handdator

Visa fullständig version : "Sveriges svar på Paris Hilton" Va fan...?!

Stoltz
2006-07-29, 12:57
Alltså, jag stod och fixade så att tidningarna stod snyggt uppställda på jobbet och såg en liten rubrik på en av bilagorna om "Svergies svar på Paris Hilton". Och mitt ansiktsuttryck gick från :) till :confused: och sen till :MrT: för att avslutas med *grr27* .

Jag undrar var i helvete Sverige är på väg nu. Där är mycket konstigt och rent ut sagt löjligt i vårt land, men vad fan är detta?!
Varför ska Sverige ha ett svar på något som USA har, först och främt?! Varför är det ett svar på något, hur snyggt är det att plagiera något överhuvudtaget?! Brukar man kalla "Max" Sveriges svar på "McDonalds"? Isåfall bojkottar jag Max från och med idag.

Varför ha ett svar, om man nu måste vara så jävla löjlig, på någon som är totalt jävla urblåst som Paris Hilton?!

När ska vi få ett svar på George Bush och Michael Moore? Varför inte låna in en tysk-svensk och sätta honom i regeringen och kalla honom "Arne Swargienegga" för att få ett svar till?!

Jag förstår bara inte det, vem i helvete kommer på idén med något sådant?!

Stoltz - Så jävla upprörd att det är mest pinsamt.

christian
2006-07-29, 13:00
Stoltz rasar mot Sveriges svar på Paris Hilton

*grr27* :D

Deceiver85
2006-07-29, 13:02
När ska vi få ett svar på Michael Moore?

Vi har redan en fet vänsterlögnare i Sverige, Jan Guillou.

Jense
2006-07-29, 13:04
vem va sveriges svar på paris hilton då, är det intressanta

tp_88
2006-07-29, 13:05
Vi har redan en fet vänsterlögnare i Sverige, Jan Guillou.
:laugh:

Kwon
2006-07-29, 13:11
Inget nytt Stoltz

Ännu ett bevis på hur kraftig propaganda/massmedia USA har (och hur lättpåverkade vi och andra länder är), som sätter USA som standard.

Vi måste ha liknande gameshows som USA, vi använder amerikanska uttryck tack vare/på grund av Internet, tänker med amerikanska uttryck, måste ha våran motsvarighet till Paris Hilton etc osv

OMG LOLZ WTF FFS <--- Ännu ett bevis :devil:

Bästa vore ju om VI kunde komma på utryck som USA vill använda, får fram en känd snygg svenska som alla amerikanskor vill efterlikna etc osv

JustinCredible
2006-07-29, 13:12
Vem var det?

:D

Stoltz
2006-07-29, 13:20

*grr27* :D

:laugh: Jag gillar det!

Vem det var vet de sjutton, min syrra berättade att hon hade varit på TV också pga av det. Förmodligen någon dum tjej med rika föräldrar som media sen ska lura till att spela in en sexvideo med sin pojkvän som sen ska läggas ut på nätet bara för att hon ska likna Paris Hilton ännu mer.

willis
2006-07-29, 13:28
Inget nytt Stoltz

Ännu ett bevis på hur kraftig propaganda/massmedia USA har (och hur lättpåverkade vi och andra länder är), som sätter USA som standard.

Vi måste ha liknande gameshows som USA, vi använder amerikanska uttryck tack vare/på grund av Internet, tänker med amerikanska uttryck, måste ha våran motsvarighet till Paris Hilton etc osv

Bästa vore ju om VI kunde komma på utryck som USA vill använda, får fram en känd snygg svenska som alla amerikanskor vill efterlikna etc osv

Smorgosboard :hbang:

Jense
2006-07-29, 13:29

Roevhoel!!

PowPow
2006-07-29, 13:32
Greta Garbo, FFS! :naughty:

Deceiver85
2006-07-29, 13:34
:laugh: Jag gillar det!

