Visa fullständig version : ALA utan HSC?
gleipner
2002-12-29, 15:06
Jo,eftersom ALA är så dyrt,så undrar jag lite över klokheten i att "hoppa" över det då jag har paus från kreatinet.
ALA underlättar ju transporten av näringsämnen in i musklerna,så eg ska man väl kanske ta dem hela tiden,med bara fördelar eller?
Det svider i plånkan bara:cryout:
Sen undrar jag om uppehåll från kreatinet generellt,hur länge,och det går alltså bra att ladda med vanligt mikroniserat kreatin,istället för HSC,för att återigen spara pengar.
Originally posted by gleipner
Jo,eftersom ALA är så dyrt,så undrar jag lite över klokheten i att "hoppa" över det då jag har paus från kreatinet.
ALA underlättar ju transporten av näringsämnen in i musklerna,så eg ska man väl kanske ta dem hela tiden,med bara fördelar eller?
ALA kan du med fördel ta året runt eftersom det har många andra fördelar i kroppen som t ex en väldigt kraftfull antioxidnat. Eftersom du tränar är det viktigt att trycka in mycket näring i musklerna, dygnet runt, året runt. ALA har alltså inte bara fördelar för kreatinet!
Det svider i plånkan bara:cryout:
Sant...
Sen undrar jag om uppehåll från kreatinet generellt,hur länge,och det går alltså bra att ladda med vanligt mikroniserat kreatin,istället för HSC,för att återigen spara pengar.
Teoretiskt sett behöver du inte göra uppehåll från kreatinet. Det finns inga kända negativa effekter med ett kontinuerligt bruk... (upp till 18 månader). Mitt tips är att fortsätta med det så länge du har råd eller känner för det.
Om du gör ett uppehåll kan du givetvis göra laddningsfasen med vanligt Monohydrat för att spara en slant. Ta då t ex Monohydrat 20gram/dag + en portion av HSC/dag.
Vänligen,,,
Petrus
gleipner
2002-12-29, 16:43
OK,tackar för alltid lika klockrena svar Tinner:D
Kraftfull antioxidant,oki,men högst 600 mg om dagen är gränsen har jag för mig.Enl AST iaf.Annars blir det onödigt mkt.
:thumbup:
Inte onödigt mycket... Onödigt DYRT å andra sidan...:D
Vänligen,,,
Petrus
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.