Visa fullständig version : Information angående de olika kosttillskotten
Hej, jag är ganska ny med styrketräning och tränar bara för jag gillar det.
Jag har börjat titta lite på kosttillskott men ärligt talat så kan jag inte något om det därför hoppas jag på att någon kunde förklara lite om dem.
Vad jag undrar är vilka som är bra för "vanliga" muskelbyggare, sådana som ger bra effekt för ett överkomligt pris, och vilka som för "eliten", de kosttillskott som ger det lilla extra lyftet men vilket är onödigt för den som inte rullar runt i pengar eller tävlar. Gör gärna en lista över vilka som passar i de olika kategorierna.
Tack i förhand. /Eddie
mangemani
2006-07-18, 23:21
KCG/KCG2
LEAN
maltodextrin
vassle protein
allt som du någonsin kommer att behöva.
var själv som en tok på att testa på kosttillskott när man nyss hade börjat med träningen,trodde på allt som stog på hemsidorna och allt som sades utav försäljarna,spenderade lugnt uppåt 3-4000 spänn i månaden på tillskott.men ju mer åren gick och ju mer praktisk erfarenhet man fick,desto mer insåg man vilka som funkade och hur mycket pengar man hade kastat bort(speciellt på alla dessa värdelösa fettförbränins tillskott)...så,efter 6 år nu så har jag kommit fram till att detta är vad som funkar:thumbup:
Ärligt talat så säger de namnet inte speciellt mycket, men efter några sökningar så fick jag fram lite info. Hittade detta i webshoppen här på Kolozzeum: "KCG 2 innehåller Kre-Alkalyn som är den effektivaste formen av kreatin". Så KCG/KCG2 är samma sak som kreatin fast gjord på annat sätt?
LEAN är tydligen ett fettförbrännings/energi preparat, men behöver verkligen en vanlig muskelbyggare verkligen lägga pengar på det? (har en anning begränsad budget eftersom jag studerar)
Maltodextrin skulle vara snabba kolhydrater.
Vassle Protein är protein (rätt säker på denna).
Stämmer det eller?
Om man i så fall skulle testa dessa (kmr troligtvis att strunta helt i LEAN om det är var jag tror det är) när, var, hur och varför ska man ta dessa?
Tacksam för svar :bow:
Fredrik_S
2006-07-24, 09:28
Tex står en del i den här tråden angående protein(vassle) och kohydrater(maltodextrin) runt passet.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72295
Tänk på att maten i övrigt under dygnet är extremt viktig också.
Fredrik_S
2006-07-24, 09:35
Och i denna tråd har du ett exempel på hur jag intar dom tillskotten kring min träning.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75027
Skulle jag ta kreatin (KCG eller någon annan kreatinsort) så skulle bli i sammband med träningen.
Jag håller för övrigt med mangemani om att detta är allt du kommer behöva nånsin (plus maten ;) inte!! glömma den).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.