Visa fullständig version : Vad är de minsta du har ätit på en dag?
tinkerbell
2006-07-13, 23:11
Vad/hur mkt har du ätit som minst?
Själv kommer jag ihåg dagen innan en resa där jag i stort sätt skulle fixa allt, köpa presenter till släkter osv... Gav mig ut på morgonen och gick rundor i stan hela dagen för att hitta något, inte allt för lätt när man inte har någon aning om vad personen i fråga vill ha. Tror jag gick igenom rätt så mycket stress den dagen.
Nåja... När jag väl kom hem skulle jag packa, fixa passet och diverse. Allt detta för att slippa få panik på morgonen, väl vid klockan 21.00-22.00 kom jag på att jag inte ätit ett pi** på hela dagen, tror jag inte ens hade känt hunger med tanke på all stress och springande hit och dit. Var så trött att jag inte ens pallade göra mat, blev några frukter och nån enstaka liten macka (hade inget bröd hemma) :Virro. Dagen efter blev de däremot en STADIG frukost, jag kom nämligen på att jag hade en påse havregrynsgröt som jag inte gjorde dagen innan :D
Vad har ni själva varit med om?
Catstyle
2006-07-13, 23:16
Åt inte på över 3 dygn en gång, hungerkänslorna försvann efter de första 24 timmarna....
Var rätt gott att trycka i sig en pizza efteråt. :thumbup:
tinkerbell
2006-07-13, 23:18
Åt inte på över 3 dygn en gång, hungerkänslorna försvann efter de första 24 timmarna....
Var rätt gott att trycka i sig en pizza efteråt. :thumbup:
Haha, efter en sång lång fasta ska man nog trycka i sig något man tycker är GOTT. Hur i hela friden lyckades du i 3 dygn? Vad höll du på med i 3 dagar? Måste varit någon enorm typ utav sysselsättning om inte bantning? Heh.
Ingenting. Det är ingen svårighet om man tex är sjuk (typ magsjuka) eller bara väldigt bakfull.
Är nog under Hultsfred i år där det i överlag blev väldigt lite käk.
Sämsta dagen (i matväg) fick jag nog i sig så mycket som 2 skivor polarbröd utan något på till frukost, 1st 58g måltidsersättare (bar) till lunch, 1,5 paket nudlar till middag och sen en halv pizza (en hel pizza där = en halv vanlig ) till kvällsmål.
Var gott att få komma hem och äta som en man sen igen :eating:
Edit: I åtanke på vad ovanstående sa så är det här i alla fall det minsta jag ätit under en dag jag varit helt frisk.
reinholdsson
2006-07-13, 23:22
För några år sen då jag inte gjorde annat än satt vi datorn om dagarna (inte tränade nånting eller så) kunde jag klara mig hela dagar på kakor.
3 mackor till frukost, ägg och bacom till brunch, ägg och bacon och potratis till lunch, proteindryck och 7 bars till mellanmål, hjortstek på 800g med klyftor och fet sås till middag, 10 mackor och proteindricka till kvällsmål =/
Catstyle
2006-07-13, 23:32
Haha, efter en sång lång fasta ska man nog trycka i sig något man tycker är GOTT. Hur i hela friden lyckades du i 3 dygn? Vad höll du på med i 3 dagar? Måste varit någon enorm typ utav sysselsättning om inte bantning? Heh.
LAN. ;)
Drack lite juice och sånt, men det räknas inte.
Var ett tag sen dock, men man är iaf en erfarenhet rikare. :D
3 mackor till frukost, ägg och bacom till brunch, ägg och bacon och potratis till lunch, proteindryck och 7 bars till mellanmål, hjortstek på 800g med klyftor och fet sås till middag, 10 mackor och proteindricka till kvällsmål =/
Ren anorexia där Jense, du får passa dig.:ike :ike :ike :ike :ike
Karl_alfred
2006-07-13, 23:55
:krampus en gång åt jag kattens mat för vi var fattiga.
grisbil3n
2006-07-13, 23:58
Någon liten brödbit kanske.
På ett LAN i göteborg så fick jag slut på pengar, så jag var utan mat i minst 24 timmar. Sen tillslut gick jag till kiosken dom hade där och tiggde mat, men dom vägrade ge. Då kom det fram en göteborgare och gav mig 50kr :)
Har varit utan längre när jag har varit sjuk. I våras hade jag magsjuka och då gick inte mycket ner.
nordland
2006-07-14, 00:23
Ingenting. Det är ingen svårighet om man tex är sjuk (typ magsjuka) eller bara väldigt bakfull.
ehe... i söndags var det ca 25 grader varmt här. Satt med långbyxor och långtröja inomhus med en tjock filt över mig. Fy fan vilken frossa..
