Visa fullständig version : Firefox 1.5.0.5 - got issues?
Någon mer än jag som har massor problem med nyaste versionen av Firefox som kom för några dagar sen? Min buggar "stupalöst". Hänger sig, slutar svara, vissa filmer som tex Quicktime visas inte osv.
Och när man startar om den så öppnas automatiskt "Mozilla Quality Feedback Agent" - men den kan inte skicka iväg den insamlade informationen för att nån proxy är fel.
Nej jag har inte haft några problem alls med den. Har iofs inte varit hemma så mycket men några timmars surfande har man väl klarat av. :D
Nitrometan
2006-07-29, 22:40
Nej. Inga problem so far.
Iofs har jag inte försökt mig på quicktime-filmer.
Någon mer än jag som har massor problem med nyaste versionen av Firefox som kom för några dagar sen? Min buggar "stupalöst". Hänger sig, slutar svara, vissa filmer som tex Quicktime visas inte osv.
Och när man startar om den så öppnas automatiskt "Mozilla Quality Feedback Agent" - men den kan inte skicka iväg den insamlade informationen för att nån proxy är fel.
För mig brukar problemet vara att det inte går att klicka på länkar, det inte går att skriva och att ff blir väldigt segt ibland (kan ta flera sekunder innan det händer nåt när jag öppnar ff).
Nej jag har inga som helst problem med den då jag kör Opera istället, http://www.opera.com/download/get.pl?id=28176&location=15¬hanks=yes&sub=marine
tossefar
2006-07-29, 23:28
Nej jag har inga som helst problem med den då jag kör Opera istället, http://www.opera.com/download/get.pl?id=28176&location=15¬hanks=yes&sub=marine
Och jag har inga problem med datorer, jag kör penna och papper istället! Opera är de facto sämre än firefox som helhet, så lura inte i folket sånt!
Och jag har inga problem med datorer, jag kör penna och papper istället! Opera är de facto sämre än firefox som helhet, så lura inte i folket sånt!Om den var sämre hade jag inte kört den.
Dessutom är väl MSIE "de facto" bättre än firefox om vi nu skall vara sådana, fler kör det ju...
tossefar
2006-07-29, 23:50
Om den var sämre hade jag inte kört den.
Dessutom är väl MSIE "de facto" bättre än firefox om vi nu skall vara sådana, fler kör det ju...
Hur blir en webläsare bättre för att fler använder den? :)
Hur blir en webläsare bättre för att fler använder den? :)Susning:
"En de facto-standard är ingen standard i den bemärkelsen att den genomgått en formell standardiseringsprocess. Den är istället en teknik eller metod som med tiden blivit så allmänt accepterad att den i princip fungerar som en standard."
Men kanske inte blir samma sak med ordet bättre efteråt.
tossefar
2006-07-29, 23:55
Susning:
"En de facto-standard är ingen standard i den bemärkelsen att den genomgått en formell standardiseringsprocess. Den är istället en teknik eller metod som med tiden blivit så allmänt accepterad att den i princip fungerar som en standard."
Men kanske inte blir samma sak med ordet bättre efteråt.
Susning tycks ha missförstått "de facto". Tydligen betyder det inte samma sak i datorsammanhang. Dumsnutar. Byt ut de facto mot "i verkligheten" i mitt inlägg.
De facto is a Latin expression that means "in fact" or "in practice". från wikipedia.
Jag kan inte ladda ner något.
King Grub
2006-07-30, 04:44
Inga problem alls för mig.
Som om det hjälpte dig att jag berättade det. :D
Jag vet inte om det har med senaste versionen att göra, eller om det var redan i föra. Popupfönster ställer till det rejält för mig ibland. Trots att jag tillåtit popups så kan den för att visa ett sådant vid klick helt byta fönster till ett annant öppet, eller bara minimera FF.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.