Visa fullständig version : Bullshit! -TV
Dissector
2006-07-17, 22:02
Upptäckte just det ganska underhållande TV-programmet Bullshit! som sänds på TV 6. För er som inte vet - De granskar och förlöjligar lite "annorlunda" eller paranormala och märkliga fenomen, och dess anhängare. Exempelvis folk som säger sig prata med döda, har utomkroppsliga nära-dödenupplevelser, kreationister o.s.v.
Kom att tänka på vad som gäller i medieindustrin. Hur mycket måste de "avslöja" om sina program för de som ska delta? Om jag själv tillhört något lustigt samfund och en kille kommit in och sagt:
- "Hej, vi gör ett TV-program som heter Bullshit! och tänkte driva lite med din tro samt intervjua dig och skratta lite efteråt, går du med på det?"
...Så hade jag ju gett avslag direkt, så jag undrar om det för dessa är tillåtet att gå under någon "täckmantel" och sedan sända programmet som de gör. Hur bär de sig åt?
Jag har också undrat hur folk kan ställa upp när allt Penn gör är skriker asshole till allt och alla.
Varför pratar inte Teller, förresten?
Det är ett kul program, men det blir ganska jobbigt i längden med att bullshit och asshole........
Varför pratar inte Teller, förresten?Helt ärligt, för att du ska undra varför. Funkar rätt bra.
Pepparkakssmurfen
2006-07-17, 22:14
Vad hette deras tidigare tv-program?
Intervjuerna görs ju helt seriöst. Sen frågar de om de står för vad de sagt och om det får sändas. Sen får de väl stå och kritisera det som sagts hur mycket de vill. Så länge det inte blir olagligt i form av hot eller annat. Eller..
Jag såg det för första gången igår. Den store killen i glasögon äger, vilka underbara formuleringar. :hbang: Inte bara att man pissar på allt andligt, man gör det likväl på ett sakligt sätt som är fruktansvärt humoristiskt och lätt att förstå.
Älskar Bullshit!
Hur hittar dom alla idioter?
Älskar Bullshit!
USA? ;)
Älskar Bullshit!
Lugn nu, många här trodde att något magiskt skulle ske bara maträtterna man åt hade ett visst GI.
Lugn nu, många här trodde att något magiskt skulle ske bara maträtterna man åt hade ett visst GI.
äta kall potatis iz da shit!
High1ander
2006-07-18, 16:38
Jag tyckte att de två avsnitten jag såg igår var sjukt roliga...
Man imponeras av hur dumma kreationsterna är, när de säger saker som "bara en teori", "inte vetenskapligt", osv som alternativ... Undrar om de vill att man ska lära ut "healing och exorsism" som "alternativa" medel för medicin/vård också...
Varför pratar inte Teller, förresten?
Det är hans "grej", så va det även för flera år sen... Oh well.
Kebab-Arne
2006-07-19, 16:37
Sändningstid?
Måndagar runt 10-tiden på 6:an.
Måndagar kan man sitta 3 timmar framför kanal 6 på kvällarna om man vill. :D Simpsons, Famliy Guy, Seinfeld x2, Bullshit.
ErikWrestlingFreaket
2006-07-19, 16:39
Jag ser alltid den serien. Den är grymt bra:cool:
userfriendly
2006-07-19, 16:41
jag tycker faktiskt det är jobbigt, eller iaf programledaren är jävligt jobbig
USA? ;)
Finns massor av dom i Sverige också...
Du kan t.ex läsa Cohorts poster i tråden "Tror du på Gud och Kreatonismen"
där han rakt av sågar allt vad vetenskap heter och
vrider och vänder i det yttersta för att hitta brister
Medans han samtidigt lätt som en plätt kommer med otroligt långsökta förklaringar på bibelns alla omöjligheter...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.