: Ok.
B: Not cool man.
C: Albatross.

Kwon

Nä, man sonderar terrängen lite och kollar hur polaren mår.

Om han e deppig eller inte etc

Om han e krymt deppig så väntar man lite extra så att man inte skickar in han i terapi igen :devil:

Janna

Att ha ensamrätt på sitt ex är inte samma sak som att känna sig sviken om ens kompis stöter på honom/henne.

Relationen till sitt ex är ju en avslutad era medans relationen till ens kompis är en pågående relation. Jag har inte påstått att mina kompisar inte får stöta på mina ex direkt när det tagit slut, det jag menar är helt enkelt att jag skulle inte känna mig bekväm med att fortsätta kompisrelationen efter det.

elan
2006-07-30, 17:40
Om alla tar några djupa andetag innan ni skriver nästa post så kommer ni kanske kanske komma någonstans. 150 inlägg och ni står fortfarande och stampar på samma ställe.

Kom inte här och förstör min söndagsunderhållning nu. :D

AFanatic
2006-07-30, 17:41
Skulle jag ha en kompis som blir ihop med mitt ex skulle jag inte gilla situationen, och säkerligen tycka att det är ett övertramp. Men detta ger inte mig rätten till att kräva ngn slags försäkran av min kompis att hon inte ska börja träffa mitt ex. Det kan jag inte kräva av henne. Inte att hon ska må dåligt över att jag sätter stopp för hennes känslor? Ingen styr över känslor. Ingen äger någon annan, vi har bara varandra till låns (som någon så fint sa).

Men jag skulle fortfarande inte gilla det min kompis gjorde. Troligtvis (beroende på hur det slutade mellan mig och mitt ex) skulle jag avstå att umgås med båda.

Personligen tycker jag att ingen har rätt att sätta sig över någon annans känslor på det sättet som en del tycker är självklart. Visst finns det tusantals andra personer som man kan sikta in sig på...Men inser ni hur svårt det är att hitta någon man verkligen tycker om? Eller bryr ni er inte om "riktiga" känslor?

Eller pratar en del av er om tillfälliga förbindelser och en del andra talar om kärlek?

Jorgen
Kom inte här och förstör min söndagsunderhållning nu. :D
Jag försöker ju bara utveckla den lite.
Inte kul att titta på när någon står och skallar en vägg heller. :Virro

Valentino
Att ha ensamrätt på sitt ex är inte samma sak som att känna sig sviken om ens kompis stöter på honom/henne.

Relationen till sitt ex är ju en avslutad era medans relationen till ens kompis är en pågående relation. Jag har inte påstått att mina kompisar inte får stöta på mina ex direkt när det tagit slut, det jag menar är helt enkelt att jag skulle inte känna mig bekväm med att fortsätta kompisrelationen efter det.

Som sagt, undra när vissa ska fatta detta simpla faktum :)

Yankeee
2006-07-30, 17:42
Jag missade det. Men varför sätta hans känslor före dina egna. Du kanske är jättekär i henne?

Nej, det handlar om vanligt hyfs och att det är skönt att alla vet hur man beter sig. Man vet att när man mår jävligt illa så är kompisarna på MIN sida och försöker inte tafsa på tjejen dagen efter. Så enkelt är det ibland.

Ja. Men som sagt vill jag inte bidra till att min polares förhållande spricker.

Men vadå hyfs? Det är snarare otroligt kort tänkande man sysslar med om man blir förbannad för att en polare träffar ens ex. Vad har man med det att göra liksom? Vad blir bättre av att man blir sur / arg? Man gjorde antagligen slut av en anledning, varför då neka andra att vara lyckliga?

Kwon
2006-07-30, 17:43
Angående "trygghet" i grabbgänget...

Tja, jag kan bara dra upp ett eget exempel..

Efter att jag fått reda på att en polare i umgängeskretsen ( uf o festa med-gänget ) blivit tillsammans med ett ex några veckor efteråt så kanske jag var lite väl hårdhänt med honom en gång vi var ute o festade.

Självklart överreagerande från min sida, men självklart kan "tryggheten" och balansen i grabbgänget skifta och påverkas när en sådan incident händer!

Beror ju på person! :D Ung o dum etc

Yankeee
2006-07-30, 17:43
Skulle jag ha en kompis som blir ihop med mitt ex skulle jag inte gilla situationen, och säkerligen tycka att det är ett övertramp. Men detta ger inte mig rätten till att kräva ngn slags försäkran av min kompis att hon inte ska börja träffa mitt ex. Det kan jag inte kräva av henne. Inte att hon ska må dåligt över att jag sätter stopp för hennes känslor? Ingen styr över känslor. Ingen äger någon annan, vi har bara varandra till låns (som någon så fint sa).

Men jag skulle fortfarande inte gilla det min kompis gjorde. Troligtvis (beroende på hur det slutade mellan mig och mitt ex) skulle jag avstå att umgås med båda.

Personligen tycker jag att ingen har rätt att sätta sig över någon annans känslor på det sättet som en del tycker är självklart. Visst finns det tusantals andra personer som man kan sikta in sig på...Men inser ni hur svårt det är att hitta någon man verkligen tycker om? Eller bryr ni er inte om "riktiga" känslor?

Eller pratar en del av er om tillfälliga förbindelser och en del andra talar om kärlek?