Vem det var vet de sjutton, min syrra berättade att hon hade varit på TV också pga av det. Förmodligen någon dum tjej med rika föräldrar som media sen ska lura till att spela in en sexvideo med sin pojkvän som sen ska läggas ut på nätet bara för att hon ska likna Paris Hilton ännu mer.
Typ prinsessan Madeleine?

aliquis
2006-07-29, 13:36
Arne Swargienegga har vi väl redan en? :D

Säkert större armar än originalet också!

"vår arne kan spöa er arnold" ;D

christian
2006-07-29, 13:44
Inget nytt Stoltz

Nåja, vi har ju även en hel del influenser i språket från industri-europa samt, på senare tid, från mer exotiska länder. Även matkulturen har ändrats en hel del.

Dock är USA fortfarande fett dominerande på TV-serier och filmer. Lite trist tycker jag, även om jag försöker titta på utländska rullar. Men det blir inte samma sak med dålig textning. =( "You wanna fight? Fight me!"

Svenska kvinnors skönhet är ju vida berömd och vi har ju producerat ett par modeller av världsklass under åren. Svenska låtskrivare är i världsklass. Vi har Nobelpriset. Vi har stora, starka, blonda Magnus. Vi har haft väldigt inflytelserika personer i FN, vi har varit fredsmäklare osv osv.

Så visst har vi inflytande på världen, kanske inte så mycket som vi vill men för våra 9 miljoner invånare väldigt stort inflytande.

Arf Pingvin
2006-07-29, 13:46
Brukar man kalla "Max" Sveriges svar på "McDonalds"? Isåfall bojkottar jag Max från och med idag.

När McDonalds la ner sin första satsning i Luleå så var det första gången i världen då de blivit utkonkurrerade av den lokala kedjan. Så fortsätt käka på Max :hbang:

Nu har McDonalds kommit tillbaks, tyvärr har dagens ungdom inte samma starka karaktär som min generation så de verkar vara här för att stanna *screwy*

Whistler
2006-07-29, 13:48

Smorgasbord? Victoria Silvstedt?

Trance
2006-07-29, 13:48
Max smakar as. Så jävla flottigt att McDonalds smakar ju hälsokost i jämförelse.

Det kan ju inte vara så att USA har överlägset bäst produktioner när det gäller massmedia och därför apar vi efter?

Berguven
2006-07-29, 14:04

Gyttja! Ännu ett vackert ord som geologer världen över använder sig av.

Empe
2006-07-29, 14:38
Pippi Langstrump

willis
2006-07-29, 14:40
Pippi Langstrump

Longstockings är det väl ändå?

Men ja! hon är het :naughty:

Kwon
2006-07-29, 14:41
Ja, smorgasboard är ju ETT ord som har haft lite impact på USA. :D

ETT!

mistermr
2006-07-29, 15:03
Jag säger bara inlagd sill och kokt potatis.

MUMS!

mvh

Kimo
2006-07-29, 15:08
När ska vi få ett svar på George Bush och Michael Moore?

Det brukar sägas att Janne Josefsson är Sveriges svar på Michael Moore. Något svar på George W Bush har vi inte än, som tur är. Det behövs inte fler av den sorten.

Wennerberg
2006-07-29, 15:26
Max smakar as. Så jävla flottigt att McDonalds smakar ju hälsokost i jämförelse.

Det kan ju inte vara så att USA har överlägset bäst produktioner när det gäller massmedia och därför apar vi efter?
flottigt, de har ju fått pris för de gör hälsosamma burgare

VEM VAR SVERIGES SVAR PÅ PARIS HILTON DÅ????

Kabuto
2006-07-29, 15:35
flottigt, de har ju fått pris för de gör hälsosamma burgare

+1

Nu vill vi veta!

Metal_boy_
2006-07-29, 15:50
Linda Rost-string eller hon Olinda från Ankeborg är sveriges svar på Paris-Dildon.

