Visa fullständig version : Uppehållstillstånd
Det gäller inte mig.........
men hur stor är chansen att man som libanes får upphållstillstånd nu om man varit i landet i 4 år. Är dömd sör typ"sexuelt utnyttjande av minderårig" och har suttit inne ett halvår för det.
Jag vill inte att personen får stanna det är därför jag undrar hur stor chansen är?
Fettecke
2006-07-20, 16:03
gå till ett lokalt poliskontor och prata med dom. du lär nog få bästa svaret där.
i sverige är nog chansen rikigt stor att han får stanna stackarn.
Vi vill ju att inte, att dömma av de senaste förslagen, att han ska slita ut sig och arbeta heller...
Frågan är ju kanske om han begått dessa brott i Sverige?
Utvisning av invandrade som begått brott o suttit i fängelse har i mina ögon ökat kraftigt bara senaste året!
Fler fick stanna men nu utvisar man många fler!
Om han är lagförd i Sverige får han inte stanna. Om han är dömd i ett annat land är chansen minimal, men kan finnas pga anknytning eller liknande. Det är länge sen det var svängdörrar till uppehållstillståndet.
allan
Hur många fick uppehållstillstånd förra året?
Hur många fick uppehållstillstånd förra året?
Jag gissar av frågan att du inte arbetar vid Migrationsmyndigheten?
Under 2005 fick 62 463 personer uppehållstillstånd, en liten ökning jämfört med 2004, då motsvarande siffra var 59 144.
8 076 personer fick uppehållstillstånd av flyktingsskäl, andra skyddsbehov och humanitära skäl. Av dessa fick 2 362 tillstånd enligt den nya tillfälliga lagen om ny prövning av beslut om av- och utvisning.
Av dem som fick tillstånd av flyktingsskäl, andra skyddsbehov och humanitära skäl fick 2 487 personer tillstånd av humanitära skäl., medan 1 263 personer fick tillstånd inom den så kallade flyktingkvoten. Utöver detta fick 783 personer tidsbegränsade tillstånd.
21 908 personer fick uppehållstillstånd på grund av familjeanknytning. Av dem var 2 004 anhöriga till personer som fått uppehållstillstånd av flyktingskäl eller av humanitära skäl.
5 865 personer fick tidsbegränsat uppehållstillstånd av arbetsmarknadsskäl. 294 av dem fick permanent uppehållstillstånd.
18 069 fick uppehållstillstånd på grund av EES-avtalet . Det är 20 procent fler än föregående år.
6 837 fick uppehållstillstånd som gäststuderande, 816 fler än 2004.
805 adoptivbarn fick uppehållstillstånd 2005.
Om du läser texten så ser du att det stora flertalet antingen var anhöriga till personer som redan bor här eller europeeér som flyttar hit.
En annan, mindre, klump är flyktingar och en snart sagt lika stor är studenter.
Lizard
men hur stor är chansen att man som libanes får upphållstillstånd nu om man varit i landet i 4 år. Är dömd sör typ"sexuelt utnyttjande av minderårig" och har suttit inne ett halvår för det.
Jag vill inte att personen får stanna det är därför jag undrar hur stor chansen är?
Tror och hoppas han åker ut med en spark i röven med en gång..
Om han far uppehallstillstand hoppas jag han aker in en repa pa en anstalt, och nagon intagen far reda pa hans forflutna.
Utnyttjande av barn, valdtakt samt vastrykare star lagst pa skalan bland intagna, de brukar fa en massa stryk.
Om han far uppehallstillstand hoppas jag han aker in en repa pa en anstalt, och nagon intagen far reda pa hans forflutna.
Utnyttjande av barn, valdtakt samt vastrykare star lagst pa skalan bland intagna, de brukar fa en massa stryk.
Hehe... Du verkar ju veta hur det går till på ett fängelse? Vad är en "vastrykare"?
Om han är lagförd i Sverige får han inte stanna. Om han är dömd i ett annat land är chansen minimal, men kan finnas pga anknytning eller liknande. Det är länge sen det var svängdörrar till uppehållstillståndet.
allan
Dömd och straffad i sverige.... blev också dömd att betala ett skadestånd på 60 tusen som han inte kunde betala tror jag..... kronofogden blev det av det iaf
Deceiver85
2006-07-24, 14:51
Dömd och straffad i sverige.... blev också dömd att betala ett skadestånd på 60 tusen som han inte kunde betala tror jag..... kronofogden blev det av det iaf
I (S)verige kommer han får stanna, men vi får se efter valet i höst, då kanske situationen är helt annan...
Säger som Fettecke; prata med polisen där du bor; om inte annat kan de hänvisa dig vidare. Här verkar det tyvärr som om du kommer att få minst lika mycket briljanta kommentarer från måttligt insatta stridisar och propagandister som vettíga svar.
christian
2006-07-24, 17:14
Seglivad myt, det där. Ofta sitter de med sina gelikar och varför skulle de spöa varandra? T ex skogomeanstalten utanför gbg, som är sveriges största anstalt för sexualförbrytare.
Han får inte stanna. Punkt.
allan
backflash
2006-07-24, 18:52
Satt personen fängslad i 6 månader totalt, eller har personen än så länge suttit av 6 månader?
Såg precis att vederbörande tydligen var libanes - nå, för bara ett par veckor sen var Libanon ett land som inte skapade flyktingar. DEn ekvationen - från ett säkert land, dömd i Sverige för brott etc - skulle ge honom en enkel tillbaka till ursprungslandet. Situationen är liiiite annorlunda idag. Han kommer inte att få uppehållstillstånd men han kommer med största sannolikhet inte heller utvisas för närvarande.
allan
Hehe... Du verkar ju veta hur det går till på ett fängelse? Vad är en "vastrykare"?
Väskrykare. Aven intagna har en mormor eller farmor, och de ser inte snallt pa väskrykare. Det kunde vara deras mormor eller farmor som blev ranad.
christian; min mor har jobbat pa anstallt i 15 ar, hon har sett en hel del av vad som hander den sortens individer. Blir personen domd for ett annat slags bratt betyder det inte att han kommer hamna pa skogomeanstalten pga sitt forra bratt. Langtidsdomda flyttas aven till lagsakerhetsanstalter nar de narmar sig muck, om de skott sig.
Maste fixa svenska tecken pa denna datorn.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.