handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums Kreatin

Purren
2006-07-29, 16:54
Tänkte skjuta iväg en beställning på ett antal kilo Pure Whey senare idag. Jag är faktiskt sugen på att beställa Kolozzeums kreatin också, det är ju ett grymt pris för den mängden. Men jag blir lite tveksam efter att jag läst om ett annat företags lågbudget kreatin (Star Nutrition) som tydligen har helt saknat effekt hos nästan alla som testat det.

Är det någon på forumet som har några erfarenheter av Kolozzeums egna kreatin? Får man kreatin-"pumpet"?

zoltan_hellhound
2006-07-29, 18:35
Tänkte skjuta iväg en beställning på ett antal kilo Pure Whey senare idag. Jag är faktiskt sugen på att beställa Kolozzeums kreatin också, det är ju ett grymt pris för den mängden. Men jag blir lite tveksam efter att jag läst om ett annat företags lågbudget kreatin (Star Nutrition) som tydligen har helt saknat effekt hos nästan alla som testat det.

Är det någon på forumet som har några erfarenheter av Kolozzeums egna kreatin? Får man kreatin-"pumpet"?

Tror de som klagar på efekten förväntar sig förmycket.jag tycker det funkar utmärkt med stars..och vågar nästan säga till 100% att kollo kreatinet funkar lika bra

Purren
2006-07-29, 18:39
Tror de som klagar på efekten förväntar sig förmycket.jag tycker det funkar utmärkt med stars..och vågar nästan säga till 100% att kollo kreatinet funkar lika bra

Fast där måste jag säga att sjukt många har sagt att det fungerar dåligt/ingen effekt.

zoltan_hellhound
2006-07-29, 18:49
Fast där måste jag säga att sjukt många har sagt att det fungerar dåligt/ingen effekt.

allternativt kan det röra sig om non responders

Purren
2006-07-29, 18:57
allternativt kan det röra sig om non responders

Tänkte jag också först, men flera som bytt märke har fått effekt. Har du själv använt annat märke?

Pez
2006-07-30, 09:13
Tänkte jag också först, men flera som bytt märke har fått effekt. Har du själv använt annat märke?
Star är Star, Kollo är Kollo?

Du kan ju inte jämställa de två bara för att de ligger lika i pris..jämföra javisst - men inte jämställa.

I vilket fall som helst - jag har använt Kollos kreatin ett par gånger och det har funkat helt ok.

Piranha
2006-07-30, 09:38
Jag körde nyligen Kcg2 tillsammans med No2 och fick riktigt bra drag på passen.

Kolla med lasse om han har No2 under antingen kollo eller fairing.

Rekomenderas varmt.

Krampus
2006-07-30, 09:56
Trollvarning här.

Purren
2006-07-30, 11:20
Star är Star, Kollo är Kollo?

Du kan ju inte jämställa de två bara för att de ligger lika i pris..jämföra javisst - men inte jämställa.

I vilket fall som helst - jag har använt Kollos kreatin ett par gånger och det har funkat helt ok.

Ja, och det jag undrar var att om dom ligger i samma prisområde kanske de också skulle ligga på samma nivå effektmässigt.

Pez
2006-07-30, 18:40
Ja, och det jag undrar var att om dom ligger i samma prisområde kanske de också skulle ligga på samma nivå effektmässigt.
Varför?
Prissättning och kvalitet är inte 2 konstanter som följer varandra.
Visst är chansen stor att det är nånstans i trakterna men det kan lika gärna vara milsvida skillnader. Med kreatin så lär det ge effekt sålänge det är mikroniserat kreatinmonohydrat det rör sig om, skillnaden kvalitetsmässigt är nog snarare mer åt vilka mängder föroreningar det innehåller. Kolozzeums billiga kreatin innehåller mer föroreningar än exempelvis Creapure, men troligtvis mindre än de flesta andra "budgetmärken" - gott nog för mig när jag varit snål är det i vart fall.
Vanligtvis investerar jag dock i Fairings kreatin, av olika art.

Purren
2006-07-30, 20:53
Varför?
Prissättning och kvalitet är inte 2 konstanter som följer varandra.

Men suck. Det har jag inte påstått heller. Dock påstår jag att de två faktorerna ibland har en relation till varandra, varför jag startade den här tråden. Det är ju bättre att fråga och få ett svar än att sitta där och tycka att saker borde vara på ett visst sätt.

Pez
2006-07-31, 09:09
Men suck. Det har jag inte påstått heller. Dock påstår jag att de två faktorerna ibland har en relation till varandra, varför jag startade den här tråden. Det är ju bättre att fråga och få ett svar än att sitta där och tycka att saker borde vara på ett visst sätt.
Läs mitt svar igen. Hela om du nu missade det. Ffs..tjatmoster.