Bolio
2006-07-29, 16:09
Det brukar sägas att Janne Josefsson är Sveriges svar på Michael Moore. Något svar på George W Bush har vi inte än, som tur är. Det behövs inte fler av den sorten.

Klart det gör. George W. Bush är en av världens absolut bästa ledare. Själv föredrar jag nog Ariel Sharon över Bush, men helt utan att underskatta Bush. Bush är bäst. Byt ut tjockisen mot Bush och Sverige blir ett underbart land, ännu bättre än vad det är idag. :)

Tenzu
2006-07-29, 17:16
När McDonalds la ner sin första satsning i Luleå så var det första gången i världen då de blivit utkonkurrerade av den lokala kedjan. Så fortsätt käka på Max :hbang:
Synd bara att Maxburgare smakar röv, salt röv.

snelhest
2006-07-29, 17:21
jag är sveriges svar på ronnie coleman, dock är jag ej neger, men däremot hängiven byggare!

Allan
2006-07-29, 18:21

"sveriges paris hilton"+Google= de verkar inte riktigt överens

allan

haiduc
2006-07-29, 20:42
Jobbigt att störa sig på en sådan ovärd grej.. Skulle jag nog inte orka..

Empe
2006-07-29, 20:59

George W Bush och Våran kung är ju ungefär lika bra på att förvirra folk med sin rappakalja så på en punkt har vi en motsvarighet.

Stoltz
2006-07-29, 23:34
Allt bottnar i hur absurt det är att skaffa sig ett svar på ett land, som om man var tvungen att ge ett gensvar för allt de kommer med.
"Fan, nu har USA en brud som har en rik farsa, blivit känd för sin dumhet och lösaktiga stil, samt har en egen sexhemvideo! Fan, det måste vi också ha!" Jag menar, vad fan...?!

Sen kan vi snacka om ordvalet "Svar på Paris Hilton". Svar? Vaddå, vad fan då "svar"? Tog vi fram en diva för att vi också skulle kunna lyfta fram ytterligare en liten mediahora och säga till USA att vi minsann också har idioter i vår befolkning?

Trance
2006-07-30, 01:04
Stoltz, jag vet inte om din analys är så bra.

Stoltz
2006-07-30, 09:13
Stoltz, jag vet inte om din analys är så bra.

Förmodligen inte, för ärligt talat så förstår jag absolut inte grejen med ett "svar" på något. ELler du kanske syftade på att det är en totalt onödig grej att bli irriterad på? :)

mini
2006-07-30, 09:19
Vem är det du stör dig på?
Jag tror bara du är avundsjuk för att du är tjock och fattig.

Stoltz
2006-07-30, 10:16

Medias sätt att försöka plagiera varenda kändis i USA. Kort och gott, jag tycker det är tragiskt, sen att det inte är nytt spelar ju mindre roll.

Men jo, du har nog rätt, jag är nog avundsjuk för att hon har så fina former (Paris då alltså.) :)

LadyG
2006-07-30, 10:24
Det är ett smidigt sätt att tala om för kreti och pleti vilken typ av människa en b-kändis är genom att säga "Sveriges svar på xXx", under förutsättning att de inte väljer en helt okönd filur i jämförelsen.

Det är kvällstidningar, häng inte upp dig på vad de skriver för då får du gå omkring och vara upphängd resten av livet (de skriver så mycket dumt).

hahavaffan
2006-07-30, 11:50
Linda Rost-string eller hon Olinda från Ankeborg är sveriges svar på Paris-Dildon.:laugh:

Mr. Moose
2006-07-30, 13:45
Ja, smorgasboard är ju ETT ord som har haft lite impact på USA. :D

ETT!

Ombudsman

z_bumbi
2006-07-30, 14:00
Ombudsman

Fartlek

Kwon
2007-06-15, 07:32
Tommy Chong tycker till angående Paris Hilton
PX4SrVJhq-o

Diana
2007-06-15, 08:34

'Have you smoked anything today?'

