Visa fullständig version : Utgånget whey-80 / -05
Hittade en burk whey-80 hemma med nästa hela om inte hela innehållet kvar(öppnad alltså) men den gick ut vid början av året 2005. Jag vet att kvaliteten har försämrats men hur mycket? tänkte gå träna nu och undrar om det är någon ide att inta två skopor eller kommer jag bara må illa av det utan att det ger effekt? Bör jag äta en halv burk kessella istället kanske?
Überbiffen
2006-07-22, 21:18
Jag vet att kvaliteten har försämrats men hur mycket?
Varför skulle det ha försämrats ?
undrar om det är någon ide att inta två skopor
Ja.
eller kommer jag bara må illa av det utan att det ger effekt?
Mindre troligt.
Varför skulle det ha försämrats ?
För att bäst före datumet gick ut för 1 och ett halv år sen :(
Deceiver85
2006-07-22, 21:27
Varför inte pröva? Du lär väl knappast dö...
Har redna gjort det. Men det är inte det jag är rädd för jag tänkte bara att om det har mist sin effekt så väljer jag hellre än annan proteikälla..
Deceiver85
2006-07-22, 21:56
Har redna gjort det. Men det är inte det jag är rädd för jag tänkte bara att om det har mist sin effekt så väljer jag hellre än annan proteikälla..
Kan vara en idé, jag är osäker på hurvidare whey-80 minskar i effekt efter utgångsdatumet men troligtvis är det som med den flesta näring, den håller alltid en liten tid efter utgångsdatum.
Maila tillverkarna kanske och fråga?
Det var bara en engångsförteelse och inte mitt pulver så det spelar inte så stor roll.. fick bara för mig att gå upp och träna lite i källaren så jag tänkte att om pulvret saknar effekt varför ta det när det finns andra proteinkällor.. hur som helst prövade pulvret och det smakade i alla fall som vanligt
Visst har proteinpulvret effekt.
Proteinet är säkert till 98 % intakt. Har pulvret stått torrt och inte allt för varmt <40 grader C, samtidigt som det inte gulnat allt för mycket är det säkert att äta.
Du får istället räkna med att smaken förändrats eftersom aromämnena i pulvret säkert försvunnit.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.