Visa fullständig version : Deadwood
Alltså, jag måste bara skriva av mig. Såg just det senaste avsnittet av Deadwood (5:e i säsong 3) och jag blir bara så överlycklig av den serien!
Serien i sig är inte särskilt upplyftande, men detta är TV när det är som bäst. Tänk att det ska gå så många skitserier på ett enda guldkorn som detta. Jag älskar karaktärerna, skådespelarna och framför allt dialogen!
Senaste avsnittet innehöll det svinigaste och brutalaste gatuslagsmålet sedan Sonny Corleone spöade Carlo Rizzi i Gudfadern. *popcorn*
Ska sluta fyllesvamla nu... :Virro
Nån mer än jag som är frälst?
hahavaffan
2006-07-12, 23:52
Skall genast börja se den.
Jag älskar den, har malt igenom de två första säsongerna ganska raskt.. sitter och väntar på kanske ett avsnitt till på 3an innan jag börjar se, jag menar det är ju så jävla drygt att behöva vänta när det är som mest spännande.
Al Swearengen rocks :hbang:
Har också plöjt igenom första två säsongerna tidigare. Underbart!
Börjar bli lite smått less på att alla säger c*cksucker i tid och otid, även om det var småmysigt i början. Menmen, me likes the show!
Har sett första avsnittet i denna säsong och ska fortsätta när tid finns.
Al Swearengen rocks
Ja, han är helt klart uppe i klass med Titus Pullo och Simon Adebisi.
reinholdsson
2006-09-29, 22:17
Är det mycket action-scener i serien?
Njae, en del ibland. Det händer ju grejjer, men inte så att det är duell varje förmiddag.
Måste bara påpeka att det där slagsmålet som Papi talar om i första posten är riktigt jävla brutalt. Fyfan, Dan Doherty är en riktig jävla hårding..
Lite drygt att det är så mycket c*cksucker hela tiden. Det är inget jag kan sitta och titta på när sonen är i samma rum.
Men, jag har köpt alla avsnitt på nätet, ska se dem när tillfälle ges.
Jäkla tur man inte levde på den tiden och fick njursten. Usch!
King Grub
2006-09-30, 08:16
Sade dom verkligen "fuck" och "cocksucker" stup i ett på den tiden?
reinholdsson
2006-09-30, 08:53
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=830700&postcount=20
David Milch, som skapat serien, har sagt att han från början ville ha autentiskt språk och svordomar i serien. Men resultatet blev tydligen rätt larvigt med dagens mått mätt. Det som var grovt på deras tid är klent idag , så han ersatte med motsvarande moderna svordomar.
Enligt rykte har de tonat ner på antalet svordommar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.