Kwon
2007-06-15, 08:51

'Have you smoked anything today?'

Sickna fördomar! Once a smoker, always a smoker? ;)

Branded fo' life!

Diana
2007-06-15, 09:04
Sickna fördomar! Once a smoker, always a smoker? ;)

Branded fo' life!
Fo sho'

http://images.net3media.com/funnyfreepics/grannys_weed.jpg

Fed up
2007-06-15, 09:59
Nåt som kan glädja Stoltz kanske:
"Skiftnyckeln av den modell som används över hela världen idag utvecklades av svensken Johan Petter Johansson, 1853-1943, som erhöll patent för den 1892. I USA kallas den bl.a. Swedish wrench key, i Danmark svensknøgle och i Ryssland kallas den för Sjvedik som betyder "den lille svensken"."

Swedish meatballs och swedish pancakes brukar mina amerikanska vänner uppskatta. Och knackebrod!

IKEA?

Sverige är bäst, sluta ha så mycket komplex!*slap*

Deceiver85
2007-06-15, 10:04
Nitroglycerin/dynamit?

John Ericsson (http://en.wikipedia.org/wiki/John_Ericsson)

Charles Lindbergh

jwzrd
2007-06-15, 10:16
Medias sätt att försöka plagiera varenda kändis i USA. Kort och gott, jag tycker det är tragiskt, sen att det inte är nytt spelar ju mindre roll.

Men jo, du har nog rätt, jag är nog avundsjuk för att hon har så fina former (Paris då alltså.) :)

Ju snabbare du förstår att det just är när såna som du retar upp dig eller såna som Mental_boy runkar upp sig som framgången skapas, desto lättare blir det för oss andra att fortsätta våra liv utan att bli "informerade" om den senaste batchen tonårsvåp.

mistermr
2007-06-16, 10:31

Kunde inte ha utrryckt det bättre själv!

mvh

petah
2007-06-16, 10:45
Orka bry sig. :)

olwe
2007-06-16, 10:46
"Skiftnyckeln av den modell som används över hela världen idag utvecklades av svensken Johan Petter Johansson, 1853-1943, som erhöll patent för den 1892. I USA kallas den bl.a. Swedish wrench key, i Danmark svensknøgle och i Ryssland kallas den för Sjvedik som betyder "den lille svensken"."

Swedish meatballs och swedish pancakes brukar mina amerikanska vänner uppskatta. Och knackebrod!

IKEA?

De blåste väll honom på patentet genom att byta sida på den där rullspolen? Fortfarande en svensk uppfinning man jag har för mig att han gick bet på pengarna mot något stort bolag.

Ombudsman om ingen har sagt det tidigare.

joriice
2007-06-16, 10:50

Hoppas du var ironisk, men jag uppfattade det inte riktigt :cool:

Han stör sig kanske på orättvisor, och dåliga förebilder, det som påverkar honom, hans barn och medmänniskor.

Förövrigt så tror jag att du DU är tjock och fattig. :D

mini
2007-06-16, 11:48
Hoppas du var ironisk, men jag uppfattade det inte riktigt :cool:

Han stör sig kanske på orättvisor, och dåliga förebilder, det som påverkar honom, hans barn och medmänniskor.

Förövrigt så tror jag att du DU är tjock och fattig. :D

Buhu.

Jag är lika tjock men lite rikare än för ett år sedan då jag skrev inlägget du quotade.

Stoltz
2007-06-16, 13:32

IKEA?

Gillar det.

Vad kan jag säga, gammal tråd...

Lång dag, snoriga fjortisar som ville vara precis som "sveriges svar på Paris Hilton" och Linda ****** etc, droppen fick bägaren att rinna över den dagen ;)

heltzonicka
2007-06-17, 17:08
Linda Rost-string eller hon Olinda från Ankeborg är sveriges svar på Paris-Dildon.

:laugh: :D