Visa fullständig version : Lite obskyr elektronisk musik till folket från Sonny
Ja, i väntan på lön och investeringar så får black metal låtarna vänta ett tag. De kommer nån gång i slutet av sommaren, va så säkra.
Istället får ni lite konstig elektronisk musik, nästan lite Jarre över det hela, kanske är leadsynthen bara iofs.
Skit samma, håll till godo!
Faustum - The New Arrivals (http://hem.bredband.net/ihsaka/arrivals.mp3)
Låter lite som Jarre när han var Depprockare!
Grymt depressiv låt Sonny!
Diggar den!
blekfet2
2006-07-13, 20:31
åhej vad det svängde!:em:
åhej vad det svängde!:em:
Meningen är att det INTE skall svänga/vara dansant.
Lite melankoliskt och soft a la Jarrish.
Funkar som intro också till någon Black Metal-låt! :D
Softish intro....sen MURRRRRDERRRRRRR KILL DEATH REDRUM etc
Säga vad man vill, Sonny regerar som alltid!
Sjäv är jag dock lite rytmskadad nuförtiden.
Förr kunde jag softa till sådan här musik (Jarres lugnaste låtar tex)
Nuförtiden väntar jag på beatsen! :D
blekfet2
2006-07-13, 20:37
Meningen är att det INTE skall svänga/vara dansant.
Näääääääää, menar du verkligen det?? :laugh:
:D
Näääääääää, menar du verkligen det?? :laugh:
:D
Jag försökte dock twista lite till den, men det kändes konstigt!
Men låten är vacker!
blekfet2
2006-07-13, 20:43
Jag försökte dock twista lite till den, men det kändes konstigt!
Men låten är vacker!
enkelt!
Ta av dig naken, ta en sardin å kläm fast den mellan skinkorna, gör sedan indianhopp, Då passar den bra.
enkelt!
Ta av dig naken, ta en sardin å kläm fast den mellan skinkorna, gör sedan indianhopp, Då passar den bra.
Skall testas! :thumbup:
Jag kontrar med denna: http://home.no/mathor/ompa.mp3
It's on!
Tack kwon!
Vart blekfet vill komma har jag fortfarande inte förstått :)
Pudzianovski
2006-07-13, 20:45
Bättre än all Eurodance/trance jag nånsin hört.
Introlåt? Tätt följt av Black metal inspelad i källaren...
The Somberlain
2006-07-13, 21:00
Dom flesta börjar ju med ambient efter att dom tröttnat på (ofta primitiv) Black Metal men det är ju lite extra tr00 att göra det i omvänd ordning :)
Blev sugen på att starta ett projekt där jag och förhoppningsvis en polare kör oseriös viking-rock/metal med mjödhävar-texter och riktig "hem till midgård"-attityd. Hade varit riktigt jävla true, det!
Dom flesta börjar ju med ambient efter att dom tröttnat på (ofta primitiv) Black Metal men det är ju lite extra tr00 att göra det i omvänd ordning :)
Blev sugen på att starta ett projekt där jag och förhoppningsvis en polare kör oseriös viking-rock/metal med mjödhävar-texter och riktig "hem till midgård"-attityd. Hade varit riktigt jävla true, det!hehe, vart på kartan huserar ni?
Nästan så att man är sugen på att vara med! :)
blekfet2
2006-07-13, 21:48
Tack kwon!
Vart blekfet vill komma har jag fortfarande inte förstått :)
dummar mig bara. *slap*
Låter lite som Jarre när han var Depprockare!
Wtf!? När har Jarre varit depprockare?
Wtf!? När har Jarre varit depprockare?Tror han skojjade lite där, jarre har juh en del lite mörkare grejjer.
grisbil3n
2006-07-13, 23:17
Ofta när folk postar egengjord musik på forum lr skickar till en på msn så låter det skit o man svarar typ "Låter bra!" för att vara snäll. Men detta låter skitbra på riktigt! Exakt min smak! Gör mer, pronto.
Nyfiken vad Mathor använde till sin låt?
Rock'nRoll
2006-07-13, 23:45
Ska ladda ner när jag är hemma från landet. Verkar lovande.
The Somberlain
2006-07-14, 00:34
hehe, vart på kartan huserar ni?
Nästan så att man är sugen på att vara med! :)
Lite överallt och ingenstans :)
Ska nog flytta ganska snart, blir nog till Västeråstrakten (har polare där) så avståndet blir isf ganska drägligt. Detta är ju bara "in my dreams" för tillfället men jag kan för all del skicka ett PM ifall det blir nått av det :)
Låter bra, men det säger mig heller inte så mycket. Det händer liksom för lite i låten - inte för att jag har någonting emot monoton musik, det kan tvärtom vara grymt stämningsfullt, men det hade varit neat om du hade utvecklat den mer, och kanske gjort den längre.
När vi ändå snackar om obskyr elektronisk musik så vill jag passa på att rekommendera några skivor: The Devil's Songs med Cintecele Diavolui, ett gammalt Mortiis-sidoprojekt, och Fjelltronen med Wongraven (Satyr/Sigurd Wongravens gamla ambient-sidoprojekt). Och så en rätt läskig skiva som jag brukade skrämma upp syrran med när jag lyssnade mycket på sånt: Hexerei Im Zwielicht der Finsternis med Aghast, två norska "häxor".
The Somberlain
2006-07-14, 02:22
Btw, Neptune Towers någon? Funkar utmärkt "i rätt tillstånd" ;)
Jag vet bara att en låt från Soulside Journey med Darkthrone heter så. Syftar du på den?
Annars är de flesta av Burzums ambient-stycken riktiga höjdare också.
Jag hittade något med Neptune Towers, "Caravans To Empire Algol". Jävlar alltså, det var inte lättsmält. Men stämningsfullt.
Annars är de flesta av Burzums ambient-stycken riktiga höjdare också.Daudi Baldrs är grym!
På tal om att utveckla osv. jag känner ofta att när jag försöker utveckla den här typen av låtar att det bara blir en soppa av allt. Föredrar det minimala måste jag säga men självklart kan det komma stycken i framtiden som är lite större.
Edit: Tack grisbilen :love:
Nyfiken vad Mathor använde till sin låt?
Keyboard från -92, slipsmikrofon och ett sinne för parodi.
The Somberlain
2006-07-14, 12:08
Soulside Journey-plattan är svinbra (världens snyggaste omslag?) men det är Fenriz "soloprojekt" jag syftar på. "Caravans To Empire Algol" (halva första plattan) är svinbra! Riktigt skumma effekter där! Sant, lättsmält är det inte men det funkar som bakgrundsmusik och vid speciella tillfällen.
"The Towers Will Only Appear When Your Mind Is Open"
Tolka hur du vill :)
Corpobal
2006-07-14, 13:33
Burzum worship.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.