Singel?

dynamo
2006-07-30, 17:44

Ahh, där kom nån att +1'a så jag slipper skriva själv! Tack Janna!

Yankeee
2006-07-30, 17:46
Varför ens blanda ihop sin relation till sitt ex med sin relation till sin kompis? Håll isär dem istället så ska ni se att det går mycket smidigare.

AFanatic
Singel?

:D

Lycklig flickvän. :)

Trance
Ja. Men som sagt vill jag inte bidra till att min polares förhållande spricker.

Men vadå hyfs? Det är snarare otroligt kort tänkande man sysslar med om man blir förbannad för att en polare träffar ens ex. Vad har man med det att göra liksom? Vad blir bättre av att man blir sur / arg? Man antagligen slut av en anledning, varför då neka andra att vara lyckliga?

Man tjänar aldrig på att bli sur och arg, ändå blir man det ibland. Människor har känslor och om ett förhållande tar slut så kan vissa människor behöva stöd och inte att någon knullar exet. Så enkelt är det ibland.

Valentino
2006-07-30, 17:47
Att jag träffar någon jag gillar betyder inte att jag inte förstår hur andra känner.

Är detta killen som beklagade sig för ett tag sen om att han inte hade ngt liv och att han borde dra ner på datoranvändandet?

Yankeee
2006-07-30, 17:48
Man tjänar aldrig på att bli sur och arg, ändå blir man det ibland. Människor har känslor och om ett förhållande tar slut så kan vissa människor behöva stöd och inte att någon knullar exet. Så enkelt är det ibland.

Om jag finner stöd i kompisens ex då? Ska jag skita vad jag behöver? Ska två människor vara olyckliga för att en ska vara nöjd?

Yankeee
2006-07-30, 17:48
Är detta killen som beklagade sig för ett tag sen om att han inte hade ngt liv och att han borde dra ner på datoranvändandet?

Det är relevant hur?

Jorgen
2006-07-30, 17:49
Den kopplingen hängde inte jag med på.

Valentino
2006-07-30, 17:49
Varför ens blanda ihop sin relation till sitt ex med sin relation till sin kompis? Håll isär dem istället så ska ni se att det går mycket smidigare.

Du fattar verkligen inte det oundvikliga sambandet?? Hur i helvete ska man lyckas hålla isär det rent praktiskt? Snälla, berätta det för oss.

Yankeee
2006-07-30, 17:50
Du fattar verkligen inte det oundvikliga sambandet?? Hur i helvete ska man lyckas hålla isär det rent praktiskt? Snälla, berätta det för oss.

Jadu. Undvik att träffa dem tillsammans? Låta bli att träffa dem öht under en tid?

Trance
2006-07-30, 17:51
Om jag finner stöd i kompisens ex då? Ska jag skita vad jag behöver? Ska två människor vara olyckliga för att en ska vara nöjd?

Ja, du skall skita i vad du behöver i några månader om din kompis mår dåligt över att precis ha gjort slut.

Yankeee
2006-07-30, 17:52
Ja, du skall skita i vad du behöver i några månader om din kompis mår dåligt över att precis ha gjort slut.

Varför det? Att jag är lycklig innebär inte automatiskt att kompisen är olycklig.

Valentino
2006-07-30, 17:52
Jadu. Undvik att träffa dem tillsammans? Låta bli att träffa dem öht under en tid?

Frågar du nu? Så du vet alltså inte själv hur det ska genomföras, utan du sitter bara här och spekulerar?

Hoppas dina vänner läser detta.

Yankeee
2006-07-30, 17:54
Frågar du nu? Så du vet alltså inte själv hur det ska genomföras, utan du sitter bara här och spekulerar?

Hoppas dina vänner läser detta.

Du undrade hur det skulle gå till, jag gav dig två svar som du kunde ge dina synpunker på.

Trance
2006-07-30, 17:54
Varför det?

För ni är kompisar.

Yankeee
2006-07-30, 17:55
För ni är kompisar.

Och det innebär att hans känslotillstånd ska styra mitt liv?

Valentino
2006-07-30, 17:55
Du undrade hur det skulle gå till, jag gav dig två svar som du kunde ge dina synpunker på.

Gav du mig svar genom att ställa motfrågor?

mini
2006-07-30, 17:56
Ingen har väl sagt att man inte får vara ledsen eller besviken? Men att härja runt om oskrivna regler, käftsmällar och hämnd är ju bara oklädsam bitterhet. Man får ansvara för sitt eget liv. Hur man vill reagera. Vill man säga upp bekantskap och liknande så varsågod. Vill man ligga hemma och förbanna de två så absolut. Det är reglerandet av andras liv som blir lite, tja, osmakligt egoistiskt.

Valentino
Som sagt, hoppas dina vänner läser det här Yankeee.

Yankeee
Gav du mig svar genom att ställa motfrågor?

Sväva inte iväg nu.

Trance
2006-07-30, 17:57
Och det innebär att hans känslotillstånd ska styra mitt liv?

Nej, det tvingar inte dig till något. Men i ordet kompis så lägger jag att man tar hänsyn till personens känslotillstånd när man agerar. Men vi är olika antar jag, mår en kompis dåligt så försöker jag göra så personen mår bättre.

Yankeee
2006-07-30, 17:57
Som sagt, hoppas dina vänner läser det här Yankeee.

Det gör ett par av dem.