Tror jag fick i mig hela 25g chips på hela dagen
INGET! På en hel dag!
Lite vatten och bröd men typ två slurkar och en tugga.
Var grymt magsjuk en gång i Asien! Gick över fort dock!
Efter jag blev frisk så var det tebaks till hund och ormkött igen! :thumbup:
Just det, i X'ian lagar de KRYMMA rätter på lamm och får!
När jag hade körtelfeber blev det en vecka på nyponsoppa och vatten.
internethjälten
2006-07-14, 00:54
Det minsta blir väl minus då jag inte åt ngt
men spydde den dagen så jag år väl "minus"
antar jag...
mvh
nicke
Det minsta blir väl minus då jag inte åt ngt
men spydde den dagen så jag år väl "minus"
antar jag...
mvh
nicke
mm
m
kans
ede
t
ma
nveta
ldrig
High1ander
2006-07-14, 01:17
Jag har inga problem alls med att inte äta på en dag och behålla energin... Kan lätt bli så då man har något som måste göras och inte "hinner äta"...
ehe... i söndags var det ca 25 grader varmt här. Satt med långbyxor och långtröja inomhus med en tjock filt över mig. Fy fan vilken frossa..
Tror jag fick i mig hela 25g chips på hela dagen
Pajala marknad? :D
Tricklev
2006-07-14, 02:49
:krampus en gång åt jag kattens mat för vi var fattiga.
:hbang:
King Grub
2006-07-14, 05:22
Räknas magsjuk och ingenting så är det det.
När man vart magsjuk så har man inte ätit ett piss
på ett par dagar...
När jag låg i influensa fick jag i mig nära nog 0 varje dag i 10 dagar.
Jag drack läsk för sockrets skull och åt lite glass annars inget.
Tappade många kilo :(
Longshot
2006-07-14, 06:26
Det minsta jag ätit på en dag var den 30 Augusti 2002.
Då åt jag:
40 g Fiberhavregryn
150 g Minimjölk
2 g Salt
10 g Socker (matsked)
25 g Blåbär
25 g Hallon
120 g Ägg (även kokt)
110 g Fullkornsbröd
8 g Lätt&Lagom margarin
30 g Ost (fett 28%)
34 g Kalkonkött (pålägg)
50 g Tonfisk i vatten
5 g Tomatpure
100 g Apelsinjuice färskpressad
200 g Äppeljuice (el äpplejuice)
10 g Fiskolja (matsked)
423 g Lax med potatis
223 g Lax med ris
80 g Fullkornsbröd
5 g Lätt&Lagom margarin
20 g Ost (fett 28%)
40 g Kalkonkött (pålägg)
36 g Whey 80
36 g Whey 80
400 g Päron
70 g Paprika gul (hel)
150 g Tomat
130 g Avocado
223 g Lax med ris
60 g Jordnötter salta
70 g delicatoboll
18 g Whey 80
20 g Godis (gummi)
160 g Fullkornsbröd
40 g Ost (fett 28%)
77 g Kalkonkött (pålägg)
12 g Lätt&Lagom margarin
30 g Apelsinjuice färskpressad
machine gun
2006-07-14, 10:29
Åt ingenting på 48 timmar förutom kaffe (svart) vid ett tillfälle. Vetefan varför, men man hade mkt konstigt för sig i tonåren.
Jag svarar väl "minus", som interwebhjälten. Jag var... eh, "magsjuk"... *rolleyes*
nordland
2006-07-14, 10:36
Pajala marknad? :D
:thumbup: ... Tacka fan att det bara är marknad en gång/år..
I friskt tillstånd - inget på ett par dar.. brukade tävla med min käre syster vem som kunde hålla tassarna borta från käk längst :naughty: upptäckte tidigt att jag var en naturbegåvning på området :D *popcorn*
Inget när man varit magsjuk samt i friskt tillstånd under furirmarschen i lumpen. Fan va hungrig jag var då...*grr*
För att jag inte skall börja slå på alla i min omgivning så äter jag alltid regelbundet. Jag har ett visst rykte för hungersutbrott om man säger så... Min pojkvän har alltid med sig nödproviant ifall hungern slår till.
inget, av många orsaker. jag tror nog att 99% här inne borde ha låtit bli att äta nånting under en dag nån gång i sitt liv
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.