Visa fullständig version : Ljuddämpare på avgasröret.
öppnade upp ljuddämparen på avgasröret på den gamla moppen, det filtret där va helt sönder, det va store öppningar och sånt och jag antar att det är därför moppen har låtit som en get.
filtret liknar juh sånt glasfiber som man har som isolering...
var kan man köpa sånt? funkar det tilla tt ha på den gamla moppen? det blir juh rätt varmt där så det får va något som tål värme.
det finns juh packnings material man kan klippa till.. jag tänker på något liknande fast för mitt problem istället.
vill hälst inte köra runt och leta efter någon moppebutik som säljer sånt dyrt... billigt ska det va. någon som vet om det säljs på OKQ8 mackar eller nått? vad man ska fråga efter? pris.. ?
och säg inte att jag är töntig för att jag kör moppe, det är skönt på sommaren :) (tills jag tagit motorcykel körkort)
köp lite svinto (stålull)
köp lite svinto (stålull)
funkar det??
tål vanligt sånt glasfiber värme? tror nog det kan gå att klippa till, och sätta på, bara det tål värmen så borde det funka !
Lilla Brynolf
2006-07-13, 16:33
funkar det??
tål vanligt sånt glasfiber värme? tror nog det kan gå att klippa till, och sätta på, bara det tål värmen så borde det funka !
Testa! Det värsta som kan hända är ju att det sprutar eld ur avgasröret, och det är ju stentufft! :hbang: :D
Testa! Det värsta som kan hända är ju att det sprutar eld ur avgasröret, och det är ju stentufft! :hbang: :D
pffff
jag hittade en guid på nätet hur man fixar det på bilar. det är stentufft!
med en knapp som man trycker på så kommer det en äldflamma ur avgasröret!!!
iaf. det västa som kan hända är väll att glasfibern smälter och förstör hela ljuddämparen.. :(.
funkar det??
nja skulle tro det blir vör varmt svinto funkar nog bättre
nja skulle tro det blir vör varmt svinto funkar nog bättre
svinto.. ? funkar det ens som ljuddämpning? det ska juh dämpa ljudet för den låter som ett flygplan fast med mer som ett gräsklippar ljud
Ulf A Big
2006-07-13, 17:01
När det gäller avgasrör så finns det riktig avgasull att köpa på de flesta MC butiker.
När det gäller avgasrör så finns det riktig avgasull att köpa på de flesta MC butiker.
ligger så långt bort... :(
och de flesta brukar inte ha saker till min moped heller eftersom den är för gammal och lite okänt märke..
kan ingen svara på om glasfiber tål värme? gör det det så testar jag med det.
Ulf A Big
2006-07-13, 17:04
Det går säkert bra med vanlig glasull men då får du använda ståltråd för att få det sitta kvar. Packa inte ullen för hårt bara.
Det går säkert bra med vanlig glasull men då får du använda ståltråd för att få det sitta kvar. Packa inte ullen för hårt bara.
tackar för svaret !
finns det att köpa på OKQ8 tror ni? eller får jag vänta tills imon och sticka till någon riktig butik där de säljer sånt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.