handdator

Visa fullständig version : Pytonorm kom som ett brev på posten

Allan
2006-07-26, 06:43
http://svt.se/svttext/web/pages/149.html

Det blev panik på ett postkontor i
Mechernich i västra Tyskland härom-
dagen. En 1,5 meter lång pytonorm
slingrade sig plötsligt ur ett paket.

En kvinna som är van vid ormar
lyckades brotta ned paketinnehållet
och stänga in den i en behållare.

Det visade sig vara en 28-årig kvinna
som försökte skicka ormen. Hon hade
sålt den över internet, slagit in den
och klistrat på lappar med texten
"försiktigt - glas".

Polisen utreder nu om kvinnan gjort
sig skyldig till djurplågeri....

Nå, hur hade ni reagerat? Kan nämna att jag INTE tycker om ormar. Inte ens när jag vet att de finns, och ännu mindre om de dyker upp oanmälda.

allan

Kwon
2006-07-26, 06:45
Hade folk reagerat på samma sätt om det var en liten åkersork alt hamster?

Ett oanmält marsvin hade ju ingen oroat sig för!

Stackars pytonormar som alltid får skit för sitt utseende! :D

Larsson
2006-07-26, 06:47
Jag hade nog fått panik, tycker verkligen inte om ormar. Blir till att vara lite försiktig med alla paket på lagret idag, vem vet vad som kan vara i :D

Mental
2006-07-26, 07:06
Jag är van, en tjejkompis föder upp div, de är trevliga djur. När man har en 15kg tung säck av muskler som rör sig kring ens hals så blir man rätt ödmjuk, fan vad starka de är.

Taririi
2006-07-26, 07:38
Jag hade slängt mig över den och lekt Steve Irwin. "Now, that's a mighty huuuuge snake".

Nina L
2006-07-26, 07:41
Jag hade slängt mig över den och lekt Steve Irwin. "Now, that's a mighty huuuuge snake".Sama här! :cool:

hallar
2006-07-26, 07:42
Klart man hade blivit förvånad när det tittar upp en liten krabat på 1,5 meter och säger hej. Men panik skulle jag inte fått.

Jazzman
2006-07-26, 08:46
Hahaha, "brotta ned" en orm på 1,5m. Snarare plocka upp. Jag hade blivit överlycklig att det hände något roligt på ett förmodligen annars tråkigt och enformigt jobb. Tycker dessutom mycket om reptiler.
/Jazz

Trance
2006-07-26, 08:51
Skulle varit jäkligt långt ifrån den innan jag var säker vilken art det var. Är inte rädd för ormar men en arg okänd icke-svensk orm är väl inte det jag gosar med direkt.

Solros
2006-07-26, 08:55
Fyfan, hade hämtat häcksaxen.

Stoltz
2006-07-26, 08:57
Fy fan vad oschysst att skicka ormen sådär *grr* Kärringen ska ha dryga böter och helst piskas på allmän plats.

skaparn
2006-07-26, 08:58
Skulle varit jäkligt långt ifrån den innan jag var säker vilken art det var. Är inte rädd för ormar men en arg okänd icke-svensk orm är väl inte det jag gosar med direkt.

Rasist!

Trance
2006-07-26, 09:02
Rasist!

Ja! Än sen! Jag har lösningen mot dessa jäkla invandrarormar som bara kommer hit och förstör.

totalt invandrings stop
döts straff
...

backflash
2006-07-26, 09:07
Ja! Än sen! Jag har lösningen mot dessa jäkla invandrarormar som bara kommer hit och förstör.

totalt invandrings stop
döts straff
...

hahahahahahahahahahahahahahahah kommer jag någonsin träffa dig så bjuder jag på en öl :D Det där gjorde min morgon iaf

nemd
2006-07-26, 09:17

totalt invandrings stop
döts straff
...

Trance, börjar du bli mänsklig eller har du bara sovit dåligt? Du kör på saer skriv ning och massa snällheter idag. Lugna ner dig lite, man blir ju nästan mörkrädd.

Hades
2006-07-26, 09:18

totalt invandrings stop
döts straff
...
:D

Niclaaas
2006-07-26, 09:31

samma här. eftersom jag inte kan något om ormar så skulle jag inte ha en aning om ifall det var en giftig art eller inte.

totalt invandrings stop
döts straff
...

lika kul varje gång :laugh:

Yes
2006-07-26, 09:33
Jag hade skrikigt och kissat på mig.

Maximilian
2006-07-26, 09:37
Fy fan vad oschysst att skicka ormen sådär *grr* Kärringen ska ha dryga böter och helst piskas på allmän plats.

Håller fullständigt med, om man ens får för sig tanken att skicka en orm med posten förtjänar man inte ens att få ha vårdnaden om en vandrande pinne. *grr*

LadyG
2006-07-26, 10:07
Ormar är sympatiska varelser, och vore det inte för utrymmet skulle jag gärna ha en eller två själv. En kramorm bör man väl inte hantera själv dock (inte om det är sur iaf), men är man två om den kan man hålla den lugn och fin.

Ormar är nästan lika fräcka som leguaner.

aliquis
2006-07-26, 13:20
Jag tycker inte heller om ormar, kanske minst utrymda från ett paket men även i paket, i terrarium eller inbakade i en plastbit ;D

Leguaner är också lite "fuläckliga" men de ser ju iaf tuffa ut, för att kommentera kommentaren ovan.

haiduc
2006-07-26, 13:40
Djurplågeri är det i vilket fall... Man skickar inte levande djur med posten *screwy*

joje
2006-07-26, 21:33
http://svt.se/svttext/web/pages/149.html

Det blev panik på ett postkontor i
Mechernich i västra Tyskland härom-
dagen. En 1,5 meter lång pytonorm
slingrade sig plötsligt ur ett paket.

En kvinna som är van vid ormar
lyckades brotta ned paketinnehållet
och stänga in den i en behållare.

Det visade sig vara en 28-årig kvinna
som försökte skicka ormen. Hon hade
sålt den över internet, slagit in den
och klistrat på lappar med texten
"försiktigt - glas".

Polisen utreder nu om kvinnan gjort
sig skyldig till djurplågeri....

Nå, hur hade ni reagerat? Kan nämna att jag INTE tycker om ormar. Inte ens när jag vet att de finns, och ännu mindre om de dyker upp oanmälda.

allan

Vilket kaffe skulle du bjuda på om du fick ormväntat besök? *yourock*

Rock'nRoll
2006-07-26, 22:05

totalt invandrings stop
döts straff
...

Underbart! :laugh:

Fatalist
2006-07-26, 22:17
Jag hade slängt mig över den och lekt Steve Irwin. "Now, that's a mighty huuuuge snake".

"...now watch me stick my thumb up it's aaass, look at it! Crikey!! It's really maad now!!" SP :laugh:

Bronkitkorv
2006-07-26, 22:19
Om jag direkt såg att det var en kramare så skulle jag inte bli rädd om den bara var 1,5 meter. Sen beror det ju på vilken modell av pyton det var.. Tigerpyton eller klipppyton skulle jag inte handskas med och brottas med, men däremot en kungspyton asså, vilka jävla mesormar det är. Man ser ju direkt på huvudet om den har giftgaddar... oftast.

Taririi
2006-07-27, 08:11
"...now watch me stick my thumb up it's aaass, look at it! Crikey!! It's really maad now!!" SP :laugh:

Aah, jag kommer ihåg det där SP-avsnittet. Det var bäst :kickass:.