handdator

Visa fullständig version : skandalen i italien

MUGEN
2006-07-15, 11:58
nog för att den sydländska mentaliteten generellt verkar berättiga tjuvknep(allt från mutskandaler och uppgjorda matcher till användandet av livremmen i slagsmål).. men stake tycks det finnas när fuskarna skall sättas på plats. helvete! i sverige vågar svff knappt(!) sparka örebryy i gärdsgårdsserien för att man inte kan leva upp till ekonomiska krav som finns.

NU är tre av Italiens största fotbollsklubbar Juventus, Lazio och Fiorentina , kanske några av europas om inte världens mest folkkära Lazio och Juve.. Italiens utom tvivel mest framgångsrika klubb i historien Juve... Förnedrade och tvångsnedflyttade i en lägre division... bannade från europacup-spel nästa sesong
Juve blir av med två mästerskapstitlar och tar dom två steg bak från den efterlängtade tredje stjärnan:Virro

fan vad jag älskar det här, äntligen har någon visat tecken på kurage :thumbup:

minst två år tills Juventus kan lira i serie A igen... jag tippar på att dom får det svårare än så i framtiden, the hell with lazio & nintendo-florens också.. synd att inte milan åkte på lika straff.

kelk
2006-07-15, 12:00
Milan blir ju inte nedflyttade bara för att Berlusconi är president i klubben...

Vad jag har läst så har Viola inte ens varit i närheten av Milan när det gäller fiffel? Italiensk fotboll är korrupt och kommer alltid vara det!

MUGEN
2006-07-15, 12:05
betvivlar inte att berlusconis namn har påverkat domslutet i milans favör, vad jag vet var han väll inblandad i någon mutskandal lika så:confused:

skitsamma -15 p är något.

hade det varit svensk-praxis man följt hade det slutat med tillsägelse för två av klubbarna och böter för milan.. juve hade väll fått en extra mästerskapstitel och klapp på axeln..

Edit; KEENTAA!

z_bumbi
2006-07-15, 12:08
Vad är det för hårt med de straffen?

High1ander
2006-07-15, 12:10
Känns som sagt jävligt skönt att de röjer upp skiten och visar vart skåpet ska stå.

Men jag undra hela tiden igår när jag läste att de verkligen blev nerputtade i serie B och av med två ligatitlar: Får någon annan ligatiteln nu?

Trance
2006-07-15, 12:11

Översätt det i uteblivna pengar så är de rätt hårda.

Sedan så var det ju fel att skicka ner Örebro.

Herkulez
2006-07-15, 12:13
vad har hänt?

MUGEN
2006-07-15, 12:14

det är inget hårt alls, som vi kommit fram til kanske det skulle krävts hårdare för brotten som begicks.

det är snarare det faktum att dom faktiskt utdömdes som imponerar

Alex1
2006-07-15, 12:14
Berlusconi kommer att mygla bort flera av de minus poäng de fick.

Klubbarna har tre dagar på sig att överklaga...

mmartin
2006-07-16, 16:42
mmm man njuter.... äntligen!

Straffen är korrekta, grymt hårda- precis som de ska vara!

Inte bara de tappar titlar, får minuspoäng och blir nedflyttade DET innebär mer konkret MKT mindre inkomster på olika sätt.

Lägg till spelarflykt... i juve är redan flertalet på disskussion att sticka.. cannavaro, zambrotta, emerson, vieira, trezeguet, zlatan, nedved.... intressant...

måtte inte United slå till på zlatan iaf!!! undra om det finns nån mer överskattad i världen för tillfället? :D