handdator

Visa fullständig version : Spionen Stig Bergling joinar vänsterpartiet

Nitrometan
2006-07-19, 17:04
Vilken humor. Verkligheten överträffar fantasin igen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=560211&previousRenderType=6

Att storspionen Bergling, som numera heter Sydholt i efternamn, har haft hjärtat åt vänster har väl knappast varit någon rikshemlighet, men han bekräftar för DN att han 69 år gammal för första gången har löst medlemskap i ett politiskt parti.

Sedan årsskiftet besöker han regelbundet en av vänsterpartiets lokalavdelningar i Västerort.

Deceiver85
2006-07-19, 17:57
Är detta verkligen en nyhet? Folk blir säkert lika förvånade av denna "nyhet" som när BRÅ släpper sina rapporter om våldtäkter och vad den genomsnittlige förövaren har för ursprung.

Dissector
2006-07-19, 18:15
Som i artikeln, det kunde man rätt lätt ana :D

Har ni hört P3's radio-dokumentär om honom? Mycket mycket intressant och spännande. Han berättar själv historien, och de intervjuar även gamla SÄPO-kollegor. Kan luska fram adressen till SR's webbsida där dom lagt upp den om någon är intresserad!

Nitrometan
2006-07-19, 20:12
Jag har lyssnat på den två gånger.

Det är mestadels hans story. Men intressant.

Nyhetsvärdet består väl i att ett riksdagsparti nu har en landsförrädare bland sina medlemmar. Att de tillät honom att bli medlem. Vissa brott kan man inte sona.

130kg finsk sisu
2006-07-19, 20:15
Ja herregud kan inget annat säga. *cry* *spy*

Har mycket svårt för Sovjetvänner, mycket svårt... :furious:

Jag hoppas att svenska folket tar sej samman och röstar bort V ur riksdagen...:banned

Cilia
2006-07-19, 20:20
Jag tycker det skulle vara upprörande om han blir invald i riksdagen. I USA får man inte ens rösta om man varit dömd för brott (tror jag). Det tycker jag är lika upprörande.

Ser inte heller att man inte ska få sitta i riksdagen om man varit dömd för ngt brått men just i hans fall känns det väldigt väldigt fel.

Men mest upprörd skulle jag nog bli på dom som röstar in honom.

130kg finsk sisu
2006-07-19, 20:24
JAg tror inte killen skall ställa upp i riksdagsvalet. Men att han är medlem i V räcker för mej.

(Iof räckte det för längesen med V. Kan inte förlåta något kommunistiskt parti. De stod bakom Sovjets angrepp på Finland. Och Sovjets påtryckningar under kalla kriget. Men detta är en annan sak)

Cilia
2006-07-19, 21:00
JAg tror inte killen skall ställa upp i riksdagsvalet. Men att han är medlem i V räcker för mej.
Läste på nätet idag att han gärna skulle vilja komma in i riksdagen. Sen är det en lång väg dit. Inte bara att önska sig.

det jag skrev var mer tankar kring det hela inte att det blir verklighet (gud förbjude)

Nitrometan
2006-07-19, 21:01
Ja, V tyckte att sovjet var bra. Det är många i partiet som bara har gjort avbön under tvång de senaste åren.

Som jag sa innan jag tycker att det finns vissa brott som gör att man bör vara utstraffad från samhället för resten av livet.