Visa fullständig version : Världens svagaste valuta?
Slartibartfast
2006-07-22, 12:17
Jag slog vad om en hundring angående en grej och jag kommer med stor sannolikhet att förlora vadet. Till saken hör att jag får välja i vilken valuta jag ska pröjsa hundringen, så då frågar jag: 100 enheter av vilken valuta är minst pengar?
Rumänska valutan är inte så habil har ja för mig.
Jag slog vad om en hundring angående en grej och jag kommer med stor sannolikhet att förlora vadet. Till saken hör att jag får välja i vilken valuta jag ska pröjsa hundringen, så då frågar jag: 100 enheter av vilken valuta är minst pengar?
100 Turkiska Lire är väl inte direkt så mycke pengar :D 10 spänn var tpy en miljon när jag va där.
100 Turkiska Lire är väl inte direkt så mycke pengar :D 10 spänn var tpy en miljon när jag va där.
Sist jag var där ville dem knappt ta den imhemska valutan i affärn, alla sa Euro.
Indonesisk rupiah kanske?
1 INDR = 0.08 svenska kronor.
Lycka till!
Kom på att det finns mycket lägre :P
Slartibartfast
2006-07-22, 12:23
Rumänska valutan är inte så habil har ja för mig.
HAHA! Yess! 1 leu=0,00003 €! :D
Jag blir alltså skyldig 0,3 cent. :thumbup:
HAHA! Yess! 1 leu=0,00003 €! :D
Jag blir alltså skyldig 0,3 cent. :thumbup:
Har du råd med det då *kissass*
Koreanska WON e inte så heta.
Koreanska WON e inte så heta.
K-wons? *popcorn*
Haha
100 KRW (Koreanska Wons) = 0,69 SEK.
Det kunde vart Kwons om jag hade haft otur ja Krampus! :D Såg också detta , men de hade tydligen benämningen KRW istället för KWONS :hbang: :laugh:
Haha
100 KRW (Koreanska Wons) = 0,69 SEK.
Det kunde vart Kwons om jag hade haft otur ja Krampus! :D Såg också detta , men de hade tydligen benämningen KRW istället för KWONS :hbang: :laugh:
;)
Jak hade tur med andra ord!
Andra heta valutor är Slovenska Tolar (SIT) och Västafrikanska Franc (XOF).
Indonesiska Rupiah, Rumänska Lei och Turkiska Lira är finast.
Det ska vara Mark. Tyska eller Finska.
Deceiver85
2006-07-22, 12:49
Saxat från XE.com
100.00 SEK = 71,331.28 TMM (Turkmenistan Manats)
En "stark" kandidat (http://coinmill.com/ZWD_calculator.html)
100 TRY = 470 SEK
100 SEK = 1388647.89 Zimbabwe dollar , lycka till
Deceiver85
2006-07-22, 13:23
100 SEK = 1388647.89 Zimbabwe dollar , lycka till
Frågan om man ens får växla till sig en så låg valuta...
reinholdsson
2006-07-22, 13:34
Egentligen borde man ju investera en del pengar i utländsk valuta. Man borde ju kunna tjäna en del om de blir värda mer.
Frågan om man ens får växla till sig en så låg valuta...
Hur ska man annars kunna åka dit. :D
Deceiver85
2006-07-22, 13:41
Jag tror inte du kan gå in på FOREX och kräva 100 Zimbabwe Dollar (som är värda vadå, 1 öre?
Det är väl inte så ovanligt att man inte kan/får växla till sig inhemsk valuta i förväg, utan att de i princip kräver att man har med sig dollar eller euro? I länder med riktigt lågt värde på valutan brukar det inte gå att handla för annat än dollar eller euro.
...och biljetten dit köper jag nog helst i SEK. Resebyrån är inte så förtjust i mina mauretanska sedlar, har jag upptäckt